AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Del Skrevet 8. januar Noen som har vært gravide med positivt utfall selv om testene ikke økte merkbart fra uke 5 ca? At noen aldri får supersterke streker, selv om alt er bra? Eller er dette kanskje en tidlig SA? Anonymkode: e3294...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #2 Del Skrevet 8. januar Det er helt normalt. Du har tydelige positive tester. Slapp av. Anonymkode: b69c0...ddb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. januar #3 Del Skrevet 8. januar Slutt og test etter 16 dpo. Tester etter det vil ikkje gi deg noe mer svar etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #4 Del Skrevet 8. januar mommyaka skrev (7 minutter siden): Slutt og test etter 16 dpo. Tester etter det vil ikkje gi deg noe mer svar etc Har hatt mange tidlige SA, så dessverre har jeg derfor testet mange ganger. Den siste testen, 7.januar, er ca. 20DPO, og har sett andre som har såkalte "dye stealers" lenge før det. Min teststrek er langtfra like sterk som kontrollstreken. Er det normalt? Anonymkode: e3294...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #5 Del Skrevet 8. januar Slutt å teste! Det er ikke meninga man skal bruke graviditetstester for å følge med på om det går bra. Testene kan ikke brukes til det. Det er meninga man skal bruke dem til å bekrefte/avkrefte graviditet, that's it. Har du fått positiv test, så har du fått positiv test. Det er ingenting galt med testene dine, TS. Slutt med testinga nå. Bestill heller privat tidlig ultralyd i uke 6-7 (da kan man se hjertet slå) hvis du er veldig bekymra. Anonymkode: 16eff...de2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #6 Del Skrevet 8. januar Hvorfor fortsetter du å teste? Har med begge mine svangerskap kun tatt en graviditetstest, så tatt kontakt med lege for blodprøver og henvisning til tidlig ul/jordmor osv. Anonymkode: 9e3e0...be3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #7 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor fortsetter du å teste? Har med begge mine svangerskap kun tatt en graviditetstest, så tatt kontakt med lege for blodprøver og henvisning til tidlig ul/jordmor osv. Anonymkode: 9e3e0...be3 Ja, det virker jo latterlig å teste mange ganger. I tidligere svangerskap har jeg kun testet en gang, men har hatt sju kjemiske/tidlige SA de siste to årene, så derfor jeg tester for liksom å forberede meg dersom det går galt igjen. Tar progesterontilskudd, og ønsker ikke bruke opp det dersom testene blir svake/negative - det kan utsette ny syklus. Anonymkode: e3294...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #8 Del Skrevet 8. januar Testene forteller ingenting annet enn at du er gravid, de kan på ingen måte brukes til å måle hcg-stigning. Så den testingen er helt meningsløs nå Anonymkode: 6ccde...fb5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #9 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det virker jo latterlig å teste mange ganger. I tidligere svangerskap har jeg kun testet en gang, men har hatt sju kjemiske/tidlige SA de siste to årene, så derfor jeg tester for liksom å forberede meg dersom det går galt igjen. Tar progesterontilskudd, og ønsker ikke bruke opp det dersom testene blir svake/negative - det kan utsette ny syklus. Anonymkode: e3294...ea4 Jeg har hatt både SA og svangerskap utenfor livmor, likevel tester jeg kun en gang og teller ikke de to som svangerskap fordi ved SA regner jeg med noe ikke stemte fra start siden jeg hadde mens-lignende blødning rundt rett tidspunkt og ved ex-u ble det ikke oppdaget før jeg begynte blø. Har hatt ett vellykket svangerskap bak meg etter å ha fjernet en eggleder og er 1/3 i mitt andre nå. Jeg tror du skaper større stress ved å teste mer og forvente sterkere streker enn ved å leve i «uvitenhet» over styrken på strekene. Så jeg forstår deg, men tror du skaper stress for deg selv med denne testingen. lykke til med spiren. Anonymkode: 9e3e0...be3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #10 Del Skrevet 8. januar Jeg skjønner godt at du er bekymret, spesielt med dine tidligere erfaringer. Jeg har aldri fått skikkelig "dye stealers", men har fått like sterk strek som kontrollstreken rundt 21 dpo. Men det vil nok være veldig individuelt. Kan du få sjekket hcg hos legen kanskje? Det er jo fin farge på testene, så jeg tenker ikke at det må være noe galt. Men jeg skjønner veldig godt at du har tatt mer enn en test, det tror jeg mange av oss som har mistet gjør. Og sammenligner man en test tatt for eksempel 12 dpo med 20 dpo, så ser man jo tydelig stigning om alt er normalt. Så at de ikke måler noe stigning stemmer ikke. Anonymkode: ca9f4...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #11 Del Skrevet 8. januar Glemte å skrive at når man får veldig mye hcg ser testene svakere ut igjen. Da vil man få sterkere streker ved å blande ut urinen med vann. Anonymkode: ca9f4...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #12 Del Skrevet 8. januar Skjønner godt at du vil teste ekstra, det er leit det du har opplevd, klart man blir ekstra bekymret. Har selv prøvd å la være å over-teste da det gjerne bare gir mer bekymringer, men ikke alltid klart det jeg heller. Selv ville jeg heller tatt en digital med ukesindikator nå, og hvis den nå, eller innen en ukes tid viser 3+ hadde jeg forsøkt å senke skuldrene. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: aa7b1...4b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #13 Del Skrevet 8. januar Skjønner godt at du tester mye, og at du blir bekymret når man ikke ser økningen, for jeg var helt lik. Kjempefrustrert hver gang jeg nistirret på testene for å se etter økning, og de ikke ble sterkere. Jeg testet til godt over 20 dpo, og teststreken ble aldri like tydelig som kontrollstreken, verken med babyplan eller makesure sine tester. Spiren holdt likevel, er 34 uker nå 😊 Anonymkode: ad6c1...599 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #14 Del Skrevet 8. januar Jeg forstår godt bekymringen. Har selv opplevd dette hvor utviklingen stoppet opp og jeg til slutt begynte å blø. Testene ble ikke sterkere. Men med mitt andre barn fikk jeg svake tester, men det gikk likevel helt fint. Så jeg ville lagt bort testene og tatt ting som det kommer. Vanskelig, jeg vet... Anonymkode: a6627...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #15 Del Skrevet 9. januar Takk for alle svarene. Er fremdeles veldig bekymra, men er vel ikke annet å gjøre enn å vente og se hvordan det går. Har ikke noen spesielle symptomer heller, men det er kanskje tidlig i uke 5? Har ikke ømme bryster, ikke kvalme, kanskje litt oppblåst men ikke noe mer. Føler meg ikke gravid. Er det normalt, i uke 5? Har vært gravid før, og har to barn, men husker ikke akkurat hvilken uke jeg fikk symptomer. Anonymkode: e3294...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #16 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Takk for alle svarene. Er fremdeles veldig bekymra, men er vel ikke annet å gjøre enn å vente og se hvordan det går. Har ikke noen spesielle symptomer heller, men det er kanskje tidlig i uke 5? Har ikke ømme bryster, ikke kvalme, kanskje litt oppblåst men ikke noe mer. Føler meg ikke gravid. Er det normalt, i uke 5? Har vært gravid før, og har to barn, men husker ikke akkurat hvilken uke jeg fikk symptomer. Anonymkode: e3294...ea4 Jeg har hatt masse symptomer di gangene jeg har hatt SA, men med 3 barn som jeg går med nå hadde jeg ingen symptomer i det heletatt før i uke 7. Noen tester vil heller aldri vise sterkere strek, mens et annet merke vil vise sterkere strek med økt hcg. Det kan variere fra både merke og fra forskjellig batch innforbi samme merke. Det beste du kan gjøre er blodprøve hos legen, f.eks mandag og onsdag. Lykke til ❤️ Anonymkode: aa1cd...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #17 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Takk for alle svarene. Er fremdeles veldig bekymra, men er vel ikke annet å gjøre enn å vente og se hvordan det går. Har ikke noen spesielle symptomer heller, men det er kanskje tidlig i uke 5? Har ikke ømme bryster, ikke kvalme, kanskje litt oppblåst men ikke noe mer. Føler meg ikke gravid. Er det normalt, i uke 5? Har vært gravid før, og har to barn, men husker ikke akkurat hvilken uke jeg fikk symptomer. Anonymkode: e3294...ea4 Det er helt normalt å ikke ha noen spesielle symptomer så tidlig som uke 5. Det vanlige er at symptomene kommer rundt uke 6. Det er for øvrig heller ikke uvanlig at man ikke har noen spesielle symptomer i det hele tatt! Anonymkode: 16eff...de2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå