Gå til innhold

Er 45 000kr i mnd utbetalt i lønn bra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg er det bra. Har ca. samme utbetalt selv.

Jeg er hovedforsørger i hjemmet vårt. Min mann har under halvparten utbetalt. Vi har to barn, huslån og det vi trenger, og i tillegg får jeg spart 5-6 000 i måneden. Han sparer også. Luksus!

Skal sies at vi begge kommer fra familier hvor vi vokste opp under den relative fattigdomsgrensen. Og var vant med å ha veldig dårlig råd før jeg tok utdannelsen og kom ut i arbeidslivet med den. Jeg har også høy utdannelse. Og ganske mye ansvar i min stilling.

Endret av Nonstop1
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

45000 er vel en normallønn i Norge. Medianlønnen i Norge lå vel på rundt 50.000. 

Veldig bra er den ikke, men om man har en samfunnskritisk jobb i det offentlige så er den både bra og normal. Er det privat, med en bra utdannelse og krevende jobb er den dårlig.

Anonymkode: 053a2...da8

Er du morsom? Litt forskjell på 45000 før skatt som normallønn og 45000 utbetalt etter skatt som ts nevner her. 

45 000 utbetalt i månden er ikke dårlig. 

Anonymkode: 0b780...d99

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du morsom? Litt forskjell på 45000 før skatt som normallønn og 45000 utbetalt etter skatt som ts nevner her. 

45 000 utbetalt i månden er ikke dårlig. 

Anonymkode: 0b780...d99

Selvsagt er 45 netto bra.

Anonymkode: 200fd...399

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Eller er det gjennomsnittlig. Har høy utdanning men greit med ansvar, og fri helligdager, helger etc..  og kun dagjobbing

Anonymkode: 1fa77...49d

Jeg synes det er bra. Jeg får utbetalt 30.000 kr og har 4 års utdannelse. Jobber mandag-fredag 8-16.

Anonymkode: a9994...feb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg som er ung ufør og får utbetalt ca 24.000, er dette mye. Jeg hadde gitt mye for bare noen få tusenlapper til, da det ville gjort en enorm forskjell. Vondt at sykdom skal ta fr meg inntekt jeg kunne hatt (mastergrad). Jobber meg å bearbeide en traumatisk oppvekst og håper jeg er frisk nok til å tjene mer om få år❤️

Anonymkode: dbebf...c3e

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det vil jeg si. I hvert fall gjennomsnittlig. Jeg har 36000 utbetalt, master og dagstilling. 

Anonymkode: dfcfe...88d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er håpløst å sammenligne utbetalt lønn pr. måned. Folk ha svært forskjellig skattetrekk avhengig av hvor mye fradrag de har og hvor mye inntekter de har som det ikke trekkes skatt av (f.eks. renteinntekter). Det eneste som er relevant å sammenligne er bruttolønn.

Anonymkode: f8f4f...51b

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ikke er en slave om å konkurrere med andre idioter der du må ha hytte med tre dass på høyfjellet, siste SUV på markedet og pissedyr vin så har man det ganske lukrativt med den lønnen der☺️

Anonymkode: f828c...784

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvordan går det Ann? Min sønn er ung ufør og har rett over 20k før skatt

Anonymkode: 86f5c...286

Det er selvfølgelig trolling. 

Anonymkode: bdada...b20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ca 40000 utbetalt i mnd, samboer litt mer. Vi greier oss godt. 
Om det er mye eller lite beror jo på oM man greier å regulere forbruk etter inntekt. 
Har man mye lån, dyr bil, samt ellers et høyt forbruk vil man jo være avhengig av høy inntekt. 
Jeg tenker tilbake på min egen situasjon for bare to-tre år siden og levde like godt som nå med 10-12000 mindre utbetalt.  Har man 60-70k utbetalt har man vel i mange tilfeller lån og forbruk deretter. 

Anonymkode: 5417e...ada

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker det er gjennomsnittlig. Ikke dårlig, og heller ikke mye. Har rundt det samme selv utbetalt. 

Anonymkode: bf7bd...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er håpløst å sammenligne utbetalt lønn pr. måned. Folk ha svært forskjellig skattetrekk avhengig av hvor mye fradrag de har og hvor mye inntekter de har som det ikke trekkes skatt av (f.eks. renteinntekter). Det eneste som er relevant å sammenligne er bruttolønn.

Anonymkode: f8f4f...51b

Renteinntekter blir pålagt inntekt og trekkes full skatt av

Anonymkode: 200fd...399

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller er det gjennomsnittlig. Har høy utdanning men greit med ansvar, og fri helligdager, helger etc..  og kun dagjobbing

Jeg har (enn så lenge) 16360 utbetalt, trekker kun skatt. Så i forhold til meg har du jo til salt i såret, men det blir litt skjevt å sammenligne på tvers av alt mulig i stedet for samme yrkesgrupper og bransje.

Anonymkode: 55f69...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

spørs hvor i landet du er .. lån osv.. 

Jeg har 49000 kr før skatt med lån på 3,2 mill. Sparer rundt 5000 kr i måneden. etter at alt er betalt. Men spise liter ute osv..

Anonymkode: 241be...7dc

Jeg har 51 000 før skatt, og vi har det veldig romslig.

men mye mindre i lån da. Foreløpig. Blir verre når vi kjøper større bolig.

Anonymkode: 63040...6ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å si om det er en bra lønn må du oppgi brutto årslønn, utdanning og ansiennitet, samt hvilken stilling du har. 

Man kan ha 45K utbetalt hver måned å betale kun 8% skatt, og man kan ha 45K utbetalt og ha et skattetrekk på 60%

Spørsmålet ditt er like dumt som å spørre hvor tung en bil er eller hvor langt et tau er. Les avsnitt 1. 

Anonymkode: 0ed1e...015

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da antar jeg du ikke jobber, i hvertfall ikke 100%. De færreste har utbetalt under 20.000

Anonymkode: 053a2...da8

Jeg jobber frivillig deltid og har nok penger jeg altså. 

Anonymkode: cd976...792

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har en utbetalt lønn på 53 300, og samboeren min har omtrent det samme.

Synes det er ganske mye, men pengene forsvinner raskt siden vi har et høyt boliglån og to barn. Husholdningen kunne gjerne hatt 15-20 000 mer i måneden. Da kunne vi ha unnet oss «bedre» ferier og ikke tenkt på strøm, mat osv osv. 

Anonymkode: c56f2...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om man er alene med hus, barn osv er det vel ikke sånn kjempemye… men allikevel er det jo bra… vanskelig å svare på. Det blir så relativt. Vi har to inntekter på ca 50.000 utbetalt hver hver mnd, så ca 100.000 inn per mnd i inntekt. Vi har det fint, men trives ikke med tanken på å ta nesten det samme på bare min inntekt .Så alene ville ikke min føltes så bra. Men den ville vært nok. Vi hadde klart oss. Og det er kanskje det viktigste :) 

Anonymkode: e3e0b...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en utbetalt lønn på 53 300, og samboeren min har omtrent det samme.

Hva har du i årslønn, før skatt?

Anonymkode: 59de5...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleide å være fornøyd på rundt 30 utbetalt, men byttet jobb med høyere timelønn og mer overtid. 
De gangene jeg har hatt rundt 45.000 utbetalt har jeg følt meg «rik», og etter jeg begynte i nye jobben slipper jeg å vente til lønnen kommer, det står alltid penger igjen på lønnskonto når måneden nærmer seg slutten. Nå er en liten lønn rundt 36.000 utbetalt….

Jeg bor alene og lider ingen nød. 

Anonymkode: 7dbee...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...