Gå til innhold

Han traff en annen - Hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Datet drømmemannen i flere måneder. Følte det gikk bra, men var ikke flink nok til å ta initiativ osv (prøvde å ta det rolig og ikke mase). Men jeg var stormforelsket, og det virket som han også begynte å utvikle ekte følelser for meg. Han var heller ikke så flink til å ta initiativ, så vi møttes cirka en gang i uka, noen ganger annenhver uke. 

Så traff han en jente i jula og ble tydeligvis stormforelsket. Hun er mye penere enn meg. Jeg reagerte med å trekke meg helt unna, og han avsluttet det med meg.

Nå dater han henne, og jeg er så utrolig knust! Jeg har fått høre at de møtes ofte, feiret nyttårs sammen, og sees flere ganger i uka. 

Jeg sliter med å slippe taket, selv om jeg vet jeg må. Jeg føler det er så urettferdig at han tydeligvis tar mer initiativ med henne, og at han glapp mellom fingrene mine. Dette er første gang jeg har møtt noen jeg har blitt ordentlig forelsket i, etter mange mislykkede forsøk, siden 2019. 

Noen som har råd til hvordan holde ut dette? Jenta er i nesten samme omgangskrets som meg, så jeg får i tillegg høre om henne fra venner stadig vekk. 

Vær så snill og hjelp, det er det eneste jeg tenker på. 

Anonymkode: 37c96...2dd

Forstår den er lei og utrolig sårt,men hva kan du gjøre?

Notting.

Hev hodet ditt og tenk at han ikke er noe drømmemann akkurat. 

Anonymkode: e3262...cc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist situasjon, føler med deg.

Det er ekstra sårt når du har disse personene i vennekretsen, eller i hvert fall nær krets, da vil du kunne gå deg på dem i ulike sammenhenger.

Men, du vet i hvert fall nå at han ikke var så investert i forholdet, det er kanskje derfor dere ikke møttes så ofte heller. Hvis han virkelig hadde vært interessert ville du ikke behøvd å legge inn "ekstra innsats", slik enkelte skriver. Hvis du må løpe etter en mann, da er han ikke mannen for deg. Da er han bare ikke interessert, og vil sannsynligvis aldri bli det. Ingen har vel lyst til å leve i forhold med en partner som er helt lunken til deg, du er liksom bare "grei nok". Nei takk.

Den såre følelsen du har nå vil gå over. Du trenger tid, men følelsene er sterkest nå, så blir det bedre.

Anonymkode: be1bb...54b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis han virkelig hadde vært interessert ville du ikke behøvd å legge inn "ekstra innsats", slik enkelte skriver. Hvis du må løpe etter en mann, da er han ikke mannen for deg. Da er han bare ikke interessert, og vil sannsynligvis aldri bli det. 

Slikt fjas er det ikke mangelvare på her inne. Folk burde heller våkne og lukte på kaffen. Livet er ikke en Hollywood film. Det står ingen mann plutselig utafor huset ditt i pøsende regn med en blomsterkvast og bedyrer sin kjærlighet for deg! Vi vet absolutt ingenting om den her fyren, men sables skal han. Det eneste vi vet er ts som selv bekrefter manglende initiativ, og fremstår håpløst naiv til at det skar seg. Ren spekulasjon. Fyren var usikker, fyren er av det reserverte slaget. Enkelte trenger et dytt noen ganger. Skal du vinne noe så må du tørre å tape. Slutt med den evinnelige tåpelige kjønnskampen. Ikke vær en prinsesse som venter og ikke vær en dott av en fyr som sitter på sin egen tue. Handle!

Anonymkode: 9087c...0f0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slikt fjas er det ikke mangelvare på her inne. Folk burde heller våkne og lukte på kaffen. Livet er ikke en Hollywood film. Det står ingen mann plutselig utafor huset ditt i pøsende regn med en blomsterkvast og bedyrer sin kjærlighet for deg! Vi vet absolutt ingenting om den her fyren, men sables skal han. Det eneste vi vet er ts som selv bekrefter manglende initiativ, og fremstår håpløst naiv til at det skar seg. Ren spekulasjon. Fyren var usikker, fyren er av det reserverte slaget. Enkelte trenger et dytt noen ganger. Skal du vinne noe så må du tørre å tape. Slutt med den evinnelige tåpelige kjønnskampen. Ikke vær en prinsesse som venter og ikke vær en dott av en fyr som sitter på sin egen tue. Handle!

Har selv opplevd å ikke føle nok for noen.

Det er ikke basert på eventyr med fornuft og erfaring det med manglende lyst fører til manglende initiativ og tilfredshet.

Anonymkode: 32001...cd0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke basert på eventyr med fornuft og erfaring det med manglende lyst fører til manglende initiativ og tilfredshet.

Men* fornuft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er så innadvendt og intitiativsløs trenger heller ikke være noens gode match bare fordi de er forelsket og ikke tørr vise det. Livet skal leves og hvem vi er avgjør hva som blir i det. Da er det lurt å finne noen vi trives godt med.

Er kjekke menn jeg vet av, men vet også at jeg kjeder meg med dem fordi vi er for ulike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må da forstå at han ikke var spesielt interessert i TS? Skjerp deg, mann!

Ingen som mener at fyren skal sables ned, det er bare ren fantasi fra deg. Det er en ærlig sak at han heller ønsket å være sammen med en annen dame, han gjorde det slutt med TS når det skjedde.

Ja, handling er ofte mangelvare. Det er jeg enig i. Men når dere menn ikke viser mer interesse enn at dere lusker rundt, og knapt har tid til ei dame, men så har allverdens med tid når ei mer interessant dame dukker opp, da viser jo det at det ikke er liv laga å løpe etter en mann. Nå ser TS at han bruker mer tid på denne nye dama, og det er fordi han har mer interesse for henne. Han er forelsket, og da handler han.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for overveldende respons.

Jeg var nok ikke nok "på" fordi jeg opplevde at han ikke tok så mye initiativ, og ble usikker på om han så på det som en seriøs relasjon.

Da han forlot meg for hun andre skrev han en ordentlig melding og avsluttet, og da skjønte jeg (på meldingen) at han faktisk hadde sett på det som seriøst, og hadde nok respekt for meg til å faktisk avslutte. Han sa indirekte i meldingen at han hadde forventet at vi skulle bli noe mer, frem til de møttes.

Jeg har på grunn av disse vennene fått vite at de møtes oftere, og at han er ganske lik med henne (selv om han er kjempeforelsket i henne!), det er likevel hun som må ta mest initiativ, og de møtes hos henne når hun foreslår. Hun er imidlertid mye tøffere enn meg og tør å kreve og foreslå. Det gjorde ikke jeg. Jeg angrer som en hund, og tenker selvfølgelig på alt jeg kunne gjort annerledes. Selv om det kanskje hadde endt sånn uansett.

Jeg er ordentlig skuffet. Mest skuffet fordi jeg hadde håpet at når de begynte å treffes så var ikke gresset så grønt på den andre siden likevel. Jeg opplever også at våre felles venner er veldig skamfornøyde med at jeg ble dumpet for henne, og de har fortalt meg at jeg må jo forstå at hun er veldig ung og pen. Jeg føler meg utrolig stygg og uattraktiv og gammel på grunn av dette.

Innimellom får jeg små glimt av gode følelser, og tenker at jeg skal fokusere på meg selv fremover. Samtidig er det vondt å vanskelig å gå en helt usikker fremtid i møte, jeg begynner å bli redd for at jeg går tom for tid hvis jeg ønsker meg en familie osv.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du må da forstå at han ikke var spesielt interessert i TS? Skjerp deg, mann!

Ingen som mener at fyren skal sables ned, det er bare ren fantasi fra deg. Det er en ærlig sak at han heller ønsket å være sammen med en annen dame, han gjorde det slutt med TS når det skjedde.

Ja, handling er ofte mangelvare. Det er jeg enig i. Men når dere menn ikke viser mer interesse enn at dere lusker rundt, og knapt har tid til ei dame, men så har allverdens med tid når ei mer interessant dame dukker opp, da viser jo det at det ikke er liv laga å løpe etter en mann. Nå ser TS at han bruker mer tid på denne nye dama, og det er fordi han har mer interesse for henne. Han er forelsket, og da handler han.

Kanskje han ønsket å fortsette med hun andre fordi hun faktisk tok initiativ 🤷‍♂️

Anonymkode: d730e...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal ikke triumferende si at jeg hadde rett i min tidligere post, men du går jo nå langt i å bekrefte det åpenbare. Enkelte menn trenger faktisk noen som er på. Om andre kvinner her inne mener det da ikke er en «ekte mann» er meg revnende likegyldig. Det er livet. Du må for guds skyld ikke se bakover selv om det er krevende. Du virker som en flott dame og kommer til å gjøre en fremtidig mann veldig glad! Ta heller bare lærdom av opplevelsen. Vær frampå, by på deg selv. Er bare møkk lei de som hevder at all kurtiseringen i datinglivet påhviler mannen. Det er ikke 1950…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal ikke triumferende si at jeg hadde rett i min tidligere post, men du går jo nå langt i å bekrefte det åpenbare. Enkelte menn trenger faktisk noen som er på. Om andre kvinner her inne mener det da ikke er en «ekte mann» er meg revnende likegyldig. Det er livet. Du må for guds skyld ikke se bakover selv om det er krevende. Du virker som en flott dame og kommer til å gjøre en fremtidig mann veldig glad! Ta heller bare lærdom av opplevelsen. Vær frampå, by på deg selv. Er bare møkk lei de som hevder at all kurtiseringen i datinglivet påhviler mannen. Det er ikke 1950…

Jeg har alltid vært den som har tatt masse initiativ, men var redd for å være "for" frempå, og ikke gi han muligheten til å ta kontakt selv heller. Handler ikke om at jeg har noe syn om at det er mannen som skal gjøre jobben, men heller at jeg tolket hans manglende initiativ som at han ikke ville møtes så ofte i starten. Det var mest jeg som sørget for at vi møttes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har alltid vært den som har tatt masse initiativ, men var redd for å være "for" frempå, og ikke gi han muligheten til å ta kontakt selv heller. Handler ikke om at jeg har noe syn om at det er mannen som skal gjøre jobben, men heller at jeg tolket hans manglende initiativ som at han ikke ville møtes så ofte i starten. Det var mest jeg som sørget for at vi møttes. 

Det er veldig vanskelig å se for seg «for frempå» om dere møttes annenhver uke noen ganger. Poenget er uansett BLÅS i det. Det er et tilbakelagt kapittel. Det er mange menn der ute som gjerne vil bli bedre kjent med deg, garrantert!! Bare husk at enkelte menn møter deg med et smil og får deg til å føle deg fantastisk. Andre er kanskje typen til å se på skotuppene sine i møte med deg. BEGGE kan være like interessert. Den letteste måten å finne det ut på er å være deg selv, tørre, og se hvor det går. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Datet drømmemannen i flere måneder. Følte det gikk bra, men var ikke flink nok til å ta initiativ osv (prøvde å ta det rolig og ikke mase). Men jeg var stormforelsket, og det virket som han også begynte å utvikle ekte følelser for meg. Han var heller ikke så flink til å ta initiativ, så vi møttes cirka en gang i uka, noen ganger annenhver uke. 

Så traff han en jente i jula og ble tydeligvis stormforelsket. Hun er mye penere enn meg. Jeg reagerte med å trekke meg helt unna, og han avsluttet det med meg.

Nå dater han henne, og jeg er så utrolig knust! Jeg har fått høre at de møtes ofte, feiret nyttårs sammen, og sees flere ganger i uka. 

Jeg sliter med å slippe taket, selv om jeg vet jeg må. Jeg føler det er så urettferdig at han tydeligvis tar mer initiativ med henne, og at han glapp mellom fingrene mine. Dette er første gang jeg har møtt noen jeg har blitt ordentlig forelsket i, etter mange mislykkede forsøk, siden 2019. 

Noen som har råd til hvordan holde ut dette? Jenta er i nesten samme omgangskrets som meg, så jeg får i tillegg høre om henne fra venner stadig vekk. 

Veldig rart å bruke ord som «drømmemann» og «stormforelsket», høres umodent ut…

Har møtt mange kjekke menn opp igjennom. Aldri tenkt på noen som drømmemann…

Og at du i månedsvis har vært redd for å mase på han er vel et tegn på usikkerhet eller manglende interesse fra en eller begge parter?

Han var nok aldri din.

Anonymkode: 4c538...e59

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ham hadde gluppet før eller senere uansett. ❤️

Anonymkode: 06d17...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg datet drømmemannen i noen måneder og det var stort sett bare jeg som tok initiativ til å møtes. Men så sa jeg det hadde vært fint om han også gjorde det innimellom, og da løp han som et skremt ekorn 😅 Vi er fortsatt venner, som flørter mye og har sex en sjelden gang, og jeg har fortsatt kjærlighetssorg tre år etter 🙈 Han er fortsatt singel da, hadde kanskje vært lettere å komme over ham om han fant noen andre. Ikke gjør samme tabbe som meg i hvert fall, hold avstand og jobb med å gå videre 😊 

Anonymkode: a8951...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bra han fant en annen, slik at du slapp å bruke mer tid på en som tydeligvis ikke fortjener deg. Dustefyr!  💩

Anonymkode: c8122...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Om du trenger noen råd, så gjelder det ikke denne mannen men kanskje være til nytte neste gang du dater. Du sier at han viser mye initiativ med denne nye damen. Kan det tenkes at denne damen viser mye initiativ tilbake?

Du sier ingen av dere var flinke til å vise initiativ når dere datet. Men en av dere må jo ha tatt initiativ siden dere traff hverandre. Hvem tok initiativ til den innledende fasen? (Tok kontakt først, inviterte på første date, andre date). Hvem tok initiativ til datene dere hadde over disse månedene? Hvem sendte meldinger? Hvem delte av seg og viste interesse for den andre? Noen må jo ha tatt initiativ til disse tingene. Kanskje gjorde han mesteparten av arbeidet her? Selv om du gjerne gjorde det innimellom. 

Kanskje den nye damen viser mye mer initiativ og interesse for ham enn du gjorde? At han virkelig kjenner på at hun liker ham, det faller mer naturlig og føles ikke som arbeid i det hele tatt?

Du kan jo reflektere litt over dette. Jeg vet i alle fall for min egen del at jeg mister interessen (uansett hvor stor den innledningsvis var) om jeg opplever at jeg må gjøre all jobben. For det er akkurat det det føles som etterhvert, en jobb, fremfor to personer som liker hverandre og er nysgjerrige på hverandre

Anonymkode: 6cd4c...4da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men skal bare hun være på? Kan ikke tenke meg noe mer uattraktivt enn en mann som sitter som en feminin primadonna og velger kvinnen som kjemper hardest for hans gunst. Tror ts skal være glad på sikt at hun ikke fikk en mann hun må kjempe for. Jeg var interessert men laidback da jeg møtte typen, ble raskt et seriøst forhold likevel. Fordi han ikke var en primadonna men en ekte og handlekraftig mann. 

Anonymkode: 15dde...3d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men skal bare hun være på? Kan ikke tenke meg noe mer uattraktivt enn en mann som sitter som en feminin primadonna og velger kvinnen som kjemper hardest for hans gunst. Tror ts skal være glad på sikt at hun ikke fikk en mann hun må kjempe for. Jeg var interessert men laidback da jeg møtte typen, ble raskt et seriøst forhold likevel. Fordi han ikke var en primadonna men en ekte og handlekraftig mann. 

Anonymkode: 15dde...3d5

Du er typen som aldri vil forstå et poeng uansett hvor åpenbart det er for de fleste…

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...