Gå til innhold

Hvorfor tror du Trump alltid er oransje i norske aviser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om man ønsket kunne man vist bilder som setter ham i et helt annet lys (dersom man er villig til å se det "lyset" da).
Norsk presse er flinke til å velge/utforme tekst og bilder slik at de rette knappene trykkes på hos oss som leser/ser. Disse "knappene" vet de gjør at vi blir opprørte, oppgitte, ler og fnyser av Trump. Vi liker å lese det, vi liker å snakke om det, så det skaper dermed lesere.
Litt slik som algoritmene i some tenker jeg meg.

https://www.nrk.no/nordland/_-norsk-presses-dekning-av-donald-trump-har-vaert-_hinsides-elendig_-1.13337449

Anonymkode: 53cd2...fab

Men det er ikke til å se bort fra at Trump lirer av seg mye vrøvl og har hinsides uttalelser om både det ene og andre. Det gjør det vanskelig å ta noe som helst ved ham seriøst.

Han har også retorikken til et barn når han skal komme med kritikk, som f.eks. når han omtaler guvernøren av California som «Newscum». Han sørger selv for at det blir sånn når han selv opptrer på måten han gjør. Han gjør seg selv til en klovn. Tipper Putin koser seg.

Anonymkode: c4d2b...69c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 0.00):

Så Trump i Dagsrevyen i kveld, da var han helt grå! Lurte på om det var samme fyren, håret var grått og oransjefargen var borte. Så ut som en vanlig 80? åring. Men like gal som før.🙄

Anonymkode: 9be3a...1a4

De legger ikke på samme fargefilter som avisene...

Anonymkode: 5c525...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om man ønsket kunne man vist bilder som setter ham i et helt annet lys (dersom man er villig til å se det "lyset" da).
Norsk presse er flinke til å velge/utforme tekst og bilder slik at de rette knappene trykkes på hos oss som leser/ser. Disse "knappene" vet de gjør at vi blir opprørte, oppgitte, ler og fnyser av Trump. Vi liker å lese det, vi liker å snakke om det, så det skaper dermed lesere.
Litt slik som algoritmene i some tenker jeg meg.

https://www.nrk.no/nordland/_-norsk-presses-dekning-av-donald-trump-har-vaert-_hinsides-elendig_-1.13337449

Anonymkode: 53cd2...fab

Nettopp. Veldig mange nordmenn fyrer seg kraftig opp når Trump omtales. Kommunikasjonsgrepene som brukes (bilder, språk osv) underbygger budskapet og gjør at folk raskt fyrer seg opp selv om det ikke kommer noe nytt.

Anonymkode: 5c525...28e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...