AnonymBruker Skrevet 8. januar #21 Del Skrevet 8. januar Min mann har en av 3 brødre. Vi fikk gutt og alle hans søskenbarn på den siden er gutter. Anonymkode: 4d55d...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 8. januar #22 Del Skrevet 8. januar For en kul gjeng du får ts! 😍 gratulerer! Kjønn er nok ganske tilfeldig ja, men har lest teorier både om at enkelte menn produserer fler (eller bedre) sædceller av det ene kjønnet og at tidspunkt for samleie er av betydning. Personlig tror jeg mest disse teoriene er nettopp det - teorier 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #23 Del Skrevet 8. januar På toget møtte jeg en dame som hadde 10 barn. Jeg hadde bare et barn den gangen, og ønsket å bli gravid med det motsatte kjønn neste gang. Denne damen på toget hadde et av hvert kjønn for hver gang, altså de 10 ungene var født slik: gutt, jente, gutt, jente, osv. så jeg spurte henne litt på tull hvordan jeg kunne få det motsatte kjønn neste gang. Kort fortalt: man kan ikke garantere noe, men du kan øke SJANSEN bittelitt ved å gjøre det slik. Om man ønsker jente, så har man samleie noen dager FØR eggløsning, om man ønsker gutt har man bare samleie på selve eggløsningsdagen. Det heter shettles method. Jeg gjorde dette og det funket for meg, fortalte det til to veninner og, funket for begge de to og. Dr. Shettles metode, noe som skal være 75 prosent sikkert, går ut på at gutte-sperm (bærer av Y kromosomet) er raskere men lever kortere enn jente-sperm (bærer av X kromosomet) som igjen er tregere men overlever lengre. Ønsker du deg en gutt så bør du ha sex så nære eggløsningen som mulig. Om du vil ha ei jente, bør du ha sex et par dager før eggløsning. Anonymkode: 57eb5...e9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #24 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På toget møtte jeg en dame som hadde 10 barn. Jeg hadde bare et barn den gangen, og ønsket å bli gravid med det motsatte kjønn neste gang. Denne damen på toget hadde et av hvert kjønn for hver gang, altså de 10 ungene var født slik: gutt, jente, gutt, jente, osv. så jeg spurte henne litt på tull hvordan jeg kunne få det motsatte kjønn neste gang. Kort fortalt: man kan ikke garantere noe, men du kan øke SJANSEN bittelitt ved å gjøre det slik. Om man ønsker jente, så har man samleie noen dager FØR eggløsning, om man ønsker gutt har man bare samleie på selve eggløsningsdagen. Det heter shettles method. Jeg gjorde dette og det funket for meg, fortalte det til to veninner og, funket for begge de to og. Dr. Shettles metode, noe som skal være 75 prosent sikkert, går ut på at gutte-sperm (bærer av Y kromosomet) er raskere men lever kortere enn jente-sperm (bærer av X kromosomet) som igjen er tregere men overlever lengre. Ønsker du deg en gutt så bør du ha sex så nære eggløsningen som mulig. Om du vil ha ei jente, bør du ha sex et par dager før eggløsning. Anonymkode: 57eb5...e9c Takk for tips, skal prøve å huske på den teorien til en eventuell neste gang. Hadde jo vært gøy om det virket 😊 Selv om det like godt kunne vært tilfeldig. Anonymkode: 5ca76...adc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #25 Del Skrevet 8. januar På min mors side så er det så og si bare jenter, sånn helt tilbake til min ene oldemor om man følger en linje. Der har det og vært flere spontanaborter, så teorien deres er at det er noe genestisk som gjør at de bare klarer å bære frem jenter. Jeg selv er 1 av 5 søstre. Men vi søstre har utrolig nok nesten bare fått gutter (12 gutter og 2 jenter mellom oss). Men mener å huske at jeg så en dokumentar om dette for mange år siden, ene paret som var med hadde først fått et kjønn, og etter det kjønnet fulgte det flere spontanaborter, før de fikk et barn til av samme kjønn. Før det igjen fulgte noen spontanaborter, og at det viste seg at kroppen til moren angrep embryoer av det ene kjønnet, og det da ble spontaborter. Da de prøvde kjønnselektert ivf så gikk det bra. Anonymkode: ad38e...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #26 Del Skrevet 8. januar Det er ikke utenkelig at menn kan ha tilbøyelighet til å produsere flere YX eller XX sædceller, og dermed ha større sjans for det ene eller andre kjønnet. Det er jo da i så fall en forventning til hvilket kjønn man har lettere for å unnfange. Jeg mener å ha lest at XX-spermerier lever noe lenger, og at sjansen dermed er større for jente om man har sex før eggløsning heller enn samtidig med eggløsning. Men de er er noe tregere svømmere. Under eggløsning vil jo spermeriene være både YX og XX, og dermed bli tilfeldig - men YX vil være raskere, dog også dø raskere. Finnes det i tillegg større andel YX eller XX spermerier, så vil likevel sjansen være større for den det er mest av. Jeg er eneste jente blant fem brødre, min mor er eneste jente blant fire brødre (som bare fikk gutter), min far har fire brødre (som bare fikk gutter), min ene bestefar hadde tre brødre (som bare fikk gutter), den andre var enebarn (fikk min mamma), min ene bestemor var eneste jente blant to brødre (som bare fikk gutter), den andre var enebarn (fikk min mamma). Tror jeg fikk alt riktig nå. En real guttefamilie, hvor jeg hadde kun brødre og kun fettere, kun biologiske onkler (inngifta tanter). Min mann har en søster, hans mor hadde tre søstre, hans far hadde tre søstre. Lenger tilbake vet jeg ikke. Alle mine søsken har minst et barn av hvert kjønn. Selv har vi to jenter. Anonymkode: 32518...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #27 Del Skrevet 8. januar Jeg og min mann har bare jenter. Jeg har ei søster. Hun har en av hver. Min mann har en bror. Han har bare en sønn. Min mor har ei søster og en bror. Min far har ei søster. Min svigerfar har to søstre og en bror. Så dem er likt. Min svigermor har to søstre og en bror. Mine søskenbarn fra min mors side er overflod av gutter. Men deres barn er bare jenter. Og en gutt. Slik er det på min fars side også. Bare jenter i den yngre generasjonen. Så det blir spennende å se hva eventuelt mine barn får. Anonymkode: f270b...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #28 Del Skrevet 8. januar Ultralyd legen min sa til meg at med to gutter fra før og samme far på nr 3 var det 80% sjanse for at tredje barnet ble en gutt. Anonymkode: a33c3...1e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #29 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Når jeg hører om sånne ting, klarer jeg ikke tro at det er tilfeldig. Har en venninne der de er 4 søstre, det høres ikke tilfeldig ut 😅 Anonymkode: 650cc...f48 Det er 50%. Hver gang… akkurat som å kaste mynt Anonymkode: 2198f...fc0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #30 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Og dette er ikke et sånt emne der jeg klager over kjønn - overhodet ikke! Synes det er fantastisk gøy å være guttemamma, selv om jeg også har et ønske om å oppleve å være jentemamma. Spørs om vi skal prøve på et barn til om noen år, vi får se 😊 Uansett så lurer jeg på om noen her vet hvorfor noen familier får overflod av ett kjønn? Man hører jo om det av og til. Jeg har en søster og en bror, og samboeren min har to søstre, hvis genetikk har noe å si. Er det noen menn som har flere gutte- enn jentesædceller, eller hvordan fungerer det egentlig? Synes det er ganske interessant. Anonymkode: 5ca76...adc Jeg har også en søster og en bror og mannen to søstre. Sammen har vi tre gutter 😄 Vi kommer ikke til å prøve på nr 4 da vi er for gamle. Anonymkode: 10e89...39a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #31 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ultralyd legen min sa til meg at med to gutter fra før og samme far på nr 3 var det 80% sjanse for at tredje barnet ble en gutt. Anonymkode: a33c3...1e0 Det er i alle fall bare tull! Noen studier viser at det er litt større sjanse for samme kjønn tredje gang om man har to like fra før, men dette gjelder i hovedsak jenter. Og det er snakk om et par-tre prosentpoengs økt sjanse. Andre studier viser ingen sammenheng. Anonymkode: ee2ca...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moho Skrevet 8. januar #32 Del Skrevet 8. januar sommerfugl154 skrev (1 time siden): Og fikk du det tredje barnet med et annet kjønn? Tilfeldigvis, ja. Så nummer fire ble aldri vurdert. Når det er sagt, så var det jammen meg forsvinnende liten forskjell på ungene avhengig av kjønn. Akkurat sånn som alle sa 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 8. januar #33 Del Skrevet 8. januar (endret) Jeg har seks barn, fem gutter og ei jente. Jenta kom som nummer tre. Jeg tror det er relativt tilfeldig og at det er lite man selv kan gjøre for å påvirke barnets kjønn. Selvfølgelig er det fint å oppleve å få både sønner og døtre, men et barn er jo så mye mer enn et kjønn. De er jo unike personligheter, med sine egne kvaliteter, og det i seg sjøl er uendelig mye mer spennende enn om de er gutt/jente, for mitt vedkommende i hvert fall. Endret 8. januar av Lorieen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #34 Del Skrevet 8. januar Jeg har 3 av samme kjønn, ønsket meg en egen familie med flere enn to søsken. Ønsket meg også friske barn, men det var alt. Kjønn spiller ingen rolle, man kan få en gutt som helst vil bruke jenteklær og motsatt. Mange jenter hater kjoler og rosa greier, det verste jeg vet er fokus på hva man skal gjøre ut fra kjønn. Selv vokste jeg opp med motorsport, verksted og fotball. Rart å tro at alt med jenter er så søtt og rosa. Anonymkode: d653f...23f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #35 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ultralyd legen min sa til meg at med to gutter fra før og samme far på nr 3 var det 80% sjanse for at tredje barnet ble en gutt. Anonymkode: a33c3...1e0 Såpass! Lurer på hvordan statistikken ser ut for fjerdemann da. Hmm 😂 Anonymkode: 5ca76...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #36 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har 3 av samme kjønn, ønsket meg en egen familie med flere enn to søsken. Ønsket meg også friske barn, men det var alt. Kjønn spiller ingen rolle, man kan få en gutt som helst vil bruke jenteklær og motsatt. Mange jenter hater kjoler og rosa greier, det verste jeg vet er fokus på hva man skal gjøre ut fra kjønn. Selv vokste jeg opp med motorsport, verksted og fotball. Rart å tro at alt med jenter er så søtt og rosa. Anonymkode: d653f...23f Det er vel ingen som har nevnt noe om jenter og rosa her? Selv hadde jeg mange guttevenner som liten, likte ikke rosa og ikke kjoler. Spilte fotball og dataspill. Skrudde på bil. Har fagbrev fra gulvet på verft og er utdannet ingeniør. Det er lite ved meg og mine valg som antyder at jeg har lyst på en jente pga. prinsesser og glitter. Det eneste viktige er at barnet er friskt, men det betyr ikke at man ikke skal få lov til å håpe på det ene eller andre kjønnet. Ts. Anonymkode: 5ca76...adc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #37 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har 3 av samme kjønn, ønsket meg en egen familie med flere enn to søsken. Ønsket meg også friske barn, men det var alt. Kjønn spiller ingen rolle, man kan få en gutt som helst vil bruke jenteklær og motsatt. Mange jenter hater kjoler og rosa greier, det verste jeg vet er fokus på hva man skal gjøre ut fra kjønn. Selv vokste jeg opp med motorsport, verksted og fotball. Rart å tro at alt med jenter er så søtt og rosa. Anonymkode: d653f...23f Ellers i genene nedover Oldemor: 4 sønner. Morfar: 3 døtre. Moren min: to døtre. Jeg: 3 sønner. Andre siden Oldemor: 4 døtre Bestemor: 2 sønner og ei datter. To tanter har en av hvert kjønn og den siste tanta har 2 sønner. En onkel er barnløs. Anonymkode: d653f...23f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #38 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel ingen som har nevnt noe om jenter og rosa her? Selv hadde jeg mange guttevenner som liten, likte ikke rosa og ikke kjoler. Spilte fotball og dataspill. Skrudde på bil. Har fagbrev fra gulvet på verft og er utdannet ingeniør. Det er lite ved meg og mine valg som antyder at jeg har lyst på en jente pga. prinsesser og glitter. Det eneste viktige er at barnet er friskt, men det betyr ikke at man ikke skal få lov til å håpe på det ene eller andre kjønnet. Ts. Anonymkode: 5ca76...adc Ønske om kjønn er bare tullete. Anonymkode: d653f...23f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #39 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lest et sted at nedsatt fertilitet gir høyere sjans for å få jente. Er f.eks mer vanlig at eldre menn får jente. Anonymkode: a658a...0c6 Tenker det er lite sannsynlig, jeg har hørt at gode elskere får jenter. Noen sier at hvis mannen ikke tømmer seg vil sædcellene av et kjønn overleve lenger. Hvem vet. I min familie er det kun jenter i søskenbarnflokken, men vi alle får bare gutter. Anonymkode: dfa62...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #40 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ønske om kjønn er bare tullete. Anonymkode: d653f...23f Det er din mening, så får jeg ha min mening. Anonymkode: 5ca76...adc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå