Gå til innhold

Mannen min gidder ikke finne på noe sammen som familie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og mannen min gjør sjeldent noe sammen som familie. Det er veldig sjeldent, ca en gang i året. Han har ikke lyst til å finne på noenting, mens jeg kunne ønske at han ble med av og til på ting sammen med meg og barnet som lekeland, svømmehallen, stranda om sommeren, aktiviter for barn jeg dra på som for eksempel høytlesing på biblioteket osv. Han blir sjeldent med. Jeg mener ikke han skal hver gang, men jeg føler meg så alene når han aldri blir med. Jeg har snakket med han om det, og da sier han at han ikke har noe behov å finne på noe, men jeg gjør det jo for barnet sin del. Jeg kunne tenkt meg å føle at vi er en familie, men han bryr seg ikke om det. Har andre det sånn? Skal jeg bare svelge det? Vi finner sjeldent på noe som par også, det tærer på å ikke ha noen nye minner sammen de siste årene. Men alt handler om at han ikke har behov og er sliten, men det er da jeg også. Jeg føler meg litt ensom 😔

Anonymkode: f7bc9...c85

• Liker 2
  • Hjerte 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres utrolig kjipt ut å dra alene hele tida. Jeg er alene med sønnen min og må dra alene, men hadde følt meg rimelig sviktet hvis jeg hadde en mann hjemme som ikke gidda. Det handler jo mest om å skape fine minner for barn, og å lære dem hvordan verden fungerer. Er ikke sånn at jeg har kjempelyst til å dra på Bjørnis-show heller, men sønnen min har stor glede av det. 

Hva mener han dere burde gjøre? Bare sitte hjemme med barna? Hva hadde skjedd om du droppa å gjøre noe? 

Anonymkode: 71671...441

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ensom...gjør han noe som helst hjemme? Rydder, lager matpakke? Tar barn til skolen/ barnehagen? Henter.

Eller gjør du alt i dette forholdet 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde han lyst til å bli pappa og familiefar da?

Høres ut som han ikke er interessert.

Anonymkode: d3bac...d20

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så han er ikke en del av familien. Hva med å gjør det offisielt? Du kan jo faktisk få mulighet til å få deg mann som vil være en del av din familie da. 

Anonymkode: bfa05...992

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva driver han med da? Altså mens du oppdrar barnet/barna deres som alenemor? Hobbyer? Kompiser? Gaming? Sitter han i en krok og drikker?

Og hvorfor blir du hos han? Du er jo bedre tjent med å skille lag, finne deg en mann (eller kvinne) som er en likeverdig livspartner heller enn en byrde, og la han seile sin egen sjø. Er du avhengig av hans økonomiske bidrag for å bo ok så kan du vurdere dele bolig feks med en annen kvinne med barn, så kan dere være en reell støtte for hverandre. Man MÅ ikke ha sex sammen for å dele husholdning.

Anonymkode: 60c2b...a79

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

At du gidder. For en ubrukelig mann og far. "Hvis du syns det er så nøye at barna får noe annet enn pizza får du lage maten da", "hvis det er viktig for deg at barna er ute i frisk luft får du ta de med". 

Flytt. 

Anonymkode: dd30b...ed5

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han har ikke interesse av XX" er en så merkelig bortforklaring på at han ikke er innvolvert. Tror han du tar med barna på Eventyrstund fordi du selv elsker høytlesning av barnebøker?

• Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har fasilitert for han og han har fått lov å være/bli lat. Sett foten HARDT ned. 

Anonymkode: 52253...8ef

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

All sympati til deg. Min eks var også sånn, han skyldte på det samme, og at han var sliten. Vi hadde akkurat samme yrke, bortsett fra at min jobb var enda litt mer emosjonelt krevende enn hans. Han unnlot også å gjøre ting i huset han  syntes var kjedelig (som om jeg syntes det var så utrolig gøy). Jeg ble for lenge, og gikk ikke før jeg hadde vært gjennom to runder med utbrenthet og én depresjon.

Anonymkode: 4d140...d3d

• Liker 7
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har fasilitert for han og han har fått lov å være/bli lat. Sett foten HARDT ned. 

Synes ikke noe ansvar skal legges på TS, han har hundre prosent ansvar selv for at han ikke stiller opp. Hun bestemmer ikke akkurat over et annet voksent menneske. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Feil vinkling. Han har presset TS til å ta alt ansvar for at barnet skal få oppleve meningsfulle ting i livet og han har meldt seg ut av familien. TS har ikke gjort dette, han har gjort det selv.

If he wanted to, he would. Han vil ikke, han gjør det ikke.

Jeg hadde gått fra han.

Anonymkode: 065cc...729

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Minn ham på at hvis du flytter, blir han nødt til å finne på noe alene sammen med barnet minst annenhver helg og en ettermiddag i uka, trolig mer. Dessuten i ferier.

Anonymkode: 8060c...08e

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes ikke noe ansvar skal legges på TS, han har hundre prosent ansvar selv for at han ikke stiller opp. Hun bestemmer ikke akkurat over et annet voksent menneske. 

Litt....det kommer jo an på hvor lenge han har holdt på slikt... og..om han har meldt seg ut av familien...og hun ikke har 2 barn med 3. Og om hun bare har har sakt ok...og funnet på alt med barna...ja da gidder jo ikke han å prøve å gidder...hun gjør jo alt 

Hadde min mann vært slik hadde jeg gitt han en sjanse eller bli alene mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke godtatt det. Mannen min er helt motsatt. Selv om han er sliten blir han med, og ønsker ikke at vi skal dra alene. Vi er tross alt en familie. 

Anonymkode: 97aae...644

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette høres helt hinsides ut. Har han ingen interesse av å være sammen med og skape minner med sitt eget barn? Se barnets gleder over ting det opplever.. Høres kjempetrist ut😞 Han bør få et ultimatum…

Anonymkode: d5a36...6ee

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kan ligne litt. Mest frustrerende var i perioden jeg meldte eldstemann på fritidsaktiviteter fordi mannen måtte kjøre han noen dager. Jeg tok på meg storparten av oppfølgingen, men mannen bare uffet og akket seg.

Han ble ikke med når vi var invitert i familiemiddager. Og jeg tok med barnet ut på ting alene hele tiden. I motsatt retning fikk jeg aldri alenetid hjemme fordi han aldri dro ut med barnet uten meg. Ikke en gang ut i hagen.

Her ble det overraskende bedre etter mange vonde og lange samtaler hvor jeg virkelig brettet ut hvordan jeg opplevde det.

Han hadde jo på en måte skjønt det. Men ikke helt. Det var for komfortabelt sånn han hadde det. Så de siste årene har han heldigvis vært involvert på en helt annen måte. Håper det er muligheter til å snu mannen din også. Men før min snudde vurderte jeg å gå.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (29 minutter siden):

Litt....det kommer jo an på hvor lenge han har holdt på slikt... og..om han har meldt seg ut av familien...og hun ikke har 2 barn med 3. Og om hun bare har har sakt ok...og funnet på alt med barna...ja da gidder jo ikke han å prøve å gidder...hun gjør jo alt 

Hadde min mann vært slik hadde jeg gitt han en sjanse eller bli alene mor

Hva snakker du om? Ts skriver «barnet» alle steder i HI.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva snakker du om? Ts skriver «barnet» alle steder i HI.

Sorry.. barnet..da har hun 2 barn 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke normal oppførsel. Man må som foreldre sørge for at barna får oppleve ting i livet. Man kan ikke bare melde seg ut av den slags. 

Mannen min er alltid med på ting vi gjør som en familie, det er ikke spørsmål om han skal være med heller. Han vil jo selfølgelig være med han også.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...