Gå til innhold

Jeg kommer meg ikke på jobb

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Du kunne gått på ski, da

Men uansett skulle du stått opp tidligere og funnet en løsning

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Macro skrev (20 minutter siden):

Men kan du ikke spørre om å få jobbe vakten en annen dag? Kan ikke skjønne at det er et problem i dagens helsevesen.

Det er verken din eller arbeidsgiver sin skyld at du er innesnødd, men det er ditt problem. Det er selvfølgelig ikke riktig at arbeidsgiver skal ta kostnaden.

Er det selvfølgelig riktig at arbeidstaker skal ta kostnaden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Katten89 skrev (Akkurat nå):

Du kunne gått på ski, da

Men uansett skulle du stått opp tidligere og funnet en løsning

Men jeg har da vært oppe fra 5 i dag tidlig? Hvilken løsning? 

Gått på ski i 20 km og tatt med 1 åring og tre åring bakpå? 

Anonymkode: ba381...73d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har da ikke fått ungene i barnehagen i dag heller. Nei jeg forventer ikke det, men det er urimelig å forvente at jeg skulle lagt oss inn på hotell/ eller tatt taxi og tapt på å reise på jobb. 

Igjen. Dette var til og med varslet. Det hadde vært mulig å snakke med arbeidsgiver på forhånd til og med! Mange offentlige arbeidsgivere er utrolig smidige med løsninger hvis man viser et minimum av vilje og ønske. Om det er å få komme litt senere og ta det igjen, eller få ta en dag ulønnet eller en feriedag. 

Folk blir jo faenmeg helt apatiske og mener på ramle alvor at "kommunen" eller arbeidsgiver har ansvaret for deres privatliv og logistikk. Blir helt matt jeg.

Anonymkode: 519c7...98c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg har da vært oppe fra 5 i dag tidlig? Hvilken løsning? 

Gått på ski i 20 km og tatt med 1 åring og tre åring bakpå? 

Eller snakket med arbeidsgiver og tatt en dag fri uten lønn. Trenger ikke å svartmale seg tilbake til 1800-tallet.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
rebella81 skrev (1 minutt siden):

Ja. Arbeidstaker har mulighet til å finne løsninger. Arbeidsgiver betaler for at man er på jobb og tjener penger for dem, de driver ikke veldedighet.

Anonymkode: a2dee...f8a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Igjen. Dette var til og med varslet. Det hadde vært mulig å snakke med arbeidsgiver på forhånd til og med! Mange offentlige arbeidsgivere er utrolig smidige med løsninger hvis man viser et minimum av vilje og ønske. Om det er å få komme litt senere og ta det igjen, eller få ta en dag ulønnet eller en feriedag. 

Folk blir jo faenmeg helt apatiske og mener på ramle alvor at "kommunen" eller arbeidsgiver har ansvaret for deres privatliv og logistikk. Blir helt matt jeg.

Siden det aldri har vært problemer med snøbrøyting her før så tenkte jeg ikke på at det skulle være et problem annet enn heftig brøyte jobb rundt mitt eget hus. Som jeg selvfølgelig har tatt høyde for. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller snakket med arbeidsgiver og tatt en dag fri uten lønn. Trenger ikke å svartmale seg tilbake til 1800-tallet.

Det er jo fri uten lønn jeg har? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (2 minutter siden):

Det er ihvertfall ikke riktig at arbeidsgiver skal ta den.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
rebella81 skrev (40 minutter siden):

Jeg skjønner veldig godt hva ts mener, og synes overhodet ikke hun er egoistisk. Jeg har selv mulighet til å ha hjemmekontor, og har selvfølgelig en enorm fordel med det. Jeg mister ikke en krone og er ikke i fare for trekk i lønn. Dersom man fysisk og helt åpenbart er overhodet ikke i stand til å komme seg på jobb mener jeg du ts kan vise til force majeure. 
Det er i ferd med å bli et klasseskille i arbeidslivet nå mellom oss med muligheter for hjemmekontor og fleksitid, som kan ta hjemmekontor når vi er pjuske og snufsete, innesnødd, o.l  og sliterne som må på jobb okke som. Da er det gjerne førstnevnte gruppe som hyler om !karensdag!, merkelig nok.

Hva har dette med klasseskille å gjøre? Det har noe med yrkesvalg å gjøre og om jobben kan utføres hjemmefra eller ikke, uavhengig av om yrket tilhører de tradisjonelle «sliteryrkene» eller ei. 

Jeg er tannlege og kan naturlig nok ikke gjøre jobben min på hjemmekontor. Jeg tviler sterkt på at den politiske venstresiden er villig til å kalle yrket mitt for et «sliteryrke».

Anonymkode: 475ef...8c8

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår deg utrolig godt, ts. Bor også på bygda, går kollektivt «til jobben» min en gang om dagen, men for å komme meg til bussholdeplass som kjører forbi min jobb må jeg først kjøre 13km. Altså, om det ikke hadde vært brøyta måtte jeg først gått 13km, ta buss til jobb og da komme på jobb kl 11, for så ta bussen hjem kl 21 på kvelden (eneste retur-buss) også gå 13 km hjem igjen. Ungen hadde jo da ikke kunne blitt henta i barnehagen. Og dere som foreslår taxi, hvorfor skulle taxien komme fram når ts ikke gjør det? Og taxituren EN vei blir fort dyrere enn det man hadde tjent en dag på jobb lell. Jeg jobber også i helse uten mulighet for hjemmekontor. Er så jævlig lett for folk med hjemmekontor eller folk som bor et sentralt sted, å be oss finne løsninger, men vi er avhengige av bil og da må det være framkommelig på veiene.

Anonymkode: 07ce7...672

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva har dette med klasseskille å gjøre? Det har noe med yrkesvalg å gjøre og om jobben kan utføres hjemmefra eller ikke, uavhengig av om yrket tilhører de tradisjonelle «sliteryrkene» eller ei. 

Jeg er tannlege og kan naturlig nok ikke gjøre jobben min på hjemmekontor. Jeg tviler sterkt på at den politiske venstresiden er villig til å kalle yrket mitt for et «sliteryrke».

Anonymkode: 475ef...8c8

Det blir jo et «klasseskille» når folk med hjemmekontor kan sitte hjemme å tjene penger, mens folk som fysisk må på jobb mister inntekt pga det. 

Anonymkode: 07ce7...672

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (10 minutter siden):

Joda, kanskje er du en sliter selv, som har pliktig fysisk oppmøte på jobb, hvor arbeidsgiver murrer om høyt sykefravær og hvor arbeidspresset er helt vilt, og du likevel mener at karensdager skal innføres og at ts SÅKLART skal svelge en dag med trekk i lønn uten å mukke når hun av særdeles åpenbare grunner kommer seg i vei. 

Du demonstrerer for meg alt som jeg mener er galt med samfunnet i dag. Arbeidsgiveren betaler for den jobben du gjør. De betaler for at du møter opp, gjør en jobb også drar hjem når du er ferdig. Selvfølgelig er det surt å miste en dag med lønn, men kommer man seg ikke på jobb så kommer man seg ikke på jobb. Staten eller arbeidsgiver kan ikke drive med å ta ansvar for alt man mener er surt eller bittert her i livet.. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

«Da får kommunen brøyte veiene» 

tror du ikke d em gjør det?? Eller skal du ha brøytebilen til å passe DITT tidsskjema? De brøyter som helter i dag og noen MÅ smøre seg med tålmodighet. Herregud!! 

«Og arbeidsplassen betalt for hotellopphold nærme jobb til meg og barna. Og skaffet skyss til barnehagen til dem» 

er du totalt retardert? Hvorfor i hel**** skal ARBEIDSPLASSEN betale for hotell og skyss for deg pga at du ikke kommer deg på jobb? Hent ungene i barnehagen og dra hjem og hygg deg med dem. Så tar du denne fridagen uten lønn med et smil. 

Anonymkode: c40ec...316

Så klart forventer jeg som innbygger at veiene er klare og brøytet til morgenrushet. 
At kommunen budsjetter minimalt med penger til vinter beredskap så er ikke det mitt problem. Det blir mitt problem for livet ikke stopper selv om kommunen tror det. Det handler lite om de som faktisk er der ute å brøyter, det handler om penger som kommunen bruker til slikt beredskap. Her kommer de ofte ikke før ved 14 tide, det er et kjempe problem. 
Jeg betaler for at kommunen skal  brøyte, vente da et døgn etter snøfallet har falt er ikke holdbart. Da må de ha flere som jobber med det, ja det koster, men det koster samfunnet flere milliarder også når alt stopper pga 15 cm snøfall. 
Det er ikke slik at innbyggerne i en kommune skal bare gi gi og gi til kommunen, mens kommunen ikke yter tilbake. 

Anonymkode: e0222...68e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg venter fremdeles på løsningen min som jeg kunne planlagt for som ikke er fullstendig urimelig? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg venter fremdeles på løsningen min som jeg kunne planlagt for som ikke er fullstendig urimelig? 

Du kunne sikkert ikke planlagt bedre, men du kan heller ikke forvente at arbeidsgiver betaler deg for å være vekk. Dersom man ikke kommer seg på jobb, man har prøvd alt og det er ikke mulig, så sier man i fra til arbeidsgiver også er man hjemme uten lønn. Det må man bare godta

Anonymkode: bcdb2...d00

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg la også inn i tidsskjemaet at jeg måtte brøyte innkjørsel og bil. Men jeg får ikke brøyta hele veien til boligfeltet slik at jeg får kjørt ut. Det er ingen bussplass rett utenfor huset mitt jeg måttet bada i snø ganske lenge. Jeg må dessuten ha med to små barn. 

Da har du ikke mulighet til å komme på jobb, enkelt og greit. Det betyr ikke at det er arbeidsgiver som må ta kostnaden, den må du ta. Du kan synes det er skikkelig urettferdig,  det er din rett, men sånn er loven og den er lik for alle.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden det aldri har vært problemer med snøbrøyting her før så tenkte jeg ikke på at det skulle være et problem annet enn heftig brøyte jobb rundt mitt eget hus. Som jeg selvfølgelig har tatt høyde for. 

Det rullet på nyhetene i hele går at brøyting ville bli utfordrende og ta lang tid. At det pleier å være brøytet tidlig ved (normale) snøfall er en ting. Men dette var og er jo ikke normalt. Ingen er dimensjonert for slike snøfall, det er vi ikke villige til å betale for. Så her var det bare å forvente at brøyting ville ta lengre tid enn normalt. Man burde derfor ha avklart muligheten for å i det minste komme senere på jobb. 

Og enda godt at noen faktisk kommer seg på jobb da, og enten bor slik til eller planlegger slik at det går, så folk som er helt avhengige av helsetjenester får dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Godta at det blir en ulønnet fridag. Uten den surmulingen du bedriver nå.

Det er vel en kollega på jobb da som gjerne ville gått hjem nå, men som må bli pga du ikke dukker opp.

Anonymkode: 02958...d1d

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det rullet på nyhetene i hele går at brøyting ville bli utfordrende og ta lang tid. At det pleier å være brøytet tidlig ved (normale) snøfall er en ting. Men dette var og er jo ikke normalt. Ingen er dimensjonert for slike snøfall, det er vi ikke villige til å betale for. Så her var det bare å forvente at brøyting ville ta lengre tid enn normalt. Man burde derfor ha avklart muligheten for å i det minste komme senere på jobb. 

Og enda godt at noen faktisk kommer seg på jobb da, og enten bor slik til eller planlegger slik at det går, så folk som er helt avhengige av helsetjenester får dem.

Ja du må jo selvfølgelig legge på litt dårlig samvittighet til byrden. Takk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...