Gå til innhold

Jeg kommer meg ikke på jobb

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det gjorde de før. Hvorfor ikke nå?

Anonymkode: f590c...5e5

Hadde jeg aldri gjort heller. 😝 2 mil er helt vilt… 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er sikkert feil å melde, men er det helt toatalt krise å få en deilig innedag med barna? Er ikke dette et typisk tilfelle som gjør at man skal ha en buffer tilsvarende x antall månedslønner liggende?

Mener ikke å sitte på noen høy hest, men er én dag uten lønn så ødeleggende?

Skjønner at du har ytet og slitt for arbeidsgiver uten å føle at du får noe godvilje igjen, og at det kanskje er mest triggende her. 

Anonymkode: a30ee...4ea

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (1 minutt siden):

Men kan du ikke spørre om å få jobbe vakten en annen dag? Kan ikke skjønne at det er et problem i dagens helsevesen.

Jeg jobber 100% allerede og siden jeg er alene med barna så er det lite fleksibelt. Jeg forsøker å finne meg en dagjobb, men er kamp om de jobbene i mitt yrke. Jeg jobber med saken , men akkurat nå er ikke alt «bare» sånn og sånn. For at jeg skal bytte vakt må det blasse med de to barnevaktene jeg har, som allerede hjelper meg mye pga kveldsjobbing og helgejobbing. Ledige vakter er ofte på kveld eller helg da alle vil jobbe dag og færre vil jobbe de andre vaktene samtidig som større bemanningsbehov på kveld og helg fordi flere er hjemme da. Det kommer til å løse seg og vi dør ikke av at jeg er hjemme ulønnet, jeg syns bare det er lite goder for å gjøre den jobben jeg gjør. Jeg gir og jobben tar og tar og tar. 

Anonymkode: ba381...73d

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg jobber i helsevesenet og har ikke mulighet for hjemmekontor. Jeg skulle egentlig begynt 07:30, men veien i boligfeltet er ikke brøyta enda. Jeg forsøkte å kjøre men ble stående fast så fikk rygget tilbake i innkjørselen min. 

Jeg og resten av boligfeltet må vente på brøytebilen.

Ringte jobb og fikk beskjed om at fraværet er ulønnet!? Er dette riktig da? 

Selvsagt er det riktig. Å komme seg på jobb er ditt ansvar. Du kan evt. bruke feriedag eller avspasering. 

Anonymkode: c40ec...316

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lang tid bruker man på 2 mil på ski med to unger bak i 5 km? 🤣

Jeg hadde brukt lang tid, for først måtte jeg kjøpt de jævla skiene…

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dessuten måtte jeg stampet ganske lenge med snø opp til knærne! 

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blått skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg aldri gjort heller. 😝 2 mil er helt vilt… 

Det spørs hvilken årstid man snakker om; en venninne av meg har en far som hadde for vane å ta sykkelen til jobben i Oslo fra et sted utenfor byen.

Men det er nå en viss forskjell på en lengre sykkeltur i sol og 20 varmegrader og en skitur på en dag med tett snø.

Man kan argumentere med at de som reiser til Sydpolen går lange avstander hver eneste dag på nettopp ski i bitende kulde, men vi bor ikke i Antarktis.

Anonymkode: a6236...a5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (Akkurat nå):

:ler:

Ja har du prøvd 2-3 km med to unger på 1 og 3 år ? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok riktig ja. 

Værmeldinger har jo sagt det vil bli mye snø mange steder i sør Norge og det har vært mange farevarsler, og derfor er det lurt å forberede seg på forhånd. Hva gjør du hvis du ikke kommer deg på jobb? 

Finne alternativer.

Måke selv?

Gå på jobb hvis det er mulig?

Ta buss eller annen offentlig transport?

Er det helt umulig å komme seg på jobb at ingen alternativer går, så er det umulig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette innlegget må være skrevet for å provosere? Å klage på å måtte gå i snø for å ta buss, og tro at man skal få betalt for å ikke komme seg på jobb, og mene at det er helt naturlig at akkurat hun skal misbruke sykeordningen? Hvor er pliktfølelsen, ansvarsfølelsen, bidraget til fellesskapet, stå-på-viljen? Vi andre har selvsagt kommet oss på jobb og også vasset i snø, stått tett i tett på tog og buss. Jeg dro selv en time tidligere på jobb p.g.a kaoset, man planlegger. Dette var varslet.

JEG nekter å betale for unnasluntrere som deg!! Det får du jammen ta av egen lomme.

Anonymkode: b8ef1...30f

Hvorfor i alle dager skulle du betalt for det uansett? 🙈 ts betaler vel skatt på lik linje som deg. Nå må folk slutte å komme med sånne elendige utsagn som det der. Herregud.

Anonymkode: 07ce7...672

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GlitrendeSjokolade skrev (Akkurat nå):

Det er nok riktig ja. 

Værmeldinger har jo sagt det vil bli mye snø mange steder i sør Norge og det har vært mange farevarsler, og derfor er det lurt å forberede seg på forhånd. Hva gjør du hvis du ikke kommer deg på jobb? 

Finne alternativer.

Måke selv?

Gå på jobb hvis det er mulig?

Ta buss eller annen offentlig transport?

Er det helt umulig å komme seg på jobb at ingen alternativer går, så er det umulig. 

Hvis jeg hadde hatt alternativer som var rimelige hadde jeg selvfølgelig planlagt for det! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får kommunen brøyte veiene da! Og arbeidsplassen betalt for hotellopphold nærme jobb til meg og barna. Og skaffet skyss til barnehagen til dem. 

«Da får kommunen brøyte veiene» 

tror du ikke d em gjør det?? Eller skal du ha brøytebilen til å passe DITT tidsskjema? De brøyter som helter i dag og noen MÅ smøre seg med tålmodighet. Herregud!! 

«Og arbeidsplassen betalt for hotellopphold nærme jobb til meg og barna. Og skaffet skyss til barnehagen til dem» 

er du totalt retardert? Hvorfor i hel**** skal ARBEIDSPLASSEN betale for hotell og skyss for deg pga at du ikke kommer deg på jobb? Hent ungene i barnehagen og dra hjem og hygg deg med dem. Så tar du denne fridagen uten lønn med et smil. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i helsevesenet og har ikke mulighet for hjemmekontor. Jeg skulle egentlig begynt 07:30, men veien i boligfeltet er ikke brøyta enda. Jeg forsøkte å kjøre men ble stående fast så fikk rygget tilbake i innkjørselen min. 

Jeg og resten av boligfeltet må vente på brøytebilen.

Ringte jobb og fikk beskjed om at fraværet er ulønnet!? Er dette riktig da? 

Det er vel alternativer? Alle visste det ville bli forferdelig vær ute, man må bare planlegge tidlig. Jobber også i helsevesenet og har ikke bil. 

Anonymkode: a31ba...a7d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

«Da får kommunen brøyte veiene» 

tror du ikke d em gjør det?? Eller skal du ha brøytebilen til å passe DITT tidsskjema? De brøyter som helter i dag og noen MÅ smøre seg med tålmodighet. Herregud!! 

«Og arbeidsplassen betalt for hotellopphold nærme jobb til meg og barna. Og skaffet skyss til barnehagen til dem» 

er du totalt retardert? Hvorfor i hel**** skal ARBEIDSPLASSEN betale for hotell og skyss for deg pga at du ikke kommer deg på jobb? Hent ungene i barnehagen og dra hjem og hygg deg med dem. Så tar du denne fridagen uten lønn med et smil. 

Jeg har da ikke fått ungene i barnehagen i dag heller. Nei jeg forventer ikke det, men det er urimelig å forvente at jeg skulle lagt oss inn på hotell/ eller tatt taxi og tapt på å reise på jobb. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg støtter deg her ts. Jeg har selv mulighet for hjemmekontor - og hadde aldri blitt møtt på den måten av arbeidsgiver. Sjekk force majeure - kanskje hos reiseforsikring eller buss-selskap? Det er for sent nå, men jeg hadde tatt sykt barn dag (syk barnepasser). Ingen kan stille spm ved det de tre første dagene. 

Anonymkode: b9d00...241

Jo det kan de, om de mistenker misbruk. Heldigvis!

Anonymkode: 519c7...98c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skulle jeg planlagt egentlig? Hva skulle jeg gjort? 
jeg sto opp tidlig måkte  innkjørsel og bil. Sjekket busstider i går og fant ut at enten måtte jeg dratt før bhg var åpen og jeg hadde trengt barnevakt eller så være på jobb til kl 12. Stort sett har veiene her vært brøyta tidlig. 
Jeg har ikke barnevakt og ikke noen jeg kjenner så godt at vi kunne overnattet hos dem i nærheten av jobb. 

Hvordan skulle jeg planlagt?? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (20 minutter siden):

Ja, selvfølgelig, må man tilhøre førstnevnte gruppe for å mene det. Man kan ikke være en av de sliterne og likevel mene det.. det er ikke lov, utenkelig.. fy skam.. 

Joda, kanskje er du en sliter selv, som har pliktig fysisk oppmøte på jobb, hvor arbeidsgiver murrer om høyt sykefravær og hvor arbeidspresset er helt vilt, og du likevel mener at karensdager skal innføres og at ts SÅKLART skal svelge en dag med trekk i lønn uten å mukke når hun av særdeles åpenbare grunner kommer seg i vei. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg bor på landet… derfor jeg har erfaring med å ha en plan tilfelle det kommer mye snø…. Har dratt unger (to) på en snowracer til og fra bhg 30 min en vei med snø omtrent til knærne, for så å komme meg til kollektiven og brøytet vei. Skjer kanskje to ganger i året, tar det som en treningsøkt. Så å klage på at «ja men da må jeg jo stampe lenge i snø…» eh ja… det må du jo da. Eller bli hjemme uten lønn! Er jo lurt å ha noen feriedager eller avspasering på lur hvis man faktisk ikke har, eller gidder å ha, en plan B for å kjøre bil da. 

Anonymkode: b3521...0cf

Oioioi, 30 minutter.. Hadde det vært snakk om å gå i en halvtime så hadde vel ingen klaget. Men så er det mange av oss som har en halvtimes bilkjøring (På sommerføre) før de er på jobb. Jeg vet ikke om du klarer å regne det til hvor lang tid det hadde tatt til beins?

OG du har mulighet til kollektivt til jobb, også svært mange som ikke har denne muligheten, du bor nok ikke så veldig "på landet" som du tror. 

Jeg har hjemmekontor når jeg vil, så dette betyr null for meg, men blir likevel ganske sjokkert over hvor lite dere vet om landet dere bor i. 

Anonymkode: 2355b...dc5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...