Gå til innhold

Brunette 35 år med grå glasshår, hva er best å gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg forstår ikke hva jeg skal gjøre.

Føler meg mest som meg selv som brunette. Frisøren sier jeg har tykke glasshår og at de er vanskelige å farge. Men tror ikke den frisøren var mest kompetent på grått hår, så jeg fikk ikke så gode råd.

Hvilke alternativ har jeg? Kan jeg farge håret i tilsvarende brun farge? Bør jeg legge inn brune eller mørkere eller bronse/brunt/varmt/mørk rød striper? Eller må jeg legge inn lyse striper over det grå? 

Anonymkode: 0f2a3...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lyse striper er enklest med glasshår. Jeg har selv kritthvite glssshår og er en del yngre enn deg, har prøvd det meste men kun lyse striper som funker. 

Anonymkode: de7c8...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv glasshår og hatt det så lenge jeg kan huske.. har tidvis vært mørk, men fargen sklir av kjempe fort, det som sitter lengst i er henna farge. 

Jeg er blond fra naturens side så det har blitt til at jeg har forholdt meg blond seneste årene for å slippe å farge det hver 2 uke, hvilket jeg måtte for at det skulle være fint når det var mørkt.. 

Det beste er nok å legge inn lyse striper hvis du ikke vil de skal syntes så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruk en farge uten tall bak komma, de er dobbeltpigmenterte. Bruk sterkere H202 i blanding enn før, og pensle glasshårene med ren H202 før du begynner. Gjerne 6 eller 7,5%, og bruk føneren for å få hårstråene til å åpne seg opp. Så farger du som vanlig. 

Anonymkode: e0c79...6b0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for gode tips! Dette må gjøres hos frisør eller kan jeg farge hjemme? Ts

Anonymkode: 0f2a3...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette har jeg og, og det har irritert meg og

MEN jeg fant løsningen (på mitt hår)

Før farget jeg håret hver 3.uke, nå har det gått 2 mnd, og eneste grått er etterveksten. Glasshårene har enda farge på seg. 

Jeg bruker redken color gloss, sjampo, balsam og sprayen etterpå. 

Screenshot_20250109_173516_SamsungInternet.thumb.jpg.178ad2d88c829a5cdb0ba1e4cd3613d0.jpg

Anonymkode: edef0...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lar fargen sitte i 10 min ekstra. Lærte det av en frisør og har fortsatt med det etter jeg begynte å farge selv. 

Anonymkode: bbc77...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...