Stoltskeiv Skrevet mandag kl 22:07 #1 Del Skrevet mandag kl 22:07 Jeg ser jo for meg at det må gjennom flere instanser i USA. Men gjennom historien, så har disse lederne gjort mye rart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet mandag kl 22:32 #2 Del Skrevet mandag kl 22:32 Hvordan skal det skje, mener du? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet i går, 07:49 #3 Del Skrevet i går, 07:49 Det er en farlig coctail som er i ferd med å forme seg innenfor Trump sin maktring. Musk som verdens rikeste og Trump er ikke en god kombi. At de er ute etter Grønland er helt klart, Dette kan bli en politisk triller av dimensjoner. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet i går, 12:57 #4 Del Skrevet i går, 12:57 Med Musk som strateg og Trump i posisjon så kan vel det meste skje. Canada, Grønland, Europa, hvem vet. Noe kommer iallfall til å hende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet i går, 14:10 Forfatter #5 Del Skrevet i går, 14:10 (endret) CAPS LOCK skrev (15 timer siden): Hvordan skal det skje, mener du? Slik han holder på med media og undertrykker de, så kan det være en skummel utvikling og undertrykkelse av demokratiet. Og pushe på med sensur av medier osv. også kan han ligne en diktator på sikt og gjøre som han vil. Men det er jo liten sannsynlig scenario på 4 år, med mindre han er veldig veldig gæren og vil ha hele vesten mot seg. Og amerikanerne vil vel reagere etterhvert. Men en slik situasjon er svært jo usannsynlig når han kun kan sitte i 4 år nå Endret i går, 14:14 av Stoltskeiv 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet i går, 14:14 #6 Del Skrevet i går, 14:14 Nei. Grønland tilhører Danmark. Skal Trump gå til krig mot dansk territorium da? Da tirrer de på seg hele Europa. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet i går, 14:15 #7 Del Skrevet i går, 14:15 Sa han ikke for noen uker siden at han ville la Canada bli en amerikansk delstat? Så jeg vet ikke om han er noe mindre farlig enn putin. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheOneLinePuncher Skrevet i går, 14:17 #8 Del Skrevet i går, 14:17 Virrevirrevapp skrev (2 minutter siden): Nei. Grønland tilhører Danmark. Skal Trump gå til krig mot dansk territorium da? Da tirrer de på seg hele Europa. Det kan stemmes over det av grønlenderne selv. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet i går, 14:20 #9 Del Skrevet i går, 14:20 Nei, helt usaklig. Danmark er i mot, og lokalbefolkning er i mot. Grønland har i praksis selvstyre, bare at de får beholde subsidiene fra Danmark. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet i går, 14:21 #10 Del Skrevet i går, 14:21 TheOneLinePuncher skrev (1 minutt siden): Det kan stemmes over det av grønlenderne selv. De vil jo ikke det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet i går, 14:26 #11 Del Skrevet i går, 14:26 Hahaha nei, det skjer ikke🤭😂 Media har gjort at nordmenn er livredde Trump og tror han har all makt i verden. Han har mange fikse ideer, men Grønland blir ikke amerikansk. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet i går, 14:29 #12 Del Skrevet i går, 14:29 Virrevirrevapp skrev (13 minutter siden): Nei. Grønland tilhører Danmark. Skal Trump gå til krig mot dansk territorium da? Da tirrer de på seg hele Europa. Det virker som om Danmark sikrer seg slik at de i verste fall ikke taper ansikt med å ikke forsvare Grønland. Sånn tolker i hvert fall jeg det. (Bilde fra nrk.no i dag) 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet i går, 14:32 #13 Del Skrevet i går, 14:32 Virrevirrevapp skrev (14 minutter siden): Da tirrer de på seg hele Europa. Hvem skremmes av det egentlig? Vi lar en svært aggressiv angrepskrig pågå i år etter år i Europa og det eneste svaret vi har kommet med er meningsløse økonomiske sanksjoner uten målbar effekt. Tipper resten av verden skjelver noe veldig i knærne av å se på Europeisk krigsmakt... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet i går, 14:35 #14 Del Skrevet i går, 14:35 Det hele er veldig merkelig synes jeg. Grønland må jo være en av de minst lukrative land områdene i Europa? Ikke er det bra for landbruk, turisme eller annen industri (som jeg vet om). I tilleg har USA allerede militere baser der, så det kan jo ikke være noe taktisk poeng i å ta øya fra de som allerede lar de bruke den.... Jeg tror ikke USA kan gå til krig for dette, selv om Trump kansje er forvira nok, så MÅ det finnes noen i militære deres som kan sette foten ned her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet i går, 14:36 #15 Del Skrevet i går, 14:36 Stoltskeiv skrev (16 timer siden): Jeg ser jo for meg at det må gjennom flere instanser i USA. Men gjennom historien, så har disse lederne gjort mye rart Nei, men det er grunn til å tro at det er et innlegg i det som er et faktum - at amerikanerne er møkklei av å garantere for Europas sikkerhet uten at Europa selv bidrar, investerer, øver, oppruster eller frigjør midler. Vi er opptatt med å regulere knøttsmå detaljer og skrive ut nye forskrifter. I det øyeblikket europeiske ledere tok innover seg at Trump faktisk kunne bli valgt kaptes de plutselig om å få til å oppfylle Nato-paktens 2%-mål - noe som har ligget fast i mange tiår. Det alene irriterte nok til at Trump straks leflet med å heve det til 5%. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet i går, 14:40 #16 Del Skrevet i går, 14:40 A-hunter skrev (6 minutter siden): Hvem skremmes av det egentlig? Vi lar en svært aggressiv angrepskrig pågå i år etter år i Europa og det eneste svaret vi har kommet med er meningsløse økonomiske sanksjoner uten målbar effekt. Tipper resten av verden skjelver noe veldig i knærne av å se på Europeisk krigsmakt... Det er ikke sikket Danmark og EU hadde sendt flåtene for krige med Donald, men en invasjon av Grønland hadde betydd slutten på NATO, og langt på vei slutten på omtale Nord-Atlanterne for Vesten. Et kollaps av samarbeidet mellom Europa og USA hadde vært en ren gavepakke for Russland og spesielt Kina, og selv den oransje tullingen forstår nok det. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarillo Skrevet i går, 14:42 #17 Del Skrevet i går, 14:42 Svalbard 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet i går, 14:45 #18 Del Skrevet i går, 14:45 Okapi skrev (1 minutt siden): Det er ikke sikket Danmark og EU hadde sendt flåtene for krige med Donald, men en invasjon av Grønland hadde betydd slutten på NATO, og langt på vei slutten på omtale Nord-Atlanterne for Vesten. Et kollaps av samarbeidet mellom Europa og USA hadde vært en ren gavepakke for Russland og spesielt Kina, og selv den oransje tullingen forstår nok det. Du er far out. Hvordan får du "kjøpe Grønland" til å bli at de skal ta det med våpenmakt? Jeg forstår at du innhar et ektefølt Trump-hat, men du behøver jo ikke gjøre deg dum av den grunn. Tips til deg; prøv å forstå hva som sies og hvofor, fremfor å drives utrettelig frem av dine egne bias'er. For alt sies og gjøres av en grunn. Og den grunnen er aldri hårfarge. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet i går, 14:47 #19 Del Skrevet i går, 14:47 Nymerïa skrev (15 minutter siden): Det virker som om Danmark sikrer seg slik at de i verste fall ikke taper ansikt med å ikke forsvare Grønland. Sånn tolker i hvert fall jeg det. (Bilde fra nrk.no i dag) Tolker det helt motsatt. Som at Trump bare kan drite i å forhandle med henne og Danmark om Grønland. Idéen er en fornærmelse overfor både Danmark og Grønland. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet i går, 14:50 #20 Del Skrevet i går, 14:50 A-hunter skrev (2 minutter siden): Du er far out. Hvordan får du "kjøpe Grønland" til å bli at de skal ta det med våpenmakt? Jeg forstår at du innhar et ektefølt Trump-hat, men du behøver jo ikke gjøre deg dum av den grunn. Tips til deg; prøv å forstå hva som sies og hvofor, fremfor å drives utrettelig frem av dine egne bias'er. For alt sies og gjøres av en grunn. Og den grunnen er aldri hårfarge. Det var da en pussig respons. Svarer du alltid på uenighet men en sånn remse personkarakteristikker? Grønland er ikke til salgs, det er da et godt etablert faktum nå, så hvis Trump skal "ta over", må det bli med våpenmakt. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå