Gå til innhold

Mamma er opprørt kun fordi jeg har kjøpt ny sofa

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er over 30 år. Har nå kjøpt meg ny sofa. Sa selvfølgelig ingenting om at jeg skulle gjøre det. Men hun så den da hun kom hit. Hun er sint og skuffet og mente vi hadde avtale om at jeg ikke skulle kjøpe ny sofa noen gang da hun var med å kjøpte sofa da jeg var 19. Jeg har ikke vært med på å lage noen sånn avtale. Den måtte byttes ut nå. Hun liker å ha kontroll og prøver alltid å bestemme over meg og nekte meg ting. Jeg har jobb og tjener egne penger. Har ikke noe problemer med økonomien heller. Så jeg skjønner ikke hvorfor hun er sånn. Nytter ikke å snakke med henne nå. Hun sier også at familieselskap jeg skal ha kan jeg ikke ha nå da hun ikke vil at andre i familien skal se at jeg har kjøpt ny sofa, fordi det blir flaut for henne og hun blir spurt ut av dem om dette mener hun. Og min gamle bestemor er veldig imot å kjøpe nye ting og da kommer hun til å bli kryssforhørt av henne. Familen får da spørre ut meg i stedet for, jeg er voksen jeg også.  Skjønner ikke problemet, jeg har hatt forrige sofa i mange år. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, tenk å bli så opprørt bare på grunn av en sofa. Hva kan jeg si og gjøre i denne situasjonen? Og er det bare jeg som har en sånn mor?

Anonymkode: 6c954...522

• Hjerte 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du er 30. bare be de slutte å bry seg

Anonymkode: e10f6...a42

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Din mor trenger psykolog. 

Anonymkode: 55046...f82

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både du og din mor trenger psykolog.

Du fordi du velger å bry deg så ekstremt om hva din mor mener, synes og tror. Nok til å skrive om det på forum ihvertfall.

Og din mor fordi hun tar helt av for ingenting.

Anonymkode: 4c0d4...1ba

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg virkelig ikke giddet å bry meg om. 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mor høres syk ut. Dette har ingen andre noe med.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Din mor virker å slite med selv ubetydelige endringer i livet sitt, må være slitsomt å ha det sånn. Litt sånn som min egen mor tåler så vidt at jeg kan endre hårlengde eller klesstil. Men, som andre sa, du må prøve å ikke bry deg. Også, hun er en voksen person, hun må klare å selvregulere seg selv og komme over det. Det er ikke engang din joåå. 

Anonymkode: 1b72d...b2f

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye som er rart her.

Hvorfor ‘sa du selvfølgelig ingenting om det’ på forhånd….?

I min familie er innkjøp av større ting som en ny sofa noe som er ganske selvfølgelig å snakke om. Kanskje spørre om innspill på farge/fasong/modell også. I hvert fall ikke noe en forsøker å skjule for andre.

Angående din bestemor og familien så tenker jeg du får være litt på hugget nå. Fortell selv at du har fått ny sofa, og gleder deg til å vise den fram f.eks.

Anonymkode: 98ede...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I min familie er innkjøp av større ting som en ny sofa noe som er ganske selvfølgelig å snakke om. Kanskje spørre om innspill på farge/fasong/modell også. I hvert fall ikke noe en forsøker å skjule for andre.

Deg om det. Jeg snakker da verken med bror eller foreldre om ny sofa. Trenger ikke deres innspill, jeg vet godt hva jeg vil ha og så kjøper jeg den.  Kunne muligens spurt om foreldrene mine ville hatt den gamle sofaen min til loftstua, men de hadde uansett ikke blandet seg inn i kjøp av ny sofa. 

Mor til ts virker helt sykelig kontrollerende. Det må du bare heve deg over ts, og ikke tillate framover. Ikke tilrettelegg for hennes morbide behov for kontroll på deg, verken når det gjelder sofa eller noe annet. 

Anonymkode: df8fa...0d2

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har laget flere tråder om dette før! Hvorfor følger du aldri rådene du får? 

Anonymkode: abbc2...173

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje på tide å klippe navlestrengen og jobbe med egen intrigittet. Du er 30 og kjøper deg en sofa, hva så..  

Anonymkode: 77138...1b3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, tenk å bli så opprørt bare på grunn av en sofa. Hva kan jeg si og gjøre i denne situasjonen? 

Du skal da vel ikke gjøre noe. Hun får bare irritere seg så mye hun vil. Hun har ikke noe med det.

Anonymkode: 9217b...0cc

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok mange som har foreldre som er slik. Det beste er å tie still, og holde seg unna en stund. 

Anonymkode: 59681...270

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mora di er rape gal. Løp så fort du kan og ikke ta kontakt med henne igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du har laget flere tråder om dette før! Hvorfor følger du aldri rådene du får? 

Anonymkode: abbc2...173

Hæ? Mulig det er flere tråder om lignende, men det er ikke jeg som har skrevet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Mye som er rart her.

Hvorfor ‘sa du selvfølgelig ingenting om det’ på forhånd….?

Angående din bestemor og familien så tenker jeg du får være litt på hugget nå. Fortell selv at du har fått ny sofa, og gleder deg til å vise den fram f.eks.

Anonymkode: 98ede...366

Jeg sa ikke noe om det, fordi jeg vet det ikke hadde blitt noe bedre om jeg hadde informert om det på forhånd. Jeg tenkte hun ser den senere uansett og jeg viste hva som kom. Hun er sånn med mye annet også. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg synes du bare skal leve ditt liv, kjøpe det du vil, og ha familieselskap når du vil, uten å ta hensyn til din mors tankeforstyrrelser eller sladder i familien. Her er det de som er klin sprø, det er selvsagt helt vanlig å kjøpe ny sofa av og til i løpet av livet. Hev deg over det, og la dem snakke hvis de ikke har noe verre å bry seg om er de jo heldige.

Anonymkode: 075f4...00f

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det flaut at resten av familien får vite at du har kjøpt deg møbler?

Er resten av familien like gærne som moren din?

Du får minne henne på hvor gammel du er. Hver gang hun sier noe.

Anonymkode: 5f7ba...832

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må si du har en merkelig familie, tenk å orke å ha en mening om noen burde ha kjøpt ny sofa eller ikke. Hvis bestemor ikke vil kjøpe nye ting til seg selv, så får hun la være, men hun behøver ikke å ha en mening om hva barnebarnet eller andre gjør. Og mor, hvem i all verden mener det er normalt å inngå en avtale med sitt (19-årige) barn om at «nå skal du aldri noen sinne kjøpe ny sofa igjen! Ok?»

De får bare kakle seg imellom.

Anonymkode: ebeb5...d93

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde sendt snap av den nye sofaen i familiegruppa jeg, hvis jeg visste at moren min var sånn. 

Anonymkode: 01196...4b3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...