AnonymBruker Skrevet i går, 13:37 #1 Del Skrevet i går, 13:37 I hvilken alder tillater dere barna deres å ha Snapchat? Sønnen min på 11 år sier at nesten «alle» i klassen og sånt har det nå, men jeg syntes det er for tidlig med tanke på alt det negative som kan medfølge der, Så jeg sier han ikke får lov enda. Anonymkode: 35af5...df0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommernatt Skrevet i går, 13:43 #2 Del Skrevet i går, 13:43 Min er også 11, han får ikke før han er 13. forhåpentligvis blir aldersgrensen hevet enda mer. Han prøver seg også på det med at alle har, men den går jeg ikke på! Selv om så alle har det så kommer jeg til å være hard der. Jeg er selv et 90-talls barn så jeg veit hvor mye kødd jeg dreiv med på pc osv. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:01 #3 Del Skrevet i går, 14:01 11-åring her også. Ikke aktuelt med Snapchat, og heldigvis ikke interessert heller. Står trygt i valget, selv om flertallet tillater det. Forøvrig et meget sosialt og oppegående barn, før argumentet kommer om at barn trenger sosiale medier for å ikke havne utenfor. Håper Norge følger Australias eksempel, og hever aldersgrensen. Anonymkode: 814b4...de5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:05 #4 Del Skrevet i går, 14:05 Når "skredet" går, det vil si det begynner å nærme seg flertallet. Har dialog med de andre, så stoler ikke på "alle andre" påstander. Stoler på oppdragelsen som er gitt, vet hodet er påskrudd, og at det er fokus på åpenhet. Man blir raskt veldig utenfor i det mye av det sosiale skjer på Snap. Uansett hvor sosial og oppegående man er, så er det veldig vondt å komme tilbake til skolen etter helgen, og oppdage at de andre har hatt dialogen gjennom helgen. Anonymkode: 134c0...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:08 #5 Del Skrevet i går, 14:08 Sommernatt skrev (12 minutter siden): Min er også 11, han får ikke før han er 13. forhåpentligvis blir aldersgrensen hevet enda mer. Han prøver seg også på det med at alle har, men den går jeg ikke på! Selv om så alle har det så kommer jeg til å være hard der. Jeg er selv et 90-talls barn så jeg veit hvor mye kødd jeg dreiv med på pc osv. TS her, ja samme her. Helt enig. Jeg er den yngste forelderen også og omtrent «den eneste» som ikke tillater det tydeligvis 😅 men men, sånn får det bare være Anonymkode: 35af5...df0 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:10 #6 Del Skrevet i går, 14:10 Når de fleste andre i klassen får så gir jeg etter. 10 men den ene ungen og 9 med den andre. De er nå begge over 13, og det har ikke vært noen negative opplevelser med det. Anonymkode: 0eb0a...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet i går, 14:12 #7 Del Skrevet i går, 14:12 Ved oppstart ungdomsskole, selv om 13-årsdagen er etter skolestart. Fordi junior da var blant de siste på snap. Mange medelever hadde snap flere år på barneskole, det er helt krise! 😵 Var hardt å stå i, en rekke situasjoner hvor mitt barn stod utenfor noe som var informert/invitert til på snap 💔 De siste par månedene før bursdag var ikke verdt å være han ene på ny skole med nye medelever som var uten snap, når nye vennskap ble formet og ungdommene la til hverandre. Så da fikk han konto. Det er altfor tidlig. Mye uhensiktsmessig kommunikasjon og drittslenging, og avhengighet til å følge med og sjekke telefonen. Og det sendes snap’er hele natta, mye barn som sitter med skjermen mens foreldrene sover 😕 Ikke rart de er slitne og irritable på skolen. Helt ubegripelig for meg at ikke foreldre setter skjemtid på smarttelefon om natta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:16 #8 Del Skrevet i går, 14:16 Har en tiåring, hun får ikke snap før hun er 13. Håper aldersgrensen blir hevet før det. Heldigvis er det ingen i klassen som har sosiale medier enda. Vi holder tilbake på tlf også, heldigvis er vi flere som syns de er for små til tlf. Anonymkode: 42283...6bc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:19 #9 Del Skrevet i går, 14:19 Diskulis skrev (4 minutter siden): Det er altfor tidlig. Mye uhensiktsmessig kommunikasjon og drittslenging, og avhengighet til å følge med og sjekke telefonen. Og det sendes snap’er hele natta, mye barn som sitter med skjermen mens foreldrene sover 😕 Ikke rart de er slitne og irritable på skolen. Helt ubegripelig for meg at ikke foreldre setter skjemtid på smarttelefon om natta. Er bare å praktisere innlevering om natta. Er ikke det de blir utafor av. Men kvelder/helg. Har dessverre hørt om at drittslengingen er verre om man ikke har overhodet. Så blir jo litt pest eller kolera. Men der jeg tenker det er best å gi telefon, og tilganger, men under veiledning og overvåkning. Anonymkode: 134c0...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet i går, 14:24 #10 Del Skrevet i går, 14:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er bare å praktisere innlevering om natta. Er ikke det de blir utafor av. Men kvelder/helg. Har dessverre hørt om at drittslengingen er verre om man ikke har overhodet. Så blir jo litt pest eller kolera. Men der jeg tenker det er best å gi telefon, og tilganger, men under veiledning og overvåkning. Anonymkode: 134c0...f8a Det er jo en manuell form for skjermtid så helt OK det, men altfor mange som ikke praktiserer det. Jeg setter meg ned med junior med jevne mellomrom og har samtaler med han om snap for å være sikker på at det går bra. Og da har han vist meg ting der og det er mange som snapper hele natten. 5-6 elever er gjengangere, minst like mange gjør det endel. Med skole dagen etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:26 #11 Del Skrevet i går, 14:26 Diskulis skrev (1 minutt siden): Det er jo en manuell form for skjermtid så helt OK det, men altfor mange som ikke praktiserer det. Jeg setter meg ned med junior med jevne mellomrom og har samtaler med han om snap for å være sikker på at det går bra. Og da har han vist meg ting der og det er mange som snapper hele natten. 5-6 elever er gjengangere, minst like mange gjør det endel. Med skole dagen etter. Sant det. Ja, tror det er mindretallet som har fri tilgang natt. Men flertallet har snap. Derfor jeg mener snap under kontroll er best, så lenge man følger opp tett, og opplever åpenhet, slik du gjør. Anonymkode: 134c0...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet i går, 14:27 #12 Del Skrevet i går, 14:27 Foreløpig forholder jeg meg til aldersgrensene på det meste. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:29 #13 Del Skrevet i går, 14:29 De fikk aldri lov, nå går de på vgs og kunne sikkert, men de har ikke uansett. Anonymkode: 45316...af1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:29 #14 Del Skrevet i går, 14:29 Mine fikk Snapchat når de var 7 år, men vi brukte det kun for å ha kontakt med familie på andre siden av landet. Sjekket jevnlig at de ikke hadde lagt til andre enn familie. Etter hvert ble de flinke og nå har 12 åringen klassegruppe på Snapchat. Der er det god stemning for de har et veldig godt klassemiljø. Har også snakket mye om nettvett og at det ikke er alle som utgir seg for å være den de er, og at det finnes mange slemme og ekle mennesker i verden, og også Norge. 11 åringen har foreløpig kun familie på snap, men det kommer vel venner etter hvert som de andre i klassen får lov til å installere appen. Anonymkode: 3f514...8bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:31 #15 Del Skrevet i går, 14:31 Min 11 åring får når hun er 13 eller eldre om aldersgrensen blir hevet. Er en grunn til aldersgrensen tenker jeg. Foreldrene i klassen har blitt enige om å vente, selv om noen allerede har fått. Anonymkode: 95802...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:34 #16 Del Skrevet i går, 14:34 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mine fikk Snapchat når de var 7 år, men vi brukte det kun for å ha kontakt med familie på andre siden av landet. Sjekket jevnlig at de ikke hadde lagt til andre enn familie. Etter hvert ble de flinke og nå har 12 åringen klassegruppe på Snapchat. Der er det god stemning for de har et veldig godt klassemiljø. Har også snakket mye om nettvett og at det ikke er alle som utgir seg for å være den de er, og at det finnes mange slemme og ekle mennesker i verden, og også Norge. 11 åringen har foreløpig kun familie på snap, men det kommer vel venner etter hvert som de andre i klassen får lov til å installere appen. Anonymkode: 3f514...8bd 7 år??? De har vel telefon med meldingsfunksjon på andre siden av landet også? Det "unnskyldningen" har jeg hørt mange bruke. "Bare familie"... Anonymkode: 95802...18c 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:23 #17 Del Skrevet i går, 15:23 Mine fikk da de fylte 13. Da hadde "alle andre" fått for lengst. Skulle gjerne venta enda lenger, men man må ta litt hensyn til det sosiale også. Anonymkode: 98909...16a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmm. Skrevet i går, 15:25 #18 Del Skrevet i går, 15:25 Mitt barn fikk det når hun var 15. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet i går, 15:33 #19 Del Skrevet i går, 15:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): I hvilken alder tillater dere barna deres å ha Snapchat? Sønnen min på 11 år sier at nesten «alle» i klassen og sånt har det nå, men jeg syntes det er for tidlig med tanke på alt det negative som kan medfølge der, Så jeg sier han ikke får lov enda. Anonymkode: 35af5...df0 Mine barn fikk det når de utviste modenhet. Jeg praktiserer frihet under ansvar, og gjensidig kommunikasjon. Uten det faller goder bort. Så vi øver 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:37 #20 Del Skrevet i går, 15:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine fikk Snapchat når de var 7 år, men vi brukte det kun for å ha kontakt med familie på andre siden av landet. Sjekket jevnlig at de ikke hadde lagt til andre enn familie. Etter hvert ble de flinke og nå har 12 åringen klassegruppe på Snapchat. Der er det god stemning for de har et veldig godt klassemiljø. Har også snakket mye om nettvett og at det ikke er alle som utgir seg for å være den de er, og at det finnes mange slemme og ekle mennesker i verden, og også Norge. 11 åringen har foreløpig kun familie på snap, men det kommer vel venner etter hvert som de andre i klassen får lov til å installere appen. Anonymkode: 3f514...8bd Det der er den mest idiotiske legitimeringen jeg hører 🙄 Vi har familie på andre siden av jordkloden, vi, (og andre steder i Europa også), men det er jo helt uaktuelt at barna (som nå er 10 og 12) får Snapchat for det 🙄 De kommuniserer med familien i utlandet stort sett via FaceTime, og i blant via WhatsApp (og nei WhatsApp er IKKE det samme som å ha Snapchat, og man kommer IKKE i kontakt med fremmede på samme måte der, selv om jeg registrerer at mange Snapchat-foreldre forsøker å påstå det 😅) Anonymkode: 7bf56...856 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå