Gå til innhold

Hvilket parti burde man stemme til høsten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om man jobber I det kommunale helsevesenet og er helsefagarbeider?

Anonymkode: bafb2...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke borgerlig. Er lettere sjokkert over at du som er helsefagarbeider, i det hele tatt må spørre. 

Anonymkode: ee26c...453

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke borgerlig. Er lettere sjokkert over at du som er helsefagarbeider, i det hele tatt må spørre. 

Anonymkode: ee26c...453

Jeg er nyutdannede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Venstre eller Høyre

Anonymkode: d2b6e...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør heller sette deg inn i partiers politikk enn å spørre på KG. Jeg skal ikke fortelle deg hva du bør stemme fordi du må da klare å ha egne meninger om hvilket parti du skal stemme.

Endret av Sommer2464
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva du bør stemme. Anbefaler deg å lese hva de forskjellige partiene står for og hvem du er mest enig med. Folk må velge selv hva de vil stemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

At du er helsefagarbeider og jobber i det offentlige kan lett implisere at du typisk vil stemme rød-grønt. Men dypere sett, kan det meget vel hende at du orienterer deg mot borgerelig side eller til og med i libertariansk retning. Ingen svar på KG kan på lett vis gi deg et godt svar på hvilket parti du bør stemme. De som svarer vil ha sin egen overbevisning som de ønsker å presentere for deg.

Jeg kommer til å stemme på Liberalistene eller til nød partiet Konservativt. Mine sosialistiske venner og familiemedlemmer går i fistel over dette, så vi diskuterer sjeldne politikk. Jeg har mine dypere overbevisninger og må nødvendigvis stemme på en politikk som jeg mener er best for landet.

Men dette sier jo egentlig ikke deg noe som helst. Jeg vil heller gi det et forslag: ta det som et nyttårsforsett å lese om de ulike politiske ideologiene, også de som du misliker sterkt. Wikipedia, blogger, partienes nettsider og bøker. Litteratur fra Karl Marx så vel som Ayn Rand og Ludwig von Mises. Det er bare med kunnskap at du kan bli trygg på hva du skal stemme til høsten. Ikke la deg forføre av overflatiske budskap i valgkampen. Vær kritisk.

Anonymkode: ca56e...b47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ønsker du at helsevesenet skal privatiseres, stem blått. Ønsker du et offentlig helsevesen, stem rødt. 

Anonymkode: 46730...dba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer jo helt an på hvilke meninger du har, ikke hvor du jobber. Blir som å si, jeg er 50 år og har rødt hår og bart, hva bør jeg stemme?

Anonymkode: 6eb8d...27c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg liker å tro at min stemme går til et bedre samfunn og ikke til hva enn som gir meg personlig mest penger i kassen. Hvordan vil du at Norge skal se ut om 10 år?

Anonymkode: cff34...d05

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt annet enn de gjøkene som styrer nå. De skremmer vekk det som er av initiativrike gründere og samfunnsbyggere, og fortsetter det i samme tralten ser det skummelt ut for det fremtidige velferds-Norge. 

Anonymkode: 3b01b...4a2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle bør stemme for regjeringsskifte, og Høyre er det tryggeste partiet. Selvsagt er Høyre for et velferdssamfunn med offentlig helsetjeneste, den kommentaren med inndelingen i kun privat/offentlig er tankeløs. Men det er bra med konkurranse, det er bra med gode tjenester for befolkningen, også om det er privat. Stem Høyre!

Anonymkode: d7258...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...