AnonymBruker Skrevet 9. januar #21 Del Skrevet 9. januar Et tips er å holde deg opptatt, unngå sofasitting med tv og snacking! Anonymkode: f1289...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #22 Del Skrevet 9. januar Vil du gå ned i vekt? Spis mindre Eneste løsning… Anonymkode: c6a05...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #23 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg tror det kan være lurt å finne ut hvorfor of når du overspiser. Jeg tror du kan trenge hjelp til det utenifra. Vil anbefale psykolog. Jeg er i samme båt selv og, jeg spiser igrunn normale porsjoner og sunn hverdagsmat. Problemet er brus, godteri og potetgull. Jeg vet at jeg overspiser der, og at jeg må gjøre noe. Men klarer det ikke! For meg er godteri, brus og potetgull premie for slitsomme dager. Det er jo ett spiseproblem. Vurderer å kontakte fastlege for hjelp, men det sitter langt inne pga fastlegen er så ja.. Anonymkode: fefae...6e3 Les boka eller hør podkasten til Torunn Ytrehus❤️ Hun er ekspert/ernæringsfysiolog som kan alt om mat og følelser, og at dette og overspising ikke handler om viljestyrke. Jeg har begynt på boka, og lest flere kapitler, men må kun ta ett/to av gangen for det gir meg så mye å tenke på (på en positiv måte Anonymkode: 93109...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #24 Del Skrevet 10. januar Anbefaler boka «Spis deg fri». Spesielt de første kapitlene som forklarer hvorfor vi ikke kan bare bruke viljestyrke. Boka ligger gratis på Spotify som de første episodene av Podkasten med samme navn. Anonymkode: c5586...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #25 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 17.57): Jeg har forsøkt å gå ned i vekt siste 5 år da jeg trenger å gå ned 25 kg, men klarer dessverre ikke lykkes. Hovedgrunnen til at jeg ikke lykkes er at jeg har veldig svak viljestyrke og er alt for glad i usunn mat. Og spiser jeg ikke usunt er det ofte jeg spiser for mye... Føler jeg har kommet inn i en ond sirkel jeg ikke klarer komme meg ut av. Noen som har noen gode råd til meg? Hvordan kan jeg styrke viljestyrken og lykkes med å spise sunnere og mindre? Anonymkode: 5b4d9...a98 Kanskje første mål bør være å spise sunnere da. Ikke så mye restriksjoner på mengde, bare velge mest rene råvarer og sunn mat. Når du er blitt mer vant til å spise sunt, kan du evt begynne å begrense mengdene hvis vekten står stille. Det er bedre å ta et steg av gangen liksom. Og det er dessverre kun disiplin som fungerer, og legge tilrette for seg selv (ikke kjøp inn usunn mat, ikke ha noe fristende liggende i skapene, ikke kjøp drikke med kalorier, ikke handle når du er sulten, drikk mye vann osv). Anonymkode: c619d...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #26 Del Skrevet 10. januar Marit Kolby sin bok Anonymkode: 183a3...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #27 Del Skrevet 10. januar Jeg tok operasjonen gastric sleeve privat på avbetaling. Hadde nok ikke klart det uten den i bunn. For jeg har slitt med avhengighet av mat, og brukt mat for å regulere følelser. Var ikke så altfor fet, «bare» bmi 32, men husker fortsatt da jeg innså at jeg ikke bare var overvektig lenger, men faktisk feit (altså fedme = bmi over 30). Beste jeg noensinne har gjort for meg selv. Seks år siden nå. Anonymkode: 7cd44...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå