AnonymBruker Skrevet 8. januar #21 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, her kunne vi ikke hatt sushi. Hele min familie er glad i fisk, men ingen liker sushi. Dvs., noen kunne kanskje spist det og latt som det var greit (som meg), men andre klarer ikke å spise det (min mor på 65). Anonymkode: f2c07...38f Liten avsporing, men jeg synes i voksen alder det er morsomt at en generasjon som var veldig opptatt av at "liker ikke" ikke var greit, man skulle spise det man fikk servert, og man skulle spise opp. Plutselig har en mengde ting de ikke liker. Husker mine besteforeldre slik. Blant annet var det mye støy rundt at jeg ikke drakk melk, spiste brød eller poteter. Men da jeg bestilte sushi, tartar, indisk, medium-rare biff, blåskjell...eller noe med chili eller hvitløk... da er det ikke snakk om å smake en gang, for "slikt er ikke mat". Var frista til å servere mat jeg vanligvis lager, og tilby å koke litt spagetti med ketchup om de ikke ville ha, eller bevisst lage en lite porsjon med "eldrevennlig mat". Men av respekt så droppet jeg det. Så ironien i det hele er jo at jeg liker og spiser mye mer og variert mat, enn de som gjennom oppveksten poengterte at man skulle spise det som ble servert. Mine foreldre på 70+ er heldigvis mye mer fleksible, liker sterk mat, og rå mat, og er aldri redd for å prøve. Anonymkode: 10027...6c5 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #22 Del Skrevet 8. januar Jeg er i 30 åra, elsker fisk og sjømat men spiser ikke rå fisk eller sushi. Hvis jeg kom i konfirmasjon hvor det var eneste alternativ hadde jeg spist meg mett på dessert/kake istedenfor. Så du bør kanskje vurdere å ha et alternativ for jeg tror det alltid er noen som ikke spiser sushi. Anonymkode: e67db...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #23 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): kon-fir-ma-sjon. Anonymkode: fd09b...e51 Ikke Norsk time Anonymkode: 75102...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #24 Del Skrevet 8. januar Jeg liker fisk, men ikke sushi. Risen er kjempe ekkelt syntes jeg. Jeg liker heller ikke tanken på rå fisk, jeg tenker at det kan fort skje noe med temperaruren under transport, lagring eller mens det står fremme. Det er ofte dårlig plass i kjøleskap til mat, kaker og drikke, spørs om det er lett å stable sushi inni der? Det er ofte dandert lite på store fat, pent i små mengder men tungvint å oppbevare. Gå for variasjon slik at gjestene alle finner "noe". Olga på 86 og Elisabeth på 3 skal begge ha noe de kan spise, ikke bare konfirmanten. Anonymkode: 9c0f1...0fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 8. januar #25 Del Skrevet 8. januar Jeg liker selv ikke shusi smakt og var ikke noe for meg. Blandt de jeg kjenner tror jeg det er kun 2 stk som spiser. Så hadde da hvis ungdommen vil ha kun bestilt litt og noe annet. Her så ønsket sønnen rakafisk til sin konfirmasjon vi viste mange i min slekt har aldri spist det så da hadde vi det bare som et tilbud,mens andre kunne spise det andre som var lager vi hadde koldtbord med både varm og kald mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #26 Del Skrevet 8. januar Sushi er såpass "smalt" at hvis jeg skulle servert kun det i en konfirmasjon skulle jeg vært helt sikker på at det var noe alle likte. Sushi er ikke for alle akkurat, og det hadde vært bedre å ha det tillegg til tapas og/eller koldtbord for eksempel Anonymkode: a5c6f...f78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #27 Del Skrevet 8. januar Jeg synes sushi er godt! Men som selskapsmat er det veldig hit or miss, og konfirmasjon er jo ofte en selskapsform der generasjoner krysses. Men jeg var en gang i en barnedåp der det ble servert sushi sammen med litt annen asiatisk fusion mat: salater, spyd med marinert kjøtt og litt diverse. Det var veldig godt og veldig vellykket. Men særlig tradisjonsrikt eller «typisk konfirmasjonsselskap er det jo ikke», men det spørs jo hvor viktig det er for dere..? Personlig synes jeg det er fint at hovedpersonen får litt eierskap til selskapet og får kommet med ønsker så lenge det er innenfor budsjett og man har litt alternativer for de gjestene som trenger det. Anonymkode: 54e21...d45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #28 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke Norsk time Anonymkode: 75102...d6e Syns ts skal sette pris på opplysningen, så hun ikke skriver feil i innbydelsene og andre steder. Anonymkode: 52eb5...fae 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8. januar #29 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns ts skal sette pris på opplysningen, så hun ikke skriver feil i innbydelsene og andre steder. Anonymkode: 52eb5...fae 👏👏👏👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #30 Del Skrevet 8. januar Hadde blitt dritaskuffet om sushi var eneste servering. Det lukter kattemat og er komplett uspiselig. bestill nå heller noe som flere liker også kan du og ungen ta en sushidate. Sikkert billigere og. Anonymkode: 4c765...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. januar #31 Del Skrevet 8. januar Kommer helt an på hvem som kommunen.. altså alder... utrolig dumt å bruke mange tusen kroner på noe som kanskje må kastes. Oh det være være fersk... kommer de til dere med maten eller har dere eventuelt kjøleskapet å ha der i? Jeg ville gått for koldtbord med eggerøre,laks, karbonader etv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 8. januar #32 Del Skrevet 8. januar Er dere veldig mange i konfirmasjonen? Da ville jeg prøvd å gå for noe annet. Det er jo vilt dyrt. Hva med asiatisk catering? De har jo mye å tilby. Sushi kan hun vel ha en annen gang med dere. TS du synes selv det er dyrt så da tenker jeg at du skal informere din datter om akkurat dette. De er i ferd med å trå inn i de voksnes rekker og da tåler de og å ikke måtte få viljen på alt hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #33 Del Skrevet 8. januar Jeg ville aldri spist rå fisk. Og sushi fra restaurant er også som regel oppdrettsfisk, som ikke er noe man bør støtte. Anonymkode: 0facd...0c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #34 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde blitt dritaskuffet om sushi var eneste servering. Det lukter kattemat og er komplett uspiselig. bestill nå heller noe som flere liker også kan du og ungen ta en sushidate. Sikkert billigere og. Anonymkode: 4c765...84d AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville aldri spist rå fisk. Og sushi fra restaurant er også som regel oppdrettsfisk, som ikke er noe man bør støtte. Anonymkode: 0facd...0c1 Merker jeg blir veldig overrasket over enkelte av innleggene i denne tråden. For i det virkelige liv kjenner jeg ingen som ikke liker sushi. Mulig ikke ål, eller sashimi. Men alle liker da noen former for maki og nigiri. Er ei venninnegjeng på 8, og vi møtes fast på en bedre sushirestaurant. Også mine foreldre er glade i å gå der når de er på besøk. Og jeg og mannen bestiller hjem sushi noen ganger i måneden. Trodde virkelig dette var den nye "peppes pizza" i mange hjem. Anonymkode: 10027...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #35 Del Skrevet 8. januar Jeg ville ikke hatt utelukkende sushi. Det er mange som ikke liker det og i tillegg er ofte den eldre generasjonen vant til andre typer festmat. Jeg ville hatt noe annet i tillegg. Da blir alle fornøyde og dere sparer en del penger i tillegg. Win-win. Anonymkode: bf817...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #36 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Merker jeg blir veldig overrasket over enkelte av innleggene i denne tråden. For i det virkelige liv kjenner jeg ingen som ikke liker sushi. Mulig ikke ål, eller sashimi. Men alle liker da noen former for maki og nigiri. Er ei venninnegjeng på 8, og vi møtes fast på en bedre sushirestaurant. Også mine foreldre er glade i å gå der når de er på besøk. Og jeg og mannen bestiller hjem sushi noen ganger i måneden. Trodde virkelig dette var den nye "peppes pizza" i mange hjem. Anonymkode: 10027...6c5 Da har du sannelig levd under en stein. Minst halvparten av de jeg kjenner (meg selv og mannen min inkludert) liker ikke sushi. For min del er det mest konsistensen av rå fisk som er problemet, selv om smaken i seg selv på ingen måte er noe å rope hurra for. Vi spiser fisk 2-3 dager i uken, men da varmebehandlet. Jeg var invitert til en stor bursdag en gang hvor eneste mat var sushi. Jeg var skikkelig sulten (for vi hadde jo blitt lovet middag så jeg spiste ingenting før jeg dro) og var rett og slett nødt til å gå fra selskapet og finne meg noe mat. Det eneste som var åpent på en søndag i nærheten var Burger King. Det morsomme var at rett etter at jeg hadde bestilt og mens jeg ventet på maten kom halvparten av gjestene fra selskapet inn, like sultne som meg. Vi husker det den dag i dag og jeg er glad det ikke er mitt selskap som blir husket på den måten. Anonymkode: bf817...ddb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 8. januar #37 Del Skrevet 8. januar Jeg hadde elsket å få sushi i konfirmasjon, men ville servert tapas og/eller koldtbord ved siden av. Er mange som ikke liker sushi, spesielt av den eldre garde, men også av den yngre. Mine foreldre på 80 og 76 liker det, men tror neppe farmor ville spist det om hun var i live. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #38 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns ts skal sette pris på opplysningen, så hun ikke skriver feil i innbydelsene og andre steder. Anonymkode: 52eb5...fae Godt poeng! Anonymkode: d89f5...201 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #39 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Da har du sannelig levd under en stein. Minst halvparten av de jeg kjenner (meg selv og mannen min inkludert) liker ikke sushi. For min del er det mest konsistensen av rå fisk som er problemet, selv om smaken i seg selv på ingen måte er noe å rope hurra for. Vi spiser fisk 2-3 dager i uken, men da varmebehandlet. Jeg var invitert til en stor bursdag en gang hvor eneste mat var sushi. Jeg var skikkelig sulten (for vi hadde jo blitt lovet middag så jeg spiste ingenting før jeg dro) og var rett og slett nødt til å gå fra selskapet og finne meg noe mat. Det eneste som var åpent på en søndag i nærheten var Burger King. Det morsomme var at rett etter at jeg hadde bestilt og mens jeg ventet på maten kom halvparten av gjestene fra selskapet inn, like sultne som meg. Vi husker det den dag i dag og jeg er glad det ikke er mitt selskap som blir husket på den måten. Anonymkode: bf817...ddb Er det ikke heller motsatt, når det gjelder å bo under en stein, eller langt ute på bygda, med tanke på hvor "allemannseie" sushi har blitt de siste 20 årene? Men av nysgjerrighet. Hvor i alle dager bor man, når man kan få levert sushi en søndags ettermiddag. Men eneste stedet det går an å få seg mat er Burger King? Og hvem spiser Burger King, egentlig, av all uspiselig mat? Anonymkode: 10027...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #40 Del Skrevet 8. januar I nevøen min sin konfirmasjon hadde de koldtbord, da blant annet med sushi. Det hadde kjøpt to store fat med ulike varianter av sushi, i tillegg til annen varm - og kaldmat. Karbonader, skagenrøre, focaccia osv. Det gikk mest av sushi, faktisk! Jeg ville nok heller gått for en blanding Da er du sikret at alle gjestene liker det! Anonymkode: bc40c...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå