Gå til innhold

Barn som er med hit hver ettermiddag

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Barn/venn fra klassen somEr hos oss omtrent hver eneste etter middag. Hxn har det ikke bra hjemme, foreldrene jobber "hele tiden". Har ikke hjerte til å sende barnet hjem til tomt hus, men er "lei" av å ha barnet her også...hva skal jeg gjøre. 

Til og med julaften kom barnet og var her langt utover dagen....Måtte sende barnet hjem kl 16.

Foreldre snakker ikke norsk eller engelsk.

Har meldt fra til barnevern(anonymt) samt sagt fra til skole om hva jeg observerer 

Anonymkode: 5455f...da8

• Liker 2
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du har jo gjort det man kan gjøre men koster det deg så mye å ha hen der, hvis hen leker godt med barnet ditt så er det jo bare flott med en ekstra i flokken i tillegg til at du kan gjøre en forskjell i hens hverdag.

Vi har hatt et par barn som har vært her hele dagen, ene sommeren så kom den ene klokken 11 og gikk ikke før klokken 21. JEg måtte gi beskjed at han ikke måtte komme før 11 for vi liker å sove lenge når vi har fri, da sto han å ventet utenfor på at klokken skulle bli 11. Han hadde det ikke fælt hjemme sånn sett han hadde bare ikke foreldre som var involverte begge var etablert på ny på hver sin kant så han ble dritten i midten.

Anonymkode: 9b252...09b

• Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff. Barnet er heldig som kan være hos dere, da. Er det andre foreldre i klassen du kan snakke med, slik at de kan invitere litt også? 

Anonymkode: 783a1...f45

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatt åpent hus så lenge eget barn synes det var OK.

Men selvsagt også sendt bekymringsmelding. 

Ang julaften kan det tenkes at de ikke feirer jul? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde fortsatt å åpne hjemmet mitt for dette barnet. 

Vi har noen ganger tenkt at vi har tre barn, selv om vi bare har to. Barnets ene venn bodde omtrent her en periode. (I tillegg til 23 ekstra gjester til middag hver dag).  Men jeg vet hvor viktig det er å Være raus og vise nestekjærlighet. 
Det koster meg liksom ikke noe. 

Anonymkode: 7a349...7a7

• Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fortsatt å ha åpent hus. Jeg synes det er viktig å ta vare på andre (it takes a village to raise a child) og det i tillegg til mitt barns vennskap med barnet hadde telt mer enn at jeg evt var lei av besøket. De trenger jo ikke leke der du er, gå og gjør dine egne ting mens barna gjør sine.

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor vil du ikke hjelpe et barn som ikke har det greit hjemme men som søker tilflukt hos deg noen timer hver dag???? 

Anonymkode: 24340...3ed

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var det barnet. Engasjer flere foreldre om du ikke orker selv. 

• Liker 4
  • Hjerte 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å snakke mex foreldrene istedenfor å melde i hytt og pine. Du høres også sikkelig usympatisk ut. 

Anonymkode: c3de9...5e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde fortsatt å åpne hjemmet mitt for dette barnet. 

Vi har noen ganger tenkt at vi har tre barn, selv om vi bare har to. Barnets ene venn bodde omtrent her en periode. (I tillegg til 23 ekstra gjester til middag hver dag).  Men jeg vet hvor viktig det er å Være raus og vise nestekjærlighet. 
Det koster meg liksom ikke noe. 

23 ekstra gjester til middag? Hvordan hadde dere råd til det?

Anonymkode: 57d8e...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva med å snakke mex foreldrene istedenfor å melde i hytt og pine. Du høres også sikkelig usympatisk ut. 

Du høres bitter ut som antar mye uten å vite noe særlig om hva ts faktisk har gjort. 

Anonymkode: b92de...ca4

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge ditt barn syns det er ok ville jeg fortsatt. Det barnet blir en dag voksen og det barnet vil for alltid hugse at hos dere var en trygg havn ❤️‍🩹

Anonymkode: 38280...1d5

• Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje ikke så lett hvis de verken kan norsk eller engelsk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi hadde også et barn som var hos oss hver ettermiddag. Middag ,kvelds. Foreldrene snakket norsk men hadde en viktig jobb. 

Så sånn kan et også være...

Anonymkode: c6e1f...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

23 ekstra gjester til middag? Hvordan hadde dere råd til det?

Anonymkode: 57d8e...643

Ser det forsvant en bindestrek. 
Mente altså 2-3 ekstra middagsgjester hver dag, ikke 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Barn/venn fra klassen somEr hos oss omtrent hver eneste etter middag. Hxn har det ikke bra hjemme, foreldrene jobber "hele tiden". Har ikke hjerte til å sende barnet hjem til tomt hus, men er "lei" av å ha barnet her også...hva skal jeg gjøre. 

Til og med julaften kom barnet og var her langt utover dagen....Måtte sende barnet hjem kl 16.

Har meldt fra til barnevern(anonymt) samt sagt fra til skole om hva jeg observerer 

Jeg forstår deg veldig godt at du blir lei av at barnet skal være med daglig. Er selv en litt «privat» person. Klarer ikke av å ha mange mennesker utover familien nært innpå meg over lengre perioder. Men jeg ville også syntes det var vanskelig å bare sende ungen hjem til tomt hus. Kanskje litt avhengig av hvor gammel barnet er. Hvis du har meldt fra til skolen, har du tatt opp dette med hovedlærer? Kanskje lærer kan hjelpe til med tiltak, eller få barnevernet mer inn på banen. Høres ut som det er behov for det her. Har du andre foreldre dere har god kontakt med, slik at dere kunne gått sammen om en løsning? Høres forøvrig merkelig ut at begge foreldrene jobber mye men kan verken norsk eller engelsk… 

Anonymkode: 79f2e...d49

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vet dere hva? Jeg er drittlei alle dere som ber andre være så jævla inkludere hele tiden! TS har dette barnet mer enn nok som det er, det er IKKE hennes ansvar å sørge for at barnet har det bra i livet. Her sender man en bekymringsmelding til barnevernet og begynner å sette noen grenser for eget hjem. Jeg sier IKKE at ts skal nekte barnet å komme, men det er fullt liv å trappe ned og sette grenser uten å måtte sitte med dårlig samvittighet. Det skal ikke være sånn at man nesten må ta seg av andre barn på fulltid. Når man blir sliten og lei, har det gått for langt. TS barn skal heller ikke trenge å "måtte" være med dette barnet hele tiden. 

Anonymkode: 75a1d...fc0

• Liker 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og en ting til; det er ikke alle som har råd til å ha ekstra personer til mat nesten hver dag. Hos oss er det full middag hver dag, plenty av pålegg osv. Å ha ekstra folk på mat nesten hver dag hadde gjort at vi måtte nedskalert eget forbruk til enklere middager f eks, det er jeg faktisk ikke interessert i. Mine barn kommer foran barna i nabolaget. Og jo, vi har barnas venner på både middag og overnatting vi også, men ikke "hele tiden".

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Snakk med andre foreldre i barnets klasse om barnet kan bli med hjem til dem 1 dag i uka så dere er flere som tar dette på rundgang frem til barnevernet får ut fingern. Send purring til barnevernet hver uke ang dette frem til dere merker en bedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vet dere hva? Jeg er drittlei alle dere som ber andre være så jævla inkludere hele tiden! TS har dette barnet mer enn nok som det er, det er IKKE hennes ansvar å sørge for at barnet har det bra i livet. Her sender man en bekymringsmelding til barnevernet og begynner å sette noen grenser for eget hjem. Jeg sier IKKE at ts skal nekte barnet å komme, men det er fullt liv å trappe ned og sette grenser uten å måtte sitte med dårlig samvittighet. Det skal ikke være sånn at man nesten må ta seg av andre barn på fulltid. Når man blir sliten og lei, har det gått for langt. TS barn skal heller ikke trenge å "måtte" være med dette barnet hele tiden. 

Helt enig! 

Selv om vi er gode medmennesker, skal vi ikke være "pålagt" å ha et eller flere barn hver eneste dag..  t.o.m julaften.

Jeg stusser også over den biten med at de jobber hele tiden, men snakker hverken norsk eller engelsk ..... ?? 

Anonymkode: 071bf...db5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...