Gå til innhold

Hvorfor lyver menn om høyden?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 4.36):

aldri opplevd. mannen sa han var 186, i passet står det 188. så han løy feil vei, haha

Anonymkode: f683a...453

Kansje du har bare datet en mann da?

Anonymkode: 45267...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 22.37):

Altså, jeg er ikke spesielt opptatt av en manns høyde, det er veldig mange ting som er mer viktig. Men jeg lurer på en ting, etter å ha opplevd det x antall ganger gjennom noen år nå- hvorfor skriver menn at de er feks 185 cm, for deretter å møte på date og helt åpenbart være veldig mye lavere? Siste jeg var på date med sa han var 183 cm - han var like høy som meg (og jeg er 166 cm). 

Satser de på at man ikke skal legge merke til at de er et hode eller to lavere enn de har sagt? Eller hva er greia her? For meg blir det turnoff, ikke pga høyden, men at han lyver. Jeg finner det hele fascinerende..🤔

Anonymkode: ab379...6cf

Fordi kvinner setter det som krav

Anonymkode: 80daf...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 14.25):

Mest sannsynlig fordi han er lei av kvinners dobbeltmoral.

Kvinner lyver om ALT!

Hår (extensions, farge), sminke, fillers i ene og det andre, botox, fake tan, fake tits, plagg med hold-in, bh med fyll, operert rumpe, (over)VEKT, filtrerte/photoshoppa bilder osvosvosv..

Lista er så lang at jeg kommer ikke på en tiendedel av effektene engang. Skremmende hvor fake dere er når jeg tenker meg om 😂

Anonymkode: d0170...2a7

Dette her traff meg ikke bittelitt en gang 😆😆😆

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 21.55):

Kvinner burde også ha selvtillit nok til å poste bilder hvor de et 100% uten sminke.

Hvis ikke vet ikke menn hvordan de egentlig ser ut.

Anonymkode: 42836...47a

Helst et bilde som viser hele kroppen, uten sminke eller filter

Anonymkode: be7dc...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Pass fra hvilket land? De pleier jo faktisk å måle høyden når man får pass i Norge da. I hvertfall de to gangene jeg har fått.

Anonymkode: 545f6...f4f

Forrige gang jeg byttet pass på Grønland politistasjon hadde de bare et slikt klistremerke de har ved utgangsdøra til butikker på veggen med 10 cm inndelinger som de så sånn ca. høyden på kamera når de tok bilde. Så ikke noe nøyaktig måling nei. Husker ikke hva de noterte da heller.

Anonymkode: c2812...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (På 8.1.2025 den 14.42):

Folk lyver vel for å gjøre seg mer interessante for andre.

Jeg har for øvrig aldri opplevd noen som har løyet om høyden. Tror også kvinner flest ikke er så opptatte av mannens høyde som menn tror (litt på samme måte som at menn flest ikke er så opptatte av puppestørrelsen som kvinner tror).

"nei, gi oss ei fitte,  så blir vi så gla"🎶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i alle fall god skikk og bruk å opplyse om egen høyde hvis man lurer på andres. Men som andre har påpekt, jeg ville nå tenkt mitt om noen faktisk spurte. Du beveger deg litt i samme leia som disse body count-gutta om du graver i sånne detaljer fordi du har en eller annen kjepphest om at mannen (eller kvinnen) må ha slik og sånn høyde. Det er bare en kald og upersonlig egenskap folk ikke setter pris på å bli vurdert etter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 0.49):

Helst et bilde som viser hele kroppen, uten sminke eller filter

Anonymkode: be7dc...d84

Jeg bruker ikke sminke til hverdags, og har en slank og fin kropp, men hadde ikke giddet å sende bilder av det for å "bevise" det.

Husker jeg snakka med en fyr på en dating-app en gang, og han ville ha bilde av hele kroppen min før vi møttes (hadde kun ansiktsbilde på profilen). Det var turn off, gadd ikke møte ham, som åpenbart bare var opptatt av utseendet mitt. 

Anonymkode: 20ed5...9fc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det virkelig vanlig? Man må vel mangle noen skruer om en tror den løgnen ikke blir avslørt? 1cm, greit nok, men 10cm+? 😅

Anonymkode: 80ef5...4ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 22.18):

Fordi kvinner setter det som krav

Anonymkode: 80daf...8ab

Det er sant, men man må vel ha langt under gjennomsnittet IQ om en tror den løgnen ikke blir avslørt 

Anonymkode: 80ef5...4ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 11.37):

Jeg er 197. Alle under 180 er dverger for meg.

Anonymkode: 545f6...f4f

Nå er det kriterier for å benevnes som dverg/kortvokst, og det ser ut til å være under 1,66 for menn.

Anonymkode: f39e3...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...