Gå til innhold

Barn som nekter å gå selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ei jente på 2,5 år. Hun skal bli bært HELE tiden når vi er ute. I bhg elsker hun visst å gå på tur. Hva gjør vi? Noen som har tips til gode strategier?

Anonymkode: 16fd7...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

La være å bære henne, vent til hun går selv. Noen ganger betyr det at turen dere har planlagt blir 20 meter bortover veien før dere må snu, men etterhvert vil hun skjønne at dere ikke gir etter og så går hun selv. Hun kan jo, det er bare at hun ikke gidder. 

Anonymkode: f6f5e...db8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det helt likt. Jeg sier bare enkelt og greit nei også går jeg. Funker selvsagt ikke f.eks. på parkeringsplasser eller lignende men da tar jeg henne i hendene og tvinger henne til å gå foran meg. Jeg kan ikke bære henne pga en ødelagt albue kombinert med nytt svangerskap. Hun blir sakte men sikkert flinkere til å gå selv. Der det er handlevogner ect tilbyr jeg å sitte oppi den men ellers så er det å gå selv. 

Anonymkode: 703d4...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da stoppet jeg opp og sa at jeg kan ikke bære deg. Du har blitt så stor jente no. Det gikk til slutt. Men så er jeg veldig sta selv da. 

Anonymkode: 81b32...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp, som de over sier, du må si nei. Ikke løft henne opp. 

Anonymkode: 48a8f...4a6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi begynte å sparke stein eller snøballer (isballer) fremover, min tur å sparke steinen så din tur, og gjorde det hele til lek. Det hjalp en del. Vi leter også etter skatt og pinner langs vegen der vi gikk, blåse bobler, sang, lekte jeg ser med mine øyne små, hadde med balansesykkel/rulleskøyter eller noe lignende etterhvert som de ble større

Anonymkode: 636e3...590

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

La henne også gå tur med andre som ikke bærer, mormor, kanskje? 

Anonymkode: 3f416...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min er noen ganger "for sliten" til å gå selv (litt over 2,5 år) men om jeg foreslår å løpe om kapp er hun gjerne med :) Feks førstemann til bommen, til neste lyktestolpe osv. Noen ganger har det funket å synge "ett to ett to en støvel en sko". Noen ganger bærer jeg bare når hun spør men når jeg blir sliten setter jeg ned og sier jeg ble sliten i armene så nå må hun gå litt selv. Eller sier på forhånd ok jeg kan bære deg opp denne bakken så må du være tøff og gå etter det. Roser og sier hun er sterk og flink når hun har vært motvillig men går selv et stykke likevel.

Har ofte med trille om vi skal rekke noe.

Anonymkode: 17f49...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem bestemmer ? ikke bær, jo mer du bærer jo mer vet hun at hun får viljen sin og gidder å grine, trasse, sette seg ned eller hva hun nå gjør, litt lenger neste gang, hun har jo lært for lengst at hun tydeligvis er sjefen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk når barnet blir ti og skal bæres ...

Anonymkode: 65fcc...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Balansesykkel. Det var så stas at hun helt glemte at hun ville bli båret. Min var også 2,5 år. Noen ganger bar jeg sykkelen i motbakke, men heller det enn å bære henne. 

Passer ikke så godt med sykkel i snøen nå, men vi begynte med en gang snøen gikk. Etter sommeren gikk hun til barnehagen med den største selvfølge. Lykke til! 

Anonymkode: 0536d...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ei jente på 2,5 år. Hun skal bli bært HELE tiden når vi er ute. I bhg elsker hun visst å gå på tur. Hva gjør vi? Noen som har tips til gode strategier?

Anonymkode: 16fd7...9d1

Ta deg tid. God tid....Og for all del, ikke bær. Tenk på ryggen din. 

Anonymkode: 51fce...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...