AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Del Skrevet 8. januar Vi har blitt tilbudt å få to gamle gifteringer i gull fra bestemor og bestefar som har gått bort. Og jeg lurer på om det kan være lønnsomt for oss å smelte om de to ringene så vi kan lage «nye» til bryllupet vårt. Noen som har gjort dette? Regner med at det kommer til koste en del kroner uansett, men det hadde vært koselig å kunne ha med seg litt minner fra de to som jeg har sett opp til fra jeg var liten. Anonymkode: a3b26...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
advent Skrevet 8. januar #2 Del Skrevet 8. januar Hadde heller solgt gullet og investert i nye ringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #3 Del Skrevet 8. januar Det går veldig fint og jeg vil anbefale det, spesielt om alternativet er å bare la de gamle ringene ligge. Jeg har smelta om gullet fra smykker min far ga min mor og hun smelta om gullet etter gifteringene deres når hun gifta seg på nytt noen år etter hans bortgang. Omsmelting vil føre til at du mister noe gull og du må betale for arbeidet så det blir ikke nødvendigvis rimeligere enn å kjøpe nye ringer men det er en fin ting å gjøre alikevel synes jeg ihvertfall. Det er noe med symbolikken og gjenbruket. I tilegg så støtter man jo gjerne en lokal gullsmed og man får noe helt eget. Anonymkode: 9f697...20f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #4 Del Skrevet 8. januar Det er veldig sjeldent de bruker samme gullet når man smelter om. Det må du i såfall forsikre deg om Anonymkode: 00882...315 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 8. januar #5 Del Skrevet 8. januar Ikke hva du spør om, men hvorfor kan dere ikke bruke ringene etter besteforeldrene dine som de er? Mannen min og jeg har gifteringene etter mine besteforeldre. De er siselert utenpå, og sånn sett ikke mang som har. Nettopp derfor synes vi det er ekstra stas. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #6 Del Skrevet 15. januar hadde jeg fått mine besteforeldres ringer hadde jeg ikke smelta de om, når ringene smeltes tilføres også nytt gull, det blir dyrt uansett. Jeg hadde kjøpt helt nye. Anonymkode: cd5e5...00a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #7 Del Skrevet 15. januar Hadde tilpasset de. Ikke smeltet om ❤️ Anonymkode: 947a8...147 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå