Gå til innhold

Indonesia i Februar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal til Malaysia i Februar og tenkte å også reise over til Indonesia i samme slengen. Vet det ikke er den beste tiden å reise der, men finnes det noen plasser som er bedre enn andre? Helst ikke noe storby, men åpen for forslag!

Anonymkode: af3a8...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo litt an på hvor i Malaysia dere er, men om dere er på fastlandet, er det kort vei til Singapore og derfra videre til Bintan. Fra Borneo ville jeg tatt fly til Bali. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
reiseglad skrev (20 timer siden):

Kommer jo litt an på hvor i Malaysia dere er, men om dere er på fastlandet, er det kort vei til Singapore og derfra videre til Bintan. Fra Borneo ville jeg tatt fly til Bali. 

Ja det ble litt vel åpent i HI, vi lander i Kuala Lumpur. Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke Indonesia da.. så ikke svar på det du lurer på😅 Meeeen, Penang må besøkes , Georgetown er en herlig smeltedigel av kulturer og masse deilig mat! 

Anonymkode: d6db0...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 0.37):

Ikke Indonesia da.. så ikke svar på det du lurer på😅 Meeeen, Penang må besøkes , Georgetown er en herlig smeltedigel av kulturer og masse deilig mat! 

Anonymkode: d6db0...76d

Tusen takk for tips uansett! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi dro til Langkawi for noen år siden og tok båt derfra til lille Koh Lipe i Thailand - så liten at man tar passkontrollen på stranden faktisk 😉 Ellers er det spennende med Kuala Lumpur og Malaysia. Har dere vært der før? Hvis dere har lyst på et bra hotell med flott utsikt så kan jeg anbefale Traders hotell - spander litt ekstra og ta Club level med utrolig utsikt til Petronas Twin Towers fra loungen deres i 32 etasje 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Indonesia er stort, og utrolig vakkert. Anbefales på det sterkeste! 

Det er jammen ikke enkelt å svare på hvor du bør dra, for Indonesia er jo ganske variert. Hvor mye vil dere reise? Hvor lenge? Hvor "off the track"? Fra KL har det tidligere hvertfall gått direktefly til Yogyakarta, en veldig spennende, kulturell by! 

Eller vil du i regnskogen på Kalimantan (indonesisk side av Borneo), eller dykke og snorkle på Sulawesi? 

Flores og Komodo Islands er også en fantastisk opplevelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
issoras skrev (På 14.1.2025 den 22.00):

Indonesia er stort, og utrolig vakkert. Anbefales på det sterkeste! 

Det er jammen ikke enkelt å svare på hvor du bør dra, for Indonesia er jo ganske variert. Hvor mye vil dere reise? Hvor lenge? Hvor "off the track"? Fra KL har det tidligere hvertfall gått direktefly til Yogyakarta, en veldig spennende, kulturell by! 

Eller vil du i regnskogen på Kalimantan (indonesisk side av Borneo), eller dykke og snorkle på Sulawesi? 

Flores og Komodo Islands er også en fantastisk opplevelse. 

Tusen takk for tips! Tenkte litt på været i Februar/Mars. Er det noen plasser man spesielt bør unngå med tanke på regntiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk for tips! Tenkte litt på været i Februar/Mars. Er det noen plasser man spesielt bør unngå med tanke på regntiden?

Ikke som jeg vet, vi reiste som normalt selv om det var regntid. Det regner jo ikke hele tiden men kommer som kraftige, kortvarige regnskyll i løpet av dagen, ofte først på ettermiddagen/kveld. Jeg var der januar - juni. Det var vel først i mai jeg opplevde en dag uten regn. 

Indonesere går ikke ut når det regner, alt stopper helt opp, veldig fascinerende. Men det er jo fordi det er så kortvarig at de kan leve sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...