Gå til innhold

Hvor møte menn utenom datingapper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er jo det jeg antar som den store forskjellen på menn og kvinner, og grunnen til at kvinner ikke bruker Tinder f.eks.  Det jeg mener, er at hvis du mangler arenaer der du treffer menn, som du lett kan vite nok om til å bli interessert, så må du vurdere å gjøre det på en annen måte. 

Jeg valgte å være på et par andre plattformer enn Tinder, og skrev en bio som tydeligvis falt i smak. Jeg opplevde da at kvinner meldte meg ut av ingenting, og jeg endte opp med ei av disse som faktisk var ganske pågående. 

Anonymkode: 8f450...77f

Fint for dere. Gratulerer. Men selv er jeg ikke på leting, så jeg slipper heldigvis å utsette meg for det. Jeg sier heldigvis fordi jeg synes dating etter samlebåndmetoden er så rart og kunstig at jeg får litt vondt i magen bare av å tenke på det. Så jeg velger fint å være alene til det eventuelt en gang skjer på organisk måte. Og kommer den dagen aldri, så er det helt greit. 

Jeg ser at det er annerledes for dem som leter og gjerne vil møte noen, men jeg tror ikke det å helt ut av ingenting ta kontakt med fremmede på butikken er løsningen for de av oss som ikke er komfortable med det. Det kommer til å skinne gjennom, og da virker man sannsynligvis ikke særlig fristende for den andre heller. Mangler man arenaer så er vel heller kunsten å finne riktig arena, og gjøre det meste ut av det, ikke å sette både seg selv, og kanskje også den andre, i en veldig ubehagelig situasjon. 

Anonymkode: 0aab1...beb

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 20.00):

Skal man virkelig ta kontakt med vilkårlige folk på buss og butikk, som man ikke vet noe om? 

-TS

Anonymkode: b2aa1...c92

Om du er kvinne så for all del.
Kjør på.
Er du Mann så for guds skyld. ikke si et kvekk, da blir du stemplet som en pervo. 

Anonymkode: 3af20...189

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo lørdag i kveld. Kanskje det er menn på byen?

Anonymkode: 8001b...79b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er jo lørdag i kveld. Kanskje det er menn på byen?

Anonymkode: 8001b...79b

Har aldri møtt noen på byen jeg, aldri skjønt hvordan folk gjør det. Folk holder seg jo til gruppene sine. Har prøvd å prate med menn om vi står i barkø og sånt, men de haster bare tilbake igjen. 

-TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kjør på.
Er du Mann så for guds skyld. ikke si et kvekk, da blir du stemplet som en pervo. 

Gjelder det mindre pene kvinner og? Har inntrykk av at menn helst vil slippe oss 😄 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (På 8.1.2025 den 10.51):

Hva med å benytte seg av DNT sitt tilbud 

Singeltur med DNT

Singelturer er som vanlige fellesturer, bare hakket mer sosialt. Du har ingenting på å tape, og bonusen er at du blir kjent med mange  hyggelige mennesker og får en fin turopplevelse.

Menn deltar ikke på slikt 😂

Endret av VetAlt
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 5.40):

Studier og jobb er vel stikkord. og ute på byen, selvsagt. Så kan man slumpe til å møte noen blant felles venner, eller på trening.

Å møte noen på butikken virker så snodig og rart, at det tror jeg bare er eventyrhistorier. Der løper alle rundt med handlevogna og hiver oppi!

Anonymkode: ad245...d2a

Don't shit where you eat... ikke bli sammen med noen på jobben, er mitt klare råd. Ha et klart skille mellom privatlivet og jobb.  Det blir bare vondt og kleint når forholdet er over og du må forholde deg til ekskjæresten din på jobben. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 14.50):

Takk for tips! Klarer ikke å finne så mye info om dette kaffetreffet, må sikkert være medlem for å i det hele tatt lese om det 😄 

Er det bare den hundrelappen som kreves for medlemskap, og så betaler man for de enkelte treff i tillegg?

-TS

Du kan delta uten å være medlem, medlemsskap gir rabatt på pris på eventene. Men du må registrere deg for å få opp eventer og kunne melde deg på. Det koster ikke noe å registrere seg. Anbefaler å prøve et event før du evt blir medlem. (nettsiden er fryktelig treg, så vær tålmodig)

Anonymkode: f7138...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kan delta uten å være medlem, medlemsskap gir rabatt på pris på eventene. Men du må registrere deg for å få opp eventer og kunne melde deg på. Det koster ikke noe å registrere seg. Anbefaler å prøve et event før du evt blir medlem. (nettsiden er fryktelig treg, så vær tålmodig)

Anonymkode: f7138...7da

Takk, skal sjekke det ut! 😊 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 22.13):

Kjør på.

Jeg tar poenget du prøver å formidle, men dette stemmer ikke. Jeg prater med masse folk landet over i alle settinger: over en kopp på en cafe, på kino, på trening osv. Folk som ikke vil bli pratet til signaliserer dette og folk som syntes det er ok at folk gjør litt small talk viser dette. Bare ikke braut deg på folk som klart signaliserer (med kroppsspråk) at de vil være i fred.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rødstrupa skrev (På 8.1.2025 den 10.51):

Hva med å benytte seg av DNT sitt tilbud 

Singeltur med DNT

Singelturer er som vanlige fellesturer, bare hakket mer sosialt. Du har ingenting på å tape, og bonusen er at du blir kjent med mange  hyggelige mennesker og får en fin turopplevelse.

Styr unna alt av slike Singel-treff.
Det er 80% damer.

Har lest saker fra større byen hvor dem selger ut "dameplassene" på noen timer.
Men ender opp med å avlyse pga null menn.
Og dem som gjennomføres har helt klart flertall damer.

Mange er så vant med å bli avvist av alt og alle at dem ikke orker å betale 700 kroner for å bli avvist av ennå flere damer.

Arrangører sliter med å få med nok menn på treff for single – NRK Kultur og underholdning

Frivillighet er tingen.
Gjerne noe hvor man jobber med integrering.
Da møter man masse nye folk fra flere kulturer.
Man lærer masse og plutselig finner du den du leter etter.

Vet om flere som har møttes på det viset.
Man må bare ikke lete.
Leter du finner du ikke.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Serafin skrev (På 12.1.2025 den 16.29):

Don't shit where you eat... ikke bli sammen med noen på jobben, er mitt klare råd. Ha et klart skille mellom privatlivet og jobb.  Det blir bare vondt og kleint når forholdet er over og du må forholde deg til ekskjæresten din på jobben. 

Jeg har vært gift med en kollega i årevis, og vi har barn sammen.

Det fungerte helt fint, og det var ikke derfor vi skilte lag. Etter skilsmissen flyttet jeg, men ville ikke hatt noe stort problem med å jobbe på samme arbeidssted. Vi jobbet ikke tett sammen.

Jeg kjenner veldig mange som er gift med kolleger. Det er ikke noe stort problem, med mindre det blir "drama", der en av partene finner seg en ny på samme arbeidssted... Det er jo noe som skjer forholdsvis sjeldent, tror jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 18.16):

Det er 80% damer.

Mange er så vant med å bli avvist av alt og alle at dem ikke orker å betale 700 kroner for å bli avvist av ennå flere damer.

Arrangører sliter med å få med nok menn på treff for single – NRK Kultur og underholdning

Frivillighet er tingen.

Man må bare ikke lete.
Leter du finner du ikke.

Ja, det er det jeg er redd for. At det stort sett er damer. Og jeg synes det er synd, jeg har jo stort sett blitt avvist av menn i mitt liv jeg og. Men man må jo prøve? 

Frivillighet er jeg litt usikker på, litt lite overskudd til å bidra så mye tror jeg. Men skal sjekke ut om det er noe som passer og som ikke er så altoppslukende, jeg har jo barn, jobb og hobby som krever sitt og 😊 

-TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 6.24):

Jeg har vært gift med en kollega i årevis, og vi har barn sammen.

Det fungerte helt fint, og det var ikke derfor vi skilte lag. Etter skilsmissen flyttet jeg, men ville ikke hatt noe stort problem med å jobbe på samme arbeidssted. Vi jobbet ikke tett sammen.

Jeg kjenner veldig mange som er gift med kolleger. Det er ikke noe stort problem, med mindre det blir "drama", der en av partene finner seg en ny på samme arbeidssted... Det er jo noe som skjer forholdsvis sjeldent, tror jeg.

Tror også det fungerer fint med parter som er voksne, altså som er fornuftige og klarer å holde jobbliv og privatliv litt adskilt. Og ikke lager drama 😄 Men få single menn på jobb. Er en, men har inntrykk av at han for det første ikke er interessert (selv om vi har mye til felles og trives sammen) og for det andre liker å være singel 😊 Han har liksom alltid vært det 😄 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 20.00):

Skal man virkelig ta kontakt med vilkårlige folk på buss og butikk, som man ikke vet noe om? 

-TS

Hvorfor ikke? Si hei eller smil til noen og se hva de gjør. 9 av 10 smiler og sier hei tilbake og går sin vei. Ingen skade skjedd.

Anonymkode: 1bcea...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 23.02):

Gjelder det mindre pene kvinner og? Har inntrykk av at menn helst vil slippe oss 😄 

-TS

Man vil jo bli kontaktet av den gruppen man vil noe mer med. Hvis dama ikke ser ut som ei jeg vil date (eller det er en mann som liker menn) så kan jeg da avvise på en høflig måte og forventer at de aksepterer det?

Jeg håper at vi ikke har kommet så langt i tinder-ifiseringen at menn ikke tåler å bli kontaktet av kvinner de ikke tenner på.

Anonymkode: 1bcea...628

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må prøve nye og andre steder da, men tenker det er lurt å ikke gjøre noe du egentlig ikke vil. Eksempelvis så arrangeres det klatring her hvor jeg bor, hver onsdag sammen med DNT Ung (ca opp til 40 år). Super sosialt og mange single, men dumt å begynne å være der om man har null interesse for klatring - for da vil det jo bli mismatch på interesse ganske fort.

Selv har jeg møtt folk på så mange rare steder, men f.eks. på diverse kurs jeg har meldt meg på (dans eksempelvis), på trening, på organisert idrett, på Instagram; på studie, firmafest med eksterne og på jobben til ei venninne.

Aldri møtt noen på byen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 18.16):

Det er 80% damer.

Frivillighet er tingen.

Man må bare ikke lete.
Leter du finner du ikke.

Har du vært på singel-treff?

Da jeg var der sist så var det flere menn enn kvinner..

Anonymkode: 60b9f...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 8.24):

Frivillighet er jeg litt usikker på, litt lite overskudd til å bidra så mye tror jeg. Men skal sjekke ut om det er noe som passer og som ikke er så altoppslukende, jeg har jo barn, jobb og hobby som krever sitt og 😊

Frivillighet trenger ikke kreve mye.
Bor du en palass med litt størrelse på (15k eller flere innbyggere) og det er høyskole/universitet er det ofte "språk-kafe"
Det er "gratis" (du må selv betale for kaffe og noe å bite i)
Det er en genial måte å bli kjent med nye folk på, og skape et større nettverk, og ingen tvang om å møte.
Trenger ikke varsle, du bare møter dem dagene du har tid.
Alt man gjør er å sitte å prate.

Kjenner faktisk en del som har møttes pga slike treff (bare en direkte med kjenner 5 som har blitt kjent med folk som har introdusert dem til nye etc) Dog i større by (Trondheim) hvor det er flere som har slike treff og dem ønsker flest mulig som snakker norsk flytende.

Et annet alternativ om du bor i Oslo, Bergen, Eller Trondheim er Natteravn.
Du blir kjent med masse folk og det er bare noen timer en gang i uka.

Frivillighet er så mye mer en Røde Kors eller Norsk folkehjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du vært på singel-treff?

Da jeg var der sist så var det flere menn enn kvinner..

Anonymkode: 60b9f...e59

Er en stund side nå men sist jeg skulle prøve meg på et slikt singeltreff ble det avlyst, for få menn.
Gangen før der var det 2 og en halv dame pr mannfolk.
Og det resulterte ikke i noen nye parr.

Så min opplevelse er det samme som dem skriver om i avisene.
Mannfolk orker ikke betale for å bli avvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...