AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:16 #21 Del Skrevet tirsdag kl 13:16 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ah, jeg kan få lyst til å filkeriste helsesykepleiere som ikke skjønner hvor mye unødig bekymring de kan lage. Eller gi en grundig innføring i normalfordelingskurven. Hvis noen er kjapt ute, må noen være senere. Uten at det er ble unormalt med det! Nabojenta her er født samme uke som min sønn. Hun var kjempetreg motorisk. Gikk ikke før flere måneder etter 1.5 år. Men samtidig var hun virkelig god på tegning og verbalt. Mens min tegnet krusedull, så tegnet hun mennesker. Hun prioriterte mental trening, fremfor motorikk. Og hun går og løper nå i dag. Kanskje hun (heller) ikke blir sportsidol, men hvem blir nå egentlig det Anonymkode: ec03a...e46 Glente skrive at dette var faktisk en lege og ikke helsesøster ❤️ Anonymkode: a8edf...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:18 #22 Del Skrevet tirsdag kl 13:18 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan bestille litt bekymring fra noen verdensmestere. Så fikser det alt. Anonymkode: e304e...085 Hva mente du nå Anonymkode: a8edf...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:25 #23 Del Skrevet tirsdag kl 13:25 Alle de helsesykepleierne jeg har vært borti med mine 3 barn, har blitt helt satt ut hvis noe ikke har vært 100 % etter boka. Den ene gangen begynte jeg faktisk å le, da helsesykepleier anla en bekymret mine når jeg sa at min 8 uker gamle baby våknet hvert tredje time på natten for å die. Altså, bare nikk og smil når du er hos helsesykepleier. Stol på deg selv som mor, du kjenner dine barn best. Alle mine 3 barn er friske og sunne tenåringer i dag, to av de holder på med toppidrett. Ps; manuellterapeut er helt gratis. Verdt et forsøk eller 2 siden ungen din har en åpenbar favorittside, det tyder jo på en låsning. Anonymkode: 6f0a6...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:29 #24 Del Skrevet tirsdag kl 13:29 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle de helsesykepleierne jeg har vært borti med mine 3 barn, har blitt helt satt ut hvis noe ikke har vært 100 % etter boka. Den ene gangen begynte jeg faktisk å le, da helsesykepleier anla en bekymret mine når jeg sa at min 8 uker gamle baby våknet hvert tredje time på natten for å die. Altså, bare nikk og smil når du er hos helsesykepleier. Stol på deg selv som mor, du kjenner dine barn best. Alle mine 3 barn er friske og sunne tenåringer i dag, to av de holder på med toppidrett. Ps; manuellterapeut er helt gratis. Verdt et forsøk eller 2 siden ungen din har en åpenbar favorittside, det tyder jo på en låsning. Anonymkode: 6f0a6...0c7 Glemte skrive at han var til manuell terapeut få dager etter kontrollen med nye legen på helsestasjon 23 nov. Jeg gråt da jeg gikk fra timen . Manuell terapeuten fant låsning med en gang og stivhet i kragebenet .skal til manuell terapeuten denne uka og men håper vi ikke trenger 10 timer ❤️ Anonymkode: a8edf...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:52 #25 Del Skrevet tirsdag kl 13:52 AnonymBruker skrev (1 time siden): Glemte nevne at vi var til manuell terapeut før jul og han hadde en låsning og stivhet i kragebenet .skal tilbake denne uka ,men trodde det skulle bli bra etter første gangen. Anonymkode: a8edf...a0d Det kan ta noe tid. Babyen min ble kvitt låsningene etter tre behandlinger hos kiropraktor (ofte trengs det litt flere behandlinger, det kommer an på hvor samarbeidsvillig baby er!), men det tok fortsatt litt tid etter det før han begynte å virkelig utvikle motorikken. Nå er han åtte måneder gammel og har hentet seg inn igjen, og jeg mener han er helt på nivå med andre på samme alder nå. Anonymkode: 06c49...5ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:30 #26 Del Skrevet tirsdag kl 16:30 Eldste min var sent ute motorisk, alltid akkurat innenfor normalen. Sen med å krabbe, gå, hoppe og løpe. Fant ut etter hen hadde begynt på skolen at det kunne forklares med Nevrofibromatose type 1. Hadde da hatt oppfølging av fysio i bhg siden 3-årsalder. Anonymkode: 58319...e03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet tirsdag kl 16:31 #27 Del Skrevet tirsdag kl 16:31 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei ❤️ har en sønn på straks 8 mnd ,7 mnd korrigert da han kom 1 mnd for tidlig. Han har tydelig favorittside som vi gjør alt for at skal bli bedre.legger håndkle på høyresiden så han ikke skal komme over på den siden . Har gått til fysio I flere mnd og. Han ruller enda ikke fra rygg til mage .Jeg føler meg som verdens verste mamma ( førstegangs) skal på ny kontroll i morgen på helsestasjon og redd de vil mene det er noe galt osv. Noen som har lignende erfaring ?❤️ Anonymkode: a8edf...a0d Kiss syndrom? https://www.klikk.no/foreldre/baby/babyhelse/dette-er-de-forste-tegnene-pa-kiss-syndrom-2364437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:32 #28 Del Skrevet tirsdag kl 16:32 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eldste min var sent ute motorisk, alltid akkurat innenfor normalen. Sen med å krabbe, gå, hoppe og løpe. Fant ut etter hen hadde begynt på skolen at det kunne forklares med Nevrofibromatose type 1. Hadde da hatt oppfølging av fysio i bhg siden 3-årsalder. Anonymkode: 58319...e03 Vår er prematur og hadde lav kroppsvekt så er nok derfor ❤️ Anonymkode: a8edf...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:33 #29 Del Skrevet tirsdag kl 16:33 Maleficenta skrev (1 minutt siden): Kiss syndrom? https://www.klikk.no/foreldre/baby/babyhelse/dette-er-de-forste-tegnene-pa-kiss-syndrom-2364437 Har lest litt om det men hverken helsestasjon eller fysio har nevnt noe om det Anonymkode: a8edf...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet tirsdag kl 16:34 #30 Del Skrevet tirsdag kl 16:34 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har lest litt om det men hverken helsestasjon eller fysio har nevnt noe om det Anonymkode: a8edf...a0d Å for det hørtes liksom veldig ut som det... Kanskje du skulle spurt fysio neste gang om hun kanskje tror det kan være noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:46 #31 Del Skrevet tirsdag kl 16:46 Maleficenta skrev (10 minutter siden): Å for det hørtes liksom veldig ut som det... Kanskje du skulle spurt fysio neste gang om hun kanskje tror det kan være noe sånt? Han har 3 av de mange symptomene på lista .skal høre med fysio I morgen.men er redd det er for sent hvis det er det . Anonymkode: a8edf...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:51 #32 Del Skrevet tirsdag kl 17:51 står midt i det samme selv❤️ født 6 uker for tidlig og var litt dysmatur i tillegg. Hun ligger ca 2 mnd bak, altså litt treigere enn hva som er forventet av henne. De regner motorisk utvikling fra termindato frem til de er 2 år. vi går til fysio og er superbevisste hjemme. Masse trening i våkentida. men en ting jeg følte hjalp veldig var kiropraktor. Hadde ingen låsninger, men pga favorittside og veldig skeivt hode så var hun veldig stram i musklene på ene sida. Kiropraktoren trykket og masserte på henne, to behandlinger på ei uke. Så megaforskjell etter disse timene. Men det går fortsatt treigt, men fremover. Anonymkode: c0a57...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:06 #33 Del Skrevet tirsdag kl 19:06 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei ❤️ har en sønn på straks 8 mnd ,7 mnd korrigert da han kom 1 mnd for tidlig. Han har tydelig favorittside som vi gjør alt for at skal bli bedre.legger håndkle på høyresiden så han ikke skal komme over på den siden . Har gått til fysio I flere mnd og. Han ruller enda ikke fra rygg til mage .Jeg føler meg som verdens verste mamma ( førstegangs) skal på ny kontroll i morgen på helsestasjon og redd de vil mene det er noe galt osv. Noen som har lignende erfaring ?❤️ Anonymkode: a8edf...a0d Du er ikke en dårlig mor. Ikke alle barn følger gjennomsnitt. Det kan være så mange grunner til det. Min sønn var treig med å rulle, og han likte ikke mageleie. Han gikk ikke selv før han var 23 mnd! Men han er ellers helt normal. Nå løper han rundt som andre barn. Anonymkode: 954b5...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:09 #34 Del Skrevet i går, 02:09 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei ❤️ har en sønn på straks 8 mnd ,7 mnd korrigert da han kom 1 mnd for tidlig. Han har tydelig favorittside som vi gjør alt for at skal bli bedre.legger håndkle på høyresiden så han ikke skal komme over på den siden . Har gått til fysio I flere mnd og. Han ruller enda ikke fra rygg til mage .Jeg føler meg som verdens verste mamma ( førstegangs) skal på ny kontroll i morgen på helsestasjon og redd de vil mene det er noe galt osv. Noen som har lignende erfaring ?❤️ Anonymkode: a8edf...a0d Vår var sent ute med å krabbe eller dra seg fremover. Frem til han var 10 måneder så lå han bare der på magen og fløy. Stiv som en stokk. Vi ble fulgt tett opp av fysio men usikker på om noen av øvelsene funket. Da han var 11 mnd satt han seg endelig opp plutselig. Da han var 12 mnd reiste han seg opp og begynte og krabbe og da han var 13 måneder så gikk han helt fint på egen hånd. Altså ikke sen i det hele tatt. Tok bare litt tid å finne ut av ting. Anonymkode: 38f06...d6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:07 #35 Del Skrevet i går, 11:07 Maleficenta skrev (18 timer siden): Å for det hørtes liksom veldig ut som det... Kanskje du skulle spurt fysio neste gang om hun kanskje tror det kan være noe sånt? Det var ikke kiss syndrom. De har gått bort fra kiss og kidd syndrom nå siste årene sa fysio. Anonymkode: a8edf...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå