AnonymBruker Skrevet 11. januar #41 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Suksess på nettdating for menn er ganske enkelt: vær kjekk/pen, høy, utstrål en form for suksess, enorm selvsikkerhet. Helst flere på en gang men MINST en, for i det hele tatt å få et svar i ny og ne. Oppfyller du flere av dem (og det minimum kommer ganske tydelig fram), kan du skrive hva som helst og gjerne ha med alle elementer damene ellers hevder de sveiper vekk, som barisbilder, en profiltekst der det bare står "bæsj", ol. Alt som ellers blir tolket negativt ("for en ekkel type") vil bli tolket som noe positivt ("haha, han er litt søt og har humor da"). Har du ingen av de nevnte kvalitetene kan du skrive verdens beste og utfyllende profiltekst, ha masse fine bilder, men damene vil sveipe deg vekk uansett for "æsj, toppturbilde", "feil farge på t-skjorta", eller en annen unnskyldning som ikke direkte innrømmer at du ikke er attraktiv nok, og som ikke hadde spilt noen rolle om du hadde hatt de ovennevnte kvalitetene. Nettdating handler 95% om hvor attraktiv du er utgangspunktet, og maks 5% om hvordan du presenterer deg. Er du ikke spesielt attraktiv så forbered deg bare på en ekstremt langdryg fisketur, uansett hvilken innsats du legger i profilen. Anonymkode: 4a508...3eb Veldig enkelt å se at dette er en manns meninger. Selvfølgelig vil vel alle like det de ser. Ihvertfall når jeg kun har et bilde å gå ut i fra. Men hva jeg synes er fint er IKKE det menn tror jeg synes er fint. Som muskler, solarium-brun og treningssenter. Og heller ikke den selvsikre, se på meg, jeg eier rommet fyr. Og jeg bryr meg ikke om du er høyt utdannet. Hvem er du? Skriv om deg selv så folk vet. Jeg hadde trodd at du var ute etter ligg med det du har skrevet. Og resten av teksten sier ingenting om deg. Anonymkode: feacd...872 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #42 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg er ganske høy sånn 190cm, kjekk/pen er der men ikke sånn eekstremt kjekk som top modeller men 7/10? litt above average i det minste, har høy utdanning og jobb så jeg bare vet ikke? Jeg har avoida å legge masse topturer men jeg har 1 top ut som er veldig fin utsikt hvor alle vil være med men ellers ikke noe spesielt bare meg selv og ikke noe selfies. Anonymkode: 1159f...e42 Er du norsk? Du skriver utrolig rotete. Det er irriterende på tinder også. Anonymkode: 2d8da...d72 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #43 Del Skrevet 11. januar Hmm. Du kjenner ingen jenter på din alder utenom datingsapp? Anonymkode: 6e2e8...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #44 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er du norsk? Du skriver utrolig rotete. Det er irriterende på tinder også. Anonymkode: 2d8da...d72 Jeg er norsk haha! jeg skriver sånt desverre... om vi hadde starta en samtale så hadde jeg spamma deg med 30 meldinger med rotete meldinger Anonymkode: 1159f...e42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #45 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hmm. Du kjenner ingen jenter på din alder utenom datingsapp? Anonymkode: 6e2e8...421 Jeg er introvert person så jeg hater å komme i kontakt med folk så nei desverre... eller jeg har men vi er ikke der hvor vi har samme interesse eller samme tankegang for å bli en potensielt par? men jeg er ikke en sånn average introvert siden jeg liker å snakke med mennesker men det er bare at jeg hater å være rundt folk og henge med folk. Anonymkode: 1159f...e42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #46 Del Skrevet 11. januar Forsøkt andre apper? Hinge? Anonymkode: 2de7b...2a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #47 Del Skrevet 11. januar Tinder er bare helt vilt slitsomt. Jeg lastet det ned på torsdag, og før det hadde gått en halvtime var det så ville tilstander at jeg slettet appen igjen. Er bare piss, og helt umulig å holde kontroll (og jeg er over 50!) Åpnet den igjen i dag, fikk to meldinger fra en fyr før han skrev «hva er adressen din, jeg kommer i kveld» (Å ja, du tror?). Da var det bare å slette appen igjen 😂 Får bare gå å sette meg på en benk i byen. Så attraktiv som jeg tydeligvis er, bør det by på null problemer (ironi!). Anonymkode: 543e4...b33 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #48 Del Skrevet 11. januar Det første jeg ville gjort er å ikke følge råd for å lage en profil. Det er enten eller og kommer ikke til å falle på en velformulert bio. Selv har jeg 5 selfies som er «fy fy». Ingen bar overkropp type bilde. Jeg har ikke ett ord skrevet som også er «galt». Etter drøye 14 dager på appen hadde jeg 99+ likes. Aner ikke hvem disse er da jeg ikke betaler. Vært på 4 dates med de jeg har matchet. Jeg swiper veldig sjeldent til høyre. Kanskje 1/35… Lykke til! Anonymkode: 3424a...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 11. januar #49 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tinder er bare helt vilt slitsomt. Jeg lastet det ned på torsdag, og før det hadde gått en halvtime var det så ville tilstander at jeg slettet appen igjen. Er bare piss, og helt umulig å holde kontroll (og jeg er over 50!) Åpnet den igjen i dag, fikk to meldinger fra en fyr før han skrev «hva er adressen din, jeg kommer i kveld» (Å ja, du tror?). Da var det bare å slette appen igjen 😂 Får bare gå å sette meg på en benk i byen. Så attraktiv som jeg tydeligvis er, bør det by på null problemer (ironi!). Anonymkode: 543e4...b33 Det går vel an å bruke ikognito-mode, dog kun om man betaler tror jeg? Da får kun de du har likt sett profilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #50 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det første jeg ville gjort er å ikke følge råd for å lage en profil. Det er enten eller og kommer ikke til å falle på en velformulert bio. Selv har jeg 5 selfies som er «fy fy». Ingen bar overkropp type bilde. Jeg har ikke ett ord skrevet som også er «galt». Etter drøye 14 dager på appen hadde jeg 99+ likes. Aner ikke hvem disse er da jeg ikke betaler. Vært på 4 dates med de jeg har matchet. Jeg swiper veldig sjeldent til høyre. Kanskje 1/35… Lykke til! Anonymkode: 3424a...b7a 99??? Hvis jeg er heldig jeg får kanskje 1 match per 3mnd, men det er ikke jenter som gir meg likes først Anonymkode: 1159f...e42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #51 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): 99??? Hvis jeg er heldig jeg får kanskje 1 match per 3mnd, men det er ikke jenter som gir meg likes først Anonymkode: 1159f...e42 Samme her. Anonymkode: 08a9c...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #52 Del Skrevet 11. januar -jk- skrev (29 minutter siden): Det går vel an å bruke ikognito-mode, dog kun om man betaler tror jeg? Da får kun de du har likt sett profilen din. De får ikke en krone av meg… Anonymkode: 543e4...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 11. januar #53 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 19.46): Tror dette dessverre er normalen, kompis. Jeg har samme problem. Er selv 26, godt trent, høyt utdannet, men får sjelden match. Når jeg endelig får match, så svarer ikke damene. Anonymkode: 08a9c...a3e Samme her. M36. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet 12. januar #54 Del Skrevet 12. januar (endret) Til TS, helt seriøst, fiks språket ditt. Det er høyst usannsynlig at du kommer til å finne dame på din egen alder (eller yngre jenter som tar deg seriøst) når det høres ut som du har hjernen til en 15-åring. Og en velmenende tanke til alle dere kjempekjekke menn med gode jobber og det hele, som likevel ikke får likes/matcher: dere er sannsynligvis ikke så kjekke som dere selv tror. Jeg møtte kjæresten min på Tinder, og sånt rent objektivt sett er han ikke verdens kjekkeste, sånn midt på treet kanskje (men verdens fineste i mine øyne, bare så det er sagt). Han hadde kanskje 5 bilder av seg selv, ingen bio, mener det eneste han hadde av informasjon om seg selv var at musikk og netflix-binging var interesser han hadde. Og for min del hjalp det på at han hadde et bilde sammen med en hund, så det så ut til at han var glad i dyr, og at han så snill og hyggelig ut. Jeg har sett innboksen hans i ettertid, og han hadde overhodet ikke mangel på hverken matcher eller samtalepartnere, selv med manglende bio, en helt vanlig jobb, og et helt gjennomsnittlig utseende. Og jentene han matchet med var ikke akkurat stygge heller. Så har man virkelig såååå store problemer på Tinder, så er det kanskje verdt å revurdere hvor attraktiv man faktisk er, og om man eventuelt sikter altfor høyt. Endret 12. januar av kommodevaran 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #55 Del Skrevet 12. januar Menn får ikke match tinder pga én ting. Norske kvinner har skyhøye krav. Jeg er ikke akkurat aktiv på tinder lenger, men har fortsatt profil. Hender jeg laster ned appen for å sjekke hvem som er der. Det er så vanvittig mange av de samme gamle kjerringene der, så da vet jeg med meg selv at de ikke er noe man ønsker å være sammen med pga de er kravstore og sannsynligvis et helvete å være sammen med av ymse grunner. Kvinner som er på tinder år etter år er der fordi de er: 1 kravstore 2 umulige å være sammen med 3 er der for å pule Så nå lærte du i hvert fall noe nytt om tinder, Ts. Tinder er ikke plassen for å finne en bra dame. Er stort sett bare søppel der. Ikke alle, men fleste parten. Anonymkode: 1095a...226 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 12. januar #56 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): De får ikke en krone av meg… Anonymkode: 543e4...b33 Da tror jeg ikke du kan forvente spesielt god funksjonalitet. Disse selskapene skal jo leve av noe, og da hjelper det ikke med gratispassasjerer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #57 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 19.46): Tror dette dessverre er normalen, kompis. Jeg har samme problem. Er selv 26, godt trent, høyt utdannet, men får sjelden match. Når jeg endelig får match, så svarer ikke damene. Anonymkode: 08a9c...a3e Jeg liker ikke menn med muskler eller menn som går på treningssenter. Bryr meg heller ikke om du er høyt utdannet. Menn virker å tro at kvinner ønsker seg noe helt annet enn det vi faktisk gjør. Jeg tror menn synes det er fint med muskler. Aldri hørt en kvinne si hun ønsker seg en mann med muskler. Kanskje dere hadde trukket mye menn på Grindr. Hvis dere finner dere kvinner som bryr seg om disse tingene så er hun sikkert veldig overfladisk. Det høres ikke ut som et forhold man blir lykkelig i. Anonymkode: feacd...872 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #58 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg liker ikke menn med muskler eller menn som går på treningssenter. Bryr meg heller ikke om du er høyt utdannet. Menn virker å tro at kvinner ønsker seg noe helt annet enn det vi faktisk gjør. Jeg tror menn synes det er fint med muskler. Aldri hørt en kvinne si hun ønsker seg en mann med muskler. Kanskje dere hadde trukket mye menn på Grindr. Hvis dere finner dere kvinner som bryr seg om disse tingene så er hun sikkert veldig overfladisk. Det høres ikke ut som et forhold man blir lykkelig i. Anonymkode: feacd...872 I stedet for å høre hva du ikke bryr deg om, så hadde det vært interessant å høre hva du bryr deg om, og sett hva du faktisk faktisk sveiper på. Hvis du ikke er på Tinder i det hele tatt, så har innspillet ditt liten verdi. Ts; du har fått mange gode svar. Du kan ikke utelukke at det er noe teknisk hos Tinder som ødelegger for deg, men mest sannsynlig har du mer igjen for å legge tiden og innsatsen i sjekking irl, eller å prøve andre plattformer. Det du har nå, funker åpenbart ikke. Anonymkode: c6cf1...298 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #59 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Veldig enkelt å se at dette er en manns meninger. Selvfølgelig vil vel alle like det de ser. Ihvertfall når jeg kun har et bilde å gå ut i fra. Men hva jeg synes er fint er IKKE det menn tror jeg synes er fint. Som muskler, solarium-brun og treningssenter. Og heller ikke den selvsikre, se på meg, jeg eier rommet fyr. Og jeg bryr meg ikke om du er høyt utdannet. Hvem er du? Skriv om deg selv så folk vet. Jeg hadde trodd at du var ute etter ligg med det du har skrevet. Og resten av teksten sier ingenting om deg. Anonymkode: feacd...872 Alltid like interessant å se kvinners totale fornektelse av eget tenningsmønster, og hvor umiddelbart fornektelsen kommer fram bare man pirker litt i det. Det er egentlig ikke "en manns meninger", men den rådende hypotesen man tar utgangspunkt i når man forsøker å forklare hva kvinner tiltrekkes av. Det er gjort mange forsøk, både før og etter Tinder/nettdating kom på banen (David M. Buss, Amir Levine, Rachel Heller, David P. Schmidt, Nancy Etcoff, osv) og alle viser det samme: Kvinner *sier* at de ønsker seg menn som hovedsakelig er "snille, greie og stabile", og at de i alle fall ikke ønsker seg menn med trekkene som stadig dras frem her... men så viser alle de praktiske forsøkene (også bekreftet av diverse tall fra datingtjenestene selv) at det er nøyaktig de mennene ALLE kvinner faktisk sveiper på, sånn helt utvilsomt (ja, også de kvinnene som på forhånd mest hardnakket hevder at de ikke gjør det). Det er mange (evolusjonære) årsaker til dette, både det at kvinner går for akkurat de mennene de gjør, og også det at de fornekter at de gjør det. Det er ikke nødvendigvis noe objektivt "galt" i kvinners preferanser heller, men det er faktisk sånn forklaringen er, eventuelt inntil vi finner noe som skulle bidra til et paradigmeskifte innen forskningen. Menn må inneha et visst sett med kvaliteter, og heller litt for mye av dem (barisbilde og klyseholdning), enn litt for lite. Mangler mannen disse egenskapene så hjelper det ingenting hvor utfyllende profil eller fine bilder han har. En profil, uten tekst/med grusom tekst, med et dårlig mørkt bilde som antyder en høy, kjekk og suksessrik (suksess er ikke kun penger og stabilitet) mann, får tusen ganger flere likes enn en middelmådig mann med "perfekt" profil. Og siden ting gjerne må litt inn med teskje her på KG, så nei, det betyr ikke at alle kvinner til enhver tid helst er sammen med fengselsfugler på 2 meter som samtidig er milliardærer, men sånt trigger langt mer i kvinner enn en traust a4 mann som går på jobb presist klokka 8, som aldri krangler og er "snill og grei". Derfor ser vi også den ekstreme skjevheten i nettdatingen, kvinner har der langt større spillerom til å se etter "fantasimenn", som oppfyller hele tenningsregisteret deres. Fortsett gjerne å fornekte, men kom gjerne da med forskning som antyder noe annet, heller enn "JEG føler ikke det er sånn, så da kan det ikke være sånn", som hovedargument. - Og til TS, du er nok sannsynligvis ikke fullt så kjekk som du kanskje håper (eventuelt kommer det ikke godt nok fram).. eller du utlyser en brist i selvtillit. Har sett utallige mannlige "problemprofiler", og det er alltid sånne ting som blir drepen, egentlig aldri profiltekst. På feks tinder er det egentlig "less is more" som gjelder for menn. Bedre å vise for lite, og antyde noe bra, enn for mye. Feks bare droppe helt profiltekst, siden du uansett skriver litt "klønete", bare vennlig tips. Ja, mange damer her som sier du MÅ ha det, men du skal nok se at de hadde gitt deg en sjanse om du var attraktiv nok på bildene. Anonymkode: 4a508...3eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #60 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 10.46): Her er det garra noe du gjør feil hvis du ikke klarer å få en eneste match med noen som du anser er innenfor din liga. Selv er jeg kvinne i samme aldersgruppe som deg, i Oslo, og jeg har hatt mye hell på tinder - ser jeg en mann som er attraktiv i mine øyne, så tar jeg initiativ til å starte en samtale. Jeg har en kjæreste jeg har møtt gjennom tinder, samt et par eks-kjærester. Anonymkode: 11989...203 Menn får ikke matches i sin egen liga. For de kvinnene swiper utelukkende på menn OVER sin liga. Skal du ha matches som mann må du swipe på uattraktive damer eller damer over 40. Og ingen vil jo det. Anonymkode: fffc5...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå