Gå til innhold

Kjæresten har invitert en venninne på fancy Michelin over 15 retters restaurant

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han sa han hadde invitert en venninne av seg på en slik restaurant. Jeg og han har vært der en gang før, men for noen år siden. Hjertet mitt sank litt da siden han ikke har invitert meg. 

han har møtt henne for kaffe og lunsj alene før, noe som har vært greit for meg, men ikke noe sånt. Føles ut som om han vil være på date med henne. Hun er glad i god mat og vin og de har en felles interesse i whiskey. Men jeg også elsker god mat…

Hadde dere reagert på dette? Det blir jo en lang kveld med bare de. Det skal skje om et par uker siden man må reservere bord en stund i forveien. 

Anonymkode: 1040f...67d

• Liker 5
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en date, ja. Veldig spesielt. Spurte du hvorfor han inviterte henne og ikke deg?

• Liker 42
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig rart at han ikke heller drar med deg , det er jo kanskje ikke sånt man tar seg råd til veldig ofte . 

Anonymkode: 2b6a8...2b1

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Uanonym bruker skrev (3 minutter siden):

Spurte du hvorfor han inviterte henne og ikke deg?

Det er jo det du ikke kan i disse tider. Da er du sjalu, kontrollerende og så videre.

Anonymkode: 4e5f3...338

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo det du ikke kan i disse tider. Da er du sjalu, kontrollerende og så videre.

Hvem bestemmer det? Kjæresten din?

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du må si det du føler og stå i det TS, uanvehengig av grunn fr ahans side er dette dine følelser og din reaksjon og det må du eie. 

Det er i utgangpsunktet ikke noe galt å dele en matopplevelse med en venn, det som gjør det komplisert er at du føler så mye knyttet til det - vet han det? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han sa han hadde invitert en venninne av seg på en slik restaurant. Jeg og han har vært der en gang før, men for noen år siden. Hjertet mitt sank litt da siden han ikke har invitert meg. 

han har møtt henne for kaffe og lunsj alene før, noe som har vært greit for meg, men ikke noe sånt. Føles ut som om han vil være på date med henne. Hun er glad i god mat og vin og de har en felles interesse i whiskey. Men jeg også elsker god mat…

Hadde dere reagert på dette? Det blir jo en lang kveld med bare de. Det skal skje om et par uker siden man må reservere bord en stund i forveien. 

Hadde tatt igjen med samme mynt, barnslig som jeg er. 

Anonymkode: 24e72...f79

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Uanonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvem bestemmer det? Kjæresten din?

I 2025 er det dessverre en ganske kollektiv enighet, spesielt blant damer, at dersom du ikke gir partneren veldig stor frihet, så er du kontrollerende, sjalu, vanskelig og med dårlig selvtillit.

Jeg er ikke enig i noe av dette, men beskriver tiden vi lever i.  

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Høres ut som en date og det hadde ikke vært greit! Hadde vært svært skuffet over at det ikke var meg han tok med på noe så fancy... Ut å spise er en ting dette var langt forbi..

Anonymkode: 820f7...181

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I 2025 er det dessverre en ganske kollektiv enighet, spesielt blant damer, at dersom du ikke gir partneren veldig stor frihet, så er du kontrollerende, sjalu, vanskelig og med dårlig selvtillit.

Har jeg aldri hørt om (utover på forumet her). 

For både meg og min mann ville det vært helt utenkelig å ta med en venn av motsatt kjønn på en slik middagsdate som TS beskriver. Det er en selv som bestemmer hva som er greit i ens eget forhold, ikke kvinneguiden eller "tiden vi lever i".

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tja,

Jeg ville selvsagt blitt skuffet. Men kan også forstå at han inviterer henne om du har opplevd det før, og hun ikke.

Samtidig ville jeg sagt at jeg hadde jo håpt han kunne hørt med meg først, for jeg hadde elsket å være på én slik restaurant før. Og at det oppleves som han tar med hu på date, du har lov til å si ifra, men han har lov til å bestemme hvem han tar med på restaurant.

Anonymkode: 1996f...c48

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min hadde ikke likt at jeg hadde med en kompis på en så lang middagsdate som involverer alkohol og som ja, man like gjerne kunne hatt med mannen sin. Jeg hadde heller ikke likt det. 

Anonymkode: 00c61...270

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde vært totalt uaktuelt for meg, for et merkelig valg! Hva begrunner han det med? Dette er jo også kjempedyrt. Han skal bruke mange tusen på å sitte sammen med en annen kvinne i et romantisk setting i kanskje fire timer? Det er noe helt annet enn en venninne man tar en kaffe med. Jeg har mange mannlige venner og selv om jeg nå er single, hadde jeg syntes det hadde vært en skikkelig sær ting å gjøre om man kun er venner. En så flott restaurantopplevelse er noe veldig intimt når man gjør det som et par, for det er jo det de vil virke som. Tenk, kelnerne vil tro de er på date, bare det gjør det så utrolig kjipt gjort av din mann.

Anonymkode: d7501...cae

• Liker 23
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, det er rart at han kun finner på slikt med venninna si, men snu litt på det så er det bare venner med dette som interesse. Hvis de begge hadde vært over snittet interessert i fisking, hadde du da reagert på en lengre fisketur ved et spesielt vann? 

Hadde det vært bil som var deres store lidenskap, hadde du reagert på om de dro på gatebil sammen?

Du får sette av dato og tid for når dere skal gjøre det samme da. Vær enige om å dele regningen. 

Anonymkode: d8387...731

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Å ta en dame med på en fancy middag på en restaurant, er en DATE. Spør ham hvordan han hadde reagert hvis du gikk ut på date med en annen mann. Jeg regner med han ikke hadde likt det.

Anonymkode: 9a1fd...7c3

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er rart at han kun finner på slikt med venninna si, men snu litt på det så er det bare venner med dette som interesse. Hvis de begge hadde vært over snittet interessert i fisking, hadde du da reagert på en lengre fisketur ved et spesielt vann? 

Hadde det vært bil som var deres store lidenskap, hadde du reagert på om de dro på gatebil sammen?

Du får sette av dato og tid for når dere skal gjøre det samme da. Vær enige om å dele regningen. 

Anonymkode: d8387...731

De færreste menn inviterer sine kompiser på fancy restauranter. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tja,

Jeg ville selvsagt blitt skuffet. Men kan også forstå at han inviterer henne om du har opplevd det før, og hun ikke.

Samtidig ville jeg sagt at jeg hadde jo håpt han kunne hørt med meg først, for jeg hadde elsket å være på én slik restaurant før. Og at det oppleves som han tar med hu på date, du har lov til å si ifra, men han har lov til å bestemme hvem han tar med på restaurant.

Anonymkode: 1996f...c48

Kan ikke hennes kjæreste invitere henne på date der? 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mannen min hadde ikke likt at jeg hadde med en kompis på en så lang middagsdate som involverer alkohol og som ja, man like gjerne kunne hatt med mannen sin. Jeg hadde heller ikke likt det. 

Anonymkode: 00c61...270

Som du i tillegg skulle betale for, både for deg selv og kompisen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Gir partner frihet? Det er ikke lov til å holde noen uten deres vilje.

Men hva med en partner respekterer deg?

Det er selvfølgelig ikke greit å ta med en annen kvinne på date. 

Anonymkode: bda37...5d4

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...