Gå til innhold

Datter fikk ha overnatting, mannen min ble sur på meg.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hulderen skrev (8 timer siden):

Å la en nesten myndig få ha overnatting, er da ikke nødvendig å diskutere med mannen sin! Det er da en avgjørelse man kan ta alene! 

Jeg ville aldri invitert noen utenfor kjernefamilien til å overnatte i huset uten å avklare det med kona først.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For å møte mannen min sin reaksjon sov de med døren på en gløtt... 

Anonymkode: 1c145...362

Du kan si til mannen din at kjæresten mest sannsynligvis fikk seg en lydløs blowjob i stedet for sex. 

Anonymkode: 9655e...19b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt klart at dere foreldre burde diskutert dette.

Men hvorfor skal ikke de to snart voksne ungdommene som er glad i hverandre få ha et fint sexliv? Hvorfor skal de ikke få lov til å gjøre dette i sengen sin, i stedet for å legge skam på noe som er helt naturlig!

Anonymkode: 23969...2cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skulle snakket med din mann først. Både fordi det er greit at begge dere er enig om overnatting uavhengig av hvem. Det blir en ekstra person i huset man kanskje ikke kjenner. Kanskje er det årsaker til at en eller begge av dere synes det ikke er helt passende den aktuelle natten. 
Kanskje ble far her tatt litt på sengen og ble stresset fordi datteren plutselig ikke er liten lenger og voksen. Det kan være årsak til hans brå reaksjon. Kanskje føler han ikke at dere/han har snakket nok med henne om grenser osv og skulle ønske han rakk å ta en siste prat før overnatting.

Utenom dette så er det så klart helt innafor at de overnatter hos hverandre i den alderen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din er en tufs i denne situasjonen. Den seksuelle lavalderen i Norge er 16 år. Pluss at datteren deres er straks 18 år, dvs myndig. Skal han nekte henne å ha overnatting selv etter at hun har fylt 18 år? Det hadde tatt seg ut. 

Vår yngste sønn begynte med overnattingsbesøk av kjæresten sin når han var 16 år (hun var også 16 år) og han overnattet hos kjæresten sin også. Så lenge de begge var 16 år, så hadde vi ikke noe problem med det. De har sex uansett.

Har ikke mannen din vært på den alderen også? "Kua har vært kalv" og det der? Ja, det er kanskje vanskelig for han å godta at den lille jenten hans er voksen nå, men det vil skje, uansett hvordan man vrir og vender på det og det noe man må godta.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår dere begge. Synes ikke du er en dårlig mor, og skjønner at du sa ja, uten å spørre. Han hadde trolig hatt en reaksjon på dette uansett når han ble spurt, men så ble han nok ekstra tatt på senga når det plutselig bare ble sånn.

Ja, hun er snart 18, så du har ditt på det tørre, men det er veslejenta hans.

Så, her er det klassisk mann med såra følelser, som slenger ut anklager og så var det du som ble ramma denne gangen.  Det er kjipt! Men, håper du greier å riste det av deg og tro på at du ikke er en dårlig mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du tok feil avgjørelse iht å ikke snakket med mamnen din ommgrenser iht slik overnatting på forhånd

Anonymkode: a6b16...c91

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du skulle diskutert dette med mannen din. Ikke ta avgjørelsen alene. Men hun er selvsagt ikke for ung, men det går an å føle ubehag med andre gutter i hus. Men at de allerede har hatt sex er 100 % sikkert. 

Anonymkode: 577e8...fbe

Seriøst? Datteren er ikke 12 og moren er i sin fulle rett til å ta denne avgjørelsen på egenhånd.

Anonymkode: bf988...39c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er han redd for? Tenker man som foreldre er ansvarlig for å gjøre barna trygge på at dersom de har problemer så kan de komme til mor og far med alt. Hvis det er sex han er bekymret for så er det irrasjonelt å tenke at sjansen for det øker når de tross alt befinner seg under samme tak. Man har da vært ung selv og vet at foreldres nærvær ikke akkurat er pirrende, så har de lyst til å ligge så har de sannsynligvis gjort det mange ganger allerede

Anonymkode: 1adb4...d04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, ungdommer har sex uansett, vil de så får de det til uansett om det er midt på dagen eller om soveromsdøra må være på gløtt når alle har lagt seg... For alt dere/han vet så har datteren deres allerede hatt sex med 1 eller flere sånn som ungdommen er nå.

Anonymkode: 96216...7f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Alle barn har rett på privatliv.

Anonymkode: 9d5eb...bd3

Som ikke betyr at barn bare kan ha folk hjemme hos sine foreldre uten avtale/godkjenning. 

Rett til privatliv er enn negativ og ikke positiv rettighet. Det vil si en beskyttelse mot ulike former av inngripende (som snoking på mobil) fra foreldres eller andre sin side.

Barns rett til privatliv er en avsporing på trådens tema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epictetus skrev (13 timer siden):

Jeg ville aldri invitert noen utenfor kjernefamilien til å overnatte i huset uten å avklare det med kona først.

Det er vel normal folkeskikk, og strengt tatt er vel det vel en type selvtekt å invitere overnattingsgjester hjem til noens hjem uten å ha avklart det med dem. 

Her har TS opplagt bommet, da hun tenkte at saken var så opplagt at det ikke var behov for å sjekke ut med mannen sin. 

PS. Er en helt annen diskusjon når folk syns det er rimelig at barn skal kunne ha kjærester/ONS/FWB på overnatting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg støttet mannen din jeg. Både med at det et for tidlig og at du burde snakket med han. Jeg vet mange synes jeg er gammeldags, men jeg hadde ikle sagt ja jeg heller. 

Anonymkode: 93f6a...29c

Hva oppnår du ved å nekte overnatting av kjæreste? Er det bedre at de drar hjem til han og har sex? Evt at de alltid møtes hos han?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (23 timer siden):

det er et veldig dårlig argument, det sier ikke noe om hva han er redd for..

bedre? At de bare har vært sammen en liten stund men kjent hverandre lengre eller at hun ikke er 18 ennå? Hvor gammel var du når du fikk kjæreste? Hva gjorde du hjemme hos dine foreldre som du ikke gjorde andre steder i så fall? Han må ha bedre argumenter for å si nei rett og slett og de finnes egentlig ikke annet enn "jeg vil ikke det og jeg er din far" som er ett av de dårligste for å være ærlig. 
Det å være forelder til en som straks er voksen handler om at jobben med oppdragelsene er over og nå skal du vise at du stoler på dem samt være der og plukke dem opp HVIS de trenger det uten å komme med "hva sa jeg" eller "Jeg trodde du visste bedre" for alt det vet de jo.. de trenger ikke en negativ forelder, de trenger en som lytter, ser dem, og kommer med løsning om det er nødvendig. På denne måten skyver han fra seg datteren tror jeg. Hun blir ikke mer medgjørlig til hans meninger på denne måten

Veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Det er vel normal folkeskikk, og strengt tatt er vel det vel en type selvtekt å invitere overnattingsgjester hjem til noens hjem uten å ha avklart det med dem. 

Her har TS opplagt bommet, da hun tenkte at saken var så opplagt at det ikke var behov for å sjekke ut med mannen sin. 

PS. Er en helt annen diskusjon når folk syns det er rimelig at barn skal kunne ha kjærester/ONS/FWB på overnatting. 

Jepp, datteren er åpenbart gammel nok, men overnattingsbesøk bør avtales og avklares på forhånd. Hadde bare vært å bytte overskriften med "svigermor fikk ha overnatting", så hadde sikkert svarene i tråden vært annerledes med en gang.

Anonymkode: e52ce...d40

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jepp, datteren er åpenbart gammel nok, men overnattingsbesøk bør avtales og avklares på forhånd. Hadde bare vært å bytte overskriften med "svigermor fikk ha overnatting", så hadde sikkert svarene i tråden vært annerledes med en gang.

Overnattingsbesøket var avtalt og avklart på forhånd. Datteren hadde spurt sin mor. Deretter var faren blitt informert av mor. Det var ikke slik at faren gikk på overnattingsgjesten midt på natten på do. 

Det er jo slik man gjør. Barn spør en av foreldrene om lov, og forelderen svarer. Tror du at datteren hele sin oppvekst har måttet gå til begge foreldrene etter tur å spørre om tillatelser?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her avklarer vi ikke slikt med hverandre, mannen min er kapabel til å ta avgjørelser både med og uten meg, de samme er jeg. Dette er jo en filleting, jenta er 18 år snart og er famileråd om overnatting blir å gjøre en fjær om til 5 høns! 

Anonymkode: 79d1e...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Hulderen skrev (12 minutter siden):

Overnattingsbesøket var avtalt og avklart på forhånd. Datteren hadde spurt sin mor. Deretter var faren blitt informert av mor. Det var ikke slik at faren gikk på overnattingsgjesten midt på natten på do. 

Det er jo slik man gjør. Barn spør en av foreldrene om lov, og forelderen svarer. Tror du at datteren hele sin oppvekst har måttet gå til begge foreldrene etter tur å spørre om tillatelser?

Ja dette er det som er normalt i min verden 

Anonymkode: 79ce6...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Selvfølgelig skjønner faren i dette tilfellet at datteren har sex med sin kjæreste. Vi snakker om en ung kvinne som snart er ferdig på vidergående. Så er en avsporing å skrive om at hun må få lov å ha sex med sin kjæreste. Spørsmålet her var en uanmeldt overnatting av en fersk kjæreste som det virker som foreldrene ikke kjenner særlig godt, og som vel ikke jenta kjenner så meget godt (et par måneder, så tilhører ikke dem hun har vokst opp med eller naturlig omgås med til daglig). 

Jepp, jeg hadde syntes det var rart hvis svigerfar hadde sagt det var greit at jeg ble med dem på hyttetur uten å ha avklart det med svigermor når forholdet til min kone var ferskt. Hadde noen av dem sagt at det ikke passet eller var for tidlig, så hadde jeg aldri tenkt at dem prøvde å hindre oss å ha sex, men at det føltes for tidlig å ha med meg som overnattingsgjest hos svigers. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja dette er det som er normalt i min verden 

Anonymkode: 79ce6...54a

Ja, det er normalt å spørre en av foreldrene hvis man ikke er sammen alle, som så har ansvar å avklare med den andre foreldren hvis den er i tvil. Problemet her var at mor tok det var greit også for far. Slike bommerter gjør nok vi alle. Personlig tenker jeg at disse to foreldrene burde ha tatt en prat kring temaet lang tid i forkant for å avklare hvor dem står i forhold til slike situasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...