Gå til innhold

Reise til Thailand til tross for 100% obligatorisk oppmøte?

Kattstar

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg holder på med lærerutdanning. Jeg har bestilt reise til Thailand og blir borte i 2 uker. Problemet er at vi tydeligvis har 100% obligatorisk oppmøte i det ene faget. Jeg vil da være borte i 6 timer totalt av det obligatoriske.
Hva vil være konsekvensene av å ikke møte opp? Kan jeg bli kastet ut? Eller måtte ta halvåret på nytt?

jeg tenker å skaffe meg legeerklæring som følge av «sykdom» i etterkant. Noen som har erfaring med dette?

Endret av Kattstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det varierer fra skole til skole. Det vanligste er gjerne at man får ekstra arbeidskrav. 

Dersom det er praksis, vil man typisk måtte ta semesteret på ny. 

Ellers burde vel ikke løgnaktige slubberter bli lærere, så det er gjerne like greit om du gjør noe annet. 

Anonymkode: 7593f...11b

• Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men du er jo ikke syk. Så hvorfor skal du få legeerklæring. Velg heller et annet yrke. Vi trenger ikke useriøse lærere.

Anonymkode: d823c...4c9

• Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her igjen! Jeg har ikke noe praksis, og blir borte totalt 6 obligatoriske timer på de to ukene. Tror jeg kommer til å bli bedre lærer enn gjennomsnittet. Jeg jobber hardt for mine karakterer og møter alltid opp ellers. Spar dere for dumme kommentarer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du sykemeldt er det ikke bare bare å reise ut av landet… 

Anonymkode: 1a20b...ec0

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kattstar skrev (1 minutt siden):

Trådstarter her igjen! Jeg har ikke noe praksis, og blir borte totalt 6 obligatoriske timer på de to ukene. Tror jeg kommer til å bli bedre lærer enn gjennomsnittet. Jeg jobber hardt for mine karakterer og møter alltid opp ellers. Spar dere for dumme kommentarer.

Det er fortsatt bare ynkrygger som skaffer falske legeerklæringer.

Stå for valgene dine og ta eventuelle konsekvenser for skulk. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri nevnt noe om å sykemelde meg, men få legerklæring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får det nok ikke godkjent. Hadde solgt den ferien asp. Ja det er dritt med obligatorisk frammøte. Men det er ikke vanskeligere for deg å oppfylle enn de andre på studiet ditt. 

Det kan være veldig, veldig strengt. Jeg måtte få Vy til å skrive erklæring da jeg ikke kom meg på ppu-samling som varte noen TIMER. Da hadde jeg ellers strøket det semesteret. 

Og 2 ukers dokumentert sykdom hadde bare gitt meg retten til å ta semesteret på nytt...

Anonymkode: 103a1...c4a

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har ingen betydning når man er student. Som arbeidstaker stemmer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt bare ynkrygger som skaffer falske legeerklæringer.

Stå for valgene dine og ta eventuelle konsekvenser for skulk. 

Står for valgene og svarene dine kanskje, «anonym bruker»😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at lærerne trener på å ha lange ferier, samt å klage på at arbeidet kommer i veien for det.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt vil du måtte ta opp emnet neste gang det går, men om dette er et emne du må ha for å avansere til andre emner blir det litt verre.

Er det et emne du må ha for å ha praksis neste semester, for eksempel? Eller er det bare et språkemne e.l som kan tas igjen et annet semester?

Og du vil bli forsinket på lånekassen om du tar mindre studiepoeng enn planlagt, så ville meldt meg opp til et emne ekstra i så tilfelle

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var reisen bestilt før dere ble informert om at all undervisning var obligatorisk? Isåfall kan du muligens få fritak, mot ekstra arbeidskrav eller lignende. 

Anonymkode: df5a3...360

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette er jo misbruk av legens tid, samt urettferdig i forhold til medstudenter og undervisere. Kontakt heller studieveileder eller underviser og se om du kan ta igjen undervisningen på en annen måte, f.eks innlevering.

Sykemelding er bare juks. 

Anonymkode: 6e845...07d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kattstar skrev (8 minutter siden):

karakterer er det siste som vitner om en god lærer, karakter som person derimot er ganske høyt på lista og du har jo vist at du ikke kvier deg for å lyve, jukse og bedra - det er ikke akktuar med på å trekke opp inntrykket av deg som person. 

Anonymkode: 7ed1c...272

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt studie betød fravær fra obligatoriske forelesninger stryk, helt uavhengig av grunn og dokumentasjon. Hvis dette er noe du kan få legitim og sannferdig legeerklæring på, er det jo også noe du kan snakke med studieveileder og få avklaring på i forkant. Hvis denne legeerklæringen ikke er så legitim at det er aktuelt, burde det være åpenbart hva du skal gjøre.  (Og det hjelper ingenting å skryte av hvir hardt du studerer og hvor god lærer du vil bli - det er fortsatt skulk, løgn og dårlig moral. En handling veier ikke opp for en annen. ) 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Kattstar skrev (11 minutter siden):

Aaah, så du er mer spesiell enn andre altså.

Anonymkode: 45a1b...f88

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha for noen tilbakemeldinger. Hadde likt å vært flue på veggen i arbeidet deres. Ser for meg at dere alltid gjør det lille ekstra til en hver tid😂😁hvis dere ikke har noen genuine erfaringer eller råd så kan dere droppe å skrive. Takk!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kattstar skrev (21 minutter siden):

Hei! Jeg holder på med lærerutdanning. Jeg har bestilt reise til Thailand og blir borte i 2 uker. Problemet er at vi tydeligvis har 100% obligatorisk oppmøte i det ene faget. Jeg vil da være borte i 6 timer totalt av det obligatoriske.
Hva vil være konsekvensene av å ikke møte opp? Kan jeg bli kastet ut? Eller måtte ta halvåret på nytt?

jeg tenker å skaffe meg legeerklæring som følge av «sykdom» i etterkant. Noen som har erfaring med dette?

Legeerklæring får man ikke i etterkant.

Om du ikke møter opp, får du det ikke godkjent og må ta dette faget på nytt senere.

Anonymkode: 455f6...04c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beste rådet du kan få er jo å opptre ordentlig og være redelig, ikke råd om hvorfan du kan lage egne regler som skal gjelde kun for deg. 6 timers fravær er mye, og vil føre til at du ikke består emnet hvis det er over fraværsgrensen. Så da kan du velge mellom å droppe Thailand, eller å forholde deg til å ta emnet senere.

Anonymkode: de562...c8f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...