Gå til innhold

Hvorfor lyver menn om høyden?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kygos skrev (1 minutt siden):

Poenget er at en mann som skriver at han vil ha en slank dame med d-cup blir møtt men en helt annen reaksjon fra samfunnet enn en kvinne som skriver at hun vil ha en mann som er høyere enn 185 cm. 

Enig i det. Det er jo også fordi menn aksepterer det.

Kvinner aksepterer i mye mindre ikke overflatiske menn. Menn må sette mer grenser.

Anonymkode: ba203...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kygos skrev (18 minutter siden):

Det er helt ærlig min soleklare oppfatning basert på lang erfaring på Tinder, at veldig mange damer har null sperrer når det gjelder dette, og det må bero på en oppfatning om at det er legitimt og etisk og moralsk innafor å spørre. Alle har jo preferanser, må vite. Selv har jeg i utgangspunktet ingen problemer med dette så lenge det også anses som legitimt og etisk og moralsk innafor å spørre damene om kroppsinformasjon som ikke fremgår av profilen. Jeg er 'heldigvis' høy nok, slik at jeg aldri har blitt avvist på dette punktet, men det må være ekstremt sårt for de som opplever det, særlig når samfunnet utad jobber imot slike overfladiske tendenser. Det er liksom menn som er overfladiske, selv om menn er de som sliter på datingmarkedet. Det er damenes marked, såfremt kravene senkes til ekvivalente partnere, og ikke alle damer skal ha en 'high value-man'. Nei, preferanser er greit, men da må begge kjønn kunne fronte dem og bli dømt likt av samfunnet.    

Jeg synes ikke dette er 'greit'. Jeg synes det er uattraktivt. Men sure, enten får alle være like overflatiske eller så får ingen være det. Jeg går for ingen. Jeg orker ikke overflatiske menn og deres såkalte 'preferanser'.

Handler om å være konsekvent da.

Anonymkode: ba203...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dette..

Jeg tenker også at det er mennene som gir kvinnene all makt. Og denne makten kan de så enkelt ta tilbake når de måtte ønske. I dag om de vil

Enkel biologi gir det svaret på hvorfor kvinnene sitter på 'makten'. Det er ganske likt i dyreriket, for øvrig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Enig i det. Det er jo også fordi menn aksepterer det.

Kvinner aksepterer i mye mindre ikke overflatiske menn. Menn må sette mer grenser.

Menn har liten definisjonsmakt i slike spørsmål. Her er det en feministiske eliten som regjerer. Du kan se størrelsene hvis man sammenlikner med hvor mye ståhei og fronting vi ser på kvinnedagen kontra mannedagen. Det er svært få som taler menns interesser.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vel. Jeg har opplevd flere ganger på fest når jeg var yngre at kvinner faktisk fysisk har sammenliknet høyden min med seg selv.

Anonymkode: c2812...04b

Dette er jo helt typisk flørting/betatthet når man er yngre. Det å sjekke høydeforskjell, størrelsesforskjell på hendene, osv. gir en fin unnskyldning til å være fysisk nær, uten at man trenger å si rett ut "Hei! Jeg er interessert i deg."

Så ligger ballen hos deg, og da må du enten gi samme type hint tilbake, eller bare si rett ut at du er interessert. Gjør du ikke det vil hun antageligvis tenke at du ikke liker henne på den måten, og da vil hun som oftest slutte med flørtingen for å unngå å dumme seg ut eller være til bry. 

Anonymkode: d88f8...d5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kygos skrev (4 minutter siden):

Enkel biologi gir det svaret på hvorfor kvinnene sitter på 'makten'. Det er ganske likt i dyreriket, for øvrig. 

Hehe, jeg er utdannet biolog, og har jobbet på feltet i snart 15 år. Så belær meg gjerne om enkel biologi :)

Tror du blander biologi med psykologi, men jeg skal være åpen for det du måtte komme med

Anonymkode: 269fc...6dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 4.33):

Mange damer bruker svært lite sminke. Jeg er ei mørkhåret dame, og huden min er sånn litt gylden brun. så trenger aldri å bruke noe der. Det eneste jeg kan bruke av og til er litt mascara, men jeg har også mørke vipper og bryn, så det hender ofte jeg ikke bruker noe.

Det er jo litt teit å lyve så ekstremt på høyden, men jeg antar det er for å få en sjanse, og så håpe på at den han møter ikke bryr seg om høyden. Skulle ønske at menn var stolt over den de er uansett høyde. Mange lave menn som er tiltrekkende, og utstråling, guts og selvsikkerhet danker ut sånne overfladiske ting.

Anonymkode: f39e3...819

Men foundation kan holde ute solen....sola gir rynker....

Anonymkode: a7d8e...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hehe, jeg er utdannet biolog, og har jobbet på feltet i snart 15 år. Så belær meg gjerne om enkel biologi :)

Tror du blander biologi med psykologi, men jeg skal være åpen for det du måtte komme med

Jeg er åpen for en en innfallsvinkel der psykologi kan endre det faktum at kvinner er mer selektive av natur med tanke på å sikre et bestandig avkom, noe som resulterer i at veldig mange menn ikke blir ansett som egnede til dette formålet. Følgene av denne forplantningsdynamikken er at kvinner får mer makt i et åpent datingmarked. Bevisene ligger og i at alle kvinner generelt sveiper på de få aller 'kjekkeste' mennene, mens menn i større grad sveiper på et bredere spekter.    

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det kan være fordi mange kvinner sier høyt de vil ha en høy mann. Da tror de kanskje at alle kvinner vil ha en som er høy. Så sier de kanskje noe annet enn sin egentlige høyde for å få ett møte med kvinnen. Altså frykt for at hun ikke vil møtes likevel. 

Slik er det jo omvendt også. Kvinner kan lyve om noe ved seg selv utseendemessig. Frykten for at hvis de sier sannheten så vil de ikke møtes eller ha kontakt likevel. Frykten og dårlig selvbilde, får folk til å gjøre det. Noen lyver gjerne om jobb og utdanning, noen lyver gjerne om høyde og utseende. Osv 

Jeg aner ikke hvorfor noen menn kanskje lyver om høyde eller noe annet, eller hvorfor kvinner kanskje lyver om noe, men kan tenke meg at dette som jeg skrev kan være grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne ønske at menn var ærlige om høyden (og andre ting) om de først oppgir høyden sin. Det er så mange med mindreverdighetskomplekser der ute at det er skummelt. Jeg er 160 og hadde fint datet de på min høyde og høyere. Datet en som var 165 som hadde enorme mindreverdighetskomplekser og latet som han var høyere enn det han var. Det var kompleksene og løgnen som gjorde at jeg kutta han ut - ikke høyden. Det helt perfekte for meg er rundt 170.

Anonymkode: 24354...d21

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kygos skrev (21 minutter siden):

Jeg er åpen for en en innfallsvinkel der psykologi kan endre det faktum at kvinner er mer selektive av natur med tanke på å sikre et bestandig avkom, noe som resulterer i at veldig mange menn ikke blir ansett som egnede til dette formålet. Følgene av denne forplantningsdynamikken er at kvinner får mer makt i et åpent datingmarked. Bevisene ligger og i at alle kvinner generelt sveiper på de få aller 'kjekkeste' mennene, mens menn i større grad sveiper på et bredere spekter.    

Men det blir jo videre sært å kalle det en "datingkrise" eller liknende, og gjøre et stort nummer av at vi bare handler som den arten vi er. Og, det er jo enden på regnestykket i ethvert resonnement rundt dating som baserer seg på denne ideen om "menn som puler flest mulig og kvinner som holder igjen". (selv om den er VELDIG karikert slik den ofte fremstillies). Da er du stuck med én mulighet: mennene som ikke når opp, må løfte seg opp dit hvor de i det minste havner i gråsonen hvor de oppfattes som datng-worthy i alle fall av noen. Dette med eller uten samfunnets hjelp, men de må ville det selv, og det virker mer å være resignasjon over alle de påståtte "kravene" som blir stilt som er resultatet.

I de virkelig gamle dager, var det vel bare 15% av mennene eller noe sånt som faktisk fikk formert seg. Det er naturens gang, det. Lite å gjøre med det annet enn å brette opp ermene.

Forøvrig er ikke det å be om en mann som er minst like høy som seg selv et spesielt tøft høydekrav. Det blir som om en mann ber om en kvinne som veier mindre enn seg selv. Bare sånn for å sammenligne epler med epler i denne "høydekrav vs vektkrav"-debatten. Og jeg tror ikke noen ville hevet veldig på øyenbrynene om Mann (35) på 107kg ønsker seg en kvinne under den vekten.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (2 timer siden):

Ble det forskjell på antall matcher?

Det ble markant nedgang i antall likes/matcher etter at jeg oppga reell høyde, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kygos skrev (2 minutter siden):

At du oppfatter kvinner som mer selektive endrer vel ikke det faktum at menn kan være like selektiv, gjør det? Du har all makt til å være like selektiv selv, du kan til og med velge å være enda mer selektiv. 

Hvorfor tror du at kvinner er de eneste som er opptatt av best mulig avkom? Og hva legger du i best mulig? Et friskt et? eller en som er over 185 cm? I biologien er det ingenting som sier at en dame som er 165 cm som får barn med en som er 185 cm vil få et avkom som vil vokse seg til å bli over 180 cm. Det er heller ingen garanti for at avkommet blir en gutt eller jente. Det kan også resultere i en høy jente og en lav gutt.

Det du beskriver er et resultat av hvordan kulturen har endret seg, hva som er skjønnhetsidealet for den gitte kulturen. Dette er ikke noe som bare menn opplever. Kvinner har opplevd dette i årevis, og de opplever det i like stor grad den dag i dag. Dette skjønnhetsidealet er et resultat av påvirkning - altså psykologi. Du vil se andre skjønnhetsidealer om du reiser rundt i verden.

Det er også noe som heter den begrensende faktoren. Når du er på tinder, så er ikke du den begrensende faktoren. Damene er det. Hvorfor er det så få damer på tinder i forhold til menn? Grunnen er jo at veldig mange damer velger å ikke være der. Det valget kan også du ta. Hvilke tanker gjør du deg om alle disse damene som ikke er på tinder? Tror du dette er damer som ingen menn vil ha? Når det er så store forskjeller i antall damer og menn som prøver å finne hverandre, så blir det naturligvis en råere seleksjons-prosess i disfavør menn. Det skjer ikke fordi dere som ikke blir valgt ikke egner dere som gode partnere, men det skjer fordi damene her opplever at de faktisk kan velge og vrake. Nok en gang psykologi. Ved begrensede valgmuligheter vil man også måtte innrette seg etter dem. Så om du klarer å samle nok menn til mannedagen, og få dem til å innse at de kan ta makten tilbake ved å være mer selektiv, ikke være så tilgjengelig, vil du kanskje se en endring. Du vil kanskje argumentere med at biologien gjør at en mann er programmert for å ha sex? Men vi ser at kvinner er like glad i sex, og har like mye om ikke mer uforpliktende sex enn menn. Hvorfor det er slik? Det handler om tilgjengelighet - det handler om psykologi

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

At du oppfatter kvinner som mer selektive endrer vel ikke det faktum at menn kan være like selektiv, gjør det? Du har all makt til å være like selektiv selv, du kan til og med velge å være enda mer selektiv. 

Hvorfor tror du at kvinner er de eneste som er opptatt av best mulig avkom? Og hva legger du i best mulig? Et friskt et? eller en som er over 185 cm? I biologien er det ingenting som sier at en dame som er 165 cm som får barn med en som er 185 cm vil få et avkom som vil vokse seg til å bli over 180 cm. Det er heller ingen garanti for at avkommet blir en gutt eller jente. Det kan også resultere i en høy jente og en lav gutt.

Det du beskriver er et resultat av hvordan kulturen har endret seg, hva som er skjønnhetsidealet for den gitte kulturen. Dette er ikke noe som bare menn opplever. Kvinner har opplevd dette i årevis, og de opplever det i like stor grad den dag i dag. Dette skjønnhetsidealet er et resultat av påvirkning - altså psykologi. Du vil se andre skjønnhetsidealer om du reiser rundt i verden.

Det er også noe som heter den begrensende faktoren. Når du er på tinder, så er ikke du den begrensende faktoren. Damene er det. Hvorfor er det så få damer på tinder i forhold til menn? Grunnen er jo at veldig mange damer velger å ikke være der. Det valget kan også du ta. Hvilke tanker gjør du deg om alle disse damene som ikke er på tinder? Tror du dette er damer som ingen menn vil ha? Når det er så store forskjeller i antall damer og menn som prøver å finne hverandre, så blir det naturligvis en råere seleksjons-prosess i disfavør menn. Det skjer ikke fordi dere som ikke blir valgt ikke egner dere som gode partnere, men det skjer fordi damene her opplever at de faktisk kan velge og vrake. Nok en gang psykologi. Ved begrensede valgmuligheter vil man også måtte innrette seg etter dem. Så om du klarer å samle nok menn til mannedagen, og få dem til å innse at de kan ta makten tilbake ved å være mer selektiv, ikke være så tilgjengelig, vil du kanskje se en endring. Du vil kanskje argumentere med at biologien gjør at en mann er programmert for å ha sex? Men vi ser at kvinner er like glad i sex, og har like mye om ikke mer uforpliktende sex enn menn. Hvorfor det er slik? Det handler om tilgjengelighet - det handler om psykologi

Jeg er ikke direkte uenig i dine synspunkter. Tinder, Dating | Derfor lykkes du ikke på Tinder - spesielt hvis du er mann 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kygos skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke direkte uenig i dine synspunkter. Tinder, Dating | Derfor lykkes du ikke på Tinder - spesielt hvis du er mann 

Jeg tenker at en god endring hadde vært om menn hadde blitt tydeligere, mer selektiv og ikke minst mer kompromissløse i sin promotering på tinder. Å skifte fokus fra å ønske å være attraktiv for damene, til at damene skal være attraktiv for dem. Dette betyr ikke at menn kan å bli ufin, for den posisjonen er de ikke i. Når en kvinne kan ha i sin profil at hun ikke ønsker kontakt med menn under 185cm, så gjør hun dette fordi hun kan det. Hun vil fortsatt få matcher, menn vil fortsatt like henne. Om menn hadde skrevet, "ingen damer over 60 kg takk", så vil han fort kunne skyte seg selv i foten. Ser du på signalene som sendes ut, så vil veldig mange oppfatte kvinnen med et slikt høydekrav som en lite empatisk person - på lik linje med mannen som setter krav til vekt. Forskjellen er gjerne at kvinnen får likes likevel, så kan du stille deg spørsmålet hvorfor. Hvorfor like en dame som utviser en slik usympatisk egenskap? For sex? Du har gjennom å like denne personen gitt fra deg all makt samtidig som du har akseptert en slik holdning. Hva kan du da ha av forventninger videre? Å bli behandlet med respekt? Denne damen opplever at hun kan tillate seg hva som helst uten at menn vender ryggen til - og det er ene og alene menns feil.

Et gang må også en mann oppdage sin egen verdi og selvrespekt. Sette klare grenser, og bli mer selektiv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir det samme som å si; Jeg har aldri vært opptatt av hvor mye en dame veier, og kjenner ingen menn som har andre noen preferanser andre preferanser enn at damen helst skal veie mindre enn han selv. 

Dette..

Jeg tenker også at det er mennene som gir kvinnene all makt. Og denne makten kan de så enkelt ta tilbake når de måtte ønske. I dag om de vil

Det blir vel i så fall heller at han vil ha en dame med lavere BMI enn seg selv som blir et tillsvarende krav.

En mann som velger å ikke gi etter for disse kvinnenes krav vil jo bare tape i forhold til mennene som gjør det. Og det er null mulighet for at menn kollektivistisk skal bestemme seg for å ikke gi etter for disse kravene. Enhver som stikker seg ut vil altså bare tape på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 14.07):

Hvorfor kan noen (menn) ALDRI svare på et spørsmål uten å sende et tilbake? Det virker så aggressivt. Det må da gå an å reflektere litt rundt menn uten å angripe kvinner? (Og omvendt)? 

Anonymkode: 2a94d...76d

Mest sannsynlig fordi han er lei av kvinners dobbeltmoral.

Kvinner lyver om ALT!

Hår (extensions, farge), sminke, fillers i ene og det andre, botox, fake tan, fake tits, plagg med hold-in, bh med fyll, operert rumpe, (over)VEKT, filtrerte/photoshoppa bilder osvosvosv..

Lista er så lang at jeg kommer ikke på en tiendedel av effektene engang. Skremmende hvor fake dere er når jeg tenker meg om 😂

Anonymkode: d0170...2a7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et gang må også en mann oppdage sin egen verdi og selvrespekt. Sette klare grenser, og bli mer selektiv. 

Og forbli singel og sexløs resten av livet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det blir vel i så fall heller at han vil ha en dame med lavere BMI enn seg selv som blir et tillsvarende krav.

En mann som velger å ikke gi etter for disse kvinnenes krav vil jo bare tape i forhold til mennene som gjør det. Og det er null mulighet for at menn kollektivistisk skal bestemme seg for å ikke gi etter for disse kravene. Enhver som stikker seg ut vil altså bare tape på det.

? Forklar gjerne hvordan bmi sammenligningen din er riktigere enn vekt. Det var en sær bemerkning.

Og det du sier der er grunnen til at kvinner har makten 😌 fordi menn ikke evner å ta den, selv om den kan tas i dag om de hadde ønsket det. Og det rare er hvor mange som til stadig taper i dag, som ikke er villig til å gi opp å tape fremfor å vinne. Menn skylder på feminismen, hvor kvinner gikk sammen kollektivt for å vinne sammen. Dette kan fint menn også klare, men taperne er redd for at de skal fortsette å tape

Anonymkode: ff6f1...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

? Forklar gjerne hvordan bmi sammenligningen din er riktigere enn vekt. Det var en sær bemerkning.

Og det du sier der er grunnen til at kvinner har makten 😌 fordi menn ikke evner å ta den, selv om den kan tas i dag om de hadde ønsket det. Og det rare er hvor mange som til stadig taper i dag, som ikke er villig til å gi opp å tape fremfor å vinne. Menn skylder på feminismen, hvor kvinner gikk sammen kollektivt for å vinne sammen. Dette kan fint menn også klare, men taperne er redd for at de skal fortsette å tape

Anonymkode: ff6f1...4f9

Trenger du virkelig en forklaring på at det er en sammenheng med høyde om hvilken vekt som er høy eller ikke hos en person?

Ja la oss si at Gunnar "tar makten tilbake" og stiller like mye krav til kvinner som kvinner stiller av menn. Med det resultatet at han går fra 5 matcher i måneden til 0 matcher. Så fint for Gunnar at han har tatt makten tilbake i hvert fall da...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...