AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Del Skrevet 8. januar Jeg la igjen et par anmeldelser på en norsk nettside etter kleskjøp, men ser at hele navnet mitt også har kommet med på anmeldelsen. Jeg sendte mail og spurte om de kunne fjerne navnet mitt og bare la anmeldelsen stå anonymt, men det gikk ikke å fjerne svarte de. Har jeg rett å kreve at anmeldelsene fjernes helt fra nettsiden? Jeg er vil ikke at de skal stå der med fullt navn. Er det ikke regler ang dette i følge GDPR? Setter pris på svar. Anonymkode: 53600...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #2 Del Skrevet 8. januar Dytter litt på denne..:) Anonymkode: 53600...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #3 Del Skrevet 8. januar Tja, vil jo tro det skal være mulig ihht retten til sletting, men du kan eventuelt forhøre deg med Datatilsynet:) Anonymkode: 1accc...043 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 8. januar #4 Del Skrevet 8. januar Spør Datatilsynet, gjerne med nettbutikken på kopi. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #5 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tja, vil jo tro det skal være mulig ihht retten til sletting, men du kan eventuelt forhøre deg med Datatilsynet:) Anonymkode: 1accc...043 Tusen takk!:) Anonymkode: 53600...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #6 Del Skrevet 8. januar issoras skrev (31 minutter siden): Spør Datatilsynet, gjerne med nettbutikken på kopi. Takk for svar!:) Anonymkode: 53600...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #7 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg la igjen et par anmeldelser på en norsk nettside etter kleskjøp, men ser at hele navnet mitt også har kommet med på anmeldelsen. Jeg sendte mail og spurte om de kunne fjerne navnet mitt og bare la anmeldelsen stå anonymt, men det gikk ikke å fjerne svarte de. Har jeg rett å kreve at anmeldelsene fjernes helt fra nettsiden? Jeg er vil ikke at de skal stå der med fullt navn. Er det ikke regler ang dette i følge GDPR? Setter pris på svar. Anonymkode: 53600...777 Ta en telefon til Datatilsynets veiledningstjeneste så får du svar fra dem som skal kunne dette og ikke bare en gjeng amatører. Anonymkode: 6741e...459 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #8 Del Skrevet 9. januar Det er vel kanskje mye arbeid da og de må ha bedre datakyndige til å ta jobben og det koster. Er en teori. Det er en god lærdom uansett. Lurt å tenke at ALT som skrives på nett kan bli værende permanent og ikke lett å slette om det ikke er egne nettsider. Selv skrev jeg et innlegg her på KG. Det var til og med skrevet anonymt og ble anonymisert litt. Jeg innså likevel underveis at denne casen var lett å igjenkjenne hos folk i nettverket. Jeg begynte å få panikk og kontaktet administratoren her for å få innlegget slettet. Men neida. Det var visst umulig..😳 De hadde til og med diskutert det flere av moderatorene, og ble enige om at det ikke kunne slettes.. Her sletter de kommenterer og innlegg daglig pga regelbrudd osv, men når en som har lagt ut et innlegg selv angrer pga det kan gjenkjennes og skape problemer…nei da må en bare deale med det..🙄 Etter det er jeg 100% anonym på nett. Enten i KG eller trustpilot. Anonymkode: 89f82...ceb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #9 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er vel kanskje mye arbeid da og de må ha bedre datakyndige til å ta jobben og det koster. Er en teori. Det er en god lærdom uansett. Lurt å tenke at ALT som skrives på nett kan bli værende permanent og ikke lett å slette om det ikke er egne nettsider. Selv skrev jeg et innlegg her på KG. Det var til og med skrevet anonymt og ble anonymisert litt. Jeg innså likevel underveis at denne casen var lett å igjenkjenne hos folk i nettverket. Jeg begynte å få panikk og kontaktet administratoren her for å få innlegget slettet. Men neida. Det var visst umulig..😳 De hadde til og med diskutert det flere av moderatorene, og ble enige om at det ikke kunne slettes.. Her sletter de kommenterer og innlegg daglig pga regelbrudd osv, men når en som har lagt ut et innlegg selv angrer pga det kan gjenkjennes og skape problemer…nei da må en bare deale med det..🙄 Etter det er jeg 100% anonym på nett. Enten i KG eller trustpilot. Anonymkode: 89f82...ceb Godt poeng, jeg kommer ikke til å gjøre det igjen. Lærepenge til neste gang. Tusen takk for svar. Anonymkode: 53600...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #10 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ta en telefon til Datatilsynets veiledningstjeneste så får du svar fra dem som skal kunne dette og ikke bare en gjeng amatører. Anonymkode: 6741e...459 Godt poeng. Tenkte kanskje det var noen her inne som satt på kunnskap og fakta. Men da gjør jeg det. Takk for svar. Anonymkode: 53600...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #11 Del Skrevet 9. januar Det er definitivt ulovlig av dem å "nekte" å fjerne det. Selvsagt kan de fjerne det, den personen du snakket med visste bare ikke hvordan. Anonymkode: 46452...7d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #12 Del Skrevet 9. januar Jeg jobber i en nettbutikk og vi har en sånn anmelderløsning. Det er enkelt å slette anmeldelser i det systemet i hvert fall. I forhold til GDPR så må de vise til dato og avsjekket boks for når du gav ditt samtykke til anmeldelsen. De er uansett pliktige til å slette det når du ber om det. Her er loven klar! Anonymkode: 4ae0d...f05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #13 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg jobber i en nettbutikk og vi har en sånn anmelderløsning. Det er enkelt å slette anmeldelser i det systemet i hvert fall. I forhold til GDPR så må de vise til dato og avsjekket boks for når du gav ditt samtykke til anmeldelsen. De er uansett pliktige til å slette det når du ber om det. Her er loven klar! Anonymkode: 4ae0d...f05 Hvilken paragraf/lovtekst sikter du da til, nøyaktig? Anonymkode: c2efe...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #14 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er definitivt ulovlig av dem å "nekte" å fjerne det. Selvsagt kan de fjerne det, den personen du snakket med visste bare ikke hvordan. Anonymkode: 46452...7d7 Du har nok rett. Sendte ny mail der jeg henviste til lovdata (datatilsynet), og fikk rask beskjed tilbake om at de slettet alt. Anonymkode: 53600...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #15 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg jobber i en nettbutikk og vi har en sånn anmelderløsning. Det er enkelt å slette anmeldelser i det systemet i hvert fall. I forhold til GDPR så må de vise til dato og avsjekket boks for når du gav ditt samtykke til anmeldelsen. De er uansett pliktige til å slette det når du ber om det. Her er loven klar! Anonymkode: 4ae0d...f05 Du har rett. Sendte ny mail der jeg henviste til lovdata (datatilsynet), og fikk rask beskjed tilbake om at de slettet alt. Takk for svar! Anonymkode: 53600...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå