AnonymBruker Skrevet 7. januar #21 Del Skrevet 7. januar Barnevernet er som alle andre instanser i Norge. Overarbeidet og mennesker. De kan gjøre feil. De kan gjøre riktig. Det er kun de verste sakene med grov feil som står i media. Nei, barnevernet i Norge er ikke så ekstremt jævlig som mange facebook grupper og mot grupper i øst Europa skal ha det til. Men selvfølgelig gjør de feil som mange andre. Og dessverre, siden det er snakk om mennesker og stort sett unge barn, kan det få ekstreme konsekvenser Anonymkode: 7480e...42b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #22 Del Skrevet 7. januar Hvis barnevernet alltid måttevært 100% sikker (som di jo prøver å være men som også blir vanskelig når di aldri kan vite det helt sikkert) så ville mange barn som faktisk ble utsatt for vold/overgrep ikke blitt hentet ut. Når di ikke har bevis men sterk bekymring blir det ofte på magefølelsen. Når det er sagt så er det bedre med ett barn for mye tatt fra snille foreldre en ett barn for lite som blir utsatt for mishandling. Selv om det første er HUNDRE PROSENT noe som bør unngås og noe som ødlegger familier og skaper traumer og ødlegger tillit til barnevernet. Men di blir nødt til å gjøre noe når di faktisk tror det skjer omsorgssvikt… noen ganger blir det fatale feil men det er jo noe barnevernet prøver å unngå i aller høyeste grad. Di vil kunn prøve å hjelpe di barna som trenger det Anonymkode: c89b5...514 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet 7. januar #23 Del Skrevet 7. januar BareMay skrev (21 minutter siden): Hva mener du med "Karens? Hysteriske/sure kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #24 Del Skrevet 7. januar BareMay skrev (50 minutter siden): Er norsk barnevern så ille som det ofte blir fremstilt? Spørs hva du mener. Dårlig ide å tro ubegrunnede påstander på anti-barnevernsider om foreldre som mistet barna uten grunn. At det er mye fælt som skjer på barnehjems-institusjoner, er sant. BareMay skrev (34 minutter siden): La meg spørre på en annen måte: Er det sånn at de tar barn fra foreldre uten grunn? Nei Anonymkode: 72773...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #25 Del Skrevet 7. januar BareMay skrev (33 minutter siden): Men når barn blir "tatt".. Får foreldrene vite konkret hva som er grunnen. Blir det kommunisert tydelig.. Ja! Veldig tydelig også skriftlig.. Anonymkode: f16b1...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #26 Del Skrevet 7. januar Ja det er det! hilsen en som er oppvokst i det systemet. Alle som jeg traff der av andre ungdom har enten tatt livet sitt eller er helt på kjøret utenom meg. Er utoligt mye grov neglekt og seksuell missbruk det finnes pedofilringer inoen av forterhjemmene også . Jeg VET at noen som leser dette kan kjenner seg igjenn så jeg er ikke så bekymret om folk ikke tror. Folk har gått til sak og ropt ut ut siden 80 tallet minst det ender aldri. Er sånn når folk heller tror psykopater enn offerne. Ikke noe nytt. Anonymkode: 788e2...18d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #27 Del Skrevet 7. januar BareMay skrev (33 minutter siden): Men når barn blir "tatt".. Får foreldrene vite konkret hva som er grunnen. Blir det kommunisert tydelig.. Selvfølgelig, og det er ikke sånn at det er barnevernet som bestemmer at barn ikke skal bo hos sine foreldre. Det er det dommer som gjør i en rettssak som kommunen må føre mot foreldrene i etterkant av at barnevernet har fjernet barna fra hjemmet. Det må derfor være bevis i form av for eksempel vitner (som da kan være de som meldte bekymring til barnevernet, helsepersonell som kjenner familien etc). Det er gjerne derfor slik at barn som absolutt ikke burde bo hos sine foreldre, gjør det likevel fordi barnevernet ikke har nok bevis på omsorgssvikten og evt vold. Anonymkode: c1b2a...b6a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #28 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Se for deg å treffe på Karens innenfor barnevernet, som hauser hverandre opp, av den typen som ikke er overarbeidet, men som trenger "kriser" for å ikke bli nedlagt ... Anonymkode: 5ec7a...89c Du beskriver saksbehandleren min godt. Forferdelig menneske. Det betyr ikke at jeg er negativ til barnevernet som helhet. Uegnede mennesker finner man i alle jobber, det betyr ikke at hele yrkesgruppen er råtten. Jeg har ekstremt dårlig inntrykk av min saksbehandler, som holdt saken gående for å tjene penger. Å leie inn private konsulenter, burde ikke være lov. Fristelsen blir for stor for enkelte, og da finne de "problemer" for å forlenge oppdraget i kommunen og tjene penger. Er ikke bosatt i et belastet område, og det er trolig lite å gjøre for de her. Jeg er positiv til barnevernet og tror de aller fleste gjør så godt de kan. Anonymkode: 72773...0f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 7. januar #29 Del Skrevet 7. januar Nei det tviler jeg på. Kommer nok an på hvem som jobber i barnevernet. Noen er flink i jobben, og noen ikke. Sånn er det i alle yrker. Det er i hvert fall bra det finnes barnevern. Barnas beste må komme først. Alltid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #30 Del Skrevet 7. januar BareMay skrev (47 minutter siden): La meg spørre på en annen måte: Er det sånn at de tar barn fra foreldre uten grunn? Nei. Det er ikke sånn. Hvorfor skulle de gjøre det? Det hender nok at feil blir begått, men de henter ikke barn ut fra hjrmmene for moro skyld. Anonymkode: f3f90...0f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMay Skrevet 7. januar Forfatter #31 Del Skrevet 7. januar Har barnevernet metoder for å avsløre foreldre som manipuler? Om det er den ene eller den andre.. Hva er godt nok i omsorgen for barnet? De fleste skjønner at rus,vold og overgrep er helt uakseptabel. Men hva med mental omsorgsvikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #32 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja det er det! hilsen en som er oppvokst i det systemet. Alle som jeg traff der av andre ungdom har enten tatt livet sitt eller er helt på kjøret utenom meg. Er utoligt mye grov neglekt og seksuell missbruk det finnes pedofilringer inoen av forterhjemmene også . Jeg VET at noen som leser dette kan kjenner seg igjenn så jeg er ikke så bekymret om folk ikke tror. Folk har gått til sak og ropt ut ut siden 80 tallet minst det ender aldri. Er sånn når folk heller tror psykopater enn offerne. Ikke noe nytt. Anonymkode: 788e2...18d 😂😂😂 tar du dop? Anonymkode: 968b7...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #33 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja det er det! hilsen en som er oppvokst i det systemet. Alle som jeg traff der av andre ungdom har enten tatt livet sitt eller er helt på kjøret utenom meg. Er utoligt mye grov neglekt og seksuell missbruk det finnes pedofilringer inoen av forterhjemmene også . Jeg VET at noen som leser dette kan kjenner seg igjenn så jeg er ikke så bekymret om folk ikke tror. Folk har gått til sak og ropt ut ut siden 80 tallet minst det ender aldri. Er sånn når folk heller tror psykopater enn offerne. Ikke noe nytt. Anonymkode: 788e2...18d Tror deg. Her ville bv ha hjelp av politiet, men politiet satt foten for de ned. Fikk en sakkyndig som fulgte oss, han skrev bare bra, men det likte de dårlig. Ville ha flere rapporter osv.. På den andre siden har jeg bare fått skryt fra alle rundt oss inkl skoler, helsetjenesten osv. Men, sånn er livet ofte når en har barn med spesielle behov. "Barnet" er nå over 18, hadde ikke turt å skrive her ellers. Ja, de kan virkelig ødelegge viktige barneår! Anonymkode: aa600...29e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #34 Del Skrevet 7. januar barnevernet tar ikke barn uten grunn. Det er siste utvei å plassere barn et annet sted og det gjøres kun ved vold, overgrep eller når andre tiltak ikke viser seg å virke. En i vårt miljø ble tatt ut av hjemmet, det skulle vært gjort etter fødselen men han bodde hos en dysfunksjonell mor i 9 år. Mor var tidligere narkoman, kjederøkte,klarte ikke å oppdra og sette grenser og ungen var helt på styr. Dette kunne kanskje fungert om far var oppegående, men han var faktisk verre og truet naboer og barnehage/skole med vold når de sa fra og kom med innspill. Jeg er sikker på at barnevernet griper inn for sent hos mange og når det skal sies er ikke det å ende opp i institusjon noe ønskelig. De som er i krig med barnevernet er stort sett folk som har gått livets harde skole og mangler selvinnsikt. Anonymkode: 93cbf...80c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #35 Del Skrevet 7. januar I min tid (90-tallet) så oppdaget de det, så glatte de over det hele og lot det fortsette. Det står til og med i deres egne rapporter at mor er dominerende, kontrollerende og om du leser imellom linjene står det også at hun var manipulerende. Jeg tryglet om å bli tatt fra henne, men ble alltid sendt tilbake. Siste notat i mappen min er et brev som jeg skrev til bv etter at hun hadde kastet meg ut og jeg ikke lengre hadde et sted å bo.. Anonymkode: ec483...1e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #36 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): 😂😂😂 tar du dop? Anonymkode: 968b7...be1 Er du naiv?🤣🤣🤣 Anonymkode: aa600...29e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMay Skrevet 7. januar Forfatter #37 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I min tid (90-tallet) så oppdaget de det, så glatte de over det hele og lot det fortsette. Det står til og med i deres egne rapporter at mor er dominerende, kontrollerende og om du leser imellom linjene står det også at hun var manipulerende. Jeg tryglet om å bli tatt fra henne, men ble alltid sendt tilbake. Siste notat i mappen min er et brev som jeg skrev til bv etter at hun hadde kastet meg ut og jeg ikke lengre hadde et sted å bo.. Anonymkode: ec483...1e7 Hvor gammel var du da du merket at noe var galt? Hvor tidlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #38 Del Skrevet 7. januar Du må lese forumsreglene ang trådtittelen… Anonymkode: a92e3...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMay Skrevet 7. januar Forfatter #39 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du må lese forumsreglene ang trådtittelen… Anonymkode: a92e3...dc2 Hva er brudt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #40 Del Skrevet 7. januar BareMay skrev (Akkurat nå): Hva er brudt? Du må fortelle mer i overskriften Anonymkode: 90192...53a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg