AnonymBruker Skrevet 8. januar #21 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har forsøkt å hjelpe sønnen min i over 1.5 år. Han faller mellom alle stoler og får verken lærlingplass eller jobb. Han har lyst til å jobbe, er presis og nøyaktig, men ingen vil ha han. Skolen sier det ikke er noe de kan gjøre, fylkeskommunen sier de jobber med det, nav sier de gjør sitt og i mellomtiden sitter han bare hjemme og jeg må aktivisere han med husarbeid. Han får ikke en eneste krone av nav siden han har for mange rettigheter og ikke har hatt jobb før. Eneste er å bruke opp sparepengene sine så kunne han søkt om sosial trygd, men det gjør man bare ikke. Anonymkode: cbe1b...edd Er han over 18 år? Da han han få tiltakspenger hvis han blir søkt inn på et arbeidsrettet tiltak av Nav. Anonymkode: cc0a5...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 8. januar #22 Del Skrevet 8. januar (endret) Hva mener du egentlig med at han er "solid!"? Endret 8. januar av Seff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 8. januar #23 Del Skrevet 8. januar VetAlt skrev (2 timer siden): Det mest lønnsomme er vel kontorlærling? Fagbrev i butikk er bare tull. Kontorlærling? Vi er altså i 2025 nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #24 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har forsøkt å hjelpe sønnen min i over 1.5 år. Han faller mellom alle stoler og får verken lærlingplass eller jobb. Han har lyst til å jobbe, er presis og nøyaktig, men ingen vil ha han. Skolen sier det ikke er noe de kan gjøre, fylkeskommunen sier de jobber med det, nav sier de gjør sitt og i mellomtiden sitter han bare hjemme og jeg må aktivisere han med husarbeid. Han får ikke en eneste krone av nav siden han har for mange rettigheter og ikke har hatt jobb før. Eneste er å bruke opp sparepengene sine så kunne han søkt om sosial trygd, men det gjør man bare ikke. Anonymkode: cbe1b...edd tbh det er faktisk ikke så vanskelig som du skal ha det til her. Her er det noe du ikke forteller.... Om dere bor i norges minste kommune og fylke, OK - men da får han flytte om lærlingplass er det han vil ha. Anonymkode: 1d490...5e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #25 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 13.48): Har han fullført Vg1 og/eller Vg2? Hvis ja, og det er yrkesfag, har han rett på Vg3 i skole om det ikke lykkes å finne læreplass. Hvor gammel er han? Er oppfølgingstjenesten i bildet? Anonymkode: 3e2dd...a69 Vg1 og 2 ja. Skulle hatt læreplass. Skolen sier at det ikke fantes skole det året for hans linje. Oppfølgingstjenesten sier bare at de jobber med det og har ikke gjort en døyt. Anonymkode: cbe1b...edd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #26 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 17.11): Har han gått noe veldig spesielt siden det ikke finnes lærlingplass å oppdrive? Eller bor dere veldig usentralt i forhold til jobbmarkedet hans? Om man er både presis og nøyaktig så burde det ikke være så stort problem skaffe enten lærlingplass eller jobb. Har man derimot dårlige karakterer eller mye fravær, som beviser at man ikke er presis eller nøyaktig, så blir det selvsagt mye verre... Anonymkode: 3e7ce...fb5 4-6 i alle programfag. Hadde 2 dager med legemeldt fravær pga corona og 2 timer med et møte i skoletiden - dette i løpet av 3 år. God oppførsel og møter heller opp en time før enn 5 min etter oppstart. Ikke veldig spesielt usentralt, men han er ikke flyttbar så må være innen 2 timer med buss hver vei. Har søkt utrolig mange steder uten hell. Er veldig få jobber og lærlingplasser ute i fylket nå. Han har Asperger, men jobber hardt og gjør det han kan. Anonymkode: cbe1b...edd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå