AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Del Skrevet 8. januar Jeg har nylig begynt med Alimemazin pga søvnvansker. De gjør at jeg nå sover hele natten gjennom, men nå går jeg rundt som en zombie på dagtid 😴🥱 Jeg vil nå bare sove, sove og sove. Konsentrasjonen er lik null og jeg klarer ikke holde fokus over mer enn minutter om gangen. Jeg legger meg og står opp til samme tid hver dag, men føler meg enda mer utslitt enn før jeg startet på medisinen. Holder meg våken, men lysten til å sove er der nesten hele tiden helt til kvelden kommer. Noen erfaringer fra dere som enten bruker eller har brukt samme? Hvor lenge hadde du det slik? Gikk det over i hele tatt slik at det går an å fungere på dagtid? Jeg skal til legen igjen etter hvert, men i mellomtiden så hadde det vært fint med andres erfaringer. Anonymkode: 232f2...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 8. januar #2 Del Skrevet 8. januar Jeg har brukt alimemazin i flere år. Jeg fikk aldri den hangover som de fleste beskriver. Jeg sluttet da den etter hvert mistet effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #3 Del Skrevet 8. januar Det blir bedre etter noen uker. Men du må ta den tidlig på kvelden. F.eks. Kl. 18 hvis du legger deg rundt 21. Anonymkode: f205f...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #4 Del Skrevet 8. januar Du må ta den tidlig! Kl 18, eller kanskje enda tidligere. Grunnen er at den har så variert og lang halveringstid. Man må selv teste ut litt hvor tidlig man må ta den for å ikke få hangover dagen etter. Jeg har brukt den i ett år nå. Sover veldig godt men kan av og til kjenne hangover på dagtid.. stort sett hjelper det å ta den tidligere . men sammenlignet med hvordan jeg hadde det før (insomni) er livet såååå mye bedre! Anonymkode: 3c811...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #5 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det blir bedre etter noen uker. Men du må ta den tidlig på kvelden. F.eks. Kl. 18 hvis du legger deg rundt 21. Anonymkode: f205f...2e1 Oi, noen uker ja. Hadde antatt noen dager. Så står det i pakningsvedlegget at den bør tas 1-2 timer før sengetid. Jeg er i utgangspunktet alltid trøtt på kvelden uten medisiner også, men om jeg skal ta den 3 timer før så blir jeg vel stup trøtt lenge før jeg skal legge meg. Men takk for svar! Anonymkode: 232f2...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #6 Del Skrevet 8. januar Bruk de tre timene til husarbeid, ikke prøv å få unna jobb eller nettshopping. Hjernen fungerer ikke bra nok til konsentrasjonsarbeid. Anonymkode: f205f...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #7 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du må ta den tidlig! Kl 18, eller kanskje enda tidligere. Grunnen er at den har så variert og lang halveringstid. Man må selv teste ut litt hvor tidlig man må ta den for å ikke få hangover dagen etter. Jeg har brukt den i ett år nå. Sover veldig godt men kan av og til kjenne hangover på dagtid.. stort sett hjelper det å ta den tidligere . men sammenlignet med hvordan jeg hadde det før (insomni) er livet såååå mye bedre! Anonymkode: 3c811...7f9 Blir du ikke veldig trøtt veldig tidlig på kvelden om du tar den så tidlig som kl 18? Det er helt nydelig å kunne sove hele natta, men den følelsen dagen derpå håper jeg virkelig snart kan gå over. Ser at det står at den skal tas 1-2 timer før sengetid, men nå er det to av dere som mener den bør tas tidligere. Tror jammen jeg skal prøve en time tidligere i morgen enn jeg har gjort for å se om det kan hjelpe litt. Anonymkode: 232f2...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #8 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bruk de tre timene til husarbeid, ikke prøv å få unna jobb eller nettshopping. Hjernen fungerer ikke bra nok til konsentrasjonsarbeid. Anonymkode: f205f...2e1 Merker at jeg sliter bare jeg skal skrive her… 😝 Så det blir ikke noe nettshopping på meg gitt 😅 Får prøve å holde meg til Donald 🤭 Anonymkode: 232f2...689 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #9 Del Skrevet 8. januar Det går over etterhvert. Jeg har stått fast på denne siden jeg var 14, nå er jeg 37. Jeg kan få en lett hungover om jeg har sovet dårlig til tross for medisin, men kvikner til med en kaffe. Jeg tar den når jeg legger meg, men vet noen har effekt av å ta den tidligere. Anonymkode: 0541e...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #10 Del Skrevet 8. januar Den er ikke vanedannende? Anonymkode: 398ee...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #11 Del Skrevet 8. januar Samme her. Kan ikke bruke den. Anonymkode: 2ac1f...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #12 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Den er ikke vanedannende? Anonymkode: 398ee...025 Nei. Anonymkode: 2ac1f...f58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #13 Del Skrevet 8. januar Jeg prøvde den for et par år siden da jeg slet med å sove. Funka som bare det, men hangover ja. Brukte de bare i 3 dager, for å få kroppen i gjenge, og det hjalp! Så det går an å prøve å se om det funker å sove uten etter noen dager? Anonymkode: c4a88...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #14 Del Skrevet 8. januar Har brukt den i perioder i mange år for søvnproblemer og angst, den gjør jobben og den verste hangoveren går over etter noen uker. Men føler meg allikevel veldig mye mer energisk når jeg klarer meg uten i perioder, man blir litt koma😶🌫️ Anonymkode: 975ba...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #15 Del Skrevet 8. januar Den store fordelen med alimemazin er at den ikke er vanedannende. Det siste man trenger når man har store søvnproblemer er jo et nytt alvorlig problem. Men den har den zombie-effekten som du beskriver. Selv om det blir bedre etterhvert (etter noen dager/en ukes tid i mitt tilfelle) går det såpass utover livskvaliteten at jeg skal være bra desperat for å gå på den i lengre tid. Det den funker best til er etter mitt syn å komme tilbake i vanlig rytme etter en periode med søvnproblemer. Man venner seg til å sove om natta igjen, og den er ikke så vanskelig å slutte med. I overgangsperioden når du skal slutte på alimemazin kan du evt prøve Lunixen som selges reseptfritt på apoteket. For meg er det ikke sterkt nok til å funke når jeg har alvorlige søvnproblemer, men det funker bra når jeg har stabilisert meg og bare skal slutte med alimemazin. I tillegg er det selvsagt lurt med andre søvnhygieniske tiltak. Og med yoga, pusteøvelser osv som kan roe ned stresset som gjør at du ikke får sove. Anonymkode: db4ac...84e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #16 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Den store fordelen med alimemazin er at den ikke er vanedannende. Det siste man trenger når man har store søvnproblemer er jo et nytt alvorlig problem. Men den har den zombie-effekten som du beskriver. Selv om det blir bedre etterhvert (etter noen dager/en ukes tid i mitt tilfelle) går det såpass utover livskvaliteten at jeg skal være bra desperat for å gå på den i lengre tid. Det den funker best til er etter mitt syn å komme tilbake i vanlig rytme etter en periode med søvnproblemer. Man venner seg til å sove om natta igjen, og den er ikke så vanskelig å slutte med. I overgangsperioden når du skal slutte på alimemazin kan du evt prøve Lunixen som selges reseptfritt på apoteket. For meg er det ikke sterkt nok til å funke når jeg har alvorlige søvnproblemer, men det funker bra når jeg har stabilisert meg og bare skal slutte med alimemazin. I tillegg er det selvsagt lurt med andre søvnhygieniske tiltak. Og med yoga, pusteøvelser osv som kan roe ned stresset som gjør at du ikke får sove. Anonymkode: db4ac...84e Takk for råd. Saken er at til tross for alle søvnhygieniske tiltak har jeg søvnvansker. Derfor forsøker jeg nå med «sovepiller». Jeg har ingen problemer med innsovning, men jeg våkner av den minste lille lyd. Ikke har jeg tankespinn eller stress som gjør at jeg ikke får sove. Jeg har sunne leggerutiner med fast tid til når jeg både legger meg og står opp uansett ukedag eller ferier. Det er rett og slett hyppige oppvåkninger som er problemet, og der fungerer Alimemazin utmerket! Jeg får bare holde ut en stund til med å være litt småsvimete og krysse fingre for at det går over etter hvert. Jeg ser jo her at det er stor variasjon av bruken av preparatet og at den også kan virke ulikt fra person til person. Anonymkode: 232f2...689 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #17 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har brukt den i perioder i mange år for søvnproblemer og angst, den gjør jobben og den verste hangoveren går over etter noen uker. Men føler meg allikevel veldig mye mer energisk når jeg klarer meg uten i perioder, man blir litt koma😶🌫️ Anonymkode: 975ba...042 Hvor lenge pleier du å gå uten før du går på igjen? Avslutter du da umiddelbart hver gang eller er det noen form for nedtrapping? Hvor mange uker er det snakk om med hangover for deg? Anonymkode: 232f2...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå