Gå til innhold

Barnet mitt er enebarn-hvis jeg går mister han stesøsken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, har holdt ut i et forhold ganske lenge nå. Vi flyttet sammen for et halvt år siden, noe vi aldri skulle gjort. Men jeg følte vi måtte hvis forholdet skulle fortsette, fordi kjæresten min hadde mest lyst. Jeg gjorde det og mest pga barnet mitt som er 13, og som da har to stesøsken når jeg er kjæreste med denne fyren.

Han blir så fort sur og hissig, tar seg nær av så mye jeg sier. Han tåler ikke at jeg retter på han f.eks, men han har ingen problemer med å gjøre det mot meg. Vi har snakket om det flere ganger, men det blir ikke bedre. I tillegg til at han har mye høyere sexlyst enn meg, men jeg mister bare mer og mer lyst. Lite husarbeid gjør han og.

Jeg har veldig lite nettverk, selv om jeg har prøvd å få større, men er vanskelig. Samboeren har stor familie. Flytter jeg ut mister barnet mitt stesøsken, i tillegg til at vi har ikke familie her (bortsett fra faren til barnet mitt, men han har også har litt lite nettverk/familie.) Barnet mitt har venner da. 
Jeg har fine perioder med samboeren og, men jeg klarer nesten ikke å holde ut pga det jeg har nevnt. Men jeg klarer ikke å gå pga barnet mitt og det han mister da. Jeg har ingen å snakke med. Hva ville du gjort, eller har du noe forslag el.l?

Anonymkode: 7eae8...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde gått. Som du sier, barnet ditt har jo venner. Det går nok helt fint. Dere har bare bodd sammen et halvt år. Og forholdet deres går så dårlig. Ikke la det gå mange år. Det er ikke verdt det 

Anonymkode: 79195...023

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barnet ditt vil nok ha kontakt med stesøsken på sosiale medier osv, dette er ikke grunn nok til å bli hos en som mishandler deg verbalt og følelsesmessig.

Anonymkode: 90bca...a29

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor gammel er barent ditt TS? Og hvor knyttet er barnet til kjæresen og hans barn og familie egentlig etter bare noen mnd? Reelt sett! En tanke er at en mann som oppfører seg som du besrkiver er neppe en god rollemodell.. 

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kom deg vekk! Er 100 % sikker på at barnet ditt ønsker at du skal ha det bra også ❤️ 

Anonymkode: 860e1...09a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

har holdt ut i et forhold ganske lenge nå.

Et halvt år er ikke lenge, og at du allerede føler det sånn, sier det meste. 

Anonymkode: 860e1...09a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du overtenker betydningen det har for ditt barn å bo sammen med stesøsken.

Anonymkode: 86693...805

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stesøsken han har kjent i 6 mnd? Barnet overlever.

Anonymkode: b5fd6...807

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barnet er ikke vesentlig knyttet til sitt stesøsken i løpet av så kort tid. Det har mye større viktighet at barnet ditt vokser opp i et fiendtlig miljø og lærer at mor/ partner ikke skal respekteres. 

Anonymkode: a62b1...aba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt nydelig at du setter barnet ditt sitt beste øverst ♥️

9 av 10 i dag ville satt seg selv først.

Dersom barnet ditt har andre nære, så ville jeg tenkt at dette kan ordne seg for han. Har han gode venner og gode foreldre, så har det mest grunnleggende i livet. 

Anonymkode: c0a6c...465

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lengre du venter jo mer knyttet kan han bli. Så jeg hadde valgt å dra så fort som mulig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Stesøsken han har kjent i 6 mnd? Barnet overlever.

Må jo ha kjent det lengre enn 6 mnd når de flyttet sammen for 6 mnd siden. Hadde tatt seg ut om de bare sa hei, skal vi flytte sammen 😂

Anonymkode: 63636...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For ditt eget beste så gå, jeg gjorde denne feilen og det ble ikke bedre! Når jeg først kom meg ut med mitt barn så ble livet bedre. ❤️ 

Anonymkode: cedc5...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis barnet ditt mot formodning er blitt så godt kjent med samboerens barn at de føler seg som søsken, så holder de kontakten på andre måter.

Ta denne opplevelsen som lærdom og vent med samboerskap til barnet ditt er voksen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan der hjelpe med parterapi, eller er bare mannen gjevnt over en kuk? Hvis det er det siste så er det egentlig bare å gå. Barnet ditt har deg og faren, og venner. Det er bedre at dere begge har det bra enn at han har to til han kjenner på bekostning av deg, din helse og lykke. 

Anonymkode: bc2c2...dde

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men barnet får jo med seg, hvordan samboeren din behandler deg. Ganske sikker på at han heller vil at du skal gå, og få det bra. 

Og du vil jo ikke få det bedre, bare verre og verre. Så gå så fort som mulig.

Anonymkode: 7423c...a03

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må jo ha kjent det lengre enn 6 mnd når de flyttet sammen for 6 mnd siden. Hadde tatt seg ut om de bare sa hei, skal vi flytte sammen 😂

Joda. Men de har jo ikke vokst opp sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Joda. Men de har jo ikke vokst opp sammen. 

Trenger det å ha noe å si om de føler seg som søsken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...