Gå til innhold

Hvorfor lyver menn om høyden?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Folk lyver vel for å gjøre seg mer interessante for andre.

Jeg har for øvrig aldri opplevd noen som har løyet om høyden. Tror også kvinner flest ikke er så opptatte av mannens høyde som menn tror (litt på samme måte som at menn flest ikke er så opptatte av puppestørrelsen som kvinner tror).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Uanonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tror også kvinner flest ikke er så opptatte av mannens høyde som menn tror

Vel. Jeg har opplevd flere ganger på fest når jeg var yngre at kvinner faktisk fysisk har sammenliknet høyden min med seg selv.

Anonymkode: c2812...04b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Fordi…Hadde han vært ærlig å sagt han var 166. Så hadde han sannsynligvis ikke fått en date med deg.

Anonymkode: f5882...e57

Samme triks som damer bruker. Sier de veier 62 kg så er de 66 kg. Hvorfor???? Umulig å skjønne hvorfor.

Anonymkode: 81418...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

aldri opplevd. mannen sa han var 186, i passet står det 188. så han løy feil vei, haha

Anonymkode: f683a...453

Gratulerer med den perfekte mann. Lang og laidback. Nok om det. Det skjer noe med enkelte damer om mannen forteller at han er 195, på nett. Møter du en på 195 i butikken så finner du kanskje ut at det er like greit å velge på andre grunnlag enn høyden............ 

Anonymkode: 81418...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (5 minutter siden):

Tror også kvinner flest ikke er så opptatte av mannens høyde som menn tror

Det er uomtvistelig feil. Selv om det er anekdotisk fra min side, så er jeg overrasket over hvor lite blyge selv antatt oppegående, vanlige damer i alle kategorier er når det gjelder å spørre om høyde. De gangene jeg ikke har opplyst om høyden, så kommer spørsmålet skremmende raskt. Kanskje etter to-tre mld. Det betyr åpenbart mye - det er nesten avgjørende for en stor majoritet, virker det som. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er det langt verre? Man SER på damer når de bruker masse sminke. Man er ganske fjern hvis man ikke skjønner at damer med sjuke mengder maling ikke ser annerledes ut under. Sminke er for øvrig kultur, ikke bevisst løgn.

Skrivefeil er for øvrig noe annet enn å bevisst juge om noe alle kan se er løgn. 

Anonymkode: ba203...d60

Det er vanskelig å se det på bilder. Og så sminker man seg til et nytt ansikt når man møter opp på date. 

Forklar meg gjerne hvorfor sminke er kultur🤓

Anonymkode: 3e82d...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kygos skrev (6 minutter siden):

Det er uomtvistelig feil. Selv om det er anekdotisk fra min side, så er jeg overrasket over hvor lite blyge selv antatt oppegående, vanlige damer i alle kategorier er når det gjelder å spørre om høyde. De gangene jeg ikke har opplyst om høyden, så kommer spørsmålet skremmende raskt. Kanskje etter to-tre mld. Det betyr åpenbart mye - det er nesten avgjørende for en stor majoritet, virker det som. 

Jeg har aldri vært spesielt opptatt av en manns høyde, kjenner ingen kvinner som har noen andre preferanser enn at mannen helst skal være høyere enn dem selv. 

Jeg var lenge sammen med en fyr som var litt lavere enn jeg, var ikke høyden hans som var årsaken til at det ble slutt...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Man trenger ikke oppgi høyde i profilen. Er bedre å la være enn å juge bevisst. Det ser bare dumt ut.

Jeg tror enda ikke jeg har opplevd en kvinne som ikke spør om høyde på en datingprofil der det ikke er oppgitt (og mange spør uansett, for å dobbeltsjekke), så man slipper nok ikke unna. Heldigvis er jeg høy nok for de aller fleste, så det plager meg ikke direkte, men hadde jeg vært 15-20 cm lavere, ville det nok vært veldig plagsomt. 

Det blir jo lett å dra den vanlige sammenlikningen med pupper. Om alle menn spurte, og hadde krav, om en viss puppestørrelse….neppe helt ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Mange damer bruker svært lite sminke. Jeg er ei mørkhåret dame, og huden min er sånn litt gylden brun. så trenger aldri å bruke noe der. Det eneste jeg kan bruke av og til er litt mascara, men jeg har også mørke vipper og bryn, så det hender ofte jeg ikke bruker noe.

Det er jo litt teit å lyve så ekstremt på høyden, men jeg antar det er for å få en sjanse, og så håpe på at den han møter ikke bryr seg om høyden. Skulle ønske at menn var stolt over den de er uansett høyde. Mange lave menn som er tiltrekkende, og utstråling, guts og selvsikkerhet danker ut sånne overfladiske ting.

Anonymkode: f39e3...819

:)

Mange menn lyver også svært lite på høyden.

Anonymkode: 42836...47a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor er det langt verre? Man SER på damer når de bruker masse sminke. Man er ganske fjern hvis man ikke skjønner at damer med sjuke mengder maling ikke ser annerledes ut under. Sminke er for øvrig kultur, ikke bevisst løgn.

Skrivefeil er for øvrig noe annet enn å bevisst juge om noe alle kan se er løgn. 

😂

Bruk av sminke er et bevisst valg for å manipulere andre mennesker.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, høyde på menn er viktig. Og ikke jug om det, for det er bare dumt og irriterende. Vi som har høyde som preferanse har ikke det for gøy eller for å plage menn. Vi klarer ikke å bli tiltrukket av en mann som er like lav eller lavere enn oss. Hvorfor skal vi bli shamet for det? Alle har preferanser, men ikke alle er ærlige om at de har det. 

Anonymkode: f87c6...fe8

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

😂

Bruk av sminke er et bevisst valg for å manipulere andre mennesker.

Det er det. Men det er samtidig så notamlisert som vår kultur, noe vi begynner med fra ungdomstiden. Så det individet som bruker sminke, noe brukerrettigheter og sosialt rettet mot oss fra alle hjørner hele vårt liv, er ikke den samme manipulative akten som en mann som lyver på høyden.

For om jeg møter på date uten sminke kan også en mann bli sur for det. Ikke fordi han syns jeg er stygg, men fordi han syns jeg ikke er stellt nok.

Sminke er stellt for oss i mange settinger.

Anonymkode: 1897e...7d2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det. Men det er samtidig så notamlisert som vår kultur, noe vi begynner med fra ungdomstiden. Så det individet som bruker sminke, noe brukerrettigheter og sosialt rettet mot oss fra alle hjørner hele vårt liv, er ikke den samme manipulative akten som en mann som lyver på høyden.

For om jeg møter på date uten sminke kan også en mann bli sur for det. Ikke fordi han syns jeg er stygg, men fordi han syns jeg ikke er stellt nok.

Brukerrettet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sier meg enig i at det er delvis ubevisst løgn.

Ikke en akt som kan beskrive noens manipulative natur, fordi det er ikke kvinners feil verden har manipulert oss til å måtte bruke mye tid og penger på sminke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk "kjeft" av en date en gang fordi jeg var lavere enn hun hadde sett for seg (jeg er 170). Men jeg hadde ikke nevnt høyden verken i profilen eller i chatten, så hun hadde bare antatt at jeg var 180+. Vi hadde kjempekjemi på chat og telefon, men jeg kunne tydelig se skuffelsen i øynene hennes da hun målte meg opp og ned ved første date. Siden da har jeg ikke turt annet enn å oppgi korrekt høyde i profilen :D 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Venkman skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk "kjeft" av en date en gang fordi jeg var lavere enn hun hadde sett for seg (jeg er 170). Men jeg hadde ikke nevnt høyden verken i profilen eller i chatten, så hun hadde bare antatt at jeg var 180+. Vi hadde kjempekjemi på chat og telefon, men jeg kunne tydelig se skuffelsen i øynene hennes da hun målte meg opp og ned ved første date. Siden da har jeg ikke turt annet enn å oppgi korrekt høyde i profilen :D 

For en hønsehjerne av ei dame. Du slapp unna den.

Flere menn i min familie er din høyde og godt gift 😊 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sier meg enig i at det er delvis ubevisst løgn.

Ikke en akt som kan beskrive noens manipulative natur, fordi det er ikke kvinners feil verden har manipulert oss til å måtte bruke mye tid og penger på sminke. 

For en ekstremt narsissistisk offermentalitet du har.

Anonymkode: c2812...04b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 186 (ikke løgn). Jeg sveiper bort alle som har høydekrav i profilen sin.

Jeg kan ikke date damer som har høydekrav. Jeg syntes det er turn off om det er høyden min som avgjør om de vil date meg eller ikke.

Anonymkode: 926b7...03b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, høyde på menn er viktig. Og ikke jug om det, for det er bare dumt og irriterende. Vi som har høyde som preferanse har ikke det for gøy eller for å plage menn. Vi klarer ikke å bli tiltrukket av en mann som er like lav eller lavere enn oss. Hvorfor skal vi bli shamet for det? Alle har preferanser, men ikke alle er ærlige om at de har det. 

Anonymkode: f87c6...fe8

Jeg blir ikke tiltrukket av feite menn eller menn med asiatisk opprinnelse. Helt ærlig om det, ikke blitt shamet. 

Anonymkode: 7ee3a...6ac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hannkjønn i 20 årene er ikke menn, de er gutter. Og gutter kan fint lyve grunnet usikkerhet. Menn som ikke er modne gjør det samme.

På samme måte som jenter i 20 årene og umodne kvinner lyver på seg et bedre utseende enn de egentlig har.

Fortell meg gjerne forskjellen om du mener det er noen mellom å lyve på høyden og lyve på utseende

Anonymkode: ff6f1...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...