Gå til innhold

Jeg kommer meg ikke på jobb

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjøp deg traktor.

Anonymkode: ce278...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøp deg traktor.

Anonymkode: ce278...996

Foreslår at arbeidsplassen min gjør det 😆

Anonymkode: ba381...73d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Foreslår at arbeidsplassen min gjør det 😆

Og der har du svaret på hvorfor du er en arbeidstaker jeg på ingen måte hadde ønsket ansatt i min bedrift. En slags forventning om at arbeidsgiveren skal bære alt av denne type kostnader. Til og med kjøpe en traktor så du får måket ut bilen din for å komme deg på jobb. Tror du hvert eneste AS eller Enk har en egen seddelpresse på bakrommet som de bare kan slå på når det snør litt for mye for de ansatte... ?

Anonymkode: 86250...4e1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det forstår jeg da at jeg ikke får. Jeg syns det er urimelig, men tro meg jeg har forstått det nå. 

Korreksjon da: vi forstår overhodet ikke at det er mulig å mene at det er urimelig å ikke få lønn når du ikke har jobbet.

Er ikke dette selve grunnprinsipper i arbeidslivet da. Du jobber, får lønn. Jobber ikke, får ikke lønn.

Anonymkode: 519c7...98c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og der har du svaret på hvorfor du er en arbeidstaker jeg på ingen måte hadde ønsket ansatt i min bedrift. En slags forventning om at arbeidsgiveren skal bære alt av denne type kostnader. Til og med kjøpe en traktor så du får måket ut bilen din for å komme deg på jobb. Tror du hvert eneste AS eller Enk har en egen seddelpresse på bakrommet som de bare kan slå på når det snør litt for mye for de ansatte... ?

Men herregud du er en arbeidsgiver uten humor! 
og igjen! Jeg HADDE måkt fram min egen bil det er da ikke problemet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men skal jeg bruke penger på en traktor da og måke en kommunal vei slik at jeg kommer meg på jobb? Da får de heve lønna mi først 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Korreksjon da: vi forstår overhodet ikke at det er mulig å mene at det er urimelig å ikke få lønn når du ikke har jobbet.

Er ikke dette selve grunnprinsipper i arbeidslivet da. Du jobber, får lønn. Jobber ikke, får ikke lønn.

Når jeg er syk eller har sykt barn betaler arbeidsgiver. Selv om jeg ikke jobber da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nei, det er det faktisk ikke. Og heldigvis er de fleste enig med meg.

Arbeidsgiver betaler for produksjon. Du møter ikke opp og leverer det du skal, og du har vanskelig logistikk pga barn som du har valgt å få. Dette er faktisk ikke kostnader som arbeidsgiver skal bære. Heldigvis! Det er tøft nok å drive et firma i dag fra før i mange bransjer, om man ikke skal få sånne kostnader tredd nedover seg i tillegg!! 

Det du skriver antyder jo diskriminering. Håper virkelig ikke arbeidsgivere flest praktiserer det du skriver her.

Anonymkode: 18bed...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 11.05):

En kirurgs oppgave på sykehuset er å konsentrere seg om en operasjon, ikke å gå tre mil på ski for å komme seg til jobben.

Vi snakker om en arbeidsplass, ikke deltagelse i NM i langrenn.

Anonymkode: a6236...a5e

Leste du gårsdagens avis? Leger sov over på jobb for å være på plass dagen etter.

Anonymkode: f590c...5e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leste du gårsdagens avis? Leger sov over på jobb for å være på plass dagen etter.

Anonymkode: f590c...5e5

Hvis jobben hadde sengeplass til meg og barna så skulle jeg da gjort det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Når jeg er syk eller har sykt barn betaler arbeidsgiver. Selv om jeg ikke jobber da. 

Ja, det er et gode som er forhandlet fram. 

Anonymkode: 3b25c...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men skal jeg bruke penger på en traktor da og måke en kommunal vei slik at jeg kommer meg på jobb? Da får de heve lønna mi først 🤣 

Nei, du skulle snakke med arbeidsgiveren din og enten få komme senere på jobb, bruke en feriedag, avspasering eller permisjon uten lønn. Ingen saklige her har ment at folk skal brøyte kommunale veger. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja, det er et gode som er fremforhandlet av fagforeninger. De har ikke forhandlet frem fri med lønn ved store snøfall.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, det er det faktisk ikke. Og heldigvis er de fleste enig med meg.

Arbeidsgiver betaler for produksjon. Du møter ikke opp og leverer det du skal, og du har vanskelig logistikk pga barn som du har valgt å få. Dette er faktisk ikke kostnader som arbeidsgiver skal bære. Heldigvis! Det er tøft nok å drive et firma i dag fra før i mange bransjer, om man ikke skal få sånne kostnader tredd nedover seg i tillegg!! 

Det du skriver antyder jo diskriminering. Håper virkelig ikke arbeidsgivere flest praktiserer det du skriver her.

Kan du peke på akkurat hva som er diskriminerende i innlegget øverst? Vet du hva det vil si å diskriminere? 

De aller fleste arbeidsgivere praktiserer dette. Møter man ikke på jobb og gjør det man skal, så får man faktisk ikke lønn. Unntak er selvsagt sykedager og lovmessige permisjoner som er fremforhandlet. Men det er ikke det denne tråden handler om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, men det er en del av en lovbestemt fremforhandlet sykelønnsordning som andre har påpekt her. Det har ingenting med temaet i denne tråden å gjøre. Du kan ikke på egenhand utvide denne ordningen til å gjelde snøfall, motvind,  nordlys, fotball-vm, og andre ting du selv anser som mer eller mindre gyldige grunner til å ikke møte.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, men det er en del av en lovbestemt fremforhandlet sykelønnsordning som andre har påpekt her. Det har ingenting med temaet i denne tråden å gjøre. Du kan ikke på egenhand utvide denne ordningen til å gjelde snøfall, motvind,  nordlys, fotball-vm, og andre ting du selv anser som mer eller mindre gyldige grunner til å ikke møte.

Er ikke innestengt på grunn av snø gyldig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nok et eksempel på at ærlighet varer ikke lengst. Takk for at du deler, så vet jeg at jeg skal ringe inn syk hvis det skulle skje her.

Anonymkode: 696cd...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er av hensyn til barna, fordi foreldre ikke skal slepe syke barn til skole/barnehage for selv ikke å gå glipp av lønn. Før 1978 hadde du enten måttet gjøre det, eller få trekk i lønn.

Anonymkode: 475ef...8c8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvem konkret er det som diskrimineres, og på hvilken måte?

Anonymkode: 0405a...bc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er ikke innestengt på grunn av snø gyldig? 

Ulønnet fri blir det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ulønnet fri blir det da.

Ja og det ble det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...