Gå til innhold

Barn som er med hit hver ettermiddag

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg begynner å forstå hvorfor mamma og pappa kjøpte hytte. Vi var  en sånn familie der det var fint å være. Var som en magnet for barn som hadde det vanskelig hjemme. Jeg likte ikke å få besøk annet enn planlagte besøk av nære venner, så jeg syns det var belastende å få disse barna på døra kl.8 på lørdag og søndag og alle helligdager. Foreldrene mine syns og det var vanskelig at jeg måtte stå der i pysjen og si at jeg ville slappe av hjemme (var jo bare 6-7 år da masingen startet). Mange av disse var ikke så snille, men de ville selvsagt være i et hjem med tilstedeværende voksne, leker,snacks og et forsiktig barn. Jeg er i dag takknemlig for at mine foreldre prioriterte meg. 

Så vi rømte til hytta. 

Det er ikke ditt ansvar, er du sikker på at besøket ikke skader eller plager ditt barn må du jo bare ta imot besøket, men ikke då mye at det skader familielivet. 

Anonymkode: 42eea...fd7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg begynner å forstå hvorfor mamma og pappa kjøpte hytte. Vi var  en sånn familie der det var fint å være. Var som en magnet for barn som hadde det vanskelig hjemme. Jeg likte ikke å få besøk annet enn planlagte besøk av nære venner, så jeg syns det var belastende å få disse barna på døra kl.8 på lørdag og søndag og alle helligdager. Foreldrene mine syns og det var vanskelig at jeg måtte stå der i pysjen og si at jeg ville slappe av hjemme (var jo bare 6-7 år da masingen startet). Mange av disse var ikke så snille, men de ville selvsagt være i et hjem med tilstedeværende voksne, leker,snacks og et forsiktig barn. Jeg er i dag takknemlig for at mine foreldre prioriterte meg. 

Så vi rømte til hytta. 

Det er ikke ditt ansvar, er du sikker på at besøket ikke skader eller plager ditt barn må du jo bare ta imot besøket, men ikke då mye at det skader familielivet. 

Anonymkode: 42eea...fd7

Dette! Det har gått for langt når man ikke kan slappe av i eget hjem. Og det gjelder både barna og de voksne som bor der.

Anonymkode: 75a1d...fc0

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her må jeg slenge meg på, for dette traff! Vi er et sånt hjem, hvor det kommer barn og ringer på hver eneste ettermiddag. Jeg og mannen er slitne etter en lang arbeidsdag, og når vi henter barna i barnehage og SFO, og det står andre barn og venter utenfor døren i det vi svinger opp innkjørselen, omtrent hver bidige dag, da synes jeg det er for mye. Dette er barn som ikke går på SFO, og har derfor kjedet seg hjemme hos seg selv i flere timer når vi kommer hjem. De er "superklare" for å besøke. Da skal vi komme oss i hus, lage middag, gjøre lekser og "lande" litt. Hadde det vært 13-14 åringer så kanskje, de holder seg på rommet og styrer seg selv, men her er det snakk om barn mellom 6-8 år. De bråker, roter og maser. Ofte spiser de både middag og kvelds hos oss. Jeg er raus som menneske, og selvfølgelig hjertelig mot disse barna, men litt ro i hjemmet og familietid hadde også vært hyggelig! Jeg lar aldri mine barn besøke et annet barn mange dager etter hverandre, i time etter time. Jeg har antenner. Men slik er ikke alle. Dessverre.

Anonymkode: cc7e4...a7d

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Uff. Barnet er heldig som kan være hos dere, da. Er det andre foreldre i klassen du kan snakke med, slik at de kan invitere litt også? 

Anonymkode: 783a1...f45

Ville prøvd dette,  noen å dele det med, legge en plan sammen…

Har et nabolagsbarn her som hadde flyttet inn om hun kunne. Får aldri nok av å være hos oss, og vil overnatte hver dag hele uka. Vi kjenner foreldrene, de bor rett ved, jeg ser ingenting galt. De er tilstedeværende og flinke. Det eneste er at hun er enebarn, og jeg har to jenter på samme alder som elsker å leke og kose seg… tror ganske enkelt hun bare savner søsken. Så vi har jo tydelige grenser, for hun kan ikke flytte hit… men alltid litt vondt å sende henne hjem… allikevel nødvendig for min egen familie. 

Anonymkode: c06ba...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde gitt barnet beskjed om at det kunne komme 3 dager i uken. Feks faste dager. Mandag, onsdag og torsdag kan du komme på besøk. Men tirsdag, fredag, lørdag og søndag passer det dessverre ikke at du kommer.

Så kan du evt snakke med andre foreldre om de kan avlaste dere litt ved å invitere barnet hjem til seg.

Anonymkode: 33ae1...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...