Gå til innhold

"Menn er ikke venner med kvinner de ikke kunne tenke seg å ligge med"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Menn og kvinner blir venner fordi kvinnen ikke var interessert i noe annet med mannen. 

Anonymkode: ec192...f48

Eller fordi kvinnen ikke er fysisk tiltrekkende.

Anonymkode: 7ab94...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 11.14):

Har mange mannlige venner som jeg hverken har eller skal ligge med, tror de tenker akkurat det samme som meg.

Anonymkode: 6635b...91d

Det tror ikke Jeg, bare spør en av de

Anonymkode: 4281c...f8c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 16.03):

Har masse mannlige venner, og jeg ser ikke ut så tviler på de har voldsomt lyst til å ligge med meg 🤭

Anonymkode: 6fa38...2f9

Samme her. Null hint og andre greier, men så er jeg stygg som nøkken også 🤣

Anonymkode: eee17...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme her. Null hint og andre greier, men så er jeg stygg som nøkken også 🤣

Du får spørre de rett ut om de vil ligge da vettu, svaret vil åpenbart overraske deg 

Anonymkode: f3745...64a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du får spørre de rett ut om de vil ligge da vettu, svaret vil åpenbart overraske deg 

Har spurt flere da jeg var singel, som en test. Samtlige kunne ikke tenke seg det, to stykker ble fornærmet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 10.19):

Dette leser man støtt og stadig her inne. Men stemmer det? Jeg har mange mannlige venner, de fleste av dem er i forhold. Det var jeg og, frem til nylig. Siden jeg alltid har vært i et forhold, har det vært veldig ukomplisert og jeg har ikke tenkt på at de er "menn", på et vis. Jeg kan ikke tenke meg at disse har blitt venn med meg med noen slike baktanker overhodet.
Samtidig syns jeg jo bare det er hyggelig om de ikke syns jeg er frastøtende. Men menn i forhold velger vel ikke å bli venn med damer ut i fra hvor atraktive de syns dem er? Med single menn kan jeg forstå det er mer baktanker, men for opptatte menn kan det vel ikke ha noe å si hvordan den kvinnelige vennen ser ut?

Anonymkode: e29f6...3a7

ja, men jeg skal fortelle deg en hemmelighet! Som menn ruger på som om de var den mest kompetente hønen i hele verden! men det har seg slik at menn ELSKER såpeopera fra Sør-Amerika. 

Anonymkode: 1c5bb...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette leser man støtt og stadig her inne. Men stemmer det? Jeg har mange mannlige venner, de fleste av dem er i forhold. Det var jeg og, frem til nylig. Siden jeg alltid har vært i et forhold, har det vært veldig ukomplisert og jeg har ikke tenkt på at de er "menn", på et vis. Jeg kan ikke tenke meg at disse har blitt venn med meg med noen slike baktanker overhodet.
Samtidig syns jeg jo bare det er hyggelig om de ikke syns jeg er frastøtende. Men menn i forhold velger vel ikke å bli venn med damer ut i fra hvor atraktive de syns dem er? Med single menn kan jeg forstå det er mer baktanker, men for opptatte menn kan det vel ikke ha noe å si hvordan den kvinnelige vennen ser ut?

Jeg har aldri opplevd vennskap med menn som noe bra. De har alltid hatt baktanker.

Etter fylte 40 har jeg endelig fått venner fordi jeg vet at nå er jeg feit med grått hår, og det er befriende

Anonymkode: ee04f...124

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel åpenbart at menn kan være venn med kvinner uten å ligge med dem - akkurat som motsatt vei. De fleste folk du ramler borti på din vei gjennom livet er enten andre menn eller kvinner du ikke syns har det som skal til.

Den der "menn tenker bare med kuken"-myten er festlig. Og ja, det er bare å spørre. Noen her blir nok overrasket over svarene de får.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 22.12):

Har spurt flere da jeg var singel, som en test. Samtlige kunne ikke tenke seg det, to stykker ble fornærmet. 

Ja jøss 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (6 timer siden):

Det er vel åpenbart at menn kan være venn med kvinner uten å ligge med dem - akkurat som motsatt vei. De fleste folk du ramler borti på din vei gjennom livet er enten andre menn eller kvinner du ikke syns har det som skal til.

Den der "menn tenker bare med kuken"-myten er festlig. Og ja, det er bare å spørre. Noen her blir nok overrasket over svarene de får.

Er en myte når det kommer til noen men ikke alle. Noen menn tenker faktisk bare med kuken.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

Er en myte når det kommer til noen men ikke alle. Noen menn tenker faktisk bare med kuken.

Ja, men noen av de som skriver her later som at det gjelder alle, eller nesten alle, menn - og det er en betydelig overdrivelse. NOEN menn er en riktig beskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det jo slik at hvis én kvinne én gang har opplevd seksuelle tilnærmelser fra en mannlig venn så gjelder det alle menn....

Anonymkode: a5465...dec

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en fyr nå som jeg har hengt litt med, han tar initiativ til å chatte innimellom, vi har vært på noen aktiviteter sammen og jeg er veldig usikker på om han bare mener det vennskapelig. Jeg vet jeg har venner som ikke vil ligge med meg, fordi de er opptatt og vi er genuine venner, men syns det er vanskelig å vite med nye. Jeg er veltrent og ikke stygg, men tenker han kanskje er en 8'er mens jeg er svak 7, for å bruke sånne teite uttrykk. Så mulig han tenker han er over min liga og derfor ikke vurderer meg som noe annet enn en venn, finner det kanskje ut etter hvert, da, så kan jeg rapportere her :)
Jeg vil i hvert fall ikke ta noe initiativ til date, da jeg er redd for at han da må si at han bare er interessert i å henge med meg som venn.

(TS)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Med single menn kan jeg forstå det er mer baktanker, men for opptatte menn kan det vel ikke ha noe å si hvordan den kvinnelige vennen ser ut?

Jeg synes det er feil å kalle det baktanker. Det trenger ikke være det. Det er bare en naturlig konsekvens av at han liker deg. Selv om du bare er en venn. Da vil han ofte ønske å ha sex med deg også. Ikke at han forventer eller søker det, eller at han har tenkt å prøve seg på deg. Det er kanskje feil å si at han ønsker det også, men det kan være vanskelig for han å si nei, om det er du som spør. Det er fordi lysten ikke står i veien, fordi han liker deg. Oftest passer det seg ikke med en venn, derfor unngår menn det. Ikke fordi lysten ikke er der.

Det er absolutt ikke utseende som betyr mest i vennskapsforhold. Kropp kan ha innflytelse for noen, den fysiske driften etter en attraktiv kvinnekropp er sterk, og lever litt på siden av det intellektuelle. 

Men denne sammenhengen betyr ikke at utseende er avgjørende for en kvinnelig venn, eller at de peneste kvinnene er de beste vennene. Er han bare venn med de mest attraktive kvinnene er det i såfall mer sannsynlig at han er en venn med baktanker. 

Anonymkode: 4e737...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som skriver at menn og damer ikke kan være venner, har dere ikke vennepar? Vi er en veldig stor gjeng med en blanding av par og single, noen par er nye og noen har vært sammen i 20 + år. Vi reiser på turer sammen og har årlig julebord ++.  Noen av disse mennene er barndomskompiser som jeg har kjent siden jeg kunne gå. Det føles som en bror egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I de aller fleste tilfellene, så ville en mannlig "venn" kunne tenkt seg å ha sex med sin venninne.

Jeg ser mange kvinner i kommentarene, som blir sinte og direkt ufine i sine svar. De baserer sitt svar på at motdebattanten er så teit og dum - *lissom*.

I det ideelle forholdet, er kvinnen og mannen faktisk venner. Dersom et forhold er redusert til 2 seksuelt tiltrukkede mennesker som bor sammen, uten å ha noe annet de gjenværende timene i dagen, uken, måneden og året, tror jeg ikke det forholdet vil være særlig sterkt. To separate mennesker som bor sammen, med fullstendig adskilte liv, døgnrytme, hobbyer osv., er ikke annet enn knullekompiser som bor "på hybel" sammen.

Jeg tror også mange av kvinnene som sier at "vi er bare venner, han ville aldri prøvd seg!", faktisk vet at den mannlige "vennen" er interessert. Dette er en bonus for mange kvinner, en selvtillitsboost. Det er også både en trygghet, å ha 2-3 menn i bakhånda, dersom forholdet skulle rakne. For noen er det nok også et maktmiddel, for å kunne stille krav til sin mann/kjæreste: "se, her står det 3-4 menn i kø, alle vil ha meg, kanske du skulle fått ut fingeren og gjøre *ditt* eller *datt*"...

Anonymkode: a2f9d...17f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er nærmere 40 enn 30, jeg har hatt mange mannlige bekjente, som ikke har prøvd seg på noe, men de mannlige venner jeg har hatt, det kom frem ganske tydelig at det kun var for egen vinning at de var "venn" med meg. Enten var det sjansen til å spør meg ut når jeg ble singel, eller de gjør ting for meg for å føle seg bedre selv. Eneste ordentlige mannlige venn jeg har hatt, som jeg kan dele tanker og følelser med, bli intim og sårbar med, er homofil. Resten tok det som tegn på at jeg vil mer. 

Anonymkode: 89efb...5d4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til at mennesker bare er hyggelige eller snille med meg når de vil ha noe fra meg som regel. Dette gjelder kvinner og menn. Så slike mennesker holder jeg meg langt unna. Har det helt oppi halsen kjenner jeg. 

Endret av Irak
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 10.55):

Du har tydeligvis masse å lære om menn. Mange menn klarer å oppføre seg som venn, men du kan jo teste ut om de vil ligge med deg om du spør. 100% vil svare ja. 

Anonymkode: 41ae9...0ba

Du har tydeligvis masse å lære om mennesker generelt. News for you: alle er ikke like og alle vil ikke ha sex med alle av motsatt kjønn selv om de av motsatt kjønn er pene og/eller hyggelige å være sammen med. Det er så simpelt å dømme menn slik du gjør. Selvsagt finnes det kompiser som sikkert helst ønsker seg noe mer ut av relasjonen, men de aller fleste er kun vennskapelige.

Du er kanskje en sånn type kvinne som går rundt og tror at alle menn, dvs halve befolkningen, vil ligge med deg? Du er nok ikke så attraktiv gitt. Det er rimelig innbilsk.

Har selv kompiser som aldri har prøvd seg på meg og jeg vet selv at jeg både har draget på mange menn og er attraktiv i manges øyne. Men kompiser er kun kompiser og venninner er kun venninner.

Anonymkode: 2b279...458

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...