AnonymBruker Skrevet 7. januar #1 Del Skrevet 7. januar Jeg fikk meg nylig ny kjæreste (ca. 2 mnd siden) etter at ekteskapet på 12 år røyk tidlig i fjor. Jeg sliter med så mye angst i det nye forholdet at jeg ikke klarer å nyte nyforelskelsen slik jeg synes jeg burde gjøre. Det er angst og uro rundt den minste ting, som når jeg får treffe han igjen, om jeg får snap av han ila dagen, om han er så glad i meg som han sier, osv. Altså ALT! Jeg kjenner nesten ikke meg selv igjen, for jeg kan ikke huske at det har vært slik i starten av tidligere forhold, eller så kan jeg ha glemt det. Ja, jeg har snakka litt med han om det, men jeg er ikke der at jeg kan si absolutt alt for da er jeg redd for å skremme han vekk. Fornuften min tilsier at det ikke er noen grunn til å tenke og føle som jeg gjør, men fornuften får sjelden styre dessverre. Og bare så det er sagt, kjæresten min er verdens snilleste, så jeg har ingen god grunn for denne angsten. Kan nevne at jeg i hele fjor har gått til psykolog, i utgangspunktet for å utredes for ADHD, men siden fjoråret var noe turbulent har vi ikke kommet i mål med det enda. Jeg utredes nå for angst, depresjon og PTSD og skal gjennom traumebehandling. Jeg føler meg så ustabil for tiden at jeg ikke fungerer som normalt verken på jobb eller i andre sammenhenger. Angsten tar så stor plass i livet mitt akkurat nå, og kjenner at egentlig ingen kan hjelpe meg, ikke psykologen, venner eller kjæresten min for den del. Hjelp! Anonymkode: 34c1d...311 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #2 Del Skrevet 7. januar Du har kanskje gått litt tidlig inn i noe nytt? Ikke så lett å komme over ex eller bearbeide følelser, det nye kan trigge gamle sår…. Anonymkode: 5c787...3d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 7. januar #3 Del Skrevet 7. januar Burde bli ferdig med egen utredning og behandling før du inngår noe nytt forhold. Det burde også all denne usikkerheten og angsten fortelle deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #4 Del Skrevet 7. januar Jeg har det akkurat likt, kunne skrevet dette selv. Kjæresten er helt super, men kan ikke lesse ut av meg alt jeg er redd for. Begynner i traumebehandlig neste uke. Håper det hjelper. Stor klem til deg ❤️ Anonymkode: 3572f...443 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #5 Del Skrevet 7. januar Du er tidlig inn i nytt forhold. Det tok 2 år før jeg var klar etter brudd med barnefar. Du får fortelle han at det må gå langsomt, og at du har litt å bearbeide. Hvis det er en voksen mann, så vil han ha forståelse for det. Så må du faktisk tillate deg selv å ta det rolig, og tillate deg selv å tenke at hvis denne fyren nå faktisk ikke er så glad i deg- som du er redd for i din verste angst, så er det jo veldig bra å oppdage det i løpet av det første året. Ikke det fjerde... Du kan vel ikke helt stole på en fyr som du har møtt for 2 måneder siden, men hvem kan det? Handlinger det neste året viser i hvilken grad det blir deg og han. Og er ikke dette det store, så er jo ikke det noen katastrofe. Da har du hatt en flørt. Anonymkode: feb61...daa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #6 Del Skrevet 7. januar monican94 skrev (13 minutter siden): Burde bli ferdig med egen utredning og behandling før du inngår noe nytt forhold. Det burde også all denne usikkerheten og angsten fortelle deg. Det er lett å være etterpåklok, er det noe som heter. Men når man først har ramla over noe så fint så vil jeg heller ikke kaste det på båten slik uten videre. Tror ikke det hadde gjort susen for angsten heller akkurat. Anonymkode: 34c1d...311 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #7 Del Skrevet 7. januar Har du lest om tilknytningsstiler? Det høres ut som om du har engstelig tilknytning. Anonymkode: d3337...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå