Gå til innhold

Datter fikk ha overnatting, mannen min ble sur på meg.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hulderen skrev (1 time siden):

Å la en nesten myndig få ha overnatting, er da ikke nødvendig å diskutere med mannen sin! Det er da en avgjørelse man kan ta alene! 

Støttes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mannen din er bare teit.

jeg fikk ha med kjæresten min jeg møtte på folkehøgskolen hjem i høstferien da jeg var 17 år. Vi var sammen i nesten 15 år, giftrt oss og fikk flere barn sammen. 

Anonymkode: d2fb4...202

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eldste datteren vår blir 18 om noen få uker. Hun har fått seg kjæreste for ikke så lenge siden. Han er 19. De har kjent hverandre noen måneder før de ble sammen. I helgen kom han på besøk til henne, og hun spurte om han kunne overnatte. Jeg sa det var ok. Mannen min ble sint og sur på meg som tillot dette da han mente hun var for ung og de ikke hadde kjent hverandre så lenge. Men altså, jenta er straks 18. Tok jeg feil avgjørelse her? For å møte mannen min sin reaksjon sov de med døren på en gløtt... 

Anonymkode: 1c145...362

Er vel litt dumt at dere ikke hadde snakket om dette i forkant. Det som er opplagt er at mannen din ikke var følelsesmessig klar for dette, og kanskje ikke minst som en overraskelse "Stian skal overnatte hos oss". 

Skjønner godt at du sa ja. Men kan forstå mannen din. 

Kanskje han er bekymret for at hun skal bli alt for seriøs i for ung alder, ikke minst når hun vel snart skal velge hva som hun skal gjøre etter VGs. Han kanskje ønsker at det valget ikke skal påvirkes av en kjæreste. 

Kanskje han er skeptisk mer spesifikt til den aktuelle kjæresten. 

Kanskje han syns det går litt raskt. 

Kanskje han sliter med at barnet hans holder på å bli voksen. 

Kanskje han syns det er ugreit å stå opp på morgenen med en nok så ukjent annen mann i huset.

...Dere har lært en liten lekse om at det kan være lurt å snakke om ting som man vet kommer å skje. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel bedre at de har sex hjemme i trygge omgivelser enn på en offentlig dass eller nachspiel hvor begge er beruset? 

Når man er 18 er man gammel nok til å overnatte med kjæreste. Mange flytter på hybel når de er 16-17, da har foreldre 0 kontroll.. 

Anonymkode: e4755...896

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg fikk høre hvor uansvarlig jeg var. Kjente jeg ble skikkelig lei meg. 

Mest sannsynlig en reaksjon på at han vet hvordan unge gutter tenker og vil beskytte datteren sin. Fullt forståelig

Anonymkode: b0daa...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mest sannsynlig en reaksjon på at han vet hvordan unge gutter tenker og vil beskytte datteren sin. Fullt forståelig

Unge jenter vil og ha sex med kjæresten. 

I dette tilfellet 18 og 19 år 😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og min første kjæreste fikk overnatte hos hverandre da vi var ca 16 år. Mamma var med meg til legen for å få p-piller.

Venninner av meg måtte snike seg til sex når foreldrene ikke var hjemme, eller i bil og lignende. Jeg kunne ha det hjemme i sengen uten å være redd for kjeft. Min første gang var noe fint, og ikke noe jeg kunne få kjeft for.

Vi kjente hverandres foreldre godt, og foreldrene våre kjente hverandre godt også.

Anonymkode: 23969...2cc

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde en litt annen tilnærming, Datter 15 år ville gjerne ha kjæreste på overnatting, jeg drøftet dette kort med min kone, og vi kom frem til at dette kunne vi tillate, de hadde kjent hverandre en god stund og vært kjærester noen måneder.

Konemor tok en prat med datter vedrørende prevensjon, samtykke og slikt. Og vi inviterte til middag slik at vi også kunne bli kjent med karen, og han var en ordentlig type.  

De slapp å ha døra på gløtt.

Anonymkode: 6fb0f...fbc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Men det er ingen god nok grunn for å nekte overnatting og at de må ha døren på gløtt om natten! Det beskytter ikke den straks myndige datteren på noen som helst vis!

Anonymkode: fbf3c...21c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker jo nå at jeg burde ha diskutert med mannen min. Men jeg trodde ørlig talt det ikke var noe problem. Så feil kan man ta. Men jeg ser ikke problemet med at en 18 åring (om 3 uker) har overnatting av gutt. Vil de ha sex, så har de det. De finner alltids et sted. Jeg synes jo også det er litt "rart" at hun plutselig er så stor at dette er aktuelt. Men slik er livet. 

Jeg synes i hvertfall det var dårlig gjort av mannen min å bli sur, og nærmest kjeftet på meg. Å i tillegg bli kalt en uansvarlig mor, det var vondt. 

Takk for mange svar. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

18 og 19 år - de er jo per definisjon voksne mennesker og har lov ift kunnet ha sex i flere år. Sove med døra åpen som 5-åringer?

Hjelpes altså, er det mye konflikter mellom mannen og datteren din? For det er helt sykt kontrollerende. Eneste som skjer er at han skremmer henne bort - ville han likt at hun overnattet hos kjæresten konsekvent? 

Disse unge menneskene må man møte med undring og kjærlighet, ikke med tvang og behandle dem som små barn. Hjelpes altså!

Og ja, seøvfølgelig kan en 18-åring ha kjæresten på overnatting, og det er den tryggeste plassen de kan være.

Anonymkode: ce361...8fc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fin måte å få datteren til å flytte ut ved første anledning. 

Anonymkode: 4ab2e...61f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Eldste datteren vår blir 18 om noen få uker. Hun har fått seg kjæreste for ikke så lenge siden. Han er 19. De har kjent hverandre noen måneder før de ble sammen. I helgen kom han på besøk til henne, og hun spurte om han kunne overnatte. Jeg sa det var ok. Mannen min ble sint og sur på meg som tillot dette da han mente hun var for ung og de ikke hadde kjent hverandre så lenge. Men altså, jenta er straks 18. Tok jeg feil avgjørelse her? For å møte mannen min sin reaksjon sov de med døren på en gløtt... 

Og dette godtok de? Og du? Hun er nesten myndig og for lengst samtykkekompetent. Hadde fyren vært 30 kunne jeg skjønt reservasjonen, men dette blir bare for dumt...

Tror du han ville reagert på samme måte om det hadde vært deres nesten 18 år gamle sønn som hadde kjæresten på overnatting?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Støtter deg, TS. 18-åringer er kreative, og det er bedre å være hjemme hos hverandre enn å gjøre dumme valg på hjemmefest hos venner.

Husker selv jeg var "cover" for en venninne som ville overnatte hos kjæresten da vi var 17. Hun fikk ikke lov, så sa til foreldrene at hun var på besøk hos meg i stedet.

Anonymkode: 12140...db3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hva som objektivt sett er greit eller rett så har jeg sympati med reaksjonen til mannen.
Jeg har kjent på akkurat det samme selv og mulig slike følelser kanskje ikke er så veldig rasjonelle så er det vel allikevel ikke unormale å ha som far. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gregarious skrev (4 minutter siden):

Uansett hva som objektivt sett er greit eller rett så har jeg sympati med reaksjonen til mannen.
Jeg har kjent på akkurat det samme selv og mulig slike følelser kanskje ikke er så veldig rasjonelle så er det vel allikevel ikke unormale å ha som far. 

Men de følelsene og reaksjonene må man faktisk klare å holde helt for seg selv, spesielt når det er snakk om ei ung dame som bare er tre uker fra å være myndig!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men de følelsene og reaksjonene må man faktisk klare å holde helt for seg selv, spesielt når det er snakk om ei ung dame som bare er tre uker fra å være myndig!

Det er jeg overhodet ikke enig i, vi må tåle at følelser kommer fram. Vi er mennesker ikke roboter som skal optimalisere all adferd, den tankegangen eksisterer bare på plasser som KG, ikke i det virkelige liv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg støttet mannen din jeg. Både med at det et for tidlig og at du burde snakket med han. Jeg vet mange synes jeg er gammeldags, men jeg hadde ikle sagt ja jeg heller. 

Anonymkode: 93f6a...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...