Gå til innhold

Kjæresten har invitert en venninne på fancy Michelin over 15 retters restaurant

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du sammenligner det å gå ut med kompiser på fancy restaurant med det å gå ut med en av det annet kjønn, mens du har en dame hjemme som også har en interesse for nettopp dette. Det er din sammenligning som ikke henger på greip her.
Jeg, som TS, har en stor interesse av å gå på gourmetrestauranter, det er noe jeg ikke kan gjøre hver måned. Hvis mannen min hadde invitert en annen DAME med i stedet for meg på noe sånt, hadde jeg blitt sykt skuffa.
At du går på mange gode restauranter med kamerater er helt irrelevant for denne problemstillingen.
HVis de hadde vært kokkekollegaer og dro for å lære og utvikle en meny hadde det selvføglelig også vært en annen sak, men denne situasjonen var bare rar. Godt TS sa i fra, i det minste.

Anonymkode: d7501...cae

Om jeg også tiltrekkes av menn, hvordan er det forskjellig om jeg går ut med en mannlig eller en kvinnelig kompis?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Jdz skrev (1 minutt siden):

Om jeg også tiltrekkes av menn, hvordan er det forskjellig om jeg går ut med en mannlig eller en kvinnelig kompis?

Aner ikke hva du tiltrekkes av og er ikke særlig interessert, sammenligningen din er uansett ikke noe god og denne tråden handler ikke om deg.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS igjen.

Jeg kom med en oppdatering tidligere i tråden, her er en til. Vi har sendt mye meldinger mens han var på jobb og jeg spurte han hvorfor han ikke inviterte meg. Han skrev at hun venninna vil skifte jobb og trengte noen tips og at det ville være lettere for dem å snakke om det alene siden de har noe felles mtp karriere. Men igjen, dette kunne de gjort over en kaffe og bolle til lunsj!! 

jeg vet jo ikke om han ville spandert, han skrev at han ikke hadde planlagt det, men kunne gjort det siden restauranten er dyr. 

Anonymkode: 1040f...67d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aner ikke hva du tiltrekkes av og er ikke særlig interessert, sammenligningen din er uansett ikke noe god og denne tråden handler ikke om deg.

Synes ikke logikken og resonnementet i innlegget ditt er noe særlig bedre egentlig.

Anonymkode: 8eda8...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS igjen.

Jeg kom med en oppdatering tidligere i tråden, her er en til. Vi har sendt mye meldinger mens han var på jobb og jeg spurte han hvorfor han ikke inviterte meg. Han skrev at hun venninna vil skifte jobb og trengte noen tips og at det ville være lettere for dem å snakke om det alene siden de har noe felles mtp karriere. Men igjen, dette kunne de gjort over en kaffe og bolle til lunsj!! 

jeg vet jo ikke om han ville spandert, han skrev at han ikke hadde planlagt det, men kunne gjort det siden restauranten er dyr. 

Og det ringer ingen bjeller hos deg???? 

Anonymkode: 07894...1a6

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Blander meg lite i hvem mannen henger med. Men det der hadde vært brudd grunn. Vi har et forhold med frihet under ansvar. Men det der ville vært langt over grensen. 

I en helt annen setting ville det vært moe annet. Men jeg hadde tatt det som en selvfølge å bli bedt med på akkurat det der. 

Dette er jo direkte en date. Har mange kompiser selv, men hadde aldri dratt på date med de slik. Om de hadde dame eller ikke. Det ville vært totalt respektløst

Anonymkode: cb827...dd5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynneste grunnet til å invitere noen på 15 retter uten å ha med kona er å snakke om karriereskifte :ler: 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han dater henne og kommer til å bytte deg ut i det hu her er åpen for forhold med han, så enkelt er det 

Anonymkode: 302b7...05f

Selvsagt ligger det noe mer bak enn "bare" en fancy middag. Hadde jeg eller kona gjort det samme så hadde døra vært stengt når jeg eller hun kom tilbake. Dette er et stort rødt flagg. Noe annet hadde vært om de bare tok en kaffe eller pizza sammen. Dette er en romantisk date. Spark han ut eller gå TS!!

PS. Leste litt oppdateringer etter at jeg svarte. Heldigvis ble det ikke noe av denne romantiske middagen, men regner med han ble potte sur siden du satte ned foten og sa hva du mente. Fortsatt ingen god mann for deg TS.

Endret av 911
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi, dette er en date. Jeg hadde ikke godtatt dette med mindre jeg fikk være med selv. Og jeg hadde aldri godtatt at han skulle spandere på venninnen.

Anonymkode: 219b3...b18

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

TS igjen.

Da møttes de over en kaffe kopp i lunsjen,ikke på en fancy restaurant  på kvelden. Du må jo ikke godta dette ts

Anonymkode: 7862d...c93

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er det rareste! Hadde aldri godtatt om min mann hadde funnet på noe sånt. Bare tanken er helt surrealistisk.

Anonymkode: 43d92...372

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner du denne venninnen, da TS? Er din mann og hun mye sammen uten deg?

Anonymkode: 892b5...3c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

TS igjen.

Den var tynn. Da tar man en kaffe, man stikker ikke på Michelin-restaurant liksom. Det er jo en hel opplevelse, ikke et sted man diskuterer karrierebytte. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bra du satte grenser, og at han avbooket. Men syns fortsatt han bør gi deg en form for positiv oppmerksomhet etter dette. Som en slags unnskyldning. Jeg hadde nok sagt at han måtte gjøre det godt igjen. Han burde faktisk endret bookingen til å gjelde deg i stedet for venninna, så dere kunne hatt en skikkelig date. Så får noen andre gi karriereråd til denne venninnen. 

Om jeg hadde vært venninnen, hadde jeg følt det ukomfortabelt å skulle dratt på en slik «date» med en jeg visste var i et forhold. Hadde nok følt at det var et overtramp mot hun som satt hjemme. 

Anonymkode: 219b3...b18

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

TS igjen.

Jeg bare lurer; er han høytstående, med god og lang utdanning, veileder eller noe slikt siden han mener at han kan komme med rådgiving slik? 

For om det må møtes for slike råd så må det jo være vanvittig mye å komme med. Da bør hun jo sitte klar med notatboka? 

Er han en helt vanlig fyr så kan han skriver punktvis på en melding. 

Anonymkode: d8387...731

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Druid skrev (2 timer siden):

Det er litt morsomt: Jeg ansatte en søt liten sak for to år siden, og vi hadde en liten setting på en fin restaurant i Oslo i tilknytning til at jeg skulle pensjonere meg.

Og vi ble sett av en venninne av min kone, som med en gang tok kontakt med min kone for å fortelle at jeg hadde romantisk middag med en ung kvinne. 

Så jeg fikk melding fra min kone om at vi var sett, som jeg viste til min kollega, og vi brukte vel en halvtime der på å fremstille oss som nyforelskede flørtende så denne venninna kunne rapportere og til og med sende bilde. Til slutt måtte min kone forklare venninna at det var en kollega, og at vi holdt gjøn med henne.

Merkelig nok så hun ikke spøken.

Men dere har åpent forhold. Det har ikke TS.

Anonymkode: 9a1fd...7c3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke akseptert det. Dette vil i mine øyne være en date. Trenger hun tips ol, så ta det over en enkel lunsj. 

Anonymkode: f6a0c...e31

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å ta en dame med på en fancy middag på en restaurant, er en DATE. Spør ham hvordan han hadde reagert hvis du gikk ut på date med en annen mann. Jeg regner med han ikke hadde likt det.

Anonymkode: 9a1fd...7c3

Det hjelper jo ikke å stille slike spørsmål til en mann som ts sin kjæreste. Han vil si at han ikke hadde brydd seg fordi han stoler på henne (eller noe slikt bs), og da blir ts satt "sjakk matt". 

Anonymkode: 83697...c25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis min kjæreste hadde invitert en annen dame på en aktivitet uten meg, så hadde det vært kroken på døra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...