AnonymBruker Skrevet i går, 13:43 #21 Del Skrevet i går, 13:43 Kattstar skrev (1 minutt siden): Hahaha for noen tilbakemeldinger. Hadde likt å vært flue på veggen i arbeidet deres. Ser for meg at dere alltid gjør det lille ekstra til en hver tid😂😁hvis dere ikke har noen genuine erfaringer eller råd så kan dere droppe å skrive. Takk! Og for en holdning. Jeg skjønner det er kjipt, men det er jo ganske snodig å forvente spesialbehandling. Du bør ta det på din egen kappe at du ikke har fått med deg at faget har obligatorisk oppmøte. Det pleir å stå på nettsiden til skolen. Anonymkode: 9051e...530 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:46 #22 Del Skrevet i går, 13:46 Jeg støtter ts her! Hva hvis en i nær familie dør og man blir borte i 2 uker, skal man ta halvåret på nytt da? Anonymkode: a2a6e...3ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:46 #23 Del Skrevet i går, 13:46 Du får nok ikke legeerklæring, så det hadde jeg ikke belaget meg. Du får heller ta opp faget senere. Anonymkode: 57165...481 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:48 #24 Del Skrevet i går, 13:48 På mitt studie er det krav om 80% oppmøte på obligatoriske forelesninger/simuleringer. Så 6 timer fravær hadde gått bra. Har dere krav om 100% oppmøte? Anonymkode: d40ad...7b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:49 #25 Del Skrevet i går, 13:49 Kattstar skrev (25 minutter siden): Hei! Jeg holder på med lærerutdanning. Jeg har bestilt reise til Thailand og blir borte i 2 uker. Problemet er at vi tydeligvis har 100% obligatorisk oppmøte i det ene faget. Jeg vil da være borte i 6 timer totalt av det obligatoriske. Hva vil være konsekvensene av å ikke møte opp? Kan jeg bli kastet ut? Eller måtte ta halvåret på nytt? jeg tenker å skaffe meg legeerklæring som følge av «sykdom» i etterkant. Noen som har erfaring med dette? Ved obligatorisk oppmøte vil ikke en legeerklæring (verken falsk eller ekte) hjelpe. Selv din egen mors begravelse gir ikke fritak, og du vil ikke få avlagt eksamen (og må dermed ta semesteret på nytt). Send gjerne melding til skolen og spør, men å bruke et overbelastet helsevesen på løgner er ikke annet enn forkastelig. Anonymkode: 4fa6c...b5b 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:49 #26 Del Skrevet i går, 13:49 Daria skrev (Akkurat nå): På mitt studie betød fravær fra obligatoriske forelesninger stryk, helt uavhengig av grunn og dokumentasjon. Hvis dette er noe du kan få legitim og sannferdig legeerklæring på, er det jo også noe du kan snakke med studieveileder og få avklaring på i forkant. Hvis denne legeerklæringen ikke er så legitim at det er aktuelt, burde det være åpenbart hva du skal gjøre. (Og det hjelper ingenting å skryte av hvir hardt du studerer og hvor god lærer du vil bli - det er fortsatt skulk, løgn og dårlig moral. En handling veier ikke opp for en annen. ) Ja, på mitt også. Det var ekstraordinært at de godkjente det den ene gangen jeg hadde fått fravær. Og da satt jeg fast på et tog på høyfjellet, i flere etapper, sånn at jeg ikke kunne reise videre via annen transport heller. Selv om jeg faktisk hadde beregna 6 timers margin på reisa. Universitetet selv sa at de aldri hadde gitt slik godkjenning før. Men den hendelsen hadde vært på nyhetene og alt pluss jeg hadde all dokumentasjon. Ellers hadde jeg måttet ta semesteret om igjen. Gikk på studietimer syk, utenom dette, fordi jeg visste at de ikke godtok sykemelding. Men om ts tror de kan være mindre strenge på sitt lærerstudium, er det vel bare å høre med studieadministrasjonen der. Det kan jo bare de svare sikkert på. Anonymkode: 103a1...c4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:49 #27 Del Skrevet i går, 13:49 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg støtter ts her! Hva hvis en i nær familie dør og man blir borte i 2 uker, skal man ta halvåret på nytt da? Anonymkode: a2a6e...3ad Man må jo sikkert det ja? Uansett er det jo ikke det som er tilfellet her. Da kunne man jo hatt sympati for ts. Anonymkode: 9051e...530 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattstar Skrevet i går, 13:50 Forfatter #28 Del Skrevet i går, 13:50 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På mitt studie er det krav om 80% oppmøte på obligatoriske forelesninger/simuleringer. Så 6 timer fravær hadde gått bra. Har dere krav om 100% oppmøte? Anonymkode: d40ad...7b5 Ja, eller det står obligatorisk oppmøte bare. Jeg antar at de mener at man må være der på alle da😅😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:50 #29 Del Skrevet i går, 13:50 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På mitt studie er det krav om 80% oppmøte på obligatoriske forelesninger/simuleringer. Så 6 timer fravær hadde gått bra. Har dere krav om 100% oppmøte? Anonymkode: d40ad...7b5 Og for oss vil ikke en legeerklæring spille noen rolle. Fravær er fravær. Overskrider du grensen for fravær, får du ekstraoppgaver eller noe lignende for å kompensere. Er fraværet for høyt, må du ta faget på nytt senere. Anonymkode: d40ad...7b5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:51 #30 Del Skrevet i går, 13:51 Kattstar skrev (Akkurat nå): Ja, eller det står obligatorisk oppmøte bare. Jeg antar at de mener at man må være der på alle da😅😊 Jeg ville spurt. Anonymkode: d40ad...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:52 #31 Del Skrevet i går, 13:52 Kattstar skrev (1 minutt siden): Ja, eller det står obligatorisk oppmøte bare. Jeg antar at de mener at man må være der på alle da😅😊 Det er garantert ikke 100% oppmøte. Men hvorfor spør du på et forum fremfor emneansvarlig på skolen din? Anonymkode: 4fa6c...b5b 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet i går, 13:53 #32 Del Skrevet i går, 13:53 Kattstar skrev (9 minutter siden): Hahaha for noen tilbakemeldinger. Hadde likt å vært flue på veggen i arbeidet deres. Ser for meg at dere alltid gjør det lille ekstra til en hver tid😂😁hvis dere ikke har noen genuine erfaringer eller råd så kan dere droppe å skrive. Takk! du får kontakte studiested da, vi her inne aner ikke hvilke konsekvenser din skulking får for deg. Men altså, snakk om dårlig planlegging, du vet jo hvordan studiet ditt er lagt opp. og hva med studiene og arbeidskrav? har du gruppearbeid? Hvis du er så dum at du insisterer på den turen så får du ta konsekvensene. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet i går, 14:00 #33 Del Skrevet i går, 14:00 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg støtter ts her! Hva hvis en i nær familie dør og man blir borte i 2 uker, skal man ta halvåret på nytt da? Anonymkode: a2a6e...3ad Det er jo litt forskjell på dødsfall og planlagt ferie. Men ja, jeg har opplevd studenter som måtte ta praksis på nytt grunnet dødsfall i nær familie, akutt sykdom o.l. Det samme gjelder fag med obligatorisk oppmøte. Det er dritt, men sånn er det bare. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:02 #34 Del Skrevet i går, 14:02 Fravær er fravær, så det hjelper ikke med legeerklæring. Du vet jo og hvilke emner du skal ha igjennom studiet, så at det er obligatorisk kan ikke være noen overraskelse dersom du har lest studieplanen. Anonymkode: 3a4e1...06c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackSunshine Skrevet i går, 14:02 #35 Del Skrevet i går, 14:02 Snakk med skolen. Forklar situasjonen. Vis interesse og vilje til å finne en løsning. Det ville jeg gjort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:06 #36 Del Skrevet i går, 14:06 Planlagt ferie i et semester? Ja det tyder på at du tar studiet seriøst. Taper. Anonymkode: 955c3...d0e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lolleren Skrevet i går, 14:09 #37 Del Skrevet i går, 14:09 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg støtter ts her! Hva hvis en i nær familie dør og man blir borte i 2 uker, skal man ta halvåret på nytt da? Anonymkode: a2a6e...3ad Ved dødsfall er det selvsagt annerledes. Det er av slike grunner dispensasjoner finnes. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ved obligatorisk oppmøte vil ikke en legeerklæring (verken falsk eller ekte) hjelpe. Selv din egen mors begravelse gir ikke fritak, og du vil ikke få avlagt eksamen (og må dermed ta semesteret på nytt). Send gjerne melding til skolen og spør, men å bruke et overbelastet helsevesen på løgner er ikke annet enn forkastelig. Anonymkode: 4fa6c...b5b Det stemmer ikke. Kattstar skrev (13 minutter siden): Ja, eller det står obligatorisk oppmøte bare. Jeg antar at de mener at man må være der på alle da😅😊 Det må man. 100% er 100% ikke 80% eller 60%. Ser folk ber deg om å ta kontakt med studieveileder, følg det tipset. Då får du nok beskjed om at du trenger god dokumentasjon for nødvendigheten av oppholde og må skrive en søknad om dispensasjon. https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/skole-og-opplaring/saksbehandling/dispensasjon-og-annullering/#a211776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet i går, 14:09 #38 Del Skrevet i går, 14:09 Kattstar skrev (37 minutter siden): Har aldri nevnt noe om å sykemelde meg, men få legerklæring Potaito potato... Hva skal en legeerklæring si annet enn at du har vært "syk"? Kattstar skrev (24 minutter siden): Hahaha for noen tilbakemeldinger. Hadde likt å vært flue på veggen i arbeidet deres. Ser for meg at dere alltid gjør det lille ekstra til en hver tid😂😁hvis dere ikke har noen genuine erfaringer eller råd så kan dere droppe å skrive. Takk! Med den tonen på grunn av svar du ikke liker på et forum, så bør du kanskje revurdere yrkesvalg? Jeg kan love deg at du vil møte tøffere tilbakemeldinger fra foreldre, skal du takle det med å le dem opp i ansiktet? 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:10 #39 Del Skrevet i går, 14:10 Skulle ønske jeg var deg 😩 Vil til Thailand! Ellers ingen råd, annet enn at jeg synes du burde gjøre alt du kan for å sno deg unna oppmøtekrav, hvis det virkelig er sånn at det er krav om 100% oppmøte så fortjener de det. Anonymkode: edca4...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lolleren Skrevet i går, 14:10 #40 Del Skrevet i går, 14:10 BlackSunshine skrev (7 minutter siden): Snakk med skolen. Forklar situasjonen. Vis interesse og vilje til å finne en løsning. Det ville jeg gjort. Det er ikke bare å finne en løsning når det kommer til utdanning på høyskole eller universitet om der ikke foreligger lover for dette. Der må man følge regler som gjelder for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå