exictence Skrevet i går, 10:40 #61 Del Skrevet i går, 10:40 Tror jeg hadde sagt: Synes det er litt rart at du ikke tenker på at jeg kunne blitt med. Kunne evt sagt videre hvis han avviste meg: Kanskje jeg inviterer .......en venn / mannlig kollega....... ut på samme restaurant en eller annen gang. Eller.... hva synes du om det, egentlig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet i går, 10:41 #62 Del Skrevet i går, 10:41 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): TS her. Det ble månelyst for litt siden og merkelig stemning. Etter at jeg skrev her og begynte å få litt svar som definitivt bekrefter hvor rart det her er så sa jeg rett ut hva jeg følte om det. Og jeg ble vel ganske sint fordi han inviterer henne på noe sånt med bare de to. Jeg elsker god mat og slike restauranter. Han ble blek om nebbet og kansellerte bookingen, så tekstet henne at det ikke blir noe av. Så dro han på jobb. Han sa det ikke var noe mellom dem og ikke hadde tenkt over at jeg kunne reagere på det. Synes det er rart, men jeg så han kansellere bookingen iallfall. Anonymkode: 1040f...67d Men hvorfor kunne dere ikke alle tre gått ut? 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:45 #63 Del Skrevet i går, 10:45 Hadde mannen gjort noe slik hadde jeg blitt potte sur. Ikke fordi han drar med en ammen, men fordi jeg ikke er invitert med. Jeg elsker fancy mat og mange små retter, så jeg vil også ha dette måltidet. Men det vet han heldigvis. Hadde det vært noe jeg ikke likte hadde jeg ikke brydd meg hvem han dro med, Anonymkode: 7ced0...8ac 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:54 #64 Del Skrevet i går, 10:54 Jeg er ikke sjalu i det hele tatt, men hadde blitt såret om min samboer hadde invitert en annen med på en sånn opplevelse (som koster mange tusen kroner!) uten å tenke på meg en gang. Det hadde vært skikkelig, skikkelig rart. Anonymkode: 31c62...69b 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet i går, 11:08 #65 Del Skrevet i går, 11:08 Jeg er ikke av den sjalu typen, men jeg hadde blitt både skuffet og lei meg om samboeren hadde invitert en venninne på 15 retters på fancy Michelin-restaurant. Jeg elsker fancy små retter, så for meg er det en opplevelse å spise på sånne restauranter. Dessuten er det jo dyrt, så ganske merkelig å invitere en venninne med på noe sånt og ikke deg. Hadde ikke brydd meg om de bare tok en kaffe eller dro på café. Men rådyr Michelin-restaurant er noe helt annet. Bra han kansellerte. Jeg skjønner ikke hva han tenkte på. Håper virkelig hun bare er en venninne og at han ikke har et forhold med henne på si. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:12 #66 Del Skrevet i går, 11:12 Hadde reagert, ja. Jeg er over snittet avslappet i et forhold og reagerer aldri på at kjæresten min i blant finner på ting med venninner, men en slik kveld hadde jeg reagert på. Dette er en date, og noe man tar med kjæresten sin på. Eventuelt en mor eller søster hvis man ønsker å gjøre noe hyggelig for de. Anonymkode: 75f04...19b 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:22 #67 Del Skrevet i går, 11:22 exictence skrev (40 minutter siden): Men hvorfor kunne dere ikke alle tre gått ut? Fordi han selvfølgelig ikke vil at TS cockblocker hans tilnærmelser til venninna. Anonymkode: 9a1fd...7c3 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet i går, 11:28 #68 Del Skrevet i går, 11:28 Skjønner ikke hvorfor man legger så mye i at det er en Michelin kneipe.. Hvis han er godt bemidlet så kan det være en helt enkel greie å ta en tur innom denne favoritt sjappa for hans del. Noe lignende der vi andre tar oss en kebab på hjørnet..🤨 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet i går, 11:35 #69 Del Skrevet i går, 11:35 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde du reagert om det var en kompis? Min erfaring er at mange i dag er like god venn med begge kjønn og man må få lov til å gjøre hyggelige ting med venner uten kjæresten. Anonymkode: c819e...e91 Det er ikke det samme, og forskjellen ligger i at han kan være potensielt interessert i venninna og/eller hun kan oppfatte det som at han er interessert i henne - noe som ikke er tilfellet med en mannlig kompis (forutsetter at han er heterofil). Og jeg tviler på at han ville invitert en mannlig venn med på en sånn date... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:35 #70 Del Skrevet i går, 11:35 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han sa han hadde invitert en venninne av seg på en slik restaurant. Jeg og han har vært der en gang før, men for noen år siden. Hjertet mitt sank litt da siden han ikke har invitert meg. han har møtt henne for kaffe og lunsj alene før, noe som har vært greit for meg, men ikke noe sånt. Føles ut som om han vil være på date med henne. Hun er glad i god mat og vin og de har en felles interesse i whiskey. Men jeg også elsker god mat… Hadde dere reagert på dette? Det blir jo en lang kveld med bare de. Det skal skje om et par uker siden man må reservere bord en stund i forveien. Anonymkode: 1040f...67d Det hadde ikke jeg akseptert. Kjæresten min har en god venninne, men det eneste de har spist sammen er en pizza sammen på den lokale pizza bula til 150 kr. Det skjer en gang i året. De har aldri gjort noe seksuelt sammen og har vært venner i 17 år. Jeg bryr meg ikke, men Michelin med alkohol er noe helt annet. Jeg har ikke vært på det selv her i livet, så veldig rart om en dame ble invitert på noe slikt og ikke jeg. Jeg hadde bare svart: "Så hyggelig. Kan jeg få bli med også? :)" Hadde typen da sagt nei, så hadde jeg stusset veldig. Anonymkode: 479c0...1f6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 11:35 #71 Del Skrevet i går, 11:35 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han sa han hadde invitert en venninne av seg på en slik restaurant. Jeg og han har vært der en gang før, men for noen år siden. Hjertet mitt sank litt da siden han ikke har invitert meg. han har møtt henne for kaffe og lunsj alene før, noe som har vært greit for meg, men ikke noe sånt. Føles ut som om han vil være på date med henne. Hun er glad i god mat og vin og de har en felles interesse i whiskey. Men jeg også elsker god mat… Hadde dere reagert på dette? Det blir jo en lang kveld med bare de. Det skal skje om et par uker siden man må reservere bord en stund i forveien. Anonymkode: 1040f...67d Jeg hadde blitt sur 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 11:39 #72 Del Skrevet i går, 11:39 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som du i tillegg skulle betale for, både for deg selv og kompisen. Anonymkode: 9a1fd...7c3 Hæ? Skal han til og med spandere? Da ER det en date 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:46 #73 Del Skrevet i går, 11:46 Oi, hva folk finner seg i i forhold slutter aldri å sjokkere meg! Han gaslighter deg om han får de til å tro at dette er et deg-problem. Anonymkode: fecf9...5bc 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:16 #74 Del Skrevet i går, 12:16 Det hadde blitt fullstendig månelyst her i huset om min mann hadde funnet på noe sånt. Og hadde han gjennomført dette i fullt alvor, hadde jeg ansett meg selv frigjort fra forholdet. Jeg ville ansett det nesten som utroskap. (Og før alle begynner med å si at man må ha venner utenom forholdet - ja, såklart kan man det. Mannen drar på fisketurer, og hytteturer og har hobbyer med kompiser, og han drar på julebord osv. Han kan til og med spise middag eller ta en kaffe med en kvinnelig kollega fordi de er på jobbtur sammen. Men han drar ikke på middagsdate med en annen dame på en slik måte. Det er lov å tenke selv. Dette er jo en date). Men det ville han aldri ha gjort, for han ville selvsagt invitert med meg, da han vil jo ha med sin kjæreste på slike ting. Spesielt et fancy restaurantbesøk som man kun har råd til en sjelden gang. Dette var veldig rart å lese. Anonymkode: 1247c...644 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet i går, 12:18 #75 Del Skrevet i går, 12:18 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som du i tillegg skulle betale for, både for deg selv og kompisen. Anonymkode: 9a1fd...7c3 Hvor står det at han skal betale for henne? AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sorry, men dette er overhodet ikke sammenlignbart. En fancy restaurant er en romantisk setting med alkohol hvor man sitter og ser hverandre inn i øynene og prater sammen. Man driver ikke med en eller annen aktivitet. Jeg ser fotball og går på konserter eller drikker øl med kamerater titt og ofte, jeg går ikke på fancy dinnerdates med dem. HVIS jeg hadde hatt en single kamerat som hadde vært kjempeinteressert i mat, så kunne jeg nok gjort det. (Er single, men selv da hadde jeg vært skeptisk, fordi settingen er så romantisk at jeg hadde blitt redd for om det ville bli kleint, eller at han egentlig ville på date med meg.) Anonymkode: d7501...cae Ærlig talt, men dette må være noe av det dummeste jeg noen gang har lest og skrevet av noen som åpenbart har null interesse for mat. Jeg har hatt mine fleste high-end matopplevelser med kompiser, og det er overhode ikke noe romantisk eller date over det i hele tatt. Mange av disse kompisene er matnerder og er folk jeg har kjent i 10-20 år, så jeg føler meg ganske trygg på at det er null romantisk eller seksuell tiltrekning der. Det er faktisk ikke alle som synes fotball og øl er så jævla interessant. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har dere samme interesse for mat da? Jeg liker også god mat, men er ikke interessert i å sitte å spise margbein og smake på whiskey en hel kveld.. mannen kunne sikkert sitter i en 25 retter og brukt hele kvelden på smak, lukt, diskutere alt mulig av råvarer og smaker i rettene osv, jeg er ikke helt der… Anonymkode: 6a1d7...a7b Og nettopp derfor var det sjelden jeg tok med eksen på slike steder. Det er litt givende å bruke tusenvis av kroner på et måltid sammen med noen som egentlig synes det er bortkastede penger. Med min nåværende partner hadde jeg nok prioritert å ta med henne, da hun er like interessert i mat som jeg er, men hadde jeg vært bemidlet nok til å kunne dra på Michelin-restaurant flere ganger i året kan det nok hende at jeg av og til ville dratt med en venn/venninne. Jeg elsker å gjøre ting med kona, men det føles faktisk ikke alltid naturlig å ta med henne når jeg skal henge med kompiser. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spanderte han på disse vennene? Anonymkode: 9a1fd...7c3 Igjen, hvor står det at han skal betale for henne? AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men det er faktisk en forskjell. En mann og en kvinne som er pyntet og sitter alene ved et bord på en fancy restaurant, blir av de fleste oppfattet som date/kjærestepar. To kompiser blir det som regel ikke. I tillegg er det slik at mange menn har "venninner" fordi de ikke kunne få disse damene som kjærester/ligg. Anonymkode: 9a1fd...7c3 Hallo? Kalenderen viser 2024, og jeg vil faktisk påstå at to personer av samme kjønn i denne settingen like gjerne kan bli oppfattet som et par. At mange menn har venninner fordi de ikke kunne få de som kjærester/ligg høres ut som ren svogerforskning. Selv kan jeg i teorien bli tiltrukket av både kvinner og menn, mener du at jeg ikke bør ha venner i det hele tatt fordi jeg egentlig helst vil pule med de? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:30 #76 Del Skrevet i går, 12:30 Jdz skrev (9 minutter siden): Hvor står det at han skal betale for henne? Ærlig talt, men dette må være noe av det dummeste jeg noen gang har lest og skrevet av noen som åpenbart har null interesse for mat. Jeg har hatt mine fleste high-end matopplevelser med kompiser, og det er overhode ikke noe romantisk eller date over det i hele tatt. Mange av disse kompisene er matnerder og er folk jeg har kjent i 10-20 år, så jeg føler meg ganske trygg på at det er null romantisk eller seksuell tiltrekning der. Det er faktisk ikke alle som synes fotball og øl er så jævla interessant. Og nettopp derfor var det sjelden jeg tok med eksen på slike steder. Det er litt givende å bruke tusenvis av kroner på et måltid sammen med noen som egentlig synes det er bortkastede penger. Med min nåværende partner hadde jeg nok prioritert å ta med henne, da hun er like interessert i mat som jeg er, men hadde jeg vært bemidlet nok til å kunne dra på Michelin-restaurant flere ganger i året kan det nok hende at jeg av og til ville dratt med en venn/venninne. Jeg elsker å gjøre ting med kona, men det føles faktisk ikke alltid naturlig å ta med henne når jeg skal henge med kompiser. Igjen, hvor står det at han skal betale for henne? Hallo? Kalenderen viser 2024, og jeg vil faktisk påstå at to personer av samme kjønn i denne settingen like gjerne kan bli oppfattet som et par. At mange menn har venninner fordi de ikke kunne få de som kjærester/ligg høres ut som ren svogerforskning. Selv kan jeg i teorien bli tiltrukket av både kvinner og menn, mener du at jeg ikke bør ha venner i det hele tatt fordi jeg egentlig helst vil pule med de? Det står i HI at han har invitert denne kvinnen med. Henge med kompiser er noe helt annet enn å ta med en kvinnelig «venn» på fancy restaurant. Anonymkode: 892b5...3c7 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:36 #77 Del Skrevet i går, 12:36 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De færreste menn inviterer sine kompiser på fancy restauranter. Anonymkode: 9a1fd...7c3 Så mange fisefine menn i disse dager, så nei. Har de en interesse for et eller annet innen restaurant og mat så er det nok mange menn som gjør slikt. Hadde det vært noe annet om jenta var ekstremt interessert i fisking eller bil altså? Anonymkode: d8387...731 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:38 #78 Del Skrevet i går, 12:38 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sorry, men dette er overhodet ikke sammenlignbart. En fancy restaurant er en romantisk setting med alkohol hvor man sitter og ser hverandre inn i øynene og prater sammen. Man driver ikke med en eller annen aktivitet. Jeg ser fotball og går på konserter eller drikker øl med kamerater titt og ofte, jeg går ikke på fancy dinnerdates med dem. HVIS jeg hadde hatt en single kamerat som hadde vært kjempeinteressert i mat, så kunne jeg nok gjort det. (Er single, men selv da hadde jeg vært skeptisk, fordi settingen er så romantisk at jeg hadde blitt redd for om det ville bli kleint, eller at han egentlig ville på date med meg.) Anonymkode: d7501...cae Se for deg at det nærmer seg kvelden på fisketuren og det er solnedgang. Det kan være mye mer romantisk enn en middag. Så nei, alle sitter ikke slik på en restaurant å ser hverandre inn i øynene osv Hadde fyren ønsket å være utro så hadde det skjedd hvor som helst. Anonymkode: d8387...731 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:42 #79 Del Skrevet i går, 12:42 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men det er faktisk en forskjell. En mann og en kvinne som er pyntet og sitter alene ved et bord på en fancy restaurant, blir av de fleste oppfattet som date/kjærestepar. To kompiser blir det som regel ikke. I tillegg er det slik at mange menn har "venninner" fordi de ikke kunne få disse damene som kjærester/ligg. Anonymkode: 9a1fd...7c3 Hva man blir oppfattet som av andre er vel likegyldig. Hvis jeg ser to stk av forskjellige kjønn har det koselig vet et bord så vet jeg fint lite om de er i familie, er et par eller om en av de er homofile. Så dømmende er jeg ikke at jeg antar at ja, de er sammen. Anonymkode: d8387...731 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:44 #80 Del Skrevet i går, 12:44 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde tatt igjen med samme mynt, barnslig som jeg er. Anonymkode: 24e72...f79 Jeg er også såpas barnslig at jeg hadde gjort det. Anonymkode: 95bc6...21d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå