Gå til innhold

Orker ikke å måke og bor alene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg klarer ikke å måke. Kroppen er for sliten. Det jeg lurte på er om hva som skjer med søppel og post da? De vil ikke gjøre det antar jeg. Men får jeg posten min en annen dag da? 

Anonymkode: 1a592...d52

Du er bare lat. 

Anonymkode: f0da2...f33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en god del år siden så stoppet posten å komme på grunn av store snømengder. Var par uker eller noe, ikke veldig lenge. Da sparte posten det opp til alle de ikke fikk levert til. Da var det unntakstilstand, og vi slapp selvsagt å betale. 
Jeg ser derimot at det koster 200kr for 15 dager, også 33kr for hver ekstra uke. Vet ikke hvor lenge det pleier å ligge snø hos dere, men det er jo et alternativ her. 
Ellers enig med andre om å spørre i en lokal gruppe på Facebook. Min erfaring er at snømåking får frem hjertevarme hos mange. Jeg ser her jeg bor at folk bare hjelper til. Den funksjonshemmede naboen blir alltid passet på, og et eldre ektepar som er ute på tur med hunden hver dag, så fremdeles spreke, fikk hjelp tidligere i uken med den lange oppkjørselen sin. Den oppkjørselen er drøy for de fleste, og enda mer passert 80. Folk bare hjelper hverandre, og tar det med et smil 😊 

Ser kommunen her oppfordrer til å hjelpe hverandre og være rause, og noen melder sine gratis måketjenester i lokale grupper på Facebook. Ellers kan du betale litt for det. Er mange som er russ til våren, eller skal annet som gjerne vil tjene noen hundrelapper 😊

Håper det ordner seg 💚

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk værmeldingen? Hos meg skal snøen regne bort neste uke. Da kan en klare en uke uten at søppelet blir hentet. 

Anonymkode: 7d021...002

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har noen alternativer- men å la vær å måke er ikke en av dem. 

1. skaff måkehjelp. Enten fra traktor, da må du ta rundt inngang osv selv. 
2. småjobber på Finn eller Facebook- su betaler noen for å gjøre det
3. du selger huset/leiligheten å kommer deg inn i en blokk uten dette ansvaret. 

tenker at nr 3 er noe du bør gjøre på sikt uansett.. men du MÅ måke inntil du har fått ting i orden. Ta litt og litt. Ha på musikk/lydbok på øret, så går det lettere

Anonymkode: ccea8...ccf

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 12.44):

Jeg klarer ikke å måke. Kroppen er for sliten. Det jeg lurte på er om hva som skjer med søppel og post da? De vil ikke gjøre det antar jeg. Men får jeg posten min en annen dag da? 

Anonymkode: 1a592...d52

Hvor i landet bor du ts, kjenner flere som tar på seg måkeoppdrag for de som ikke kan/greier. 

Anonymkode: 4ee89...ba5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 13.04):

Latsabb! 
Jeg har måket hver dag den siste uka. Med betennelse inarmen og generellt sliten kropp. Snøen forsvinner ikke av seg selv før i april. 

Anonymkode: 94a6c...f0f

Ja, men så flott for deg!!! Gratulerer :) Jeg har også måket med betennelse i armen og nakke, med feber og sliten. Jeg synes ikke det var et så stort offer. Og så er det slik at noen bare klarer det ikke, selv om DU klarer det! Gratulerer også med innsikt i mennesker :) 

Anonymkode: 7f1c0...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste steder har noen som brøyter mot betaling. For meg er det billigere å ha noen som brøyter enn hva det koster å kjøpe og vedlikeholde fres/traktor.

Anonymkode: 40cdf...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...