AnonymBruker Skrevet i går, 18:47 #41 Del Skrevet i går, 18:47 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du er typen som aldri vil forstå et poeng uansett hvor åpenbart det er for de fleste… Anonymkode: 9087c...0f0 Det vet du ingenting om ut ifra ètt anonymt innlegg. Har hatt 2 seriøse og langvarige forhold (i det ene nå) og jeg trengte ikke drive å stå på for å få noen av dem, det gled naturlig pga gjensidig forelskelse hvor de som menn naturlig var hakket mer pådriver enn meg. Og vi var kjærester innen et par måneder. Når jeg har måtte drive å jobbe for en fyr har han ikke vært interessert (nok). Anonymkode: 15dde...3d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:01 #42 Del Skrevet i går, 19:01 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): hvor de som menn naturlig var hakket mer pådriver enn meg. Anonymkode: 15dde...3d5 «Naturlig»…Vel nå har jeg to innlegg. Det hjalp heller ikke stort. Kanskje du utvider horisonten senere i livet. Blind høne finner også korn. Anonymkode: 9087c...0f0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:12 #43 Del Skrevet i går, 19:12 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): «Naturlig»…Vel nå har jeg to innlegg. Det hjalp heller ikke stort. Kanskje du utvider horisonten senere i livet. Blind høne finner også korn. Anonymkode: 9087c...0f0 Og kanskje du klarer å diskutere uten å ty til nedsettende hersketeknikker senere i livet 😘 Anonymkode: 15dde...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #44 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for overveldende respons. Jeg var nok ikke nok "på" fordi jeg opplevde at han ikke tok så mye initiativ, og ble usikker på om han så på det som en seriøs relasjon. Da han forlot meg for hun andre skrev han en ordentlig melding og avsluttet, og da skjønte jeg (på meldingen) at han faktisk hadde sett på det som seriøst, og hadde nok respekt for meg til å faktisk avslutte. Han sa indirekte i meldingen at han hadde forventet at vi skulle bli noe mer, frem til de møttes. Jeg har på grunn av disse vennene fått vite at de møtes oftere, og at han er ganske lik med henne (selv om han er kjempeforelsket i henne!), det er likevel hun som må ta mest initiativ, og de møtes hos henne når hun foreslår. Hun er imidlertid mye tøffere enn meg og tør å kreve og foreslå. Det gjorde ikke jeg. Jeg angrer som en hund, og tenker selvfølgelig på alt jeg kunne gjort annerledes. Selv om det kanskje hadde endt sånn uansett. Jeg er ordentlig skuffet. Mest skuffet fordi jeg hadde håpet at når de begynte å treffes så var ikke gresset så grønt på den andre siden likevel. Jeg opplever også at våre felles venner er veldig skamfornøyde med at jeg ble dumpet for henne, og de har fortalt meg at jeg må jo forstå at hun er veldig ung og pen. Jeg føler meg utrolig stygg og uattraktiv og gammel på grunn av dette. Innimellom får jeg små glimt av gode følelser, og tenker at jeg skal fokusere på meg selv fremover. Samtidig er det vondt å vanskelig å gå en helt usikker fremtid i møte, jeg begynner å bli redd for at jeg går tom for tid hvis jeg ønsker meg en familie osv. Anonymkode: 37c96...2dd Dere hadde allerede vært en greie i flere måneder, men han var fortsatt til salgs og lit seg snappe opp av ei anna dame. Han er ikke mannen for deg. At han er tiltaksløs mot henne også, du har sluppet unna et fremtidig problem. Finn deg en som er litt mer ansvarlig enn ehan her som bare flyter på havet og driver med hver bølge som tar han. Vennene dine er noen hestkuker. Ignorer dem for en stund eller si at du har skjønt det ikke var kjærlighet med han, så de mister et bål å fyre i. For det er sannt, han er ikke et kupp du skal kaste bort noe tid på. Anonymkode: 32001...cd0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #45 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje han ønsket å fortsette med hun andre fordi hun faktisk tok initiativ 🤷♂️ Anonymkode: d730e...171 Noen er tomme kropper uten egen vilje, uattraktivt. Anonymkode: 32001...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #46 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men skal bare hun være på? Kan ikke tenke meg noe mer uattraktivt enn en mann som sitter som en feminin primadonna og velger kvinnen som kjemper hardest for hans gunst. Tror ts skal være glad på sikt at hun ikke fikk en mann hun må kjempe for. Jeg var interessert men laidback da jeg møtte typen, ble raskt et seriøst forhold likevel. Fordi han ikke var en primadonna men en ekte og handlekraftig mann. Anonymkode: 15dde...3d5 Du ser ikke forskjellen i hva han du kommenterer skriver og det du skriver her? Er det virkelig så svart hvitt? Når ts og denne mannen har datet i flere måneder, tror du det kunne godt om ingen av dem hadde tatt initiativ til det? Det denne mannen sier er at det ikke er interessant med damer som ikke klarer å vise interesse, som er helt passiv. Og jeg sier som han, om dette blir sett på som mindre mandig hos enkelte gjør det meg heller ingenting. Denne mannen fant en dame som matcher han bedre, noe som burde være en bra ting eller? Ts vil nok fint kunne finne en som matcher henne bedre også, som foretrekker en passiv dame. Anonymkode: 6cd4c...4da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #47 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 22.08): Hva trenger du hjelp til? Og hvorfor? Altså du hadde en hundepose med bæsj i som du gikk rundt og bar på bare fordi posen så fin ut.. Og så kom det noen og overtok posen for deg? Det er jo kjempe praktisk! Er du klar over hvor dritt det der kommer til å lukte etter hvert? 💩 Anonymkode: bff87...a91 Helt sykt at denne kommentaren likes til topps. Dynamikken i dating fungerer ikke slik at denne mannen er en drittsekk fordi han mest sannsynlig fant ei som var like klar som han til å gå fort fremover. Man forsøker jo å føle hva den andre vil, og er signalene at dette skal gå sakte framover, så forsøker man å tilpasse seg det. I det ligger selvsagt faren for at noen andre kommer inn i bildet i mellomtiden. Noen ønsker at dating skal gå kjapt, andre kan måneder og nesten år før de vil gå videre. Er det mismatch på de områdene, så kan sånt som dette skje. Det trenger ikke bety at han aldri likte henne. Tvert i mot. Anonymkode: e9d54...380 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #48 Del Skrevet 12 timer siden Han var ikke den rette for deg. Når dere er rett for hverandre så er det umulig for begge å ikke ha mest mulig kontakt. Og du vil kjenne på en øyeblikkelig trygghet og kjærlighet fra den andre. Da jeg møtte kjæresten visste vi det ekstremt raskt. Klart det var utryggheter, men de handlet om oss selv og frykten for å miste hverandre, men vi var åpne og ærlige med hverandre og følelsene våre og vi lot ikke noe stå i veien for kjærligheten vi følte. Tryggheten mellom oss var der hele tiden og den ble raskt sterkere når vi innså at vi begge så for oss livet sammen. Nå er vi på husjakt sammen. Har aldri følt på et så sterkt bånd med noen før. Han er som å komme hjem. Vi er bestevenner, kjærester, elskere og partnere. Så når du treffer han, så vil du skjønne hva jeg mener. Forstår det er vondt, men det var ikke kjærlighet du kjente på. Det krever noe dypere og mer kontakt. Men at du ble forelsket og kjente på kjemi kan føles sterkt og overveldende. Mitt beste råd er å gi slipp og fokusere på deg selv. Og se deg selv i speilet og fortell deg selv at du fortjener en mann som gir hele seg til deg. Anonymkode: 48ed1...369 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #49 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han var ikke den rette for deg. Når dere er rett for hverandre så er det umulig for begge å ikke ha mest mulig kontakt. Og du vil kjenne på en øyeblikkelig trygghet og kjærlighet fra den andre. Da jeg møtte kjæresten visste vi det ekstremt raskt. Klart det var utryggheter, men de handlet om oss selv og frykten for å miste hverandre, men vi var åpne og ærlige med hverandre og følelsene våre og vi lot ikke noe stå i veien for kjærligheten vi følte. Tryggheten mellom oss var der hele tiden og den ble raskt sterkere når vi innså at vi begge så for oss livet sammen. Nå er vi på husjakt sammen. Har aldri følt på et så sterkt bånd med noen før. Han er som å komme hjem. Vi er bestevenner, kjærester, elskere og partnere. Så når du treffer han, så vil du skjønne hva jeg mener. Forstår det er vondt, men det var ikke kjærlighet du kjente på. Det krever noe dypere og mer kontakt. Men at du ble forelsket og kjente på kjemi kan føles sterkt og overveldende. Mitt beste råd er å gi slipp og fokusere på deg selv. Og se deg selv i speilet og fortell deg selv at du fortjener en mann som gir hele seg til deg. Anonymkode: 48ed1...369 Det er et fin ting å tenke at man fortjener en som gir hele seg til deg. Men ingen vil gi hele seg til en som ikke gir hele seg tilbake. Tenker at ts bør jobbe med seg selv og finne ut hvorfor hun holder tilbake. Hvorfor hun ikke våger å være sårbar. Kanskje var det noe med denne mannen hun datet, kanskje var det henne. Tenker også at det ikke er så rart at mange forblir single når man har slike holdninger som kommer frem her. Som at mannen her en bæsj fordi ts ikke fikk det som hun ville, som virker å være alt uten å gi noe som helst tilbake. Når jeg leste den kommentaren tenkte jeg med en gang på gutten min på 4 som bruker det samme språket. Noen trenger å bli voksen Anonymkode: 6cd4c...4da 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #50 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 22.03): Datet drømmemannen i flere måneder. Følte det gikk bra, men var ikke flink nok til å ta initiativ osv (prøvde å ta det rolig og ikke mase). Men jeg var stormforelsket, og det virket som han også begynte å utvikle ekte følelser for meg. Han var heller ikke så flink til å ta initiativ, så vi møttes cirka en gang i uka, noen ganger annenhver uke. Så traff han en jente i jula og ble tydeligvis stormforelsket. Hun er mye penere enn meg. Jeg reagerte med å trekke meg helt unna, og han avsluttet det med meg. Nå dater han henne, og jeg er så utrolig knust! Jeg har fått høre at de møtes ofte, feiret nyttårs sammen, og sees flere ganger i uka. Jeg sliter med å slippe taket, selv om jeg vet jeg må. Jeg føler det er så urettferdig at han tydeligvis tar mer initiativ med henne, og at han glapp mellom fingrene mine. Dette er første gang jeg har møtt noen jeg har blitt ordentlig forelsket i, etter mange mislykkede forsøk, siden 2019. Noen som har råd til hvordan holde ut dette? Jenta er i nesten samme omgangskrets som meg, så jeg får i tillegg høre om henne fra venner stadig vekk. Vær så snill og hjelp, det er det eneste jeg tenker på. Anonymkode: 37c96...2dd Ta det litt med ro..skjønner du er såret...men du har fått verdifull livserfaring.....det er:1.en interessert mann ser deg mer enn 1 gang i uka.2. En forelsket mann tar mye initiativ. Du må bare tilgi han...ja dama er sikkert fin. Men det viser hvor umoden han er...fordi skjønnhet er innenfra.. Anonymkode: 648f8...e82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #51 Del Skrevet 8 timer siden Ganske påfallende at TS beskriver at de begge tok lite initiativ, og at det for hennes del forklares med at hun "ikke ville være for på" og for hans del forklares med at han "aldri var interessert nok" og at han er som en pose med bæsj og er en dust som aldri fortjente henne. Jeg forstår at det ses i lys av at han til slutt fant seg noen andre, men det kan nå likevel godt hende han oppriktig var interessert i TS også og at hans tilbakeholdenhet var motivert av det samme som hennes. Det er ikke TS jeg mener at beskriver dette uredelig og urimelig, altså, det er enkelte (og heller ikke alle) som svarer. Det hender noen skremmes bort av at den de dater er overivrig, men det er også en risiko mange grovt overvurderer, i hvert fall her hvor de knapt møttes ukentlig. De fleste er usikre og spente i en datingfase, og de fleste synes det å ta mye initiativ er bra. Særlig i de relasjonene der man faktisk utvikler følelser for hverandre. Blir man skremt av mer initiativ enn det å møtes 2-4 ganger i måneden er det neppe liv laga uansett. Når det er sagt har selvfølgelig ikke TS gjort noe galt her, og jeg skjønner godt at det gjør fryktelig vondt. Og frustrerende nok er det lite å gjøre ved annet enn å, klisjéfylt nok, ta tiden til hjelp. Det kommer, smått om sen, til å bli enklere. Kanskje bare ved at tiden går, kanskje ved at du selv ser at det finnes flere der ute som du er vel så kompatibel med. Det finnes ingen quick fix vi andre kan bidra med. Men det blir bedre med tiden. Det gjør det. Anonymkode: bf9f6...215 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #52 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ta det litt med ro..skjønner du er såret...men du har fått verdifull livserfaring.....det er:1.en interessert mann ser deg mer enn 1 gang i uka.2. En forelsket mann tar mye initiativ. Du må bare tilgi han...ja dama er sikkert fin. Men det viser hvor umoden han er...fordi skjønnhet er innenfra.. Anonymkode: 648f8...e82 Jeg bare lurer, siden du vet hva en interessert mann gjør. Hva gjør en interessert dame? Anonymkode: 6cd4c...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 minutter siden #53 Del Skrevet 20 minutter siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg bare lurer, siden du vet hva en interessert mann gjør. Hva gjør en interessert dame? Anonymkode: 6cd4c...4da En interessert dame er på og tar initiativ. Anonymkode: 5b019...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #54 Del Skrevet 15 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En interessert dame er på og tar initiativ. Anonymkode: 5b019...99d Altså var ikke ts interessert nok, enda hun sier hun var stormforelsket… Anonymkode: 6cd4c...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå