Gå til innhold

Hvorfor lyver menn om høyden?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er i så fall en jævla dårlig strategi. Det er aldri noe jeg ville bitt på i hvert fall, og det tviler jeg på om noe særlig andre menn ville gjort heller.

Anonymkode: c2812...04b

Joda, mange andre gutter/menn bet/biter på. Det var jo sånn vi som regel fikk oss kjæreste, ved å lodde stemningen for å se om det var gjensidig interesse der. Ikke alle menn som er så veldig direkte av seg heller, så da er det fint for alle å kunne vise interesse uten å måtte si det rett ut og risikere avslag.

Det er ofte slik man finner hverandre i voksen alder også, selv om man gir litt andre typer hint om interesse enn sammenligning av høyde og håndstørrelse. Prinsippet er det samme. Man begynner veldig forsiktig, så eskalerer man gradvis hvis man merker at interessen er gjensidig. Dette er spesielt kjekt i situasjoner som f.eks i venneflokken eller på arbeidsplassen. Det blir lett dårlig stemning om man bare sjanser på å be ut en kollega eller en i omgangskretsen uten å vite hva vedkommende synes om en først.

Anonymkode: d88f8...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dersom du ikke var gift, ville du ha datet en mann på 155 cm?

Anonymkode: 42836...47a

Teit sammenligning hvor mange menn er 1.55?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er turnoff når menn ikke oppgir høyden sin på Tinder. Ha nå selvtilitt mann til å vise hele deg tenker jeg. En dame som ikke vil ha en lav mann vil aldri velge fyren uansett etter første møte🤷🏼‍♀️😅

Anonymkode: 9174d...de6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rogadame skrev (16 minutter siden):

Teit sammenligning hvor mange menn er 1.55?

Teit svar.

Er svaret ja eller nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom du ikke var gift, ville du ha datet en mann på 155 cm?

Jeg kunne gjort det. Jeg er 170. Men en kollega jeg hadde er nok kanskje rundt den høyden. Første gang jeg så han lurte jeg faktisk på om han kvalifiserte til kortvokst. Ekstremt sjarmerende og empatisk mann, men han var allerede gift, og hadde for øvrig barn fra et ekteskap før det igjen. Hun ene var ca like lav, og hun andre var høyere.

Anonymkode: ba203...d60

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lyger både på høyden min og lengden på kuken, sier at jeg er 10 cm høyere enn jeg er og at kuken er 7 cm kortere enn den er.

Høyden gjør at jeg får daten, samtidig så kan jeg forsikre meg om at de ikke valgte meg kun på grunn av kuken.

Anonymkode: 8c40e...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg synes det er turnoff når menn ikke oppgir høyden sin på Tinder. Ha nå selvtilitt mann til å vise hele deg tenker jeg. En dame som ikke vil ha en lav mann vil aldri velge fyren uansett etter første møte🤷🏼‍♀️😅

Vel. Jeg skriver ikke på Tinder at jeg er 186 eller noe annet om høyden min.

Jeg er ikke interessert i å date noen som selekterer meg fordi jeg er «høy».😊

Anonymkode: 926b7...03b

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

En mann med selvtillit dilter ikke etter damers overflatiske krav.

Hilsen kvinne

Anonymkode: ba203...d60

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kvinner burde også ha selvtillit nok til å poste bilder hvor de et 100% uten sminke.

Hvis ikke vet ikke menn hvordan de egentlig ser ut.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Dette må du jo bare spørre dem rett ut om selv. Selve daten er jo for å bli litt kjent. Så i løpet av første timen kan du fint si ‘Jeg er ikke så opptatt av høyden hos menn, men jeg lurer likevel litt på hvorfor skrev du at du er 185 cm høy når du er like høy som meg på 165? Hvorfor ikke bare være ærlig? Mange ville nok tenkt dette var for direkte. Men om man liker fyren må man nesten finna ut av sånt. Å lyve er ikke en bra timg i utgangspunktet. Kan han lyve om høyden, så lyver han mest sannsynlig om andre ting også. Er han ikke mannn interessant sånn ellers, er det jo bare å droppe det og forsøke neste mann heller🙂

Anonymkode: ae30c...593

Ja, jeg var nesten fristet til å spørre😅Men min høflighet siden jeg ikke kjente vedkommende fikk meg til å la være. Som du sier- å lyve uansett grunn er en veldig lite bra ting. Og jeg har vært i to lange forhold med menn på 1,70, så nei- høyde er ikke en dealbreaker for min del. Føler at menn som holder på sånn ikke er helt i vater. 

Ts

Anonymkode: ab379...6cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Teit svar.

Er svaret ja eller nei?

Det er ikke meg du stiller spørsmål til, men er ikke 1,55 høyde på en mann det samme som at han er dverg (eller kortvokst, heter det vel nå).

Jeg er litt over 170 (kvinne) og jeg har ingenting imot å ha en partner som er tilsvarende min høyde, men 1,55, da synes jeg det blir veldig lavt. Gjennomsnittshøyden på menn i Norge ligger vel på litt over 1,80, så sammenlignet med det er du (eller han du refererer til) uvanlig lav. Jeg synes det er stor forskjell på å ønske seg en mann som må være over 1,85-1,90, og det å være komfortabel med en mann på 1,55. Men det finnes lave kvinner (går ut fra at du heller ikke ville følt deg helt komfortabel med en kvinne på 1,75-1,80), og om vi ser rundt oss blant slekt, venner, kolleger, og så videre, så er der par i alle størrelser.

Anonymkode: f39e3...819

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kygos skrev (23 timer siden):

Dette blir jo litt selvmotsigende. Du sier jo egentlig at kvinner helst ønsker at mannen skal være litt høyere. Da er man jo følgelig opptatt av dette. 

Det er forskjell på å ha en preferanse for at mannen er høyere enn en selv og å ha en krav om at han må være en spesifikk høyde.

Akkurat som at det er forskjell på å ha en preferanse for slanke damer og å ha et krav om at hun må være en spesifikk vekt. 

Alle har jo preferanser, det kommer man liksom ikke unna. På de fleste områder i livet har folk det sånn at de foretrekker noe foran noe annet. Men det er forskjell på preferanser og absolutte, spesifikke krav. Det første er naturlig, det andre framstår som veldig overfladisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig rart ja. Hadde en gang en date med en fyr som i profilen sin oppga at han var 185. Da jeg møtte han, var vi samme høyde. Jeg er 165. Absurd å lyve om noe som garantert blir avslørt. 

Har og en tidligere kollega som gang på gang oppgir høyden sin til 174, men han er ikke høyere enn meg! Det er så komisk, men har ikke sagt noe. Han kan f.eks. dele en nyhetsartikkel om at lave menn ofte blir valgt bort, og legger til: "Ikke lett for oss menn på 174." 

Anonymkode: b5686...df3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Handler ikke om selvtillit. Jeg er 193 cm og skriver ingenting.

Det er ganske kleint å skrive høyden sin i profilen, mener jeg. Det er jævlig kleint å spørre noen hvor høye de er. Veldig mange kvinner gjør det. Stort rødt flagg.

Anonymkode: 3eb86...98d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også opplevd flere ganger at menn på cirka 178 centimeter lyver seg opp til 180..eller kanskje de faktisk innbiller seg at de er litt høyere enn realiteten..

Men 15 centimeters avvik fra virkeligheten er jo helt ekstremt! Her ville jeg tenkt en form for personlighetsforstyrrelse🤔

Kan sammenlignes med å lyve på seg klesstørrelse S når sannheten er XL.

Anonymkode: 87665...865

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har også opplevd flere ganger at menn på cirka 178 centimeter lyver seg opp til 180..eller kanskje de faktisk innbiller seg at de er litt høyere enn realiteten..

Men 15 centimeters avvik fra virkeligheten er jo helt ekstremt! Her ville jeg tenkt en form for personlighetsforstyrrelse🤔

Kan sammenlignes med å lyve på seg klesstørrelse S når sannheten er XL.

Anonymkode: 87665...865

Overraskende mange som driver å måler mennene de dater tydeligvis... Aldri opplevd dette selv, men her inne ser det ut som meterstokken er vanlig å ha i vesken sin

Anonymkode: 269fc...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 14.30):

For egen del så vet jeg ikke faktisk høyden min har hatt alt fra 175 til 185 på forskjellige dokumenter, førerkort, pass, tjenestekort, ol. Og har ingen grunn til å strebe etter å finne det ut heller.

Anonymkode: c2812...04b

Pass fra hvilket land? De pleier jo faktisk å måle høyden når man får pass i Norge da. I hvertfall de to gangene jeg har fått.

Anonymkode: 545f6...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er ikke meg du stiller spørsmål til, men er ikke 1,55 høyde på en mann det samme som at han er dverg (eller kortvokst, heter det vel nå).

Anonymkode: f39e3...819

Jeg er 197. Alle under 180 er dverger for meg.

Anonymkode: 545f6...f4f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vel. Jeg skriver ikke på Tinder at jeg er 186 eller noe annet om høyden min.

Jeg er ikke interessert i å date noen som selekterer meg fordi jeg er «høy».😊

Anonymkode: 926b7...03b

Jeg er kvinne og høy, og ønsker en mann på samme høyde. Ønsker ikke en høy mann bare fordi han «skal være høy, og høyere enn meg» men fordi jeg selv er høy. Hadde jeg vært 165, kunne jeg møtt en mann på samme høyde. Derfor liker jeg at menn har høyden i profilen sin. Så slipper jeg å spørre

Anonymkode: 48a90...da3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overraskende mange som driver å måler mennene de dater tydeligvis... Aldri opplevd dette selv, men her inne ser det ut som meterstokken er vanlig å ha i vesken sin

Anonymkode: 269fc...6dd

Vi måler dem ikke nødvendigvis, men man kan oppdage det på andre måter. F.eks. har jeg to menn i familien som alltid har sagt at de er 1.90, men da sønnen min på 16 nettopp hadde blitt målt til 1.88, var han tydelig litt høyere enn dem begge. 

En annen i familien hadde sagt til kona den gangen de møttes at han var 1.80, hvilket fikk brødrene hans til å knekke sammen av latter i et juleselskap over ti år senere. Han er nemlig ikke mer enn 1.77, hvilket kona selvfølgelig var knekkende likeglad med, og vi fikk oss alle sammen en god latter. 

Og på en date oppdager man det raskt, helt uten målebånd. Jeg er 1.72 og kan jo se om en mann er like høy som meg eller høyere.

Jeg er veldig glad for at jeg ikke har hatt krav om at menn må være 1.75 eller 1.80 eller whatever, for da hadde jeg gått glipp av de to beste forholdene jeg har hatt i mitt liv (begge menn på 1.72). 

Anonymkode: 2a94d...76d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...