Gå til innhold

Sist sette tv-serie?

Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.8.2023 den 2.16):

Conversations with friends. Likte den godt til nå, men er på de siste episodene og blir mer og mer irritert på hovedpersonen🤨

Anonymkode: e9255...667

Det samme her.Fryktelig irriterende menneske.

Anonymkode: de7e4...04a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

One Piece (2023). Jeg har ikke sett ett minutt av anime-serien, men jeg har jo hørt om den og vet at den er veldig populær. Så en ikke-animert versjon måtte jeg jo sjekke ut. Men meh. Jeg synes ikke den var så spennende og ikke så morsom. Den prøvde å være begge deler og feilet på begge. Det var nok med to episoder.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 22.8.2023 den 11.26):

Så bra! ☺️ Ja, det er en vanvittig god dokumentar fra start til slutt. Har aldri sett maken og har aldri fått så mange inntrykk å håndtere samtidig. Kanskje særlig de 3 første episodene er noe av det beste jeg har sett på TV, men de siste 3 er ikke dårlige de heller. Det blir som du sier spesielt når man bruker ekte bilder som har blitt samlet inn over 20 år. 

En serie alle bør få oppleve. Det går ikke an å legge den ifra seg etter 1. episode. Med mindre man ikke tåler inntrykkene da...

Ja, den var utrolig bra. Jeg var veldig imponert. 

Bombasi skrev (På 24.8.2023 den 22.47):

Har binget 9-1-1 siste dagene. 7,9/10 hos IMDb. En karakter som speiler serien godt. Serien har fått mange utmerkelser.

Jeg er egentlig ikke tilhenger av slike serier. For seriene bruker å ha tendensen: få et oppdrag - utføre oppdraget - redde alle - bli helter. Episode etter episode. Som f.eks typiske FBI-serier: drap - jakte morder - tar morderen - blir helter. Alltid.

Men 9-1-1 er ikke slik, og det er det som gjør den så bra. Utfallene av redningene finnes ikke forutsigbart. Vi får også se mye mer enn kun brann og redning, herav 911 sentralbord og politi også i en fin kombinasjon. Så full pakke 911 altså. I tillegg er karakterene rågode. Behagelige, troverdige og menneskelige. Vil si karakterene imponerer meg mest. Man blir nesten glad i dem. :) Og hver episode henger i hopen fordi karakterene er flettet inn i hverandre. Det er altså en dypere historiefortelling bak enn kun redningsaksjoner. 

9-1-1 oppleves veldig lys og lett å se på, som igjen gjør det mulig å sluke episode etter episode på rad.

En solid anbefalinger fra meg. Du finner den på Disney+. :) 

Takk for tips! 
Ellers koser jeg meg fremdeles max med The Americans, jeg har dessverre bare en sesong igjen. 

Anonymkode: ad496...d5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, den var utrolig bra. Jeg var veldig imponert. 

Takk for tips! 
Ellers koser jeg meg fremdeles max med The Americans, jeg har dessverre bare en sesong igjen. 

Anonymkode: ad496...d5c

Ja, 9-1-1 er en god serie som er verdt å sjekke ut. Heldigvis mange episoder, så jeg holder enda på :D

The Americans er en fantastisk serie. Elsker den. En av mine få 10/10 serier. Har sett den 3 ganger, og kommer nok til å se den 3 ganger til iløpet av livet. Serien har min personlige binge-rekord. Tror jeg slukte 8 episoder på rekke og rad èn kveld. :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Kommer det ikke noe nytt fra The Americans? :( 

Det er noen år siden den serien ble parkert. Den fikk også en fullgod avslutning. Synd at den endte bare på 6 sesonger.

Jeg hadde håpt på en spinnoff eller kanskje en ny type serie i samme sjanger. For det er en storyline med enormt potensiale alle veier. 

Sånn utover det, så har Keri Russell som spiller Elizabeth Jennings i The Americans fått seg et nytt show. The Diplomat med gode omtaler og allerede nominert for Emmyer. En ny serie på Netflix i 2023. Den har jeg lagt på watchlisten min, og skal se etterhvert. Det er ganske sprøtt å tenke på at Keri begynner å nærme seg 50 år. 47 nå vell og merke. Hun er flott, altså! :D 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Copenhagen Cowboy

Så vanvittig visuelt slående serie, med helt rå brummende og dyp musikk. Helt nydelig og vakkert fra Nicolas Winding Refn. Hovedkarakteren, cowboyen, er så jævlig kul. Hun minner om en animekarakter bare mer mystisk. 

b466f5c906d81a54c556e857e0f237070b-copenhagen-cowboys-1.jpg

Copenhagen_Cowboy__Season_1__105__2084479__00_42_14_00__2534020_Magnus_Nordenhof_J_nck.jpg

COPENHAGEN-COWBOY-Actress-Angela-Bundalovic-Credits-Netflix-H-2022.jpg

Endret av Polyester
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (4 minutter siden):

Copenhagen Cowboy

Så vanvittig visuelt slående serie, med helt rå brummende og dyp musikk. Helt nydelig og vakkert fra Nicolas Winding Refn. Hovedkarakteren, cowboyen, er så jævlig kul. Hun minner om en animekarakter bare mer mystisk. 

Copenhagen_Cowboy__Season_1__105__2084479__00_42_14_00__2534020_Magnus_Nordenhof_J_nck.jpg

Er den veldig skummel/uhyggelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (7 minutter siden):

Copenhagen Cowboy

Oi…Skal sjekkes ut! 

Anonymkode: 37680...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...