Gå til innhold

Jeg kommer meg ikke på jobb

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Brøytemannskapet har ingenting med dette å gjøre. Les innlegget engang til om du ikke forstod at det er kommunen sin jobb, her planlegger de ikke for snø. Det er feil, de må planlegge for snø å ha beredskapen klar. Hvor mange timer den ene personen som brøyter har ingenting med dette å gjøre. Så må heller være noe galt med deg når du mener 20-40 cm på 48 timer skal være et kjempe problem å få ryddet vekk. Jeg forventer beredskap, jeg forventer at busser skor seg etter været, jeg forventer at veier er ryddet innen rimelig tid, jeg forventer også minimal forsinkelser på tog, jeg forventer også at man har biler nok til å brøyte flyplasstripen. 
At du synes det er helt greit at Norge lammes fullstendig av slikt, javel jeg har høyere forventninger  enn det. 

Anonymkode: e0222...68e

Problemet, Lille Trille, er at de kan planlegge så mye de vil, men om man brøyter et område kl. 04, kan det se like jævlig ut kl. 06 pga snøfokk. Det får man ikke gjort mye med, såfremt de ikke har 50 biler som kjører frem og tilbake på samme trasé ….. 

Anonymkode: c40ec...316

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg jobber i helsevesenet og har ikke mulighet for hjemmekontor. Jeg skulle egentlig begynt 07:30, men veien i boligfeltet er ikke brøyta enda. Jeg forsøkte å kjøre men ble stående fast så fikk rygget tilbake i innkjørselen min. 

Jeg og resten av boligfeltet må vente på brøytebilen.

Ringte jobb og fikk beskjed om at fraværet er ulønnet!? Er dette riktig da? 

Anonymkode: ba381...73d

Du får spør om du kan bruke en feriedag i stede, eller jobbe inn. Regner med du har en fridag i uken eller noe der du kan ta en dagvakt når barna er i barnehagen. 

Men ja man får ikke betalt for å være borte fra jobb om det er snø eller uvær. Her jeg jobber var det en del som måtte jobbe inn igjen pga ras for 1 års tid siden. 

Blir feil å bruke egenmelding. Det er pga folk som driver å misbruker den, de vurderer å stramme inn... Da kan du klage da om du blir smittet på jobb, men blir trekt fra lønn første sykedag..

Anonymkode: 67509...62a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, hvis du bor slik at det er langt til nærmeste vei som er brøytet.

Anonymkode: 061c2...a29

Jeg bor faktisk ganske sentralt, men kommunen har bare ikke mannskap nok til å takle slike snømengder som er kommet her, samt den vinden som er nå. Så skulle jeg ha hatt sjanse til å få tak i en taxi måtte jeg bodd midt i byen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er det mange andre også som må gjøre, og det er heller ikke relevant her.

Jeg skjønner meg ikke på folk som klager på dette, du visste vel at dette var noe du måtte regne med da du tok utdannelsen/jobben?Jeg har en del leger i vennekretsen, jeg hører aldri dem klage over slike vakter.

Anonymkode: 475ef...8c8

Ja og jeg har holdt ut i mange år. Så før man barn, tenker det skal gå greit at man skal være to om det. Så kommer barn nr 2. Det er nedbemanninger, jeg ble uventet igjen alene. Og vipps er situasjonen helt annerledes. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dessuten ikke lett å vite hva man går til som 20 åring. Jeg tenkte at det får gå, alt ordner seg. Og så endrer man seg, situasjonen endrer seg. Det som passet da passet ikke nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet, Lille Trille, er at de kan planlegge så mye de vil, men om man brøyter et område kl. 04, kan det se like jævlig ut kl. 06 pga snøfokk. Det får man ikke gjort mye med, såfremt de ikke har 50 biler som kjører frem og tilbake på samme trasé ….. 

Anonymkode: c40ec...316

Klarer du ikke å diskutere uten å kalle den andre noe anbefaler jeg deg logge av. 
Jeg skriver for min plass, her er det så våt snø at den legger seg ikke i snøfokk. Så får man ha flere på jobb, men du er vel fornøyd uansett drar akutt på sykehuset, men det er så mange som trenger hjelp så du får hjelp om 48 timer. Det er ikke bemanningen som har skylden, det er bare planleggingen din som var dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja og jeg har holdt ut i mange år. Så før man barn, tenker det skal gå greit at man skal være to om det. Så kommer barn nr 2. Det er nedbemanninger, jeg ble uventet igjen alene. Og vipps er situasjonen helt annerledes. 

Jeg antar at barna dine ikke er alene når du jobber i høytider, like lite som de var alene da dere var to, så hva i all verden er forskjellen på å jobbe høytider nå som enslig mor og da du ikke var det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg antar at barna dine ikke er alene når du jobber i høytider, like lite som de var alene da dere var to, så hva i all verden er forskjellen på å jobbe høytider nå som enslig mor og da du ikke var det?

At jeg har besteforeldre som har fri fra jobb da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klarer du ikke å diskutere uten å kalle den andre noe anbefaler jeg deg logge av. 
Jeg skriver for min plass, her er det så våt snø at den legger seg ikke i snøfokk. Så får man ha flere på jobb, men du er vel fornøyd uansett drar akutt på sykehuset, men det er så mange som trenger hjelp så du får hjelp om 48 timer. Det er ikke bemanningen som har skylden, det er bare planleggingen din som var dårlig.

Du får tilby ekspertisen din til kommunen, det hjelper lite å klage på KG om det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At jeg har besteforeldre som har fri fra jobb da. 

Ja, hva er det å klage på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, hva er det å klage på da?

At jeg selvfølgelig helst vil feire jul med ungene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor tar du ikke beina fatt og kommer deg til nærmeste buss-, trikk, bybane- eller t-baneholdeplass sånn at du kommer deg på jobb?

Anonymkode: b4c71...c21

Sier du det samme til studenter som mistet undervisning fordi flyet var kansellert ? Da er det ikke bare å sette seg på en buss eller trikk.

Anonymkode: cbc04...bbd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du får tilby ekspertisen din til kommunen, det hjelper lite å klage på KG om det.

Har vi ikke en diskusjon gående? Klart har klaget til kommunen, samme resten av oss på boligfeltet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sier du det samme til studenter som mistet undervisning fordi flyet var kansellert ? Da er det ikke bare å sette seg på en buss eller trikk.

Anonymkode: cbc04...bbd

Jeg lurer på hvor mange ganger jeg må si at det ikke går buss som er framme slik at jeg kommer meg til jobb og barnehage. Jeg må uansett gå 2-3 km først i dyp snø med to unger på under 4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

At jeg selvfølgelig helst vil feire jul med ungene mine. 

Men det vil jo de fleste. På slike arbeidsplasser må det være noen på jobb hele tiden. Så hvorfor klage, når det ikke akkurat kan komme som en overraskelse? Skulle valgt en annen utdannelse, da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Men det vil jo de fleste. På slike arbeidsplasser må det være noen på jobb hele tiden. Så hvorfor klage, når det ikke akkurat kan komme som en overraskelse? Skulle valgt en annen utdannelse, da.

Herregud, dette er ikke poenget med tråden og heller ikke noe jeg egentlig klager på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Herregud, dette er ikke poenget med tråden og heller ikke noe jeg egentlig klager på. 

Det kom fra deg som motsvar til en annen bruker. Kanskje du bare har mye bitterhet i deg, siden du måtte trekke dette frem i denne tråden?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da bare rett og rimelig at en da får permisjon uten lønn. Ellers så får en ta en feriedag. 

Anonymkode: 6a155...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor tar du ikke beina fatt og kommer deg til nærmeste buss-, trikk, bybane- eller t-baneholdeplass sånn at du kommer deg på jobb?

Anonymkode: b4c71...c21

Haha! Jeg bor i Oslo selv, men jeg klarer jo å forstå at ikke alle her i vårt langstrakte land har samme utvalg av kollektivkjøretøy få meter utenfor døra...

Anonymkode: 036f1...6ac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...