BareMay Skrevet 9. januar #21 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 21.59): Jeg er en dame på 45 som sikkert er altfor barnslig for alderen. Jeg liker gaming, reality, barnslig humor, og liker bøker som sikkert går som kiosklitteratur. Elsket feks "Sagaen om isfolket" som ung, og da den dukket opp på loftet her om dagen ved rydding fikk jeg nesten lyst til å lese den men slo det fra meg fordi jeg har blitt for gammel, selvom jeg sikkert hadde likt det. Elsker også Fantasy, Game of thrones, House of dragon etc men føler at jeg egentlig er for gammel til sånt også, at når man er på min alder må man oppføre seg sånn og sånn, og like det og det. Ser ikke for meg moren eller mormoren min sin generasjon på samme måte da de var på samme alder, men de har heller ikke vokst opp med alt det vi har. Hva tenker dere? Kommer det til et punkt hvor man bør legge fra seg slikt? Mannen min feks elsker gaming og har drevet med det siden ungdommen. Ser for meg han sitte og game som pensjonist, men pensjonister skal ikke være slik, eller? Man er jo vokst opp med besteforeldre som styrte på kjøkkenet, holdt på med strikketøy, syklubb osv, mens denne generasjonen er annerledes. Anonymkode: 3f76a...728 Bedre med voksne folk som er litt barnslig på en sunn måte som du beskriver, enn barnslige folk som prøver å leke voksne på en måte som blir ubehagelig for andre.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #22 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 21.59): men slo det fra meg fordi jeg har blitt for gammel, selvom jeg sikkert hadde likt Nei slutt da, sagaen om Isfolket kunne jeg også lest og jeg er ikke langt fra din alder. Jeg elsker folk som har utypiske interesser for alderen og som driter i hva andre mener. Vær deg selv- det er kjempesjarmerende og faktisk veldig tiltrekkende! For begge kjønn. Anonymkode: ff123...63d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #23 Del Skrevet 10. januar Daria skrev (På 7.1.2025 den 23.24): Jon Fosse Elsker Jon Fosse. Og science fiction ☺️ Anonymkode: ff123...63d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 10. januar #24 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 22.43): Selv om jeg blir 43 er jeg jo meg og liker de samme tingene som da jeg var yngre. Jeg har vokst og utviklet meg, blitt mer moden, tolerant og er lite dømmende. Kjæresten bli 50 og han er helt lik som han alltid har vært, men igjen med mer erfaring og har blitt mer moden, reflektert og tryggere i seg selv. Men når vi gamer COD brøler vi som to idioter😂 Galgenhumor og høyt under taket. Her om dagen var han litt frekk så jeg gjemte meg og skremte livskiten ut av han da han hadde sagt god natt til kidsa. Han hylte, ungene lo så de grein🤣 Beste aktivitet med ungene er lazertag der jeg går i full combat mode. Vi tar det alle veldig seriøst og løper rundt som elitesoldater. Like morro hver gang da det andre teamet alltid himler med øynene når de ser oss og etterpå kommer bort og gir oss kred fordi vi vinner hver gang😂 Alder har null å si for kjernen av den en er. Anonymkode: 66b9c...44a Fantastisk 😂🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #25 Del Skrevet 10. januar Dette var flott å lese. Jeg er 45 og liker fortsatt flatfyll, gaming, fantasy og slikt som man visstnok skal ha "vokst fra". Godt å se en kan være deg selv likevel. Anonymkode: 1d863...e4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #26 Del Skrevet 10. januar For gammel for fantasy? Hæh?😂😂😂 Du er jo voksen nok til å ha selvtillit til å gjøre og like hva som helst, hvorfor ikke bare kose deg med å være DEG? Er selv 40, oppdaget Sagaen om Isfolket sommeren 2023, hørte meg gjennom de første bøkene - kjempebra romanserie. Og Game of Thrones har vært med meg helt fra sin spede start - den kan jeg se igjen og igjen. Var på The Eras Tour i fjor, og så nylig Moana 2 på kino - og det var det jeg som tok initiativ til, ikke tenåringen min. Kler chihuahuaen min opp i søte vintergensere og kjører roségullfarget bil😂 Deilig å gjøre akkurat som jeg vil uten å tenke at noen kanskje mener noe om det, skjønner ikke hvorfor noen skulle ha brydd seg? Jeg er jo der i livet at jeg forstår at jeg ikke lever evig, og da skal jeg i hvert fall kose meg med livet så mye som mulig nå😄 Anonymkode: 32faa...8e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #27 Del Skrevet 12. januar Man må jo ha bikket 40 for å skjønne mesteparten av dynamikken i GoT så det ville jeg tatt med stor ro. Anonymkode: 47e5d...db4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #28 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man må jo ha bikket 40 for å skjønne mesteparten av dynamikken i GoT så det ville jeg tatt med stor ro. Anonymkode: 47e5d...db4 Meh. Anonymkode: 1d863...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #29 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 21.59): Jeg er en dame på 45 som sikkert er altfor barnslig for alderen. Jeg liker gaming, reality, barnslig humor, og liker bøker som sikkert går som kiosklitteratur. Elsket feks "Sagaen om isfolket" som ung, og da den dukket opp på loftet her om dagen ved rydding fikk jeg nesten lyst til å lese den men slo det fra meg fordi jeg har blitt for gammel, selvom jeg sikkert hadde likt det. Elsker også Fantasy, Game of thrones, House of dragon etc men føler at jeg egentlig er for gammel til sånt også, at når man er på min alder må man oppføre seg sånn og sånn, og like det og det. Ser ikke for meg moren eller mormoren min sin generasjon på samme måte da de var på samme alder, men de har heller ikke vokst opp med alt det vi har. Hva tenker dere? Kommer det til et punkt hvor man bør legge fra seg slikt? Mannen min feks elsker gaming og har drevet med det siden ungdommen. Ser for meg han sitte og game som pensjonist, men pensjonister skal ikke være slik, eller? Man er jo vokst opp med besteforeldre som styrte på kjøkkenet, holdt på med strikketøy, syklubb osv, mens denne generasjonen er annerledes. Anonymkode: 3f76a...728 Hehe, hva skal jeg si da? Jeg elsker musikk som house og trance. Ja, jeg drar til og med på det man kalte "raves" før minst en gang i året og danser meg svett gjennom hele natten til slik musikk. Overraskende nok i dette miljøet så finnes det en god del på min alder og oppover mot 60 i tillegg til de yngre folka. Og alle like glad i å danse og høre på den musikken. Mine venner vet om det (selv om de aller fleste ikke deler den interessent bortsett fra noen kompiser) og sier ikke noe på det (noen er jo akkurat lik bare med tanke på country osv) mens andre som ikke kjenner meg kan rynke litt på nesen. Men dem om det, jeg er den typen og så lenge jeg ikke pusher mine interesser på andre så lever jeg fint med det. Jeg gamet mye før, men nå er det serier/filmer som har tatt over for det - jeg har ikke tid i hverdagen til å game slik jeg gjorde før. Anonymkode: cccb5...21d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #30 Del Skrevet 17. januar Man bør oppføre seg akkurat slik man selv ønsker Anonymkode: 1d863...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #31 Del Skrevet 17. januar Geogass skrev (På 9.1.2025 den 19.00): Kjenner da folk på godt over 50 som liker Game of Thrones, Lord of the Rings og Star Wars. Kjenner folk over 60 som er interessert i tegneserier og. Tolkien var forsåvidt 45 da han skrev Lord of the Rings. Og forfatteren av GoT er ikke akkurat noen ungsau Star Wars er jo bare et par år unna 50-årsjubileum da, så hadde jo vært utrolig merkelig om ikke mange av oss i 50-60 årene hadde likt det...😂 Selv er jeg 55 og var for ung til å se den første Star Wars filmen på kino da den kom... Anonymkode: 3b351...ef7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #32 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 7.44): Dette var flott å lese. Jeg er 45 og liker fortsatt flatfyll, gaming, fantasy og slikt som man visstnok skal ha "vokst fra". Godt å se en kan være deg selv likevel. Anonymkode: 1d863...e4c Flatfyll er ikke greit uansett alder Anonymkode: 26daa...105 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #33 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Flatfyll er ikke greit uansett alder Anonymkode: 26daa...105 Selvsagt er det det. Det handler bare om å gi blaffen i dem som mener noe annet. Anonymkode: 1d863...e4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #34 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 21.59): Jeg er en dame på 45 som sikkert er altfor barnslig for alderen. Jeg liker gaming, reality, barnslig humor, og liker bøker som sikkert går som kiosklitteratur. Elsket feks "Sagaen om isfolket" som ung, og da den dukket opp på loftet her om dagen ved rydding fikk jeg nesten lyst til å lese den men slo det fra meg fordi jeg har blitt for gammel, selvom jeg sikkert hadde likt det. Elsker også Fantasy, Game of thrones, House of dragon etc men føler at jeg egentlig er for gammel til sånt også, at når man er på min alder må man oppføre seg sånn og sånn, og like det og det. Ser ikke for meg moren eller mormoren min sin generasjon på samme måte da de var på samme alder, men de har heller ikke vokst opp med alt det vi har. Hva tenker dere? Kommer det til et punkt hvor man bør legge fra seg slikt? Mannen min feks elsker gaming og har drevet med det siden ungdommen. Ser for meg han sitte og game som pensjonist, men pensjonister skal ikke være slik, eller? Man er jo vokst opp med besteforeldre som styrte på kjøkkenet, holdt på med strikketøy, syklubb osv, mens denne generasjonen er annerledes. Anonymkode: 3f76a...728 Du er klar over at den første boka i Sagaen om Isfolket kom ut i 1982 og det var mest voksne kvinner som leste den. Margit Sandemo var selv 58 år da... Moren min var 49 år i -82 og leste hele serien etter hvert som bøkene kom ut. Anonymkode: 3b351...ef7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #35 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 21.59): Jeg er en dame på 45 som sikkert er altfor barnslig for alderen. Jeg liker gaming, reality, barnslig humor, og liker bøker som sikkert går som kiosklitteratur. Elsket feks "Sagaen om isfolket" som ung, og da den dukket opp på loftet her om dagen ved rydding fikk jeg nesten lyst til å lese den men slo det fra meg fordi jeg har blitt for gammel, selvom jeg sikkert hadde likt det. Elsker også Fantasy, Game of thrones, House of dragon etc men føler at jeg egentlig er for gammel til sånt også, at når man er på min alder må man oppføre seg sånn og sånn, og like det og det. Ser ikke for meg moren eller mormoren min sin generasjon på samme måte da de var på samme alder, men de har heller ikke vokst opp med alt det vi har. Hva tenker dere? Kommer det til et punkt hvor man bør legge fra seg slikt? Mannen min feks elsker gaming og har drevet med det siden ungdommen. Ser for meg han sitte og game som pensjonist, men pensjonister skal ikke være slik, eller? Man er jo vokst opp med besteforeldre som styrte på kjøkkenet, holdt på med strikketøy, syklubb osv, mens denne generasjonen er annerledes. Anonymkode: 3f76a...728 Nei, det synes jeg så absolutt ikke. Jeg synes man skal være litt tøffere i mange tilfeller, dyrke sine egne interresser å være stolt av det! Det er alt for mange som endrer seg med alderen kun fordi samfunnet forventer at man holder innenfor en "normal" standard. Gjør deg du, og drit langt oppi de som mener noe annet. Anonymkode: 49c22...669 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #36 Del Skrevet 17. januar Mange utvikler smak i retning av bedre kvalitet på kultur, men ikke alle. Anonymkode: 5e759...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #37 Del Skrevet 17. januar Utrolig hyggelig tråd med lite til ingen nedsettende kommentarer og drittslenging 😁. Jeg tror kanskje det vitner om at mange sitter med samme følelsen inni seg, kanskje flesteparten er helt enig selv om ikke alle klarer å være seg selv? You do you! Anonymkode: 49c22...669 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #38 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 13.05): Hehe, hva skal jeg si da? Jeg elsker musikk som house og trance. Ja, jeg drar til og med på det man kalte "raves" før minst en gang i året og danser meg svett gjennom hele natten til slik musikk. Overraskende nok i dette miljøet så finnes det en god del på min alder og oppover mot 60 i tillegg til de yngre folka. Og alle like glad i å danse og høre på den musikken. Mine venner vet om det (selv om de aller fleste ikke deler den interessent bortsett fra noen kompiser) og sier ikke noe på det (noen er jo akkurat lik bare med tanke på country osv) mens andre som ikke kjenner meg kan rynke litt på nesen. Men dem om det, jeg er den typen og så lenge jeg ikke pusher mine interesser på andre så lever jeg fint med det. Jeg gamet mye før, men nå er det serier/filmer som har tatt over for det - jeg har ikke tid i hverdagen til å game slik jeg gjorde før. Anonymkode: cccb5...21d Hvor er disse ravene med eldre folk? Skulle gjerne deltatt på selv. Anonymkode: 4774c...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. januar #39 Del Skrevet 17. januar (endret) Dette var en forfriskende tråd! Jeg er 46. Jeg elsker hardrock, er kjempe fan av Turboneger b.la. Søkte om å bli med i Turbojugend men det ble ikke noe av fra min side. Jeg elsker å bygge lego, puslespill, min favoritt podcast er Med All Respekt og har i perioder ganske grov humor. Noen ganger har jeg lite til felles med jevnaldrende. Det er egentlig helt greit. Må bare legge til; Jeg leser mye Krim. Jo mer bloddryppende og bestialsk jo bedre. Koser meg veldig med et godt parteringsdrap kan du si. Endret 17. januar av MarianneE 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gærne ko Skrevet 17. januar #40 Del Skrevet 17. januar Synes ikke det du lister opp er bare for ungdom. Jeg er 45 og er på mange vis "gammel". Strikker, går på sopptur, har 3 barn, legger meg grytidlig for å få 8 timer søvn. Elsker fantasy og eventyr,Sgaen om isfolket skulle jeg veldig gjerne lest på nytt og hadde jubla om jeg fant den på loftet. Ingen i min slekt som er i nærheten av å like dette, og de færreste vennene mine. Men det får være deres tap. Ingen som reagerer på voksne med sånne knteressee nå lenger vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå