Gå til innhold

Barnevern.

BareMay

Anbefalte innlegg

Er norsk barnevern så ille som det ofte blir fremstilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei

Anonymkode: 69261...b7e

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BareMay skrev (5 minutter siden):

Du skulle bare visst. 

Anonymkode: 5ec7a...89c

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det tror jeg absolutt ikke. Har jobbet på skole, og alt(inkludert vold mot barn) blir bare henlagt(blir satt inn litt tiltak) her jeg bor.

Anonymkode: 3d11a...3ce

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Barneværet har tre store utfordringer.

1. Innvandrere som slår barna sine.

2. Innvandrerungdom som begår masse kriminalitet, som de må passe på, men ikke har noen makt over.

3. Karens som ringer barnevernet om alt mulig rart.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dem som mener de gjør for mye (som oftest forelder eller nær familie der bv har fjernet et barn), og dem som mener de gjør for lite (gjerne oss som selv ønsket å bli fjernet fra hjemmet men som aldri opplevde det av ulike årsak) og så er det oss som har bedt bv om hjelp med egne barn eller pga samarbeidsproblemer med eksen  eller kanskje vi har sendt mange bekymringsmeldinger og soIm opplever at de bare blir henlagt og som sitter igjen med en følelse "var dette alt??" 

Anonymkode: f16b1...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er som å spørre "hvor langt er et tau"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det tror jeg absolutt ikke. Har jobbet på skole, og alt(inkludert vold mot barn) blir bare henlagt(blir satt inn litt tiltak) her jeg bor.

Anonymkode: 3d11a...3ce

Det er jo helt forferdelig!!! De svikter barn!!

Anonymkode: e60cf...bba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du skulle bare visst. 

Jeg spør fordi jeg lurer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er som å spørre "hvor langt er et tau"

La meg spørre på en annen måte: Er det sånn at de tar barn fra foreldre uten grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BareMay skrev (1 minutt siden):

La meg spørre på en annen måte: Er det sånn at de tar barn fra foreldre uten grunn?

Jeg jobber i bvtj i en av landets største byer i den bydelen som er mest belastet. Nei, barnevernet tar ikke barna uten grunn. 

Anonymkode: 91445...eed

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BareMay skrev (18 minutter siden):

De leverer falske bekymringsmeldinger. En venninne av meg ble hatet av en i bv og meldt igjen og igjen. De fant aldri noe negativt  men denne ansatte fikk holde på.

Anonymkode: 92e57...23f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, den største og vanskeligste delen av BV er at de IKKE kan gripe inn i saker de gjerne skulle fordi loven beskytter foreldreretten i stor grad. 

Anonymkode: 60682...718

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber i bvtj i en av landets største byer i den bydelen som er mest belastet. Nei, barnevernet tar ikke barna uten grunn. 

Anonymkode: 91445...eed

Men når barn blir "tatt".. Får foreldrene vite konkret hva som er grunnen. Blir det kommunisert tydelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er dem som mener de gjør for mye (som oftest forelder eller nær familie der bv har fjernet et barn), og dem som mener de gjør for lite (gjerne oss som selv ønsket å bli fjernet fra hjemmet men som aldri opplevde det av ulike årsak) og så er det oss som har bedt bv om hjelp med egne barn eller pga samarbeidsproblemer med eksen  eller kanskje vi har sendt mange bekymringsmeldinger og soIm opplever at de bare blir henlagt og som sitter igjen med en følelse "var dette alt??" 

Se for deg å treffe på Karens innenfor barnevernet, som hauser hverandre opp, av den typen som ikke er overarbeidet, men som trenger "kriser" for å ikke bli nedlagt ... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hender jo di tar feil. Og det er jo den største feilen di kan gjøre å ta fra barn fra foreldre uten at foreldrene har gjort noe. Men det er jo fordi det er alvorlig bekymring. F.eks kan lille David ha masse blåmerker etter lekeslåssing i barnehagen og være mager og barnevernet kan tro han blir sultet og slått. Mens han egt er en småspiser som lekeslåss med andre barn. Det er ett stort feilgrep av barnevernet å ta han fra foreldrene da di faktisk er uskyldige. Men tenk om di hadde ignorert disse tegnene og barnet faktisk ble sultet og utsatt for vold. Mange bekymringsfulle tegn kan bety noe og i en annne sak kan akkurat di samme tegnene bety det helt motsatte. Barnevernet kan ikke vite 100% sikkert og da må di bare prøve så godt di kan

Anonymkode: c89b5...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vaffelhunden skrev (14 minutter siden):

Nei.

Barneværet har tre store utfordringer.

1. Innvandrere som slår barna sine.

2. Innvandrerungdom som begår masse kriminalitet, som de må passe på, men ikke har noen makt over.

3. Karens som ringer barnevernet om alt mulig rart.

Hva mener du med "Karens?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BareMay skrev (1 minutt siden):

Nei. Det er ikke slik at de bare finner det for godt å hente barn ut av familien. Om noen havner under bv, så er det mange andre tiltak de gjør, før det evt blir snakk om å flytte barnet fra foreldrene. 

Slik som den vandrehistorien om at barn ble tatt fordi brødskivene vsr for tykk, eller noe slikt, er nettopp det, en vandrehistorie.

Om du leser i fb-gruppen "vi som vil ha barnevernet fjernet", eller noe slikt, så er det mange der uten selvinnsikt.

Bv gjør mye godt, men disse historiene kommer ikke frem. Med det sagt, så hender det nok at barn blir hentet ut, uten at det er grunnlag for det. Jeg kjenner selv en slik historie, og det ødela familien. I den saken handlet det om en bv-ansatt som løy og lagde en helt vill historie.

Anonymkode: 9d7ec...f4c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareMay skrev (7 minutter siden):

Selvsagt ikke! 

Vi fikk varsel på oss. Det var grunnløst og vi besto med høye kneløft og flagget til topps. Har ingen dårlig erfaring med dem, det var grundig undersøkelse, vi ble hørt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og f.eks se for dere en fiende eller er kjæreste som vil hevne seg på far. Mor og en venn av mor/familie til mor eller andre sender alle inn falske bekymringsmeldinger om omsorgssvikt hos far. Det må jo bli vektlagt og barnevernet ville nok handlet og tatt fra far omsorgen til barnet. Det er jo også en stor barnevernstabbe men tenk dere om di hadde unngått å gjort noe og bekymringsmeldingene var sant… Barnevernet prøver så godt di kan. Men di kan gjøre feil når det er ting som ofte ikke kan bevises. Men det er jo også noen i barnevernet som gjør en dårlig jobb det stemmer

Anonymkode: c89b5...514

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...