Gå til innhold

Sist sette tv-serie?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Er nettopp ferdig med "Purk", og likte den godt men det sluttet før vi fikk vite hvor Jostein var hen.

Anonymkode: 8111c...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-jk- skrev (På 6.4.2024 den 9.44):

VPN er vel ikke ulovlig i seg selv. Å bruke det for å omgå regionsperrer er derimot ikke ok, da bryter du mot brukeravtalen til strømmetjenesten. 

Dessuten tipper jeg VPN fungerer dårlig med Apple TV, som er den boksen vi bruker for å strømme til TVen. Det går sikkert an å jobbe seg rundt det, men det krever en del spesialløsninger som gjør det tungvint å sette opp og bruke. Dermed heller ingen interesse fra vår side. 

Å bruke VPN for å omgå regionsperrer er helt lovlig. Hvis du hadde flyttet til USA eller vært på ferie der, så hadde du hatt tilgang til det amerikanske utvalget på Netflix, ikke det norske. Med samme konto som du har nå. Så om du sitter hjemme i din egen stue i Norge og omgår regionsperrer på en lovlig måte, hva er forskjellen? Netflix for eksempel sier bare at de ikke tillater VPN med en reklame-konto. 

Ser at dinosauren apple endelig har begynt å følge med litt i tiden. Android har hatt dette siden starten, men apple kommer først etter nå (i mars). Haha, lame. Men det er altså fullt mulig å bruke VPN på appletv nå, og ikke er det vanskelig heller. Det er bare en app og så velger du hvor Internet breakout skal være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popc0rn skrev (3 timer siden):

Å bruke VPN for å omgå regionsperrer er helt lovlig. Hvis du hadde flyttet til USA eller vært på ferie der, så hadde du hatt tilgang til det amerikanske utvalget på Netflix, ikke det norske. Med samme konto som du har nå. Så om du sitter hjemme i din egen stue i Norge og omgår regionsperrer på en lovlig måte, hva er forskjellen? Netflix for eksempel sier bare at de ikke tillater VPN med en reklame-konto. 

Ser at dinosauren apple endelig har begynt å følge med litt i tiden. Android har hatt dette siden starten, men apple kommer først etter nå (i mars). Haha, lame. Men det er altså fullt mulig å bruke VPN på appletv nå, og ikke er det vanskelig heller. Det er bare en app og så velger du hvor Internet breakout skal være. 

Hjelper ikke, får jo ikke lastet ned appen da den ikke er tilgjengelig i Norge. Får ikke byttet region heller uten å avslutte Apple TV abonnement først, det kommer da bare opp feilmelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (36 minutter siden):

Hjelper ikke, får jo ikke lastet ned appen da den ikke er tilgjengelig i Norge. Får ikke byttet region heller uten å avslutte Apple TV abonnement først, det kommer da bare opp feilmelding. 

Går det ikke an å ha flere kontoer koblet til appletv? Det har jeg på mine GoogleTVer. Og på den ene kontoen satte jeg USA som land, så da fikk jeg lastet ned Hulu f.eks. og så byttet jeg bare til den vanlige brukeren og brukte VPN og Hulu app.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popc0rn skrev (8 timer siden):

Går det ikke an å ha flere kontoer koblet til appletv? Det har jeg på mine GoogleTVer. Og på den ene kontoen satte jeg USA som land, så da fikk jeg lastet ned Hulu f.eks. og så byttet jeg bare til den vanlige brukeren og brukte VPN og Hulu app.

Nei, kan kun legge inn en Apple ID meg bekjent, både på Apple TV og iPad (som jeg også bruker mye til å se på serier). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Ripley for tiden.. Bra serie. Gode skuespillere. Trodde at det ville brydd meg mer at det er i svatt-hvitt,men synes serien passer det. Har 3 episoder igjen. 

Er så ekstremt hypet for Fallout som kommer om 2 dager.....

Endret av Fant80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat begynt å se The Newsroom igjen, for tredje gang. 

Det er en fantastisk serie. 

Og veldig rart å se en serie fra 2010 som snakker om hvordan de amerikanske partiene har sluttet å prate sammen, og hvordan befolkningen er splittet.  De skulle bare visst hvor ille det ble de kommende åra... 

Anbefales sterkt! Ligger på hbo. (Er laget av samme som laga westwing)

Anonymkode: 5bd0c...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fallout

Ikke ferdig med den. Var nok litt for overhypet til den.  Ikke så vanvittig bra som jeg hadde håpet. Walton Goggins er glimrende da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så lykkelig at jeg nesten danset da jeg oppdaget at "Ronja Røverdatter" har blitt en serie. Svenskene skuffer ikke, jeg satt nesten med klump i halsen da jeg så første episoden. 

Er det litt barnslig å se på Ronja Røverdatter når man er 50+, tro? :fnise:

Lurven skrev (2 minutter siden):

Resident alien. 

Ganske sprø og morsom

Jeg så de to første sesongene, men datt litt ut etterhvert. Enig at den er sprø og morsom. :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popc0rn skrev (På 8.4.2024 den 17.19):

Å bruke VPN for å omgå regionsperrer er helt lovlig. Hvis du hadde flyttet til USA eller vært på ferie der, så hadde du hatt tilgang til det amerikanske utvalget på Netflix, ikke det norske. Med samme konto som du har nå. Så om du sitter hjemme i din egen stue i Norge og omgår regionsperrer på en lovlig måte, hva er forskjellen? Netflix for eksempel sier bare at de ikke tillater VPN med en reklame-konto. 

Ser at dinosauren apple endelig har begynt å følge med litt i tiden. Android har hatt dette siden starten, men apple kommer først etter nå (i mars). Haha, lame. Men det er altså fullt mulig å bruke VPN på appletv nå, og ikke er det vanskelig heller. Det er bare en app og så velger du hvor Internet breakout skal være. 

Jeg har nordVPN, men den fungerer ikke på Apple tv lengre. 

Anonymkode: 0704f...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camma sesong 2, elsker den :)

Anonymkode: 9ee48...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 Body Problem på Netflix. 

Anonymkode: ad496...d5c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jinx_lol skrev (4 minutter siden):

Resident.jpg

Hvor ser du sesong 2?

Anonymkode: 0704f...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polly Ester skrev (1 time siden):

Ble så lykkelig at jeg nesten danset da jeg oppdaget at "Ronja Røverdatter" har blitt en serie. Svenskene skuffer ikke, jeg satt nesten med klump i halsen da jeg så første episoden. 

Er det litt barnslig å se på Ronja Røverdatter når man er 50+, tro? :fnise:

Svenskene er flink til å lage film (danskene og) Det er mange barnefilmer som er artig å se selv om man er voksen! 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor ser du sesong 2?

Anonymkode: 0704f...87c

Det vet jeg dessverre ikke, har kun sett sesong 1 på Nettflix 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polly Ester skrev (1 time siden):

Ble så lykkelig at jeg nesten danset da jeg oppdaget at "Ronja Røverdatter" har blitt en serie. Svenskene skuffer ikke, jeg satt nesten med klump i halsen da jeg så første episoden. 

Er det litt barnslig å se på Ronja Røverdatter når man er 50+, tro? :fnise:

Jeg så de to første sesongene, men datt litt ut etterhvert. Enig at den er sprø og morsom. :) 

Jeg synes ronja Røverdatter ble litt for barnslig. 

Resident alien er akkurat min type humor😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med sesong to av Entrevias (Wrong side of the tracks) på Netflix. Har ikke vært så hekta på en serie på lenge. Anbefales! 

Anonymkode: 3a67f...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jinx_lol skrev (1 time siden):

Svenskene er flink til å lage film (danskene og) Det er mange barnefilmer som er artig å se selv om man er voksen! 😊

Jeg er helt enig. :) 

Lurven skrev (1 time siden):

Jeg synes ronja Røverdatter ble litt for barnslig. 

Resident alien er akkurat min type humor😀

Kan hende det var mye fordi jeg ble så nostalgisk. Har sett originalfilmen x antall ganger. :) 

Ellers ble det en episode til av Schitt's Creek i kveld. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...