Gå til innhold

Hvorfor lyver menn om høyden?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså, jeg er ikke spesielt opptatt av en manns høyde, det er veldig mange ting som er mer viktig. Men jeg lurer på en ting, etter å ha opplevd det x antall ganger gjennom noen år nå- hvorfor skriver menn at de er feks 185 cm, for deretter å møte på date og helt åpenbart være veldig mye lavere? Siste jeg var på date med sa han var 183 cm - han var like høy som meg (og jeg er 166 cm). 

Satser de på at man ikke skal legge merke til at de er et hode eller to lavere enn de har sagt? Eller hva er greia her? For meg blir det turnoff, ikke pga høyden, men at han lyver. Jeg finner det hele fascinerende..🤔

Anonymkode: ab379...6cf

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig så har jeg aldri opplevd dette. Jeg har vanskelig for å se for meg hva grunnene kan være. Om man sier om man er 181, men egentlig er 179 så er det ingen som merker det 🤷🏻‍♀️ men 166 vs 183 blir jo oppdaget fort.. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke spør meg, det er idiotisk. Jeg datet en liten sjarmør som løy om høyden opp i fjeset mitt. Sa en høyde han åpenbart ikke var, uten at jeg hadde spurt. Det blir for dumt. Alle mennesker har komplekser for ting, men åpen og ærlig er hundre ganger bedre enn dum løgn og kompensering. Det orker jeg faktisk ikke.

Anonymkode: ba203...d60

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Siste jeg var på date med sa han var 183 cm - han var like høy som meg (og jeg er 166 cm). 

😂

Anonymkode: 13782...151

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ikke eie noe skam og komfortabelt møte opp på daten vel vitende om at du har løyet syns jeg høres så aggressivt ut.

Det er garantert andre ting i livet vedkommende også lyver om. 

Anonymkode: 1897e...7d2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor lyver kvinner om fortiden sin?

Men for å være mer seriøs,- folk lyver jo om alt mulig for å ikke skulle bli dømt eller havne utenfor preferansene til andre. Er vel ikke noe mer bak det enn det.

Anonymkode: 2103d...516

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor lyver kvinner om fortiden sin?

Men for å være mer seriøs,- folk lyver jo om alt mulig for å ikke skulle bli dømt eller havne utenfor preferansene til andre. Er vel ikke noe mer bak det enn det.

Anonymkode: 2103d...516

Og hvorfor bruker kvinner sminke?

Anonymkode: 42836...47a

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? For at de i det hele tatt skal få seg en date… Så håper de vel kanskje at dama ikke er så opptatt av det eller de tror at de kan sjarmere henne til tross for den ‘lille’ løgnen

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg føler på den en del ganger når jeg tar den på og jeg tror vi kjenner veldig på det å måtte ta den av, mange av oss.

Vi kan på en måte gjøre oss mer attraktive, men det at vi må og for menn som ikke gjør det samme har jeg også ofte tenkt er veldig bakvendt.

Så en serie, ganske gammel en. Å der er det eldre menn, la oss si 40 pluss, men det er kanskje mest 50 pluss.

Mens damene er i 20 årene og hun eldste sånn 32 og har botox. De damene er nydelige, mens mennene ikke er det. Samtidig så skal det liksom være noe mellom dem og jeg liker det ikke. Elsker mote og elsker hvor gøy sminke kan være, men det er kjempe teit både for løgnen men også for kravet som stilles til oss damer utsendemessig. Vi blir i større grad målt opp mot utsendet, så å ikke følge er å automatisk falle av hesten. Men for hvem fakler vi av den? Vet ikke om jeg egentlig er hetero engang 😅

Anonymkode: 1897e...7d2

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mange damer bruker svært lite sminke. Jeg er ei mørkhåret dame, og huden min er sånn litt gylden brun. så trenger aldri å bruke noe der. Det eneste jeg kan bruke av og til er litt mascara, men jeg har også mørke vipper og bryn, så det hender ofte jeg ikke bruker noe.

Det er jo litt teit å lyve så ekstremt på høyden, men jeg antar det er for å få en sjanse, og så håpe på at den han møter ikke bryr seg om høyden. Skulle ønske at menn var stolt over den de er uansett høyde. Mange lave menn som er tiltrekkende, og utstråling, guts og selvsikkerhet danker ut sånne overfladiske ting.

Anonymkode: f39e3...819

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

aldri opplevd. mannen sa han var 186, i passet står det 188. så han løy feil vei, haha

Anonymkode: f683a...453

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er kvinne og hetero men har mange mannlige venner og har sett mange profiler på dating apps. Kvinner som bruker mye sminke at de ser ut som et annet menneske er langt verre enn høyden. 

Selv har jeg opplevd det en gang at høyde ikke samsvarte med mannen irl, men det skyldtes skrivefeil. 

Anonymkode: 3e82d...54f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Altså, jeg er ikke spesielt opptatt av en manns høyde, det er veldig mange ting som er mer viktig. Men jeg lurer på en ting, etter å ha opplevd det x antall ganger gjennom noen år nå- hvorfor skriver menn at de er feks 185 cm, for deretter å møte på date og helt åpenbart være veldig mye lavere? Siste jeg var på date med sa han var 183 cm - han var like høy som meg (og jeg er 166 cm). 

Satser de på at man ikke skal legge merke til at de er et hode eller to lavere enn de har sagt? Eller hva er greia her? For meg blir det turnoff, ikke pga høyden, men at han lyver. Jeg finner det hele fascinerende..🤔

De satser vel på at personligheten skal være verdt mer, bare man får møtes og vist dette… noe man ofte ikke får muligheten om man ikke har denne høyden.

Anonymkode: ff6f1...4f9

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mange menn lyver jo om dette i andre sammenhenger og. Synes "alle" påstår at de er 180 +, selv om noen åpenbart ikke er det. (Mange damer og som påstår de er 170, da)

Anonymkode: 9f02a...b6b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor lyver kvinner om vekta si?

Anonymkode: 839db...aff

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor lyver kvinner om vekta si?

Anonymkode: 839db...aff

Hvorfor kan noen (menn) ALDRI svare på et spørsmål uten å sende et tilbake? Det virker så aggressivt. Det må da gå an å reflektere litt rundt menn uten å angripe kvinner? (Og omvendt)? 

Anonymkode: 2a94d...76d

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fordi…Hadde han vært ærlig å sagt han var 166. Så hadde han sannsynligvis ikke fått en date med deg.

Anonymkode: f5882...e57

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For egen del så vet jeg ikke faktisk høyden min har hatt alt fra 175 til 185 på forskjellige dokumenter, førerkort, pass, tjenestekort, ol. Og har ingen grunn til å strebe etter å finne det ut heller.

Anonymkode: c2812...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er kvinne og hetero men har mange mannlige venner og har sett mange profiler på dating apps. Kvinner som bruker mye sminke at de ser ut som et annet menneske er langt verre enn høyden. 

Selv har jeg opplevd det en gang at høyde ikke samsvarte med mannen irl, men det skyldtes skrivefeil. 

Anonymkode: 3e82d...54f

Hvorfor er det langt verre? Man SER på damer når de bruker masse sminke. Man er ganske fjern hvis man ikke skjønner at damer med sjuke mengder maling ikke ser annerledes ut under. Sminke er for øvrig kultur, ikke bevisst løgn.

Skrivefeil er for øvrig noe annet enn å bevisst juge om noe alle kan se er løgn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fordi…Hadde han vært ærlig å sagt han var 166. Så hadde han sannsynligvis ikke fått en date med deg.

Anonymkode: f5882...e57

Man trenger ikke oppgi høyde i profilen. Er bedre å la være enn å juge bevisst. Det ser bare dumt ut.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...